سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ارتباط عامل گرانی تخم‌مرغ ایران با آمریکا!

وزیر جهاد کشاورزی گفت: 30 درصد تولید تخم مرغ کشور در دست یک نفر است و یکی از عوامل گرانی، همین انحصار است.

به گزارش یک سایت نزدیک به دولت، اسکندری در حاشیه گفتگو با خبرنگاران گفت: یک نفر به نام «صفری» که سایر اعضای خانواده اش در آمریکا به سر می برند، با آوردن سرمایه لازم، 30 درصد مرغداری های تخم گذار کشور را با توان تولید 30 درصد کل کشور در استان قزوین را خریده و انحصار ایجاد کرده است.

به گفته وزیر، هم اکنون شورای عالی امنیت ملی این قضیه را پیگیری می‌کند.


نوشته شده در  جمعه 86/10/7ساعت  10:26 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

شلوارهای تنگ موضوع طرح امنیت اجتماعی در مصر!

اخیرا گروهی از روشنفکران مصری به دنبال عدم استفاده زنان از شلوارهای تنگ در پوشش خود هستند و در بیانیه‌ای اظهار داشتند: برنامه مذکور فقط با هدف حفظ کرامت بانوان و افزایش امنیت اجتماعی آنان انجام می‌شود.
به گزارش شبکه الاخبار العربیة، اخیرا جمعی از جوانان روشنفکر مصری با انتشار بیانیه‌هایی بر پایگاه معروف «face book» به تبلیغاتی مبنی بر تغییر سایز شلوارهای تنگ بانوان اقدام کردند.

گروه مذکور در این بیانیه با انتقاد از وضعیت بسیار نامناسب شلوارهای بانوان در مصر اعلام کردند: هر چند پوشش شلوار به طور سنتی و با تقلید کورکورانه از غرب برای سهولت تحرک برای بانوان در موقع کار و فعالیت رایج شده است، اما کسی که این پوشش را رواج داده، منظورش شلوار گشاد بوده نه تنگ و چسبیده.
در این بیانیه با تاکید بر این که اقدام مذکور به دور از هرگونه گرایشات دینی و مذهبی صورت گرفته آمده است: هدف از برنامه مذکور و تبلیغات وسیع در مورد آن فقط با هدف حفظ کرامت بانوان و افزایش امنیت اجتماعی آنان انجام می‌شود.
یاد آوری می شود، طرح مذکور برخاسته از جمله معروف محمد هنیدی کمدین معروف مصری در فیلم مصریان در دانشگاه آمریکا و با شعار« چرا شلوارهای تنگ؟» اجرا می شود.
این در حالی است که بسیاری از رسانه های خارجی نسبت به اجرای طرح امنیت اجتماعی بانوان در ایران واکنش شدید نشان دادند و آن را مخالف آزادی حقوق بشر عنوان کردند.


نوشته شده در  یکشنبه 86/9/25ساعت  1:8 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

توقیف کارتن‌هایی با آرم "الخلیج" در شلمچه

روز گذشته کارتن‌هایی که در داخل کشور با آرم "الخلیج" ساخته شده بود، هنگام انتقال به عراق در مرز شلمچه توقیف شد.
به گزارش «جهان» از شلمچه، محموله کارتن‌های ساخته شده در کشور که آرم الخلیج بر روی آن‌ها نقش بسته بود، در حین انتقال به عراق در مرز شلمچه توسط ماموران جمهوری اسلامی ایران توقیف و از انتقال این کارتن‌ها جلوگیری شد.
ماموران گمرک شلمچه در بازرسی از سه دستگاه تریلر حامل کارتن‌های مقوایی در این مرز متوجه شدند که بر روی این کارتن‌ها عبارت "ماءالخلیج" چاپ شده است که بلافاصله پس از رؤیت این عبارت ، توقیف و به انبارهای گمرک منتقل شد.
مدیر کل این گمرک با تایید این خبر گفت: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و به دنبال سرنخ‌هایی درباره تهیه این کارتن‌ها هستیم.
در همین رابطه یک منبع آگاه به خبرنگار «جهان» گفت: چاپ کارتن با نشان الخلیج توسط یکی از کارخانه های کارتن سازی داخلی صورت گرفته و این در حالی است که در چند سال گذشته موج وسیعی در داخل کشور درباره صیانت از نام خلیج فارس آغاز شده است و در مقابل نیز  برخی تحرکات در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس دیده می‌شود.


نوشته شده در  یکشنبه 86/9/25ساعت  12:54 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

هشدار غرویان نسبت به وضعیت فرهنگی قم

«محسن غرویان» از شاگردان سابق آیت‌الله مصباح یزدی با هشدار نسبت به وضعیت فرهنگی شهر قم، گفت: «وضعیت جوانان قم و آنچه متاسفانه در این شهر جریان دارد، به هیچ عنوان شایسته نام شهر مقدس قم نیست».
وی درخصوص اخبار اخیر درباره افزایش آمار مبتلایان به ایدز در شهر قم به خبرنگار آفتاب اظهار داشت: «حتی یک حرکت نامناسب کوچک هم در شهر قم بسیار متاسف کننده است زیرا از شهر قم انتظار دیگری می‌رود».
غرویان با بیان اینکه «بزهکاری و ناهنجاری در قم به وفور یافت می‌شود»، اظهار داشت: «علما و بزرگان حوزه علمیه قم تاکنون هشدارهای فراوانی را در این خصوص به مسئولان شهر قم داده‌اند اما شاهد تغییری در شرایط نبوده‌ایم».
استاد سابق مؤسسه امام خمینی قم درخصوص دلایل بروز ناهنجاری‌ها در شهر قم گفت: «کارشناسان مسائل اجتماعی دلیل اصلی این امر را مهاجرنشین بودن شهر قم و وجود فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف می‌دانند».
وی در‌عین‌حال در پاسخ به این پرسش که «آیا محدودیت‌های متعدد در شهر قم در به وجود آمدن این شرایط تاثیری نداشته؟»، اظهار داشت: «این مسئله هم مؤثر است اما نباید به پدیده‌های اجتماعی تک بعدی نگاه کرد».
غرویان خاطرنشان کرد: «این مسائل عواملی پیچیده و درهم تنیده هستند که نمی‌توان به صورت دقیق آنها را مشخص کرد».
شاگرد سابق مصباح یزدی اضافه کرد: «باید اذعان کرد که امکانات تفریحی و ورزشی برای جوانان در شهر مقدس قم واقعا اندک است و توقع می‌رود مسئولان فکری به حال این مسئله بکنند».


نوشته شده در  شنبه 86/9/24ساعت  11:42 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

توسط یک خبرنگار؛

ناکامی‌های «رایس» کتاب شد

کتاب «کاندولیزا رایس، یک زندگی آمریکایی» توسط خبرنگار نیویورک تایمز نوشته شد. 
به گزارش لس آنجلس تایمز، «الیزابت بیومیر» خبرنگار روزنامه‌ «نیویورک تایمز» در کاخ سفید کتابی در بیان ناکامی‌ها و اشتباهات «کاندولیزا رایس»نوشته و مدعی است در این کتاب یک نگاه بیطرفانه به زندگی و رفتار این سیاستمدار 53 ساله می‌اندازد.

در این کتاب اشاره شده که «رایس» در حد یک سیاستمدار جایگاهی ندارد و تنها تخریب را برای دنیا به ارمغان آورده است.
نویسنده در خصوص اعمال «رایس» نتیجه گرفته که وی در تمامی کارهای خود شکست خورده و تنها با پیشنهاداتش به رئیس جمهور، او را گمراه‌تر کرده است.


نوشته شده در  سه شنبه 86/9/20ساعت  4:38 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

حضور تعدادی از نمایندگان مجلس در جمع دانشجویان معترض به قوه قضائیه

در نخستین دقایق برگزاری تجمع تشکل‌های دانشجویی در اعتراض به عملکرد قوه قضائیه، تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در جمع دانشجویان عدالتخواه حضور یافتند. 
مهدی کوچک زاده، حسین ‌فدایی، الیاس نادران و پرویز سروری نمایندگان اصولگرای مجلس در اولین دقایق آغاز تجمع دانشجویان در مقابل دادگستری در جمع آنان حضور یافتند.
مهدی کوچک زاده با قرار گرفتن در پشت تریبون گفت: چیزی جز تحقق خواسته‌های رهبری مد نظر ما نیست و خصوصا فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری علی‌الخصوص آن بخش‌هایی که مستقیما دستگاه قضایی را مورد خطاب قرار داده است، باید پیگیری شود.
کوچک زاده ادامه داد:‌ گفته می‌شد که ویرانه‌ای تحویل گرفته شده است اما مسئولین دستگاه قضایی چه کارنامه قابل قبولی در آباد کردن این ویرانه داشته‌اند.
وی با استناد به سخنان رهبری، باقی ماندن افراد در پست‌ها را اگر که توان تحقق عدالت را نداشته باشند، نامشروع دانست و تاکید کرد: نباید منافع ملی را برای منافع حزبی و شخصی برخی افراد به خطر انداخت، سوال ما این است که چرا یک بازپرس به خود این اجازه را می‌دهد که حکم تعقیب یک متهم که وزارت اطلاعات بارها بر محرز بودن تخلفات او تاکید کرده است،‌ تعلیق کند.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ ما نمی‌خواهیم در استقلال قاضی خدشه‌ای وارد شود اما خواستار پیگیری و تحقق عدالت هستیم.
کوچک زاده با بیان اینکه ویرانه قوه قضائیه ویرانه‌تر شده است، گفت:‌ چرا دستگاه قضائی بجای برخورد با مفاسد باید نگران سرمایه‌داری باشد، کسی منکر توجه به اهمیت سرمایه نیست اما باید با مفسد اقتصادی برخورد شود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: در دستگاه قضائی قضات آگاه، عادل و مومن کم نیستند اما چرا باید بارها بگویند که دستمان در مقابله با مفسدان اقتصادی بسته است.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که به شکل منطقی مطالبه رهبری محقق نشود ما نیز سکوت نمی‌کنیم و نمایندگان مجلس نیز همدل و همراه دانشجویان خواهند بود.


نوشته شده در  سه شنبه 86/9/20ساعت  3:17 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

«ستاد مردمی حمایت از تحریم کالاهای صهیونیستی»

سازمان کنفرانس اسلامی در سال 1972 منشوری را به تصویب اعضای خود رساند که در بند 6 ماده 6 آن، اعضاء ملزم گردیده‌اند به اینکه شرکت‌های حامی اسرائیل را شناسایی و روابط اقتصادی و تجاری خود را با آنان لغو نمایند.
اما متأسفانه بعد از گذشت 35 سال از آن تاریخ، آمارها نشان می‌دهد ایران اسلامی! بالاترین رتبه را در مصرف کالاهای صهیونیستی در منطقه خاورمیانه کسب کرده است.
«ستاد مردمی حمایت از تحریم کالاهای صهیونیستی» به همین منظور تشکیل، و فعالیت خود را در تاریخ 5 آبانماه 1386 آغاز کرده است؛ و بعنوان اولین اقدام عملی، در کنار اطلاع‌رسانی گسترده چندین طومار را به امضای دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و روحانیون شهر مقدس قم رسانده و پیگیر تحقق این موضوع در سطح وسیعی از ایران اسلامی می‌باشد؛ و از این راه دو هدف را دنبال می‌کند: 1- اعلام خواست عمومی به مسئولان کشور و الزام عملی آنان در تسریع تحریم شرکتهای حامی رژیم صهیونیستی 2- اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در سطح افکار عمومی جامعه.

در این طومارها که خطاب به ریاست محترم جمهوری می‌باشد، تصریح شده است که ملت آگاه و همیشه در صحنه‌ی ایران اسلامی هر گونه اقدامی را که در جهت تقویت رژیم غاصب صهیونیستی باشد محکوم می‌نمایند و طبق فرمایش امام راحل (ره) معتقدند که «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»؛ و به همین منظور از دولت مکتبی نهم می‌خواهند که شرکتهای فعال اقتصادی در ایران را که حامی رژیم صهیونیستی هستند شناسایی و در جهت قطع ارتباطات تجاری با آنان اقدام نمایند.
«ستاد مردمی حمایت از تحریم کالاهای صهیونیستی» اعلام می‌دارد که به هیچ سازمان، گروه، جناح و حزبی وابستگی سیاسی و مالی ندارد و کاملا مستقل و مردمی عمل می‌نماید و مدافع حقوق ملت ایران است. همچنین اعلام می‌دارد که پایگاه اطلاع رسانی آن با آدرس اینترنتی
http://boycottisrael.parsiblog.com  آماده پذیرفتن هرگونه اخبار، مقالات، اطلاعات و آمار و ارقام در این زمینه، برای انتشار و تنویر افکار عمومی جامعه می‌باشد.


نوشته شده در  سه شنبه 86/9/13ساعت  12:31 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

ساخت فیلم ضد اسلامی در هلند

ساخت فیلم ضد اسلامی جدیدی با نام «زندگی محمد» در هلند به پایان رسیده که قرار است طی چند ماه آینده از یکی از شبکه‌های تلویزیونی غرب که نام آن فاش نشده پخش شود.
به گزارش فارس، این برای دومین بار است که در کشور هلند به اسلام و پیامبر گرامی آن اهانت می‌شود، در سال 2004 نیز فیلمی با نام «تسلیم» به کارگردانی «تئو ونگوک»، کارگردان نژاد پرست و اسلام ستیز هلندی و نویسندگی «ایان هیرسی علی»، سیاستمدار مرتد بنگلادشی‌الاصل ساخته شد که جنجال زیادی در جهان اسلام به پا کرد.
در این فیلم کارگردان بی هیچ دلیلی ادعا کرده است که برخورد خشن با زنان در میان مسلمانان با استناد به قرآن صورت می‌گیرد. اکنون پس از گذشت قریب به سه سال از ساخت فیلم «تسلیم»، بار دیگر فیلمی غیرواقعی از اسلام و مسلمانان ساخته که بزودی به نمایش درخواهد آمد.
به گزارش فارس به نقل از بولتن خبری نیس نیوز چاپ دانمارک، فیلم کوتاه «زندگی محمد»، که به کنایه اشاره‌ای به زندگی حضرت محمد (ص) است، داستان مردی دیکتاتور به نام «محمد» است که اقدام به قتل سه یهودی بی‌گناه کرده و در زندگی شخصی خود با دختر بچه 6 ساله‌ای ازدواج می‌کند و او را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد!
سازنده این فیلم که یک مرتد هلندی و موسس کمیته از دین برگشته‌هاست،‌ پیش‌بینی کرده که این فیلم بیش از کاریکاتورهایی که سال گذشته در چند روزنامه دانمارکی و هلندی منتشر شد، جنجال به پا کند. این شخص ادعا کرده که این فیلم در واقع گامی است در جهت مبارزه با اسلام افراطی و رسیدن به آزادی.
به گزارش بولتن خبری نیس نیوز، این فیلم قرار است طی ماه فوریه یا مارس 2008 از یکی از شبکه‌های تلویزیونی اروپا که نام آن تا آخرین لحظه فاش نخواهد شد، پخش ‌شود. به گزارش منابع خبری دانمارک و هلند، شبکه سی‌ان‌ان نیز در ساخت این پروژه همکاری داشته و احتمالا قسمت‌هایی از این فیلم را نمایش خواهد داد.
نیس نیوز در ادامه این خبر افزود: همچنین «گیرت وایلدرز»، رهبر حزب آزادی (PVV) این هفته اعلام کرده است که در نظر دارد تا در ماه ژانویه فیلمی کوتاه درباره اسلام به نمایش درآورد.
وایلدر ادعا کرده است که در این فیلم کتاب مقدس «قرآن» با کتاب «نبرد من» نوشته دیکتاتور آلمانی «هیتلر» مقایسه شده و «قرآن» بعنوان کتابی فاشیستی معرفی شده است. به گزارش نیس نیوز، «وایلدرز» جزیئات بیشتری درباره این فیلم در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.


نوشته شده در  یکشنبه 86/9/11ساعت  11:56 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

اندر حکایت بانوان زین سوار

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از افزایش چشمگیر تخلفات رانندگی بانوان تازه گواهینامه گرفته در چند ماه گذشته خبر داد و گفت: مأموران راهنمایی و رانندگی به شدت با این دسته از رانندگان برخورد می‌کنند.
سردار محمد رویانیان در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: متأسفانه، تعدادی از بانوان تازه گواهینامه گرفته، گوی سبقت را از برخی متخلفان حرفه‌ای نیز ربوده‌اند، به شکلی که شاهد رانندگی بسیار خطرناک و انجام برخی رفتارهای پرخطر و ناهنجاری‌های اخلاقی در میان آنها هستیم. 
وی گفت: بررسی‌های انجام شده نشان داده است برخی از این افراد در یک سالی که گواهینامه دریافت کرده‌اند، بیش از پنجاه مورد با ده میلیون ریال تخلف داشته‌اند! رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به این‌که این امر باعث لطمه وارد شدن به وضعیت خوب رانندگی زنان در کشور شده است، از خانواده‌ها خواست مراقب این حرکات از سوی فرزندان خود باشند.
وی با اشاره به این‌که در دو هفته گذشته، شمار بسیاری شکایت در این باره داشته‌ایم، به ایسنا گفت: ستاد راهور ناجا، تنها در هفته گذشته، خودرو پنج تن از این رانندگان متخلف را که با رفتارهای ناهنجار، لایی کشیدن و فحاشی موجب ایجاد مزاحمت برای دیگر رانندگان و شهروندان شده و شکایت داشته‌اند، توقیف کرده است. رئیس پلیس راهور ناجا با تأکید بر این‌که همه این افراد دارای گواهینامه‌های یک‌ساله بوده‌اند افزود: راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در صورت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز همچون سبقت، سرعت غیرمجاز، انجام حرکات مارپیچ و ... نسبت به ابطال گواهینامه این دسته از متخلفان اقدام می‌کند.


نوشته شده در  چهارشنبه 86/9/7ساعت  10:18 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

افشای فعالیت‌های تروریستی وهابیت در قلب اروپا

پیشروی فعالیت سلفی‌های افراطی و سوء استفاده از مساجد و مراکز تجمع مسلمانان در سایه حمایت کشورهای حوزه خلیج فارس نگرانی شدید مجامع اروپایی را برانگیخت.
به گزارش پایگاه البروج، وهابیون اروپا در جدیدترین اقدامات خود مساجد و مراکز اسلامی مسلمانان را به عنوان جایگاهی برای برگزاری نشست و هم‌اندیشی انتخاب کرده‌اند، تا جایی که این امر موجب افزایش حساسیت مجامع اروپایی نسبت به مسلمانان و به ویژه مراکز تجمع آنان شده است.
گروه‌های سلفی و یا به عبارت دیگر وهابی‌ها که اروپایی‌ها خاستگاه آنان را عربستان سعودی و سردمدار آن را اسامه بن لادن می دانند، اخیرا نگرانی شدید کشورهای اروپایی به ویژه دانمارک، ایتالیا، آلمان، انگلیس و اسپانیا را برانگیخته‌اند.
برخی از منابع خبری اروپایی اعلام کردند: در پی شدت گرفتن  فعالیت وهابی‌ها در اروپا و کنترل شدید برخی مساجد و مراکز تجمع مسلمانان، تعدادی از این افراد از جمله گروه هماهنگ کننده اقدامات تروریستی و انتحاری در عراق دستگیر شدند.
مجامع اروپایی همچنین با اشاره به این که پس از دستگیری این افراد اطلاعات بسیار مهمی از شیوه فعالیت آنان بدست آمده است، اظهار کردند: افراد مذکور پس از دستگیری به حمایت مالی کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی، امارات، قطر، برخی از موسسات مالی رسمی و خصوصی و برخی از علمای سلفی  این کشورها اعتراف کردند.همچنین مقدار زیادی مواد جهت ساخت مواد منفجره تی ای تی بی و مقدار زیادی اسلحه در مساجد محل تجمع وهابی‌ها در دانمارک کشف شد.
گروه‌های دستگیر شده یک گروه از چهار گروه فعال وهابی‌ها و عاملان انفجارهای لندن در جولای 2005 به شمار می‌‌آیند.
درپی این امر و همراه با تشدید پدیده اسلام هراسی در اروپا، بسیاری از کشورهای اروپایی کنترل شدید خود بر مساجد و مراکز تجمع مسلمانان را آغاز کرده اند.
از سوی دیگر بسیاری از مجامع اسلامی بزرگ جهان، ضمن محکوم کردن فعالیت وهابی‌ها، خواستار ریشه کن کردن این افراد شده و اعلام کردند: فعالیت وهابی‌ها که اکنون پای خود را از منطقه خاورمیانه فراتر نهاده و در اروپا آغاز به کارکرده به تخریب چهره مسلمانان در جهان انجامیده و آنان را در فشار بیشتری از سوی غیر مسلمانان قرار خواهد داد.


نوشته شده در  یکشنبه 86/9/4ساعت  2:30 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

<      1   2   3   4   5   >>   >