سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

توزیع اطلاعیه‌ ضدحکومتی در منامه به حمایت از ایران

پس از انتشار خبر مصاحبه ولیعهد بحرین با روزنامه های دیلی تلگراف و تایمز و خطرناک خواندن ایران توسط وی ، اطلاعیه‌هایی در حمایت از ایران با امضای جوانان انقلابی بحرین به صورت گسترده در سطح شهر منامه توزیع شده است.
به گزارش منابع محلی بحرین، پس از انتشار خبری درباره اظهارات ولیعهد بحرین و خطرناک خواندن ایران برای منطقه از سوی وی ، اطلاعیه‌هایی علیه این سخنان به صورت گسترده در سطح شهر منامه توزیع شده است.
در یکی از این بیانیه‌ها با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و مایه رحمت برای جهان اسلام است، از مقامات بحرینی خواسته شده است که در راه ناهمواری که آمریکا در منطقه ایجاد کرده است گام نگذارند.
این بیانیه که عنوان «جوانان انقلابی بحرین» در زیر آن به چشم می خورد، با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی ایران و بحرین متذکر شده است: هیچ کشوری به انداره جمهوری اسلامی ایران خیرخواه منطقه نیست؛ چرا که تعالیم قرآن و اهل بین عصمت و طهارت در آن جاری است.
همچنین نویسندگان این اطلاعیه ، نیت ایران در روابط با کشورهای همسایه از جمله توجه به مردم عراق و حمایت از حزب الله لبنان در نبرد با رژیم صهیونیستی، خیرخواهانه خوانده و از برخی سران کشورهای عربی نیز انتقاد کرده‌اند.
گفتنی است روزنامه های انگلیسی دیلی تلگراف و تایمز در مصاحبه‌ای به نقل از شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین نوشته بودند که ایران برای گسترش سلاح های اتمی یا امکان دستیابی به آن تلاش می کند و اگرچه ایرانیان هنوز از ساخت بمب خبر نداده اند، اما مشغول ساخت آن هستند که این امر منطقه را به درگیری نظامی می کشاند.
این در حالی است که این اظهارات بلافاصله از سوی جهاد بوکمال وزیر اطلاع رسانی این کشور تکذیب شد.
منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در حاشیه نشست استانبول در این خصوص دیداری با وزیر امور خارجه بحرین داشت که مراتب اعتراض ایران را به وی متذکر شد.
مقامات بحرین نیز این اظهارات منتسب به ولیعهد بحرین را شیطنت مطبوعات انگلیسی دانستند و روابط تهران منامه را خوب توصیف کردند.


نوشته شده در  دوشنبه 86/8/14ساعت  10:11 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

6 دلیل افزایش قیمتها در ماههای اخیر

بالاخره دولت هم گرانی را قبول کرد!!!!

ظاهرا دامنه گرانی‏ها به محله رئیس جمهور محترم هم رسیده است. چرا؟ خوب اگر خبر زیر را بخوانید شما هم متوجه می‏شوید.

بانک مرکزی 6 دلیل را علت افزایش سطح عمومی قیمتها در ماههای اخیر اعلام کرد و با تهیه گزارشی به بررسی شواهد و دلایل افزایش سطح عمومی قیمتها، تغییرات شاخص بهای گروههای اصلی تشکیل دهنده CPI، تحولات اداری و قیمت های نسبی پرداخت.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این گزارش به رشد بالای نقدینگی طی سالهای اخیر به خصوص سالهای 84 و 85 به میزان 3/34 درصد و 4/39 اشاره و اعلام کرد: جذب نشدن نقدینگی توسط سایر بازارها مانند طلا، سکه، ارز، اتومبیل و تلفن همراه طی سالهای اخیر و حتی خروج نقدینگی از این بازارها، تداوم رکود در بازار سرمایه و خروج نقدینگی از این بازار طی سالهای 83 تا 85 و نیز طولانی شدن و تعمیق دوره رکود سالهای 81 تا 84 و رشد کمتر شاخص بهای مسکن از رشد شاخص کل CPI طی سالهای مذکور را از جمله مهمترین عوامل افزایش سطح عمومی قیمتها ذکر کرد.

این درحالی است که گسترش فعالیت موسسات اعتباری غیربانکی فاقد مجوز از بانک مرکزی و صندوق های قرض الحسنه در چند سال اخیر نیز از سوی این مرجع رسمی پولی بانکی کشور به عنوان یکی از دلایل افزایش سطح عمومی قیمتها و بروز تورم اعلام شده است.
از سوی دیگر، در این گزارش افزایش ناگهانی و شدید قیمت نهاده های تولید مسکن به ویژه فولاد، سیمان، دستمزد و مجوزهای قانونی در سال 85 و 86 به عنوان یکی دیگر عوامل موثر در نرخ رشد قیمتها اعلام شده است.
این گزارش بانک مرکزی می افزاید: شواهد افزایش سطح عمومی قیمتها در ماههای اخیر حاکی از آن است که رشد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی که از آن به عنوان نرخ تورم یاد می شود، از خرداد ماه سال 84 روند نزولی داشت و تا تیرماه سال گذشته ادامه یافت و در خرداد و تیرماه سال گذشته نیز به حداقل میزان خود طی چند سال اخیر رسید.
اما این نرخ از مردادماه سال 85 همواره روند افزایشی داشته و در مردادماه همان سال به 4/15 درصد بالغ گردید که بالاترین میزان طی دو سال اخیر است. نرخ رشد نقطه به نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مردادماه جاری به 3/17 درصد رسید که بالاترین نرخ رشد این شاخص در چند ماه اخیر است.
در پایان این گزارش بانک مرکزی آمده است: در یک سال اخیر یعنی فاصله زمانی مرداد 85 تا مرداد 86، رشد شاخص بهای گروههای مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها و خوراکیها و آشامیدنی ها بیشترین سهم را در افزایش شاخص کل داشته است.

خوب این خبر را هم که تاریخ دقیق آن 18/6/1386 می‏باشد را هم بخوانید:

الهام درادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی براینکه تورم بعد از روی کار آمدن دولت نهم افزایش پیدا کرده، گفت: در گزارشاتی رسمی که بانک مرکزی اعلام کرده از زمانی که این دولت بر روی کار آمده ما شاهد کاهش تورم بوده ایم. الهام با تاکید بر اینکه گزارشات بانک مرکزی در خصوص تورم گزارشات متنوعی است، گفت: آمارهایی که به طور مقطعی و غیر رسمی اعلام می شود، تورم واقعی را بیان نمی کند، بانک مرکزی با گزارشات متنوعی که ارائه می دهد، تورم واقعی را مشخص کرده است و این گزارشات نشان از این است که تورم کاهش داشته است.

به نظر می رسد پذیرش وجود گرانی از سوی دولت گام خوبی برای شروع یک حرکت اصلاحی در این زمینه باشد!!!!!


نوشته شده در  شنبه 86/8/12ساعت  10:0 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

تور صهیونیست-مسیحی ها برای بزرگداشت تاسیس اسرائیل

یک شبکه تلویزیونی اقدام به برپایی یک تور برای بزرگداشت سالگرد تاسیس رژیم نامشروع اسرائیل کرده است.
به گزارش «جهان»، یک شبکه تلویزیونی وابسته به مسیحیان، قصد دارد اقدام به راه اندازی یک تور گردشگری و توریستی به منظور حضور در سالگرد شصتمین سال تاسیس رژیم صهیونیستی کند که طی این تور، رژیم اسراییل به عنوان یک ملت مدرن به جهانیان معرفی خواهد شد.
بنا بر این گزارش، این تور صهیونیستی در ماه مه آینده آغاز شده و هزاران مسیحی را برای دیدن سرزمین های اشغالی دعوت می کند.
این شبکه به گردشگران قول بازدید از کشوری امن را داده و می گوید، درگیری با فلسطینی ها خیلی جدی نبوده و خبری از حزب الله نیست.     
گفته می شود که تا کنون حدود 3 هزار تخت از سوی مسیحیان سراسر جهان از جمله آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا از 8 تا 16 مه سال 2008 در شهر بیت المقدس (اورشلیم) رزو شده است.
علاوه بر برنامه های توریستی و سیاحتی، برنامه ها و مراسم عبادت و دعا و حواشی نیز در نقاط مختلف این شهر برگزار خواهد شد.
علاوه بر این، مراسمی نیز به عنوان "روز جهانی عبادت" در این روز و هر سال در یکی از کشور های جهان برگزار می شود.


نوشته شده در  شنبه 86/8/12ساعت  9:52 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

به مناسبت درگذشت شاعر فرزانه انقلاب

ناگفته‌های میرشکاک از قیصر امین پور

پیام رهبر معظم انقلاب

«دستور زبان عشق» آخرین دفترش شد

یوسف‌علی میرشکاک شاعر و طنزپرداز کشورمان  در خصوص دکتر قیصر امین پور می‏گوید:
استاد امین‌پور بی‌شک یکی از تواناترین شاعران سه دهه اخیر کشور است. ایشان در ایام دبیرستان نقاشی کار می‌کرد و آن‌قدر زیبا تصویرها را می‌کشید که اگر ادامه می‌داد بی‌تردید یکی از بزرگ‌ترین نقاشان ایران می‌شد. یادم می آید که زمانی که در دبیرستان ما در مسابقه شعر شرکت کرده بودیم قیصر در مسابقه نقاشی شرکت کرده بود، همه ما دورش جمع شده بودیم و او داشت از روی یک تصویر نقاشی می کشید، ما هم تشویقش می کردیم. 

یکی از موضوعاتی که همیشه درباره استاد امین‌پور برایم به صورت سوال باقی مانده این است که چرا ایشان بعد از تسخیر سفارت آمریکا دیگر در سیاست دخالت نکرد. بی شک استاد امین پور بعد از تسخیر سفارت آمریکا به این نتیجه رسید که سیاست ارزش ورود و دخالت کردن را ندارد.

(از راست به چپ: سیدحسن حسینی، سلمان هراتی و قیصر امین‌پور)

آقاسیدحسن ( حسینی) به شدت قیصر را دوست داشت و اجازه نمی‌داد که کسی پیش او به قیصر حرفی بزند. علاقه آقا سید حسن به قیصر در حد تعصب بود.
من و مرحوم سیدحسن حسینی مدتی باهم قهر بودیم و فکر نمی‌کردیم که هیچ‌گاه این قهر به آشتی بیانجامد اما قیصر مریض شد و من و آقاسیدحسن که برای عیادت او رفته بودیم پای تخت قیصر باهم آشتی کردیم.


نوشته شده در  چهارشنبه 86/8/9ساعت  11:20 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

فیلم غیراخلاقی ارزانتر از نان، در آفریقا

علی اکبر ولایتی مشاور سیاسی مقام معظم رهبری گفت: استکبار جهانی به منظور سلطه بر منابع کشورهای اسلامی در صدد تجزیه منطقه است.
ولایتی در نشست علمی "جایگاه استراتژیک اسلام و تشیع" درسالن اجتماعات مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم افزود: استکبار با ایجاد فشارسیاسی، تحمیل جنگ، اشغال، قصد دارد زمینه تجزیه وگسترش فساد در کشورهای اسلامی منطقه را فراهم کند.
وی گفت : در برخی کشورهای پ‌آفریقایی که با بحران کمبود غذا مواجهند ، قیمت فیلم های ضداخلاقی از نان ارزان تراست واین امر نشان‌دهنده وجود یک برنامه ریزی مرموز ازسوی استکبار برای فساد در جهان بویژه کشورهای اسلامی می باشد.
ولایتی گفت: آمریکا به بهانه وجود سلاحهای کشتار جمعی وایجاد دموکراسی درعراق ، این کشور را اشغال کرد وامروز به طور رسمی به خاطر منافع خود به اشغال این کشور ادامه می‌دهد.
وی به تصویب طرح تجزیه عراق در سنای آمریکا اشاره کرد و افزود: این امر خواسته هر دو حزب حاکم بر آمریکاست.
ولایتی خاطرنشان کرد : آمریکا در کشورهایی مانند سومالی، سودان و فلسطین با تفرقه وتشکیل دو حکومت به دنبال منافع خود بوده وامروز می خواهد این طرح را در کشورهای لبنان، عراق وافغانستان اجرا کند.
مشاور مقام معظم رهبری از مسلمان‌ها خواست با حفظ اتحاد ملی و انسجام اسلامی و با هوشیاری و آگاهی در برابر نقشه های استکبار ایستادگی نمایند.
وی با بیان اینکه همه به احیای ارزش های اسلامی در جهان اذعان دارند، افزود: دوستان این امر در تقویت، توسعه و جلوگیری از انحراف و دشمنان در سرکوب، تخریب و ایجاد انحراف در احیای ارزش های اسلامی تلاش می‌کنند.
ولایتی گفت: مکاتب غیردینی برخاسته از مکتب غرب نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای امروز بشر باشند.
وی از هم پاشیدگی خانواده ها، افزایش جرم، تخریب محیط زیست و فقدان امنیت در کشورهای غربی را نتیجه آزادی های بی‌حد و مرز در این کشورها دانست و افزود: امروز کلیساها نیز پاسخگوی نیازهای انسان‌ها نیستند.
ولایتی با بیان اینکه امروز در جوامع مختلف اقبال به دین بویژه اسلام رو به افزایش است، اظهار داشت: حکومت های استکباری که بقای خود را در گسترش بی‌دینی در جوامع می‌دانند به مقابله با مکاتب دینی برخاسته اند.
وی حجاب و روسری زنان مسلمان را نماد احیای ارزش های دینی برشمرد و افزود: امروز کشورهای غربی سختگیری علیه زنان مسلمان را بیشتر کرده و از گسترش ارزش های دینی بخصوص اسلام در کشورهایشان هراس دارند.


نوشته شده در  دوشنبه 86/8/7ساعت  11:10 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

بحران فرهنگی مغرب زمین

یکی از شخصیت‏های کتاب هری پاتر «همجنس‏باز» است

همه شما نام هری پاتر را شنیده‏‏اید و یا احتمالا یکی از کتاب های این قهرمان به ظاهر اسطوره‏ای غرب را خوانده‏اید. اخیرا نیز هفتمین بخش از قصه‏های هری پاتر منتشر شده که نگاهی به آمار و ارقام فروش آن جالب توجه است.

« هفتمین و آخرین قسمت داستان هری پاتر در 24 ساعت نخست توزیع 11 میلیون نسخه در دو سوی آتلانتیک فروش کرده و رکورد تازه ای به جا گذاشته است.
به گزارش بی بی سی فارسی، دو میلیون و 700 هزار نسخه از "هری پاتر و قدیسان مرگ" (Harry Potter and the Deathly Hallows) در بریتانیا و هشت میلیون و 300 هزار نسخه از آن در آمریکا فروش رفت.
رکورد قبلی سریعترین فروش یک کتاب به قسمت ششم هری پاتر تعلق داشت که نه میلیون نسخه در نخستین روز عرضه در سال 2005 فروخت. آخرین قسمت کتاب جی کی رولینگ ساعت 12 شب جمعه به طور همزمان در بیش از 90 کشور جهان وارد بازار شده بود.
همزمان با آغاز توزیع کتاب جی کی رولینگ، نویسنده داستان، بخش هایی از آن را برای 500 مشتاق در موزه تاریخ طبیعی در لندن خواند و 250 نسخه را امضا کرد. جمعه شب ده ها هزار هوادار کتاب که بسیاری از آنها لباس های شخصیت های داستان را به تن داشتند در کتابفروشی هایی که هری پاتر را عرضه می کردند صف کشیدند. یک دهه پس از آنکه نخستین قسمت کتاب منتشر شد، هری پاتر با فروش 336 میلیون نسخه -که انتظار می رود افزایش یابد - به یک پدیده جهانی بدل شده است. تنها در آمریکا 12 میلیون نسخه از قسمت آخر کتاب چاپ شده است.»

نویسنده کتاب هری پاتر

در ایران نیز این کتاب کمابیش فروش خوبی داشته است. هر چند آمار و ارقام دقیقی از آن در دسترس نیست. بگذریم غرض از نگارش این سطور تبلیغ و یا نفی این کتاب نیست. صرفا اطلاع رسانی در خصوص اظهار نظر جدید نویسنده کتاب می‏باشد. مطلب زیر را بخوانید:

«تلویزیون بی بی سی و نشریه سان، ج.ک.رولینگ، در این زمینه گزارش دادند نویسنده مشهور سری کتاب های داستان های کودکانه هری پاتر، به هنگام سخنرانی در کرنیگ هال شهر نیویورک در تور معرفی آخرین کتاب خود و در پاسخ به یکی از طرفداران جوان داستان های هری پاتر که از وی می پرسید، آیا "دامبلدور" سرانجام عشق واقعی خود را پیدا خواهد کرد، در میان بهت همگان پاسخ داد "دامبلدور یک همجنس باز است".
شخصیت تخلیلی آلبوس پرسیوال والفریک برایان دامبلدور معروف به آلبوس دامبلدور، رئیس مدرسهٔ جادوگری هاگوارتز و پدید آورنده "محفل ققنوس" است. وی پیری خردمند و یکی از قوی‌ترین جادوگران تاریخ تصویر می شود که می‌تواند لرد ولدمورت، جادوگر بدذات را نابود کند. دامبلدور استاد هری پاتر است که در بسیاری از بحران‌ها به عنوان راهنما و تکیه گاه هری - قهرمان داستانن - ظاهر می شود.
به گفته رولینگ، داملبلدور همجنس باز است و نسبت به گلرت گریندلوالد - یکی دیگر از شخصیت های تخلیلی سری داستان های هری پاتر - تمایلات همجنسگرایانه داشته است.
رولینگ که کتاب وی از زمان انتشار اولین سری آن تاکنون به صورت کتاب و فیلم در تیراژ میلیاردی در تمامی زبان های زنده دنیا به فروش رفته و کودکان بسیاری را در دنیا با خود همراه کرده است، در پاسخ به خبرنگارانی که از وی در مورد دلیل اعلام همجنس باز بودن شخصیت دامبلدور می پرسیدند پاسخ داد:
"عشق مردان شجاع و باهوش به همدیگر برای من هیچ گاه جدید نبوده است". »

حال شما قضاوت کنید!!!!؟


نوشته شده در  یکشنبه 86/8/6ساعت  3:14 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

تجمع مسلمانان در برابر دانشگاه کالیفرنیا

«گریج دیویس» در مستند «اسلام؛ آنچه که لازم است غرب بداند»، مدعی شده که دین اسلام ریشه در خشونت دارد و همواره تلاش می‌کند تا دیگر ادیان، فرهنگ‌ها و سیستم‌ها دولتی را از میان بردارد، این فیلم اواخر هفته گذشته در دانشگاه کالیفرنیا به نمایش درآمد.
به گزارش سایت خبری سن لوییس، در اعتراض به نمایش این فیلم، عده‌ای از مسلمان، مقابل دانشگاه کالیفرنیا تجمع کردند.
به گفته آنان این فیلمساز این فیلم با ساخت این فیلم قصد داشته تا از طریق ایجاد سوء تفاهم باعث ترس از مسلمانان و ایجاد تفرقه میان مسلمان و دیگر ادیان شود.
دیویس در جلسه نمایش این فیلم در دانشگاه کالیفرنیا خطاب به حضار گفت: در کشوری که ما زندگی می‌کنیم، اسلام قلب خطر است.
به گزارش سایت سن لوییس تریبون، این فیلم به بهانه برگزاری مراسم هفته آشنایی با اسلام فاشیسم در دانشگاه کالیفرنیا به نمایش درآمد. در این مراسم همچنین در چند سخنرانی اسلام با فاشیسم آلمان و ایتالیا در طول قرن بستم میلادی مقایسه شد، این هفته نه تنها در این دانشگاه که در اسرائیل و 200 دانشگاه دیگر در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود.
«استفان لییود موفت»، استادیار مطالعات مذهبی گفت: این فیلم باعث شد تا راه‌های گفتمان‌های هدفمند و منطقی با مشکل روبرو شود.
وی افزود: «دیویس» با این فیلم مردم را به گمراهی کشاند، کاملا واضح است که او اطلاع درستی درباره اسلام نداشته است.
«موفت» در ادامه گفت: اینکه نسبت به یک دین چنین نگاه انعطاف ناپذیر و تک بعدی داشته باشی کاملا ناعادلانه است.


نوشته شده در  یکشنبه 86/8/6ساعت  2:37 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

نفی کاپیتولاسیون؛ جرقه یک انقلاب

سالروز فریاد تاریخی امام (ره)


«اگر یک آشپز آمریکایی مرجع تقلید شما را در وسط بازار ترورکند، زیرپا منکوب کند، پلیس ایران حق ندارد جلو او را بگیرد! دادگاههای ایران حق ندارد محاکمه کنند! باید برود آمریکا! آنجا در آمریکا اربابها تکلیف را معین کنند! ملت ایران را از سگهای آمریکا پست تر کردند. اگرچنانچه کسی سگ آمریکایی را زیر بگیرد بازخواست از او میکنند، اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد بازخواست می کنند...»

آدم هنوز هم پس از گذشت بیش از 40 سال وقتی این جملات را می‏خواند خون در رگ‏هایش به جوشش در‏می‏آید. در تاریخ معاصر ایران، قضاوت کنسولی (کاپیتولاسیون) مسئله ای اساسی بوده است. نفوذ بیگانگان بیشتر از همین طریق بوده و از این راه، تحمیل عمال و کارگزاران بیگانه و به دنبال آن جنایات فجیعی در این سرزمین انجام گرفت. 
مقررات کاپیتولاسیون از دوران صفویه به صورت نانوشته در مورد تجار و اتباع اروپایی رعایت می‌شد، اما به صورت قانون، از دوران قاجار و متعاقب جنگ‌های ایران و روس به اجرا درآمد.


همه ما در کتاب‏های تاریخ این جملات را خوانده ایم:
«کاپیتولاسیون در لغت به معنای سازش و تسلیم است و به‌ قراردادهایی اطلاق می‌شود که به موجب آن اتباع یک دولت در قلمرو دیگر٬ مشمول قوانین کشور خود می‌شوند و آن قوانین توسط کنسول آن دولت در محل اجرا می‌شود. به همین جهت در فارسی به آن «حق قضاوت کنسولی» نیز می‌گویند.
این قراردادها اغلب میان دولت‌های اروپایی با دولت‌های آسیایی و آفریقایی بسته می‌شدند چرا که از نظر اروپاییان دادگاه ها و مؤسسات قضایی این کشورها قادر به حمایت کافی از اتباع خود نبودند.»
بانی اصلی بازشدن پای امریکایی‌ها به ایران پس از جنگ جهانی دوم و واگذاری امتیازات قضایی و امنیتی به آنان قوام السلطنه بود. اولین دسته از نیروهای نظامی امریکا تحت عنوان «میسیون نظامی»، آذر 1321 ـ دوره نخست وزیری قوام السلطنه ـ با مصونیتهای قضایی وارد ایران شدند. در دوران حکومت سهیلی نیز قراردادهای دیگری در زمینه استخدام مستشاران امریکایی، به بهانه اصلاح سیستم اداری ارتش به امضأ رسید که هریک از آنها دربرگیرنده امتیازات خاصی برای خانواده‌ها و وابستگان نظامیان امریکایی بود. اما نقطه اوج این امتیازدهی‌ها، به دوران نخست وزیری حسنعلی منصور و امیراسدالله علم باز می‌گردد.
پیشنهاد تصویب کاپیتولاسیون در اسفند 1340 از سوی سفارت آمریکا به دولت امیر اسدالله علم داده شد. این پیشنهاد در 13 مهر 1342 در کابینه علم و در مرداد 1343 درمجلس سنا به تصویب رسید.
بر اساس اسناد تاریخی موجود، صادق احمدی نماینده سنقر و کلیایی ، هلاکو رامبد نماینده طوالش و گرگانرود، غلامحسین فخر طباطبایی نماینده بروجرد و رحیم زهتاب فرد نماینده تبریز از مهمترین مخالفان تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس بیست و یکم بوده‌اند. همچنین تعدادی از نمایندگان فراکسیون اقلیت به اسامی دکترناصر بهبودی نماینده ساوه و زرند، دکتر حنیفه رمضانی نماینده بندرانزلی، موسوی، ملک شاه ظفر نماینده ایذه، محمد علی آموزگار نماینده بندرلنگه، فخرطباطبایی نماینده بروجرد ، زهتاب فرد نماینده تبریز، مصطفوی نماینده نائین، رامبد نماینده طوالش و گرگانرود، دکتر بقایی یزدی نماینده تفت، موقر نماینده اهواز و امیر نصرت ا... بالاخانلو نماینده همدان خواستار فرستاده‌شدن این لایحه به کمیسیون نظام دادگستری مجلس شده‌اند که با این تقاضا نیز موافقت نشده‌ است.
بر اساس مستندات تاریخی هنگام رای‌گیری در مورد لایحه کاپیتولاسیون با وجود تلاش دولت، با این حال عدة زیادی از نمایندگان در مخالفت با این لایحه رای داده و لایحه طبق اصول و قواعد پارلمانی رد شده چرا که تعداد آرای موافق کمتر از نصف عده حاضر در جلسه بوده است. با این وصف به دلیل این که برخی وکلا از رای‌دادن به این ماده واحده خودداری کرده بودند، رئیس جلسه وقت‌آمار آنها را به شمار نیاورد و تصویب لایحه را اعلام کرد.
با اجرای این لایحه که به تصویب مجلس شورای ملی ایران رسید، دادگاه‌های ایران حق توقیف یا بازداشت کارمندان نظامی، مستخدمین غیرنظامی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، و خویشاوندان نزدیک ایشان را از دست دادند و محل اقامت خصوصی آن‌ها مورد حمایت قرار گرفت.
رژیم شاه که به خوبی می دانست بازتاب عمومی این لایحه ننگین تا چه حد خطرناک خواهد بود، سانسور شدیدی بر رسانه های گروهی حاکم کرد تا هیچگونه خبری در مورد لایحه کاپیتولاسیون به بیرون درز پیدا نکند. ولی چند روزی از تصویب این لایحه نگذشته بود که مجله داخلی مجلس شورای ملی که متن کامل مذاکرات مجلس را در برداشت بدست امام خمینی (ره) رسید.
امام خمینی (ره) به منظور افشای این خیانت در ۴/۸/۴۳ تصمیم گرفتند که طی ایراد نطقی، این عمل رژیم شاه را به اطلاع عموم برسانند. قبل از هر چیز، ایشان برای آگاه ساختن علما و روحانیون مرکز و شهرستانها، پیک هایی همراه با نامه به اطراف و اکناف کشور روانه نمودند و خود نیز با مقامات روحانی قم به گفتگو نشستند. به تدریج تعداد کثیری از مردم ایران وارد قم شدند، تا خود شاهد این سخنرانی باشند.
حضرت امام خمینی (ره) این سخنرانی را علاوه بر اینکه در روز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) ایراد فرمودند، سخنان خود را با آیه استرجاع (انا لله و انا الیه راجعون) شروع نمودند و طی آن شدیدترین حملات را مستقیماً علیه آمریکا و شاه وارد نمودند. جیمزبیل، محقق آمریکایی، در مورد این سخنرانی چنین می گوید: (این سخنرانی پرشور او، یکی از مهمترین و تحریک کننده ترین بیانات سیاسی ایراد شده درایران در این قرن می باشد. حضرت امام خمینی (ره) در این سخنرانی با کمال قدرت و بطور مستقیم، شاه و آمریکا را به دلیل تلاش برای نابود کردن یکپارچگی و استقلال ایران مورد حمله قرار داد.)

در همین زمینه بخوانید:

سیب زمینی نباشیم! - کلبه احزان

ادامه مطلب...

نوشته شده در  پنج شنبه 86/8/3ساعت  11:50 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

حمله یک زن با دست‌های خونی به رایس

یک زن فعال ضد جنگ در جلسه سخنرانی کاندولیزا رایس در مجلس نمایندگان آمریکا به سمت وی حمله ور شد.
فعالان ضدجنگ سعی کردند مانع از سخنرانی کاندولیزا رایس در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که بحث درباره مسئله ایران بود شوند.
یک زن فعال ضدجنگ هنگام ورود رایس به محل سخنرانی به طرف وی حمله ورشد که ماموران انتظامی داخل سالن مانع وی شدند.

این زن صورت خود را با رنگ قرمز آغشته کرده بود. وی فریاد می زد رایس یک جنایتکار جنگی است.
ماموران این زن و دیگر معترضان را به خارج از سالن هدایت کردند.
رایس در این جلسه گفت ایران تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه است. 


نوشته شده در  پنج شنبه 86/8/3ساعت  6:14 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

اظهارات عجیب‌ مدعی جانشینی حسن‌نصرالله

ما گروهی از روحانیون شیعه عرب، در کشورهایی مثل بحرین، لبنان و عراق تحرک خود را علیه ولایت فقیه و نفوذ ایران شروع کردیم. به همین دلیل سپاه پاسداران ما را هدف قرار داده است!
فردی که خود را دبیر کل تشکلی به اسم" مجلس اسلامی عربی لبنان" میخواند، مدعی شد:سپاه پاسداران ایران، نقشه هایی برای ترور و ناپدید کردن روحانیون شیعه لبنانی دارد.
محمد علی حسینی، در ادعایی عجیب گفت که خود وی هم یکی از اهداف این طرح بوده که حادثه هفته پیش برای او پیش آمده جزیی از این نقشه بوده است!
وی همچنین اضافه کرده است:من جایگزین شرعی سید حسن نصرالله،هستم!! وی هفته پیش دچار حادثه رانندگی شده بود. این جوان جویای نام، در گفتگو با العربیه اضافه کرده است:"ما گروهی از روحانیون شیعه عرب، در کشورهایی مثل بحرین، لبنان و عراق تحرک خود را علیه ولایت فقیه و نفوذ ایران شروع کردیم. به همین دلیل سپاه پاسداران ما را هدف قرار داده است!
مثلا شیخ جواد خالصی تهدید شد و مجبور شد از ترس به سوریه برود، یا حسن الموید که به اردن رفت"
محمد علی حسینی در ادعایی عجیب و مضحک گفت "امام موسی صدر هم چون از خط رهبری ایران خارج شد و به تقویت شیعیان عرب پرداخت، آنها اقدام به ناپدید کردن او کردند، علاوه بر توطئه ای که برای سید محمد باقر صدر پیش آمد و منجر به قتل او شد. وی اشاره ای به نقش ایران در تقویت شیعیان و تشیع، وکمکهای ایران به شیعیان مناطق مختلف نکرد.
وی سپس با تمجید از "مجلس اسلامی عربی"که خود وی رهبر آنست!{در کلامی متناقض که تعصب جاهلی "عرب در مقابل عجم" از آن میبارد} گفت"تشیع عربی ما(!)ما تشیعی بدون تعصب است!!،و ما تاثیر خود را بر شیعیان خلیج{فارس!} داریم.
وی توضیح نداد که اگر بدون تعصب است،چرا فقط عربی است؟؟
وی همچنین ادامه داده است"من شروع به نقد ولایت فقیه کردم، به خصوص که سپاه پاسداران معتقد است لبنان یک دولت شیعه تابع ولایت فقیه است!و فکر میکند همه لبنان حزب الله است.ما بر لبنان ولایت داریم!! و رویکردمان هم عربی است!"
"نظام ایرانی از شخص من میترسد،خصوصا که من فارغ التحصیل حوزه قم هستم،اما نتوانستم به خاطر مواضع ملی که دارم! در ایران اجتهاد کسب کنم." در همین راستا وی در پاسخ سوالی،رابطه خود با حزب الله را "بد"توصیف کرد گفت"من جایگزینی برای حزب الله و سید حسن نصر الله هستم"!!! "من طرح سیاسی دارم.من ممکن است جای سید حسن نصرالله را بگیرم!!و باید اینکار را بکنم!چرا که من بر حق هستم!من تلاش عربی برای صلح فلسطینت را تایید میکنم! آیا لبنان باید به تنهایی مسکل اسراییل را بدوش بکشد؟!
بر حسب تصادف! این موضع جناب دبیر کل همان موضعی است که آمریکا و اسراییل به آن احتیاج دارند!

ادامه مطلب...

نوشته شده در  پنج شنبه 86/8/3ساعت  6:10 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

<      1   2   3   4   5   >>   >