سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

افشای فعالیت‌های تروریستی وهابیت در قلب اروپا

پیشروی فعالیت سلفی‌های افراطی و سوء استفاده از مساجد و مراکز تجمع مسلمانان در سایه حمایت کشورهای حوزه خلیج فارس نگرانی شدید مجامع اروپایی را برانگیخت.
به گزارش پایگاه البروج، وهابیون اروپا در جدیدترین اقدامات خود مساجد و مراکز اسلامی مسلمانان را به عنوان جایگاهی برای برگزاری نشست و هم‌اندیشی انتخاب کرده‌اند، تا جایی که این امر موجب افزایش حساسیت مجامع اروپایی نسبت به مسلمانان و به ویژه مراکز تجمع آنان شده است.
گروه‌های سلفی و یا به عبارت دیگر وهابی‌ها که اروپایی‌ها خاستگاه آنان را عربستان سعودی و سردمدار آن را اسامه بن لادن می دانند، اخیرا نگرانی شدید کشورهای اروپایی به ویژه دانمارک، ایتالیا، آلمان، انگلیس و اسپانیا را برانگیخته‌اند.
برخی از منابع خبری اروپایی اعلام کردند: در پی شدت گرفتن  فعالیت وهابی‌ها در اروپا و کنترل شدید برخی مساجد و مراکز تجمع مسلمانان، تعدادی از این افراد از جمله گروه هماهنگ کننده اقدامات تروریستی و انتحاری در عراق دستگیر شدند.
مجامع اروپایی همچنین با اشاره به این که پس از دستگیری این افراد اطلاعات بسیار مهمی از شیوه فعالیت آنان بدست آمده است، اظهار کردند: افراد مذکور پس از دستگیری به حمایت مالی کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی، امارات، قطر، برخی از موسسات مالی رسمی و خصوصی و برخی از علمای سلفی  این کشورها اعتراف کردند.همچنین مقدار زیادی مواد جهت ساخت مواد منفجره تی ای تی بی و مقدار زیادی اسلحه در مساجد محل تجمع وهابی‌ها در دانمارک کشف شد.
گروه‌های دستگیر شده یک گروه از چهار گروه فعال وهابی‌ها و عاملان انفجارهای لندن در جولای 2005 به شمار می‌‌آیند.
درپی این امر و همراه با تشدید پدیده اسلام هراسی در اروپا، بسیاری از کشورهای اروپایی کنترل شدید خود بر مساجد و مراکز تجمع مسلمانان را آغاز کرده اند.
از سوی دیگر بسیاری از مجامع اسلامی بزرگ جهان، ضمن محکوم کردن فعالیت وهابی‌ها، خواستار ریشه کن کردن این افراد شده و اعلام کردند: فعالیت وهابی‌ها که اکنون پای خود را از منطقه خاورمیانه فراتر نهاده و در اروپا آغاز به کارکرده به تخریب چهره مسلمانان در جهان انجامیده و آنان را در فشار بیشتری از سوی غیر مسلمانان قرار خواهد داد.


نوشته شده در  یکشنبه 86/9/4ساعت  2:30 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()