سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ترور یک روحانی را بر روی منبر در خاش

براساس این گزارش، این روحانی همان دیشب به فیض شهادت نائل آمد.
شب گذشته اشرار مسلح در شهرستان خاش یک روحانی را بر روی منبر یکی از مساجد به رگبار بستند.
حجت‌الاسلام مهدی توکلی از طلاب فارغ‌التحصیل مدرسه علمیه امام صادق (ع)‌ زابل که به عنوان روحانی مستقر در روستای افتخارآباد خاش در حال تبلیغ بود، شب گذشته حدود ساعت 30/9 بر روی منبر مسجد این روستا در حال سخنرانی بود که دو شرور موتورسوار وارد مسجد شدند و این روحانی را به رگبار بستند.
براساس این گزارش، این روحانی همان دیشب به فیض شهادت نائل آمد.
این گزارش حاکیست، سال گذشته در شب عید غدیر نیز در همین منطقه اشرار یکی از فعالین مساجد خاش را به رگبار بسته بودند و معمولاً این‌گونه حرکات تروریستی در مناسبت‌های خاص و با هدف مخدوش کردن وحدت شیعه و سنی انجام می‌گیرد.


نوشته شده در  چهارشنبه 86/7/11ساعت  2:28 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

رهبر انقلاب:سفر رئیس جمهور؛ مایه سرافرازی

حاشیه‏های یک سفر!!!

امشب شب بیستم ماه مبارک رمضان هست و در کوچه‏های کوفه غوغایی به پاست. تصمیم داشتم از غربت امیر المومنین بنویسم و از بی مهر‏ی‏های کوفیان. ولی هرچه به این ذهن و قلم التماس کردم، نشد. فقط همین قدر بگم که از همه دوستانم التماس دعا دارم.
لذا تصمیم گرفتم بخشی از حاشیه های سفر رئیس جمهور عزیزمان به نیویورک را از زبان دکتر الهام برای خوانندگان نافذ بنویسم.
همگان شنیدیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس جمهور با ایشان، سفر آقای احمدی‌نژاد به آمریکا را سفری خوب، پر برکت و مایه سرافرازی ملت ایران خواندند.
حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردنده‏اند که سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا و مسئله‌ای که در این دانشگاه پیش آمد و هم‌چنین سخنرانی ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل در مجموع مایه سرافرازی ملت ایران شده است.

-----------------------------------------

در آن جلسه بعضی‌ها تصور می‌کردند که با توجه به آن سخنان تند و اهانت‌آمیز، فضا به نفع آنان تمام می‌شود اما بعد از پایان جلسه، دکتر با اطمینان و آرامش خاصی به ما گفت: ما پیروز شدیم.
از همان ابتدا هم آرامش خاصی داشت و به نتیجه مثبت کار مطمئن بود. خیلی‌ها که همراه بودند این احساس را نداشتند و نگران بودند.

-----------------------------------------

-----------------------------------------

معمولاً بعد از جلسات افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل، دیگر به سایر سخنرانی‌ها توجه چندانی نمی‌شود و در آن زمان، گروه‌ها مشغول گفت‌وگو، لابی و رفت و آمد هستند که البته این هم بخشی از کار است به همین جهت سخنرانی‌ها معمولاً فقط ثبت تاریخی می‌شود و متن مکتوب آن نیز در اختیار افراد قرار می‌گیرد و فضای جلسه فضای التفاط به گوینده نیست.
اما در همین همهمه و شلوغی، وقتی نوبت به سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران رسید، به تدریج و در فرصت کوتاهی، ناگهان سالن پر شد و گروه‌هایی که بیرون از مجمع عمومی بودند، بازگشتند و جایگاه‌ها را پر کردند و سکوت و آرامش ویژه‌ای بر کل سالن غلبه کرد.
با اینکه سخنرانی دکتر احمدی نژاد طولانی شد و مدت آن از فرصت پیش‌بینی شده مقداری بیشتر شد، اما فضا همچنان منتظر و آرام بود که همه پیام سخنرانی ایشان را دریافت کنند.

-----------------------------------------

در طول این 2 روز در هر کجا که ایشان عبور می‌کردند با اشتیاق خبرنگارها برای گفت‌وگو و با ابراز احساسات افراد از تیپ‌های مختلف مواجه می‌شدند. حتی در همان فرصتی که آقای احمدی‌نژاد به اتاق پشت جایگاه مجمع عمومی سازمان ملل رفتند تا آماده شروع سخنرانی شوند، کارمندهای سازمان ملل به سرعت آمدند و ابراز علاقه کردند که در این فرصت با دکتر احمدی‌نژاد عکس بگیرند.
این ابراز احساسات ویژه نشان می‌داد که دکتر احمدی‌نژاد شخصیتی جذاب، قابل احترام و در عین حال قابل پیگیری است؛ یعنی احساس می‌کنند باید او را بشناسند و با زوایای فکری‌اش بیشتر آشنا شوند.
بعد از جریانات دانشگاه کلمبیا نیز، آنقدر آن مسئله محور بود که در عموم ملاقات‌های سیاسی که در حاشیه مجمع عمومی صورت می‌گرفت، اولین بحث شخصیت‌های سیاسی درباره سخنراین رئیس جمهور ما در دانشگاه کلمبیا و ابراز نظر نسبت به آن بود. حتی برخی‌ها می‌گفتند همه فضای رسانه‌ای آمریکا تبدیل به فضای احمدی‌نژاد شده است. واقعاً هم همینطور بود که با به قولی، حدود 500 میلیون نفر این سخنرانی را مستقیماً دیدند.

-----------------------------------------

شاید همه سؤالات از قبل تدوین شده بود و اصلاً معلوم نبود مال دانشجویان باشد، چون همه سؤالات آماده بود و می‌خواندند و معلوم نشد آن سؤالات از کجا آمده بود. فرصتی برای گفتگوی مستقیم و تریبون آزاد هم وجود نداشت و می‌خواستند در موضعی که خودشان می‌خواهند، روند را هدایت کنند که البته دکتر احمدی‌نژاد به آنان پاسخ‌های مستدل، منطقی، روشن، عادلانه و با آرامش داد.
در آن فضا، مدیریت و برنامه‌ریزی دکتر احمدی‌نژاد به همراه بیان قوی و منطقی، فضا را برای اعلام پیام پاک و حقیقت منطبق بر نیاز فطرت مجموعه نشان داد. یعنی همه تشنه بودند که مطالب را بشنوند و به همین دلیل فضای سالن و فضای بیرون از دانشگاه فضایی آرام بود آرام برای شنیدن و کنجکاو برای یافتن.

-----------------------------------------

من در محیط دانشگاه کلمبیا هیچ آثاری از تظاهرات و اعتراض ندیدیم فقط در بیرون دانشگاه عده ای جمع بودند. تقریباً شاید عموم دانشگاه و خیل عظیمی از دانشجویان در محوطه‌ای اجتماع کرده و ایستاده بودند و در کمال سکوت و آرامش به دقت در حال دیدن و شنیدن تصویر و صدای رئیس جمهور اسلامی ایران بودند.
در داخل سالن هم همین وضعیت حاکم بود و همه با دقت آماده شنیدن بودند و در هر فرازی ابراز احساسات داشتند و مثبت یا منفی واکنش نشان می‌دادند. همین نشان می‌داد که توجه ویژه‌ای دارند حتی مدیران سالن هم کاملاً بحث را تعقیب می‌کردند.
البته اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که قبل از برگزاری مراسم در دانشگاه کلمبیا، تعدادی از دانشجویان که علاقمند به شرکت در این مراسم بودند، می‌گفتند به ما کارت ورود ندادند و می‌خواستند از طریق ما وارد سالن شوند. تعدادی از ایرانیان هم مایل به حضور بودند که به همراه ما داخل دانشگاه آمدند اما ظاهراً اجازه ندادند آنان در سالن حضور پیدا کنند.

-----------------------------------------

بولیوی 5 رسانه دارد که 4 تای آنها وابسته به آمریکا و فقط یک رادیو در اختیار دولت است. در آنجا در فاصله چند روزی که قرار بود دکتر احمدی‌نژاد به بولیوی سفر کند، تبلیغات تند ضدجمهوری اسلامی و ضد ایرانی در آنجا گسترش پیدا کرد. مسایلی همچون حقوق بشر و به خصوص حقوق زنان بسیار میدان مانور آنها بود.
همینکه ما وارد فرودگاه سانتاکروز بولیوی شدیم، یک ایرانی پیش ما آمد و خیلی ناراحت با اشاره به فضاسازی و تهمت‌هایی که علیه ایران مطرح شده بود، از آقای احمدی‌نژاد استمداد می‌طلبید که این فضا را خنثی کند. در همین لحظات چند نفر از کارمندان خانم فرودگاه همین که آقای احمدی‌نژاد را دیدند با اشتیاق آمدند و تقاضا کردند که با رئیس‌جمهور عکس بگیرند و دیدیم که علی‌رغم همه تبلیغات منفی نتوانسته بودند در بین مردم اثر بگذارند. با آن حجم تبلیغات، قاعدتا بایدخانم‌ها در این کشور از ایران منزجر و نگران باشند اما صراحتا ابراز می‌کردند که علاقمند به ایران و آشنایی هر چه بیشتر با ایران هستند.
در جلسه‌ای هم که در محل امضای اسناد ریاست جمهوری پایتخت بولیوی انجام شد هم شاهد صحنه‌ های جالبی از حضور توده‌های مردم بودیم.
یک چیزی هم که در آنجا برای من جالب بود و فضای ایران را برایم تداعی می‌کرد این بود که یک فردی در میان آن جمعیت، شعار می‌داد و بقیه جواب می‌دادند این صحنه من را یاد حاج‌بخشی خودمان در ایران می‌انداخت.
البته شعار "زنده باد ایران" و"محمود محمود" ‌هم به صورت واضح در طول مسیر و در همان سالن به صورت مکرر شنیده می‌شد.
حتی در میان آن جمعیت یک پیرمردی را دیدم که می‌خواهد خود را به دکتر احمدی‌نژاد برساند من هم دستش راگرفتم و پیش آقای رئیس‌جمهور بردم که دیدم که با اشتیاق مسایل کشورش را به دکتر احمدی‌نژاد توضیح داد وتعدادی سی‌دی از مسایل کشورش به ما و دکتر احمدی‌نژاد داد.
در آنجا هم علی‌رغم همه تبلیغات، فضا مغلوبه شده بود و پایگاه فکری آنان در حقیقت به هم ریخته بود.
جالب اینکه ما در بولیوی سفارتی نداریم و رئیس‌جمهورشان هم اعلام کرد که این حرکت مردمی، خودجوش است.
مردم تصاویر امام و رهبری را در دست داشتند و حتی تصویر رئیس‌جمهور را از روی تصاویر تلویزیونی نقاشی کرده و با خود آورده بودند.
آن فضا به وضوح نشان داد که مردم تشنه یک حرف‌های دیگر و شنیدن گفتمانی غیر از گفتمان حاکم بر غرب هستند و شنیدن پیام انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنند.


نوشته شده در  سه شنبه 86/7/10ساعت  12:22 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

بر اساس گزارش کنگره آمریکا؛

42 درصد بازار فروش تسلیحات جهان در قبضه آمریکا است

بر پایه گزارش کنگره آمریکا، آمریکا سال گذشته با قبضه کردن نزدیک به 42 درصد از بازار تسلیحات جهان بار دیگر خود را به عنوان رهبر تجارت سلاح در جهان مطرح کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در گزارش سالانه سرویس تحقیقاتی کنگره آمریکا آمده است: جنگهای عراق و افغانستان سبب شده تا کشورهای همسایه آنها در خرید سلاح زیاده روی کنند.
اما حجم کلی تجارت سلاح تقریبا 13 درصد کاهش داشته و ضربه ای را به فرانسه و دیگر تهیه کنندگان اروپای غربی که رقابت شدیدی با آمریکا دارند، وارد کرده است.
نتایج این بررسی نشان داد که آمریکا در توافقنامه های انتقال سلاح در جهان در سال گذشته در ردیف اول قرار دارد و ارزش این توافقنامه ها به 16.9 میلیارد دلار می رسد که بدین ترتیب، آمریکا 41.9 درصد از بازارهای جهان را قبضه کرده است،اما به طور کلی این رقم در مقایسه با سال 2005 یک افزایش 3.4 میلیارد دلاری به شمار می رود.

روسیه فروش جهانی سلاح های خود را تا 1.2 میلیارد دلار افزایش داده و در پایان سال 2006 با رقم کلی 8.7 میلیارد دلار یا 21.6 درصد از بازار در ردیف دوم قرار دارد.
انگلیس در ردیف سوم قرار دارد، اما صادرات سلاح های آن تنها 200 میلیون دلار نسبت به سال 2005 افزایش داشته و حجم کلی قراردادهای انتقال سلاح به رقم 3.1 میلیارد دلار رسید که این رقم کمتر از یک پنجم از حجم کلی آن برای آمریکا است.
بر پایه این گزارش، آمریکا، روسیه و انگلیس سال گذشته بیش از 71 درصد از تجارت جهانی سلاح را در کنترل خود داشتند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است : سفارش برای سلاح در جهان از 46.3 میلیارد دلار در سال 2005 تا 40.3 میلیارد دلار در سال گذشته کاهش داشته است. از سوی دیگر، سهم بازار اروپای غربی از 34.4 میلیارد دلار در سال 2005 تا 19.1 میلیار دلار در سال گذشته کاهش داشته است.
بر پایه گزارش کنگره آمریکا، به نظر می رسد که جنگ در عراق و افغانستان و همچنین رقابت بین هند و پاکستان در حال دامن زدن به رقابت تسلیحاتی در منطقه است.
در این گزارش ، پاکستان در ردیف اول خریداران سلاح و پس از آن هند و عربستان قرار گرفتند.


نوشته شده در  دوشنبه 86/7/9ساعت  2:37 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

پیوند علوم فنی و انسانی در دانشگاه

مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شریف مبنی بر راه اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی در این دانشگاه به صحن شورای دانشگاه صنعتی شریف می رود.
دکتر علی مقداری - معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با بیان این مطلب افزود : چنانچه شورای دانشگاه با راه اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی در دانشگاه صنعتی شریف موافقت کند، این موضوع به شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم فرستاده می شود تا مجوز آن نهایی شود.
وی گروه های آموزشی نظیر گروه زبان خارجی، زبان و ادبیات فارسی، هنر و معماری اسلامی و حقوق مالکیت صنعتی را از جمله گروه هایی برشمرد که در ساختار دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی در این دانشگاه صنعتی می گنجند و خاطرنشان کرد : آن جنبه ای از علوم انسانی که می تواند به حوزه مهندسی کمک کند در ایجاد دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی مدنظر قرار می گیرد.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد : برخی دانشگاهها به ویژه دانشگاههای صنعتی آنچنان مجذوب تکنولوژی غرب می شوند که میراث علمی ایران را فراموش می کنند. در دانشگاه هایی نظیر MIT و تکنولوژی کالیفرنیا که واژه فناوری و تکنولوژی را همراه خود دارند، در عین اینکه مأموریت صنعتی و فنی دارند، دارای دانشکده های علوم انسانی نیز هستند.
دکتر مقداری با بیان اینکه چند سالی است حوزه آموزشی دانشگاه صنعتی شریف بر روی راه اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی مطالعه می کند، یادآور شد : مطالعات نشان داد که فناوری صنعتی در ارتباط با علوم انسانی می تواند بسیار موثرتر در خدمت جامعه قرار گیرد.


نوشته شده در  دوشنبه 86/7/9ساعت  2:30 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

سرانجام «سپاه بسیج شد»

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بسیج جدای از سپاه نیست گفت: اگر ماموریت سپاه دفاع از دستاوردهای انقلاب است وظیفه بسیج هم همین است زیرا بسیج و سپاه هیچ گاه قابل تفکیک از یکدیگر نیستند.
سردار سرلشگر پاسدار محمد علی جعفری که صبح امروز در مراسم تودیع سردار حجازی، فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج در سالن 5 آذر ستاد نیروی مقاومت ‌سخن می‌گفت، اظهار داشت: پاسداران همان بسیجیانی هستند که تمام وقت باید در خدمت انقلاب باشند، ولی بسیجیان نیروهای آماده ولی غیر موظفی هستند که هر وقت لازم شد در صحنه حاضر می شوند و در کنار سپاه از انقلاب اسلامی دفاع می کنند.
وی افزود: سپاه یک سازمان نظامی - سیاسی - فرهنگی است که در رسالت سازمانی اش بسیج را در کنار خود دارد. فرقی بین این دو نیرو نیست و در حقیقت مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیمی از ماموریت سپاه بر عهده بسیج است.
وی به استراتژی جدید در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: استراتژی جدید که سپاه دارد این است که همه کارها و ماموریت های تعریف شده در اولویت قرار ندارد. باید پس از مطالعات استراتژیکی نوع فعالیت ها در سازمان ها مورد بررسی و مهمترین کارها در اولویت قرار گیرد.
سردار جعفری گفت: امروز ماموریت بسیج باید محور اصلی ماموریت سپاه باشد که انتصاب سردار حجازی به عنوان رییس ستاد مشترک سپاه نیز با توجه به اشراف ایشان به بسیج در همین راستا بوده است.
فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به اینکه حضرت آقا فرمودند که" سپاه باید بسیج شود" ادامه داد: برای تحقق این فرمایش و بر اساس نظر و موافقت رهبر انقلاب مسئولیت فرماندهی نیروی مقاومت بسیج نیز به فرمانده کل سپاه محول شده است. گرچه بنده به دلیل مشغله کاری فراوان شاید نتوانم به صورت تمام وقت در ستاد بسیج وقت بگذارم ولی سردار میراحمدی که جانشین سردار حجازی در نیروی مقاومت بودند در سمت خود باقی خواهد ماند و در این راستا به بنده نیز کمک خواهد کرد.
سرلشگر جعفری در پایان گفت: نگاه بنده به بسیج همان نگاهی است که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده که امیدوارم بتوانم در این زمینه به درستی انجام وظیفه کنم.


نوشته شده در  شنبه 86/7/7ساعت  10:41 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

احتمال تعطیلی 5روزه عیدفطر 

معاون اول رییس جمهور در گفتگو با برنا گفت: فعلا نمی توانم در این باره اظهارنظری کنم اما بحث تعطیلات عید فطر در دولت مطرح است و اگر خبری باشد در روزهای آینده اعلام می شود.
غلامحسین الهام، سخنگوی دولت نیز گفت: تعطیلات عید فطر در دولت در حال بررسی است و اگر هم بتوانیم به جای سه روز، پنج روز تعطیلی اعلام می کنیم.
الهام افزود: به زودی خبر قطعی این تعطیلات را اعلام می کنم.
علی سعیدلو، معاون اجرایی رییس جمهور هم گفت: هنوز دولت در این مورد برنامه ای ندارد و باید ببینیم که ابتدا روز عید فطر چه روزی است و بعد تصمیم گیری کنیم.
وی افزود: این احتمال وجود دارد که دولت همچون سال گذشته تعطیلاتی را برای عید فطر در نظر بگیرد.  


نوشته شده در  شنبه 86/7/7ساعت  10:31 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

کاملا بدون حاشیه!!!

به مناسبت هفته دفاع مقدس

 

هرچقدر تلاش کردم تا برای این عکس حاشیه یا مطلبی بنویسم، نتوانستم. از مدت ها پیش این عکس را نگهداشته بودم تا در زمان مناسبی آن را منتشر کنم. هرچند که برخی از دوستان شاید این عکس را دیده باشند. به هر حال این هم هدیه نافذ به مناسبت هفته دفاع مقدس!!!
اما خیلی دوست دارم تا نظر شما دوستان عزیز را بدانم و بخوانم.


نوشته شده در  چهارشنبه 86/7/4ساعت  11:51 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

توهین یه پیامبران خدا؛ این بار علیه مسیح (ع)

یک فرد سوئدی مجسمه‌ای را به نمایش گذاشت که در آن حضرت مسیح (ع) را به شکلی موهن به تصویر کشیده و مدعی شده خواستار برانگیختن بحث‌هایی درباره مذهب و آزادی بیان است. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مجسمه، حضرت مسیح (ع) را به شکل...یک با سر خون آلود و زیر تاجی از خار و به تصویر کشیده است.
این در حالی است که پس از چند ساعت که این مجسمه در منطقه «اسکانس فاگرهالت»، شهری در جنوب سوئد به نمایش درآمد، ناپدید شد.
«استگ رامسینگ»، سازنده 59 ساله این مجسمه گفت:‌ «می‌خواهم مذهب، جامعه و قشر آسیب‌پذیر را احمق فرض نکند.»
این در حالی است که پیش از این نیز یکی از روزنامه‌های سوئدی توهین مشابهی را به پیامبر اسلام (ص) کرده بود که با تظاهرات گسترده و فراخواندن سفرای این کشور در مصر، ایران و پاکستان شد.
حتی «لارس ویلکس»، تصویرگر این تصویر موهن و سردبیر این روزنامه تهدید به مرگ شدند.
رامسینگ گفت: «اکنون نوبت من است که از هنرمند! لارس ویلکس پیروی کرده و بحث معناداری را درباره مذهب به راه بیندازم.»  


نوشته شده در  چهارشنبه 86/7/4ساعت  11:0 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

اهانت فاکس نیوز به دکتر احمدی نژاد

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در جهت القای خطوط رسانه ای خود رییس جمهور ایران را به هیتلر نازی تشبیه کرد.
به گزارش مبارزین، این شبکه جنجالی وابسته به پنتاگون و گروه های تندروی نو محافظه کار در کاخ سفید در گزارش ها و گفتگوهای امروز خود بارها از تشبیه محمود احمدی نژاد به دیکتاتور نازی جهان یعنی آدولف هیتلر استفاده کرد.
فاکس نیوز حتی با چینش نام محمود احمدی نژاد در کنار نام افرادی از قبیل ایمن الظواهری فرد شماره دوی شبکه تروریستی القاعده و اوجی سیمپسون قاتل حرفه ای آمریکا قصد داشت رییس جمهور ایران را فردی تروریست و تبهکار جلوه بدهد.
استفاده از تصاویر مربوط به القاعده و نیروهای شبه نظامی فعال در عراق در کنار تصویر محمود احمدی نژاد از دیگر شگردهای تصویری فاکس نیوز برای القای مفهوم خطرناک بودن محمود احمدی نژاد و ایجاد رعب و هراس در میان مردم آمریکا در این خصوص آن هم در آستانه سفر وی به نیویورک بود.

فاکس نیوز با استفاده از تصویر احمدی نژاد در کنار تصاویر آرشیوی مربوط به تحرکات و راهپیمایی های دانشجویی به صورت غیرمستقیم دانشجویان آمریکایی را به برپایی تظاهرات گسترده ای برضد حضور محمود احمدی نژاد در نیویورک و به ویژه سخنرانی در دانشکده روابط بین المللی دانشگاه کلمبیا دعوت می کرد.
فاکس نیوز با ترسو و احمق خواندن رییس دانشگاه کلمبیا و تحریک دانشجویان این دانشگاه سعی داشت آنها را به اعمال فشار بر مسوولان خود برای لغو دعوت از احمدی نژاد برای سخنرانی در این دانشگاه سوق بدهد.
حتی برخی از کارشناسان فاکس نیوز تصریح داشتند، شاید نیت اصلی محمود احمدی نژاد از طرح درخواست حضور در محل وقوع حملات یازده سپتامبر ادای احترام و نثار تاج گل به عوامل تروریستی این حمله باشد و نه قربانیان آن البته برخی از دانشجویان و کارشناسان فاکس نیوز تاکید داشتند باید به احمدی نژاد اجازه داده شود تا در این دانشگاه سخنرانی کند تا خود دانشجویان درخصوص احمدی نژاد و نگرش هایش قضاوت کنند.


نوشته شده در  سه شنبه 86/7/3ساعت  1:43 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

خاطره ای از علامه عسگری

این روزها داغدار فقدان عالم بزرگوار دیگری هستیم که کمتر شناخته شده است. این نوشته ادای دین شاگردی بسیار کوچک از استادی بسیار بزرگ است.
من دانشجوی کارشناسی ارشد در مرکزی هستم که مرحوم علامه سید مرتضی عسکری مؤسس آن بودند. خدا را بسیار شاکرم که ولو برای مدتی کوتاه آن سید جلیل را از نزدیک زیارت کردم.
خاطره من برمی گردد به اواخر ترم پیش که برای تحقیق درس عقاید به کتابخانه استاد رفتم. به دنبال احادیث مربوطه بودم. به این منظور اجازه استفاده از کتابخانه جناب علامه را گرفتم. کتابخانه ای سرشار از کتب نفیس و ارزشمند. زمانی که وارد کتابخانه شدم جناب علامه روی مبل نشسته و مشغول مطالعه بودند. جز ایشان کسی در آنجا نبود. عرض کردم «سلام علیکم» ایشان پاسخ فرمودند: «علیکم السلام و رحمت الله. صبح شما به خیر» و به مطالعه شان ادامه دادند. من در کتابخانه به دنبال کتابی که بتواند کمکم کند می گشتم. کارم قدری طول کشید، گویا ایشان متوجه این شده بودند که من در پیدا کردن کتاب به مشکل برخوردم. پرسیدند: دنبال چه می گردی؟ عرض کردم: درباره «جن» مطلب می خواهم. ایشان کتابی را که مشغول خواندنش بودند، بستند و با وجود کهولت سن و اینکه در بیماری بسر می بردند و باید حتی الامکان استراحت می کردند، بزرگوارانه از جای خود برخاسته و فرمودند: بیا به تو یاد بدهم که چگونه مطلبی را جست وجو کنی. ایشان مصداق کسی بودند که در گرسنگی به جای آنکه به تو ماهی بدهند به تو ماهیگیری می آموزند تا به جای یک بار سیر شدن هرگز گرسنه نمانی. پس جلو آمدند و فرمودند درباره این مطلب می توانی در کتاب «بحار الانوار» احادیث خوبی پیدا کنی.
جهت اطلاع باید بگویم کتاب «بحار» اثر علامه مجلسی مجموعه 110 مجلدی حدیثی شیعه است که پیدا کردن مطلب در آن آسان نیست.
لذا ایشان روش پیدا کردن مطلب در کتاب را توضیح فرمودند که با کمک کتاب «سفینه البحار» می توانی مطلبت را جست وجو کنی. البته یادآوری می کنم که این کار را هم شخصاً انجام دادند.در صفحه مربوط به «جن» شماره چند جلد از کتاب «بحار» دیده می شد ایشان از من پرسیدند ببین چه جلدی را گفته. عرض کردم جلد هجدهم از ایشان عذر خواستم که برای کار من هم وقت گذاشتند و هم به مشقت افتادند، اما ایشان فرمودند خیر زحمتی نیست بلکه برای من ثواب دارد. ایشان با وجود راهنمایی کاملشان، به کار جست وجو به همراه من ادامه دادند و به دنبال جلد هجدهم گشتند. از قضا جلد مورد نظر در قفسه های بالای کتابخانه بود با کمال تعجب دیدم ایشان فرمودند برو آن صندلی را بیاور تا از آن بالا بروم و کتاب را برایت بیاورم. از این همه بزرگواری و تواضع هم شرمگین شدم هم متعجب. پس عاجزانه خواهش کردم که اجازه فرمایند این کار را شخصاً انجام دهم. ایشان پذیرفتند و برگشتند و به مطالعه خود ادامه دادند.
و چه نیکو این بزرگواران جا پای اجداد شریفه شان می نهادند که به ارائه طریق اکتفا نکرده و ایصال به مطلوب را روش خود قرار داده بودند.
روحشان شاد و قرین اجداد شریفه شان باد. (کیهان)


نوشته شده در  سه شنبه 86/7/3ساعت  1:9 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

<   <<   6   7      >