سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

پیوند علوم فنی و انسانی در دانشگاه

مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شریف مبنی بر راه اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی در این دانشگاه به صحن شورای دانشگاه صنعتی شریف می رود.
دکتر علی مقداری - معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با بیان این مطلب افزود : چنانچه شورای دانشگاه با راه اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی در دانشگاه صنعتی شریف موافقت کند، این موضوع به شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم فرستاده می شود تا مجوز آن نهایی شود.
وی گروه های آموزشی نظیر گروه زبان خارجی، زبان و ادبیات فارسی، هنر و معماری اسلامی و حقوق مالکیت صنعتی را از جمله گروه هایی برشمرد که در ساختار دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی در این دانشگاه صنعتی می گنجند و خاطرنشان کرد : آن جنبه ای از علوم انسانی که می تواند به حوزه مهندسی کمک کند در ایجاد دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی مدنظر قرار می گیرد.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد : برخی دانشگاهها به ویژه دانشگاههای صنعتی آنچنان مجذوب تکنولوژی غرب می شوند که میراث علمی ایران را فراموش می کنند. در دانشگاه هایی نظیر MIT و تکنولوژی کالیفرنیا که واژه فناوری و تکنولوژی را همراه خود دارند، در عین اینکه مأموریت صنعتی و فنی دارند، دارای دانشکده های علوم انسانی نیز هستند.
دکتر مقداری با بیان اینکه چند سالی است حوزه آموزشی دانشگاه صنعتی شریف بر روی راه اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی مطالعه می کند، یادآور شد : مطالعات نشان داد که فناوری صنعتی در ارتباط با علوم انسانی می تواند بسیار موثرتر در خدمت جامعه قرار گیرد.


نوشته شده در  دوشنبه 86/7/9ساعت  2:30 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()