سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

دفاع مقدس از نگاه رهبری؛

اکثر جوانهای جنگ نخبه بودند

فردا سی و یکم شهریور ماه سالگرد یورش ناجوانمردانه رژیم بعثی به ایران و آغاز هفته دفاع مقدس می‏باشد. 27 سال قبل در چنین روزی هواپیماهای رژیم عراق به دستور صدام پلید حمله دسته جمعی را به فرودگاه های کشور آغاز کردند و این جنگ ویرانگر 8 سال به طول انجامید.

در این مجال بنا ندارم که به این موضوع بپردازم و انشاءالله طی روزهای آینده پست ویژه ای را به این موضوع اختصاص خواهم داد.
اما برای پیش درآمد و گرامیداشت این ایام عزیز لازم دیدم تا سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته دفاع مقدس سال 83 که در دیدار جوانان نخبه و دانشجویان‏ با ایشان بیان شده است را برای خوانندگان نافذ هدیه کنم.
اکثراین جوانهایی که در جنگ نقش های مؤثر ایفا کردند، از قبیل همین دانشجوها بودند و خیلی‏هایشان هم جزو نخبه‏ها بودند. دلیل نخبه بودنشان هم این بود که یک جوان بیست‏ ودو، سه ساله فرمانده‏ یک لشکر شد؛ آن‏چنان توانست آن لشگر را هدایت کند و آن ‏چنان توانست طراحی عملیات را، که هرگز نکرده بود، بکند که نه فقط دشمنانی را که مقابل ما بودند - یعنی سربازان مهاجم بعثی عراق - متعجب کرد، بلکه ماهواره‏های دشمنان را هم متعجب کرد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 86/6/30ساعت  5:14 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

حکایت مرد حکیم و جوان خفته!

 یکی از داستانهای آموزنده و شیرین مثنوی معنوی حضرت مولانا حکایت «مرد حکیم و جوان خفته» است.
روایت مولانا، حکایت جوانی شوخ و شنگ است که زیردرختی خفته، ماری عظیم وارد دهان و شکم او شده و از قضا حکیمی نیز از دور شاهد ماجرا بوده است. مرد حکیم با دیدن این حادثه جوان نگونبخت را بیدار می کند و به ضرب «چوب» او را وادار به خوردن میوه های گندیده درخت کرده و می دواند. جوان به مرد حکیم خرده می‏گیرد که این چه رفتار است و مرد حکیم همچنان به ضرب و شتم خود و جوان به دویدن ادامه می‏دهد! دقایقی بعد وقتی مار سمی از دهان جوان خارج می شود ،پی به حکمت ضرب و شتم حکیم می برد و خداوند را سپاس می گوید که مرد حکیم را به هدایت و نجات او مأمور کرده است!!

این روزها کم نیستند هموطنانی که رنج افزایش لجام گسیخته بهای اجاره مسکن و فشار روزافزون گرانیها زندگی را به کام آنان تلخ کرده است. کمی که کلاهمان را بالاتر بگذاریم به فشارهای دیگری هم پی می بریم که هر روز بر پیکره شهروندان بی پناه وارد می شود و در عوض آنان به جای شکایت بر کار و تلاش خود می‏افزایند و عده ای هم در اندیشه راه های رسیدن به درآمد بیشتر و پیروزی بر غول خشمگین زندگی در کوران فشار اقتصادی!
واکنش دولتمردان به اخباری اینچنین اغلب تکذیب محور است و متهم کردن رسانه ها به سیاهنمایی! در اغلب گفت وگو های آنان تمثیل هایی شبیه حکایت مولانا بیان می شود که حکایت از عزم دولت برای مبارزه با بیماریهایی است که در طول سالهای اداره کشور به دست مدیران کم تجربه دامان جامعه امروز ما را گرفته است.
مثال گویای این ماجرا هم بحث سهمیه بندی بنزین است و الزام شهروندان به مدیریت مصرف به جای زیاده روی در آن. شاید دغدغه هایی مانند همین چند سطر بالا وزیر رفاه دولت نهم را بر آن داشت تا چندی قبل از عدم اعتقاد خود به «خط فقر» سخن بگوید و «خط بقا» را جایگزین آن توصیف کند و به عبارت عامیانه «به مرگ بگیرند تا افکار عمومی به تب راضی شوند.»با اعلام آمار جدید وزارت رفاه به مجلس شورای اسلامی و به گواه آمار نزدیک به 12 میلیون نفر (یک پنجم جمعیت کشور) با فقر مطلق و شدید دست به گریبان اند. البته اگر در ارقام اعلام شده توسط وزارت رفاه تشکیک شود این رقم قابل افزایش نیز خواهد بود زیرا وزیر رفاه شاخص فقر شدید شهری را 65 هزار تومان و شاخص خط فقر مطلق شهری را نیز 162 هزار و 500 تومان اعلام کرد! با این اوصاف و در حال حاضر باید شهروندانی که در کلان شهری به نام تهران با درآمدی نزدیک به 300 هزار تومان صبح را به شب میرسانند اقشار متوسط و بالاتر از آن را مرفه قلمداد کرد! اما این یک صورت از واقعیت است و هر وجدان آگاهی بر بطلان این فرضیه اعتراف خواهد کرد.
حکایت امروز اجتماع و شهروندانی که با چهره خشن زندگی در حال پیکارند به احتمال زیاد حکایت همان جوان خفته و مرد حکیم است!!
شهروندان از دولتمردانی که با شعار ثبات در وضعیت معیشت و تزریق درآمدهای مازاد نفتی به سفره محرومان انتخاب شده باشد! بیش از این انتظار دارند.

در همین زمینه حتما بخوانید.


نوشته شده در  چهارشنبه 86/6/28ساعت  12:5 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

دغدغه ها و دل نگرانی های محمد نوری زاد خطاب به ضرغامی

سیاست شتر دیدی ندیدی؟!

طی ماه‏های گذشته انتقادات از برنامه‏ها و تولیدات صدا و سیما وجه دیگری پیدا کرده است. بسیاری از مراجع معظم تقلید و کارشناسان دلسوز با مشاهده روند موجود در حرکت سازمان صدا و سیما و خروجی‏های آن زبان به انتقاد گشاده‏اند.
متاسفانه رصد برنامه‏های 3 سال گذشته سازمان، نشان می‏دهد که شیب حرکت این رسانه قدرتمند و تاثیرگذار و البته بدون رقیب منفی بوده است. ساخت‏ برنامه‏های سطحی و عدم توجه به سلایق مخاطبان از یک سو و در حاشیه قرار گرفتن مذهب واقعی از سوی دیگر گواهی بر این مدعاست.
در جدیدترین اظهار نظر ، محمد نوری زاد نویسنده و کارگردان کشور در مقاله ای به شدت از سیاست های عزت الله ضرغامی در صدا و سیما انتقاد کرده است . این مقاله هر چند ظاهرا توسط خبرگزاری فارس تلخیص! شده، اما بازهم آنقدر گویا هست که نمایی از وضعیت صدا و سیما را به تصویر کشد. به قول نوری‏زاد حتی سیاست شتر دیدی ندیدی نیز بر خلاف نظر ضرغامی و دوستانش ، باعث خفه شدن و کمرنگ شدن برخی مسائل نمی شود.

نوری‏زاد در ابتدای مقاله عنوان کرده است که به هیچ وجه قصد تخریب ضرغامی  و ندیدن زحمت های او را ندارد  بلکه نگران از دست رفتن فرصت‏هاست.
شایان ذکر است که محمد نوری‏زاد نویسنده و کارگردان متعهدی است که در کارنامه خود ساخت دو مجموعه «پروانه‏ها می‏نویسند» و « چهل سرباز» را دارد.
همچنین نوری‏زاد سال‏ها نویسندگی ستون ثابت «شنبه‏ها و نکته‏ها» را در روزنامه کیهان بر عهده داشت.
همراهی با شهید آوینی در ساخت مجموعه های مستند روایت فتح و ساخت مجموعه به یاد ماندنی «شب‏های رمضان» در کارنامه این کارگردان قرار دارد.
متن کامل این نامه را از اینجا بخوانید


نوشته شده در  دوشنبه 86/6/26ساعت  12:13 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

عضوگیری عجیب تلویزیون بی‌بی‌سی از داخل ایران

شبکه تلویزیونی فارسی بی بی سی که تا مدتی دیگر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، تعداد زیادی متقاضی خبرنگاری از داخل ایران داشته است.
به گزارش جهان، بنگاه رسانه ای بی‌بی‌سی که در پی تاسیس شبکه تلویزیونی فارسی زبان است ، چندی پیش، طی فراخوانی از خبرنگاران و کسانی که به نحوی بتوانند در عرصه خبر با این شبکه همکاری داشته باشند درخواست ثبت نام کرده بود. گفته می شود در این زمینه نزدیک به 17 هزار نفر برای همکاری با بی بی سی اعلام آمادگی کرده اند. 
گزارش خبرنگار جهان حاکی است تعداد قابل توجهی از خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاری های داخلی و نیز کارکنان سازمان صدا و سیما از جمله ثبت نام کنندگان برای همکاری با شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی هستند.
بر اساس این گزارش ، بی بی سی مکاتباتش را با این افراد آغاز کرده و به دلیل آموزش نیروها شروع بکار شبکه فارسی زبان مدتی به تاخیر افتاده است.


نوشته شده در  یکشنبه 86/6/25ساعت  11:53 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

رهبر معظم انقلاب: سران آمریکا در یک دادگاه صالحه محاکمه خواهند شد

گزارش موسسه‌ ‌بررسی‌های ‌استراتژیِک لندن از آینده آمریکا

گزارش سالانه موسسه بین‌المللی بررسی‌های استراتژِک لندن در مورد شرایط بین المللی و منطقه‌ای آمریکا از ضعف این کشور به علت تنگناهای استراتژیک طی سال 2007 خبر می دهد که طی این مهم، آمریکا سیطره خود را از دست داده ، زمینه و انگیزه ارتقا مطالبات هسته‌ای و منطقه‌ای ایران را فراهم می‌کند.
در گزارش سالانه موسسه بین‌المللی بررسی‌های استراتژِک لندن در مورد شرایط بین المللی و منطقه‌ای آمریکا موارد زیر مطرح شده است. در این گزارش موسسه بین‌المللی بررسی‌های استراتژیک لندن هشدار داده که ایران طی سال‌های 2006 تا 2010 به بمب اتمی دست خواهد یافت.
همچنین گزارش فوق حاکی ‌است، کاهش و فرسایش سلطه و هژومونی بین‌المللی آمریکا به علت شکست هایش در عراق از جمله مسایلی است که گریبان‌گیر این کشور خواهد شد.
گزارش این موسسه موثر در تصمیم گیری‌های انگلستان می‌افزاید، آمریکا به علت تنگناهای استراتژیک طی سال 2007 سیطره خود را از دست داده ، زمینه و انگیزه ارتقا مطالبات هسته‌ای و منطقه‌ای ایران را فراهم کرده است.
این گزارش به وضعیت آمریکا در عراق اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد در حال حاضر بوش به مرحله ناامیدی کامل نسبت به دولت نوری مالکی رسیده و نسبت به این که بتواند دولت وحدت ملی را تشکیل دهد، کاملا نا امید شده است.
این گزارش در پایان هشدار می‌دهد که تفکر افراطی در جهان اسلام گسترش یافته و تعداد زیادی از گروه‌های جهادی در خاورمیانه و شمال آفریقا با القاعده هم پیمان شده و اهداف جهانی برای خود در نظر گرفته‌اند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‏های دیروز نماز جمعه تهران با اشاره به شکست آمریکا در ایجاد خاورمیانه جدید فرمودند:جرج بوش رئیس جمهور آمریکا و معاونان بلندپایه وی روزی به خاطر جنایت‌هایی که در عراق مرتکب شده‌اند در دادگاهی بین المللی مجازات خواهند شد.


نوشته شده در  شنبه 86/6/24ساعت  5:51 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

خاطره وزیر سابق امور خارجه از 11 سپتامبر

... در هواپیما بودم که شنیدم ...

وزیر سابق امور خارجه کشورمان درخصوص عکس العمل ونحوه‌ تصمیم گیری کشور در مواجه با حادثه‌ی11 سپتامبر با اشاره به لحظه‌ی وقوع این حادثه گفت:« در لحظه‌ای که این حادثه روی داد در هواپیما بودم و از مذاکرات با وزیرخارجه آلمان باز می‌گشتم. کمک خلبان از طریق رادیو هواپیما اطلاع داد که یک هواپیما به یکی از برج‌های دوقلو در نیویورک برخورد کرده است و من را دعوت کردند که به کابین خلبان بروم تا از نزدیک اخبار را بشنوم، به محض ورودم به کابین، رادیو اعلام کرد که هواپیمای دوم به برج دیگر اصابت کرد. رادیو لحظه به لحظه گزارش می‌داد و فضایی را که در آنجا وجود داشت توصیف می‌کرد و این خیلی عجیب بود. به هر حال لحظه‌ی به یادماندنی بود که هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. همان جا تصمیم گرفتم که خیلی سریع موضع بگیریم، چرا که می‌دانستیم این مساله می‌تواند انگشت اتهام را به سمت ایران بگیرد، لذا به محض ورود به فرودگاه در جمع خبرنگاران این حادثه را محکوم کردم.» خرازی ادامه داد:«از سویی رییس جمهور وقت آقای خاتمی با هماهنگی‌های لازمی که صورت دادند، اعلامیه ایران در محکوم کردن این حادثه را صادر کردند.»
وی در خصوص نظر مقام معظم رهبری درباره‌ی این حادثه گفت:«اطلاع ندارم هماهنگی‌ها بین آقای خاتمی و ایشان چگونه بود، اما نظر ایشان قاعدتا غیر از آنچه صورت گرفت نبود.»


نوشته شده در  شنبه 86/6/24ساعت  5:47 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

جلسه جبهه پیروان در دانشگاه امام صادق(ع)

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: تمامی تشکل‌های 14 گانه این جبهه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که در دانشگاه امام صادق برگزار می شود، دعوت شده اند.
کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام ورهبری با بیان این مطلب اظهار داشت: در این مراسم که همه ساله از سوی جامعه اسلامی مهندسین برگزار می شود، همه تشکل های اصولگرا نیز دعوت می شوند.
وی گفت: در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که پنج شنبه 29 شهریور در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود، تمامی تشکل های جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز حضور خواهند داشت.
بنا براین گزارش، در جلسه ویژه جامعه اسلامی مهندسین قرار است آیت الله مهدوی کنی و حجت الاسلام ناطق نوری حضور داشته باشند.


نوشته شده در  شنبه 86/6/24ساعت  5:45 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

در حاشیه اعطای بورس تحصیلی به رئیس سابق گروه مشاوران جوان رئیس جمهور

هر دم از این باغ بری می‏رسد!!

یکی ار اخباری که در روزهای گذشته در رسانه‏ها منتشر شده است خبر قبولی جناب آقای مهرداد بذرپاش، مدیرعامل جدید شرکت پارس خودرو و رئیس سابق گروه مشاوران جوان رئیس جمهور و شهردار سابق تهران می‏باشد. اگرچه این خبر در بدو امر مشکلی ندارد و تازه خوشحال کننده هم هست اما نگاهی به سابقه گذشته این جوان و موضوع باعث می‏شود تا افراد کمی در زوایای مختلف آن دقیق شوند.
بذرپاش جوان 28 ساله ای که همای سعادت ارتباط با رئیس جمهور بر شانه‏های وی نشسته، در طول دو سه سال گذشته به طرز عجیبی در حالی طی کردن مراحل ترقی است.

هرچند قصد نداشتم وارد این موضوع شوم اما مصاحبه اخیر وی با خبرگزاری فارس و برخی گفته‏های خلاف ایشان باعث شد تا به این موضوع نیز بپردازم.
اگرچه بحث رانت تحصیلی در ایران تازگی ندارد و از گذشتگان به ارث رسیده است اما تکرار آن در دولت عدالتخواه نهم !! و آن از سوی کسی که داعیه نزدیکی به رئیس جمهور را دارد قدری غیر قابل تحمل است.
سوابق موجود در سایت دانشگاه علامه طباطبائی نشان می دهد که جناب آقای بذرپاش که اتفاقا از سهمیه ایثارگری نیز استفاده می‏کنند، جزء غائبین جلسه بوده‏اند. حال چگونه ایشان مدعی شده‏اند که از ماه‏ها قبل برای شرکت در این آزمون خود را آماده کرده بوده‏اند و باقی قضایا.

بیش از این به این موضوع نمی‏پردازم. فقط از دوستان می خواهم که خودشان قضاوت کنند.
 البته جای خوشحالی دارد که  شنیده ها حکایت از دستور رئیس جمهوری برای پیگیری و برخورد با این موضوع دارند.
به نوشته یکی از سایت‏ها پس از پخش اخباری مبنی بر اشتغال به تحصیل مشاور جوان سابق رئیس جمهور در مقطع دکترا در یکی از دانشگاه های کشور،  رئیس جمهور به وزیر علوم دستور داده تا این موضوع را به دقت پی گیری و در صورت صحت و احراز تخلف با آن برخورد کند.

-------------------------------------------------
در همین زمینه بخوانید:
پدیده دکترای رانتی اتفاق جدیدی نیست! -  دکتر محمدصادق کوشکی


نوشته شده در  دوشنبه 86/6/19ساعت  12:13 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

اغما، میوه ممنوعه، یک‌وجب‌خاک و شکرانه؛

خلاصه داستان سریال‌های جدید تلویزیون در ماه ‌رمضان

مجموعه‌های جدید سیما در ماه ‌رمضان دارای خلاصه داستان و ویژگی‌هایی هستند که می‌تواند برای مخاطب سیما در این ایام جالب توجه باشد. 
به گزارش فارس، 4 مجموعه زیر با آغاز ماه مبارک رمضان از پنجشنبه این هفته به روی آنتن خواهند رفت.

اغما
«اغما» با نام قبلی «ید بیضا»، داستان زندگی دکتر طه پژوهان با بازی امین تارخ را دنبال می کند که یک پزشک فوق متخصص مغز و اعصاب است. او به دلیل جراحی های موفقیت آمیزش روی رزمندگان در جبهه ها به پنجه طلا معروف است. تا اینکه روزی به دلیل بیماری حاد همسرش مولود (شیرین بینا) بر سر دو راهی قرار می گیرد. از طرفی عرف پزشکی مانع جراحی همسرش توسط او است ولی مولود اصرار دارد که فقط توسط او جراحی شود. از سویی تنها فرزند آنها پری (نفیسه روشن) مخالف این عمل جراحی توسط پدر است.
سازندگان: تهیه کننده: مرتضی جودی ، کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: امین تارخ، لعیا زنگنه، ایرج نوذری، شیرین بینا، ناصر ممدوح، عبدالرضا اکبری، حامد کمیلی و لادن طباطبایی و...
شبکه: شبکه اول
زمان پخش: 30 قسمت 30 دقیقه‌ای - هر شب ساعت 30/19
ویژگی: خشایار الوند نگارش فیلمنامه این مجموعه را بر عهده دارد.

میوه‌ممنوعه
«میوه ممنوعه» داستان فردی متدین است به نام حاج یونس (علی نصیریان)،بازرگانی که به اصول دینی اعتقاد دارد و اهل حرام و حلال است اما اتفاقاتی در زندگی‌اش پیش می‌آید که او را درگیر ماجراهایی می‌کند. این مجموعه را شاید بتوان بنا به توصیف کارگردانش حسن فتحی راوی آدم‌های خاکستری دانست . آدم‌هایی که این بار در قلب یک داستان به محک آزمایش گذاشته می‌شوند تا درجه ایمان هر کدام برای خودشان رقم بخورد. داستان آدمهایی است که ما اعتقاداتشان را کاملا تائید می کنیم ولی همین آدمها در مقطعی از زندگی دچار سردرگمی شده و از لحاظ معنا بسیار شنیدنی و آموزنده است و به علاوه این نکات آموزنده در کار بدون اینکه بخواهیم اصرار بر کمدی یا طنز داشته باشیم خود به خود موقعیتی پیش می‌آید که هم ایجاد خنده می‌کند و هم فضای سریال را کمی مفرح می‌کند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  دوشنبه 86/6/19ساعت  11:40 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

این بار صف شیر!!!

امروز قصد داشتم در پاسخ به دعوت دوستی ، در مورد تجربه‏های نداشته‏ام در خصوص وبلاگ نویسی،‏بنویسم. اما صبح که در ترافیک نیمه سنگین تهران، مثل همیشه با رادیوی خودرو‏ام هم صحبت شده بودم، گزارشی شنیدم که تصمیمم عوض شد.
گزارش در خصوص صف‏های طویل شیر بود. مردان و زنانی که از ساعت 5/4 صبح برای گرفتن دو پاکت شیر یارانه‏ای ( دقت کنید شیر یارانه‏ای) تا ساعت 8 صبح در صف می ایستند.
نمی دانم واقعا فلسفه تشکیل صف در ایران چیست؟ یک روز صف بنزین، یک روز صف کارت هوشمند، یک روز صف برای گرفتن کارت ملی، روز دیگر صف برای گرفتن پول از خودپردازها و .... البته این ها مواردی هست که به سن ما قد می دهد و الا زیاد هست صف‏هایی که طی سال‏های گذشته تشکیل شده است و ما نه دیده‏ایم و نه شنیده‏ایم.

به هر حال شیر یکی از مواد غذایی مورد نیاز و مهم برای مردم است. تاکید مکرر صدا و سیما و مسئولان بهداشتی برای استفاده از این فرآورده در برنامه غذایی روزانه باعث اقبال بیشتر مردم به خرید شیر شده است.
جستجوی من در این چند سال گذشته (البته به اقتضای شغلم) نیر هنوز نتوانسته است جواب قانع کننده‏ای برایم داشته باشد که چرا واقعا عرضه شیر در ایران با این مشکلات عجیب و غریب همراه هست.
کشوری که سرشار از منابع طبیعی  غنی و فراوان هست چرا باید در تولید و عرضه شیر با این چنین مشکلاتی مواجه باشد.
و نکته جالب توجه این است که هر یک از سازمان‏ها نیز ، دستگاه دیگری را مسئول وضعیت پیش آمده معرفی می‏‏کند. وزارت جهاد کشاورزی از شورای اقتصاد شکایت می‏کند و در مقابل مسئولان اداره نظارت بر کالا، توزیع نامناسب را عامل بروز مشکلات ذکر می‏کنند.
برای رفع شبهه این مطلب را هم اضافه کنم که در این نوشته به هیچ وجه قصد تخریب دولت را نداشته‏ام. صرفا بیان درد دلی بود که همه روزه با دیدن صف‏های طویل شیر در خیابان‏های تهران با خود همراه داشته‏ام.
اگرچه شاید این موضع مبتلا به خیلی از خوانندگان عزیز و وبلاگ نویسان جوان نباشد، ولی دوستان عزیز اگر پیشنهاد  و مطلبی در این زمینه دارند بنویسند . شاید دولت عدالتخواه!! در این زمینه اقدامی کند.


نوشته شده در  یکشنبه 86/6/18ساعت  10:8 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

   1   2   3   4   5   >>   >