سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

شلوارهای تنگ موضوع طرح امنیت اجتماعی در مصر!

اخیرا گروهی از روشنفکران مصری به دنبال عدم استفاده زنان از شلوارهای تنگ در پوشش خود هستند و در بیانیه‌ای اظهار داشتند: برنامه مذکور فقط با هدف حفظ کرامت بانوان و افزایش امنیت اجتماعی آنان انجام می‌شود.
به گزارش شبکه الاخبار العربیة، اخیرا جمعی از جوانان روشنفکر مصری با انتشار بیانیه‌هایی بر پایگاه معروف «face book» به تبلیغاتی مبنی بر تغییر سایز شلوارهای تنگ بانوان اقدام کردند.

گروه مذکور در این بیانیه با انتقاد از وضعیت بسیار نامناسب شلوارهای بانوان در مصر اعلام کردند: هر چند پوشش شلوار به طور سنتی و با تقلید کورکورانه از غرب برای سهولت تحرک برای بانوان در موقع کار و فعالیت رایج شده است، اما کسی که این پوشش را رواج داده، منظورش شلوار گشاد بوده نه تنگ و چسبیده.
در این بیانیه با تاکید بر این که اقدام مذکور به دور از هرگونه گرایشات دینی و مذهبی صورت گرفته آمده است: هدف از برنامه مذکور و تبلیغات وسیع در مورد آن فقط با هدف حفظ کرامت بانوان و افزایش امنیت اجتماعی آنان انجام می‌شود.
یاد آوری می شود، طرح مذکور برخاسته از جمله معروف محمد هنیدی کمدین معروف مصری در فیلم مصریان در دانشگاه آمریکا و با شعار« چرا شلوارهای تنگ؟» اجرا می شود.
این در حالی است که بسیاری از رسانه های خارجی نسبت به اجرای طرح امنیت اجتماعی بانوان در ایران واکنش شدید نشان دادند و آن را مخالف آزادی حقوق بشر عنوان کردند.


نوشته شده در  یکشنبه 86/9/25ساعت  1:8 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()