سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

وزیر کشور ایتالیا: حجاب محافظت کننده زنان است

"جولیانو آماتو" وزیر کشور ایتالیا روز چهارشنبه در مراسمی با عنوان "زن و جامعه" که از سوی شورای جوانان برای جمع گرایی مذهبی و فرهنگی برگزار شده بود، حجاب اسلامی را محافظت کننده برای زنان خواند.
به گزارش ایرنا، روزنامه ایتالیایی "کوریره دلاسرا" روز پنجشنبه نوشت: آماتو از لباس اسلامی برای زنان و حجاب (به استثنای برقع) دفاع کرد.
وی گفت: ایتالیا در حال تبدیل شدن به کشوری است که در آن یک زن یا یک تصویر زیبا است و یا هیچ است، و این شرم آور است.
وزیر کشور ایتالیا ضمن انتقاد شدید از این پدیده افزود: این مساله که در ایتالیا نیاز به یک قانون برای یادآوری این اصل باشد که زن یک انسان قابل احترام است و نه بدنی که تنها باید به آن نگاه شود و یا بدتر، شرم آور است.
وی گفت: ما در سنت اسلامی برای پوشش زنان، تنها تابعیت آنها را می‌بینیم اما برعکس این سنت تاثیری مثبت در حیثیت و احترام آنها دارد.
وی گفت: در این روزها در حال تهیه بودجه ای ‪ ۳‬میلیون یورویی هستیم تا یک سری اقدامات مانند ایجاد یک سازمان نظارت ملی علیه تجاوز و نامنی و حمایت از سیاست ‌های آموزشی که فرهنگ احترام را ترویج ‌دهد، انجام شود.


نوشته شده در  جمعه 86/4/29ساعت  12:24 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

توقیف "هم میهن" با نظر مساعد هاشمی

یک منبع آگاه ادعا کرد روزنامه هم میهن با نظر مساعد رییس مجمع نشخیص مصلحت نظام توقیف شده است.
به گزارش یک منبع آگاه، روزنامه هم میهن به دلیل عبور از خط قرمز امنیت ملی کشور و تخریب چهره های برجسته نظام با نظر مساعد رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تعطیل شده است. وی ادعا کرد که پیش از آن هاشمی رفسنجانی این مساله را بارها به غلامحسین کرباسچی گوشزد کرده بود.
اما شنیده ها حاکی است که این روزنامه مبلغ طیفی از کارگزاران بوده که معتقد به عبور از هاشمی هستند.
حزب کارگزاران سازندگی که از افرادی با گرایش های مختلف با رویکرد اقتصادی تشکیل شده است، برای طیف های فکری خود چند روزنامه راه اندازی کرده که هم میهن تریبون طیف اصلاح طلب نواندیش بود. شرق، کارگزاران و اعتماد از دیگر روزنامه های این جریان سیاسی هستند.
هم میهن متعلق به غلامحسین کرباسچی شهردار معزول تهران است که بارها مورد حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی قرار گرفته است.


نوشته شده در  جمعه 86/4/29ساعت  12:23 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

پخش «تایتانیک» از تلویزیون ایران

علیرغم گذشت چند سال از اکران فیلم «تایتانیک» ساخته کارگردان آمریکایی «جیمز کامرون» ، انتشار خبر پخش این فیلم با دوبله فارسی در تلویزیون رسمی ایران ، واکنش های متفاوتی را بر انگیخته است.
محتوای فیلم «تایتانیک» به گونه ای است که حتی در دوران سیاسی دوم خرداد این فیلم نتوانست اجازه اکران عمومی در ایران پیدا کند اما اینکه چگونه بعد از گذشت سالیان متمادی و در حالی که بسیاری از فیلم دوستان حرفه ای ایران از طرق مختلف خصوصا" بازار داغ سی دی ، این فیلم را دیده اند ، از تلویزیون رسمی ایران پخش می شود ؛ اندکی عجیب به نظر می رسد. هر چند تلویزیون در این سال ها با پخش فیلم های مختلف آمریکایی نشان داده که به گونه ای متفاوت از پیش حرکت می کند اما درباره «تایتانیک» موضوع قدری متفاوت است.

شاید به همین دلیل است که خبرگزاری مهر در واکنش به انتشار خبر پخش تایتانیک ، در برابر این اقدام ، علامت سئوالی جدی قرار داد. این خبرگزاری در تحلیلی نوشت: «نکته عجیب در این خبر نه پخش فیلم پرمخاطب محصول سال 1997، نه زمان طولانی فیلم، نه درام عاشقانه ای با اولین حضورهای برجسته کیت وینسلت و لئوناردو دی کاپریو، بلکه در این وجه نهفته که "تایتانیک" با توجه به نوع داستان، وجود صحنه های رمانس اساسی در فیلم که در اتفاقات پیش آمده بسیار کلیدی هستند، موسیقی، حرکات موزون و اصلاً نوع پوشش بازیگر نقش اول زن و به تبع آن باقی زنان بازیگر، چگونه امکان پخش از سیمای جمهوری اسلامی را پیدا می کند؟ اصلاً نیاز صرف هزینه برای دوبله چنین فیلمی که برخلاف نظر سرپرست دوبلاژ فیلم کمتر کسی آن را ندیده (درست مانند فیلم "شعله" هندی) چیست؟»
این خبرگزاری افزوده است:« "تایتانیک" در زمان پخش جهانی توانست به خاطر رمانس خاص، حضور بازیگران جوان و خوش چهره و دخیل کردن عنصر تخیل در چگونگی وقوع این حادثه مستند مخاطبان زیادی را به سینماها بکشاند. نسخه پرده ای آن هم سریعتر از موعد به دست مخاطبان ایرانی رسید، ولی هیچکدام از این دلایل نمی توانند توجیه کننده خوبی برای پخش این فیلم از سیمای جمهوری اسلامی ایران باشند که تعاریف خاصی برای پخش آثار دارد و گاهی فیلم های تولید داخل هم در عبور از فیلتر ممیزی آن دچار اصلاحات اساسی می شوند.»

ادامه مطلب...

نوشته شده در  چهارشنبه 86/4/27ساعت  8:25 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

از مدیریت غمخوار تا کاشانی!

اولین جلسه هیئت مدیره پرسولیس بعد از انتخاب مدیر عامل در خیابان شیخ بهایی برقرار است با خروج اعضا همه چشم به بیادی دارند تا نام استیلی به عنوان سرمربی خوانده شود .
اما افشین قطبی نامی بود که خوانده شد و بیادی و کاشانی قاطعانه از توافق با قطبی برای سرمربیگری پرسپولیس سخن گفتند وحتی اعلام داشتند استیلی با هماهنگی با او تمرینات را پیگیری می کند و بدون این که باشگاه به توافق نهایی با قطبی برسد حضور او در پرسپولیس را قطعی می‏دانست.

اما قطبی کیست؟
فردی که  آقایان بیادی و کاشانی برای سر مربی گری پیروزی با او در دبی گفتگو کرده اند که به عنوان آنالیزور در تیم ملی کره جنوبی مشغول به فعالیت است.
وی فرزند قطبی آخرین رئیس سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران در دوران طاغوت بوده است. هم چنین گفته می‏شود پدر افشین، پسر خاله فرح پهلوی نیز می‏باشد. اما اعتراض فوتبالی ها هم به حضور قطبی در پرسپولیس نکته دیگر ماجرا بود ولی کسی نمی دانست قطبی هنوز با پرسپولیس به توافق کامل نرسیده است واین ابتدای ماجراست .
قطبی با ارسال نامه ای با افزایش در خواست مالی خود در ۱۶ بند در خواست ۳۴ بندی پرسپولیس را رد کرد و این همراه با زمزمه ها برای سرمربیگری استیلی بود و استیلی نیز با اشتیاق فراوان از علاقه خود سخن گفت ولی منتقدین که مدتها حضور قطبی در پرسپولیس را نوعی بازی به نفع استیلی می دانستند اعتراضات فراوانی را آغاز کردند و این موضوع کافی بود تا حبیب کاشانی بر ادامه مذاکره با قطبی تاکید کند.
حال سوال اینجاست با وجود این همه مربی ایرانی چرا قطبی؟ چرا او با این سابقه باید تنها گزینه مربیگری پرسپولیس بزرگ باشد ؟

ادامه مطلب...

نوشته شده در  چهارشنبه 86/4/27ساعت  8:21 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

محبوب‌ترین روحانیون تلویزیونی کیستند؟

 بر اساس یک نظرسنجی که اخیرا توسط یک مرکز تحقیقاتی از مردم تهران درباره نحوه حضور شخصیت‌های روحانی در برنامه‌های تلویزیونی صورت گرفته، محبوبترین کارشناسان روحانی مد نظر بینندگان برنامه‌های تلویزیون به ترتیب عبارتند از:
محسن قرائتی؛ 35 درصد
راشد یزدی؛ 1/27 درصد
پناهیان؛ 6/12 درصد
شهاب مرادی؛ 4/11 درصد
طباطبایی؛ 11 درصد
فلاح زاده؛ 7/8 درصد
انصاریان؛ 4/6 درصد
نقویان؛ 6/5 درصد
حسنی؛ 3/4 درصد
پاسخگویان به این نظرسنجی می‌توانستند بیش از یک نفر را انتخاب کنند.
بر اساس این نظرسنجی،  21 درصد پاسخگویان، تلویزیون را مهمترین منبع کسب اطلاعات دینی و رفع و رجوع مسائل دینی خود بیان کردند.
همچنین بر اساس این نظر سنجی رساله 19 درصد، مسجد 19 درصد و کتاب‌های دینی 18 درصد منابع پاسخگویی به اطلاعات دینی پاسخگویان هستند.
35 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، مخالف بازی هنرپیشگان در نقش روحانیون هستند که از میان آنان، 26 درصد گفته‌اند که بازیگران ، نقش روحانیون را خوب اجرا نمی‌کنند.
26 درصد نیز این کار را بی‌حرمتی تلقی کرده اند. 19 درصد بدون علت خاصی گفته‌اند که اگر هنرپیشه ها در نقش روحانیون بازی نکنند، بهتر است.


نوشته شده در  سه شنبه 86/4/26ساعت  7:12 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

دفاع یک زن عضو کانون نویسندگان از ازدواج‌موقت

شهرنوش پارسی‌پور عضو کانون نویسندگان و نویسنده‌ «زنان بدون مردان» و «طوبا و معنای شب» چندی پیش در هجدهمین کنفرانس پژوهش‌های زنان ایرانی به ‌عنوان زن سال برگزیده شد.
انتخاب او واکنش‌های مختلفی را شکل داد، بخشی از این واکنش‌ها به خاطر دیدگاه پارسی‌پور در مورد ازدواج موقت و نظراتش در مورد زنان است.
رادیو زمانه بخشی از سخنان پارسی‌پور را در سایت خود آورده است که وی معتقد است، ازدواج موقت در حال حاضر بهترین شرایط برای زنی‌ست که همسر خود را از دست داده و با چند فرزند امکان ازدواج مجدد ندارد. او با مسأله کسب درآمد از این طریق مخالف است و می‌گوید:در جامعه پیش می‌آید که زنان به دلایل مختلفی یا ازدواج نمی‌کنند یا ازدواج‌شان منجر به شکست می‌شود، در چنین حالتی صیغه برای این افراد به نظر من راه‌حل بسیار خوبی‌ست.
او می‌گوید: ازدواج موقت یکی از قوانین‌اش این است که مرد به زن پول بدهد. این را می‌توانند قرار بگذارند و زن بگوید مثلا من روزی یک ریال از تو می‌گیرم. من نمی‌فهمم این مسأله چرا این‌قدر مشکل ایجاد کرده است. در حالی‌که من با فقر دست و پنجه نرم می‌کنم، در همان حال نیازهای عاطفی و جنسی هم دارم. من نمی‌توانم به جرم این‌که فقیر هستم و دوتا بچه هم روی دستم مانده، از نظر عاطفی هم به خودم فشار بیاورم. البته بدون شک جامعه‌ی سنتی ایران از پذیرش چنین افرادی ابا دارد، یعنی واهمه دارد.
این عضو کانون نویسندگان می افزاید: خود من در زندگی‌ام چندباری این کار(صیغه) را کرده‌ام. منتها زندگی من سوخته ،  از نظر اقتصادی خیلی فشارهایی روی من بوده. ولی به شما می‌گویم: نبودن مرد در زندگی من در دوران‌هایی به‌شدت مرا آزار داده است. شما می‌دانید زنان ما چقدر رنج می‌برند که نمی‌توانند این نیازهایشان را اعلام کنند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  سه شنبه 86/4/26ساعت  6:58 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

بحران اخلاقی در کلیسای کاتولیک

غرامت 600 میلیون دلارى به قربانیان سوء استفاده جنسى 

من با خوندن این خبر شوکه شدم. واقعا انحطاط اخلاقی در آمریکا در حال از بین بردن بنیان‏های جامعه است. چگونه در کشوری که مدعی آزادی و رهبری جهان است به این راحتی 500 نفر در مرکز دینی مورد سوء‏استفاده قرار می گیرند.
اصل خبر را بخوانید:
کلیسایى کاتولیک درامریکا حدود 660 میلیون دلار به عنوان غرامت به قربانیان سوء استفاده جنسى در این کلیسا پرداخت مى کند .

به گزارش شبکه تلویزیونى فاکس نیوز، حدود پانصد نفر قربانى سوء استفاده جنسى در این کلیساى کاتولیک درلس انجلس ایالت کالیفرنیا امریکا هستند .
بر اساس پرونده رسیدگى به سوء استفاده جنسى در این کلیسا که به حدود سال 1994 باز مى گردد هر کدام از قربانیان بیش از یک میلیون دلار غرامت دریافت مى کنند .   


نوشته شده در  دوشنبه 86/4/25ساعت  1:36 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

حسین مرعشی:

اسلام، نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ندارد!

حسین مرعشی، عضو برجسته کارگزاران و برادر همسر آقای هاشمی رفسنجانی که با نشریه "ذکر" گفتگو می کرد، در اعلام مواضعی بی سابقه، اعلام کرد که گروه متبوعش پس از مطالعات فراوان به این نتیجه رسیده‏اند که "اسلام، نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ندارد"، همانگونه که نظام پزشکی و مهندسی ندارد و اقتصاد اسلامی نیز وجود ندارد.

برای تنویرافکار عمومی بخشی از این مصاحبه بدون هیچ دخل و تصرفی منتشر می ‏شود.

مرعشی: ما به عنوان حزب کارگزاران با برداشتی که از دین، مکتب و تجربه بشری داریم، به این نتیجه رسیدیم که اسلام با مشی لیبرالیسم سازگاری دارد تا با مشی دولت سالار و سوسیالیستی ...

سوال: آقای مرعشی، شما می گویید حتما از میان لیبرالیسم و سوسیالیسم باید یکی را برای مدیریت جامعه انتخاب کرد، خاطره شعار اول انقلاب در ذهن زنده می شود که نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی چرا که دو قدرت حاکم جهانی در آن مقطع و کشورهای وابسته به خود را با این دو گرایش مدیریت می کردند و مدعی بودند که هر کدام از توانایی بیشتری نسبت به مکتب دیگر برخوردار است. جمهوری اسلامی آمد تا این تابو را بشکند که نه لیبرالیسم و نه سوسیالیسم. اما وقتی که شما اینگونه بحث می کنید که بهترین و کارآمدترین نظام سیاسی تجربه شده و برگرفته از عقل جمعی بشر برای مدیریت جوامع، لیبرالیسم است این سوال در ذهن ساخته می شود که تا به حال به این فکر نیفتاده اید که جمهوری اسلامی خود یک مکتب جدید است و مدعی ایدئولوژی مدیریت جوامع بر اساس اصول ناب اسلامی و انسانی. چرا سعی نکردید تا پارامترها و مدیریت اسلامی را کشف و استخراج کنید و بر این اساس به لیبرالیسم پناه نبرید؟
چرا موتلفه این کار را نکرده است. ما اصلا معتقد نیستیم اسلام نظام اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد. همانطور که نظام پزشکی ندارد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  دوشنبه 86/4/25ساعت  1:20 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

همکاری افراطیون دوم خرداد با اشرار

آغاز تحرکات القاعده در مناطقی از ایران

همزمان با صدور بیانیه یکی از سران القاعده علیه ایران ، تحرکات افراد منسوب به این گروه در برخی مناطق کشور برای ایجاد رعب بین مردم آغاز شده است.
 همزمان با تهدیدات البغدادی یکی از سران القاعده عراق علیه ایران و دادن فرصتی دو ماهه به مسئولان جمهوری اسلامی برای توقف حمایت از شیعیان عراق ، اخیرا" در برخی مناطق استان خوزستان نیز لوح های فشرده ای حاوی تهدیدات گروه القاعده علیه شیعیان توزیع شده است.
در این لوح های فشرده ، شیعیان خوزستان تهدید شده اند که اگر ظرف دو ماه ، ارتباط تجاری و مالی و حمایت سیاسی خود را از شیعیان عراق و آیت الله سیستانی قطع نکنند با حملات مسلحانه گسترده مواجه خواهند شد.
گفتنی است چند هفته پیش ، شیخ هشام صیمری امام جماعت مسجد فاطمه الزهرای اهواز توسط عده ای ناشناس هدف قرار گرفت و کشته شد که گفته می شود ، عناصر وهابی متمایل به القاعده اقدام به این ترور کرده اند.

گروه القاعده همچنین ، در غرب کشور خصوصا" در منطقه کردستان ، افراد معدودی را جذب نموده که رئیس آنان همانند روسای القاعده در کشورهای مختلف لقب «امیر» دارد.
این تحرکات در خوزستان در حالی صورت می گیرد که ابو عمر البغدادی رهبر گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق» در بیانیه‌ای که هفته پیش توسط سایت‌‌های اینترنتی هوادار القاعده انتشار یافت تهدید کرد: «جنگجویان سنی چهار سال است که خود را برای آغاز یک نبرد تمام عیار علیه ایران آماده می‌کنند».
البغدادی در بیانیه  خود گفته‌است: «ما به تمام فارس‌ها، بویژه حاکمان ایران، دو ماه فرصت می‌دهیم که تمامی روش‌های حمایت خود از دولت شیعه عراق و دخالت‌های مستقیم و غیر مستقیم در اوضاع کشور ما را متوقف سازند ... در غیر اینصورت جنگی بسیار دردناک در انتظار آنان خواهد بود».

همکاری افراطیون دوم خرداد با اشرار

این در حالی است که هفته گذشته ، یعقوب – م عضو هیات داوری یکی از احزاب مطرح دوم خردادی، به اتهام همکاری با عبدالمالک ریگی، شرور معروف منطقه سیستان، توسط ماموران انتظامی بازداشت و روانه زندان شد.
دستگیری م در حالی رخ داده است که عبدالمالک ریگی که عامل اصلی فاجعه تاسوکی شناخته می شود، تحت تعقیب ماموران و مردم منطقه سیستان قرار داشته و از سال گذشته به پاکستان فرار کرده و حتی در روزهای اخیر شایعاتی درباره بازداشت و دستگیری وی به گوش می رسید.


نوشته شده در  یکشنبه 86/4/24ساعت  5:15 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

برکناری برخی از مدیران صدا و سیما به دستور ضرغامی

با توجه به گسترش انتقادات نسبت به عملکرد صدا و سیما و جایگاه والای این رسانه در نظام جمهوری اسلامی ایران،  اخیرا برخی از مدیران این رسانه از سوی ضرغامی برکنار شده‌اند.
از جمله این مدیران، آقای "ی" است که سابقه یک دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه کاری خود داشته و بیش از 6 سال عهده دار مسئولیت اداره کل منابع انسانی صدا و سیما را برعهده داشته است. این فرد که گفته می شود، برخی از دوستان و آشنایان خود را با لطایف الحیل وارد سازمان صدا و سیما نموده و آنها را در پست های مهمی مشغول به کار کرده است، اخیرا به دستور ضرغامی از سمت خود برکنار شده است.

وی به برخی دوستان استخدام کرده سمت سردبیری و یا کارشناسی عطا می کرده و حال آنکه این افراد به هیچ عنوان در حد و اندازه پست های دریافتی نبوده اند.
گفتنی است که وی اخیرا، به دلیل استخدام های غیرقانونی و خارج از ضابطه، به همراه چند تن از مدیران زیرمجموعه اش، از جمله آقای ط و ه از کار معلق و برکنار شدند.


نوشته شده در  شنبه 86/4/23ساعت  5:50 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >