سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

کاملیا انتخابی فرد از زبان یک کاریکاتوریست فراری

اخیرا روزنامه کویتی «القبس» اقدام به انتشار خاطرات «کاملیا انتخابی‌فرد» عضو سابق هیأت تحریریه روزنامه‌های همشهری در زمان مدیرمسؤولی «غلامحسین کرباسچی» و روزنامه توقیف‌شده «زن» به مدیر مسؤولی «فائزه هاشمی» که پس از توقیف این روزنامه به خارج کشور رفت، نموده است .
خاطرات انتخابی‌فرد در کتاب جدید خود با عنوان «کاملیا! حقیقت را بگو تا نجات یابی» به زبان انگلیسی به عنوان سلسله یادداشت‌های روزانه با ترجمه عربی در 10 قسمت در روزنامه «القبس» چاپ شده و انتشار روزانه آن ادامه خواهد داشت.
آنچه در ادامه می‏خوانید مطلبی از نیک آهنگ کوثر ، کاریکاتوریست فراری می‏باشد که در مورد این روزنامه‏نگار نوشته شده است. نافذ پیشاپیش از برخی اصطلاحات و کلمات به کار رفته در این مطلب پوزش می طلبد.

کاملیا انتخابی‌فرد این دختر روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب دیروز و خبرنگار فعلی آسوشیتدپرس که با عنایات خاصه توانست پله‌های ترقی را یکی یکی بپیماید. و راه صد ساله را چند شبه برود با انتشار کتاب خاطراتش و افشاگری‌های دوران کار روزنامه‌نگاریش این روزها توی بورس است.

وی با استفاده بهینه از اکساسوارهای زنانه و حربه جنسی و با یاری لابی‌ مخفی، برخی سیاسیون سفت دهان اما سست تنبان اصلاح‌طلب را به پای میز مصاحبه می‌کشاند و اخبار بسیار محرمانه‌ای که با عشوه‌های این دختر روزنامه‌نگار از زیر زبان برخی سیاسیون اصلاح طلب بیرون کشیده می‌شود و به جای انتشار در روزنامه «زن» سر از رسانه‌های بیگانه در می‌آرود.
این دختر که آینه تمام‌نمای کسانی است که عرق ملی ندارند و یک شبه شرف، ناموس و وطن را به پشیزی طاق می‌زنند است. وقتی نام کاملیا انتخابی فرد را در گوگل سرچ می‌کنید به مطلبی می‌رسید که این دختر در خبرنامه گویا درباره فحشا در جمهوری اسلامی نوشته بود. ولی ایشان آن روزها فراموش کرده بودن که از خود و شب‌نشینی‌هایش با سران اصلاح‌طلب بگوید.
نیک‌آهنگ کوثر درباره کاملیا انتخابی‌فرد می‌نویسد: آیا جذب نیرو در سرویس‌های روزنامه زن از سوی بعضی دبیران سرویس مرد، بر اساس سابقه کار یا کیفیت آثار روزنامه‌نگاران زن بود؟ لطفا به تاریخ انتشار روزنامه و مطالب منتشره رجوع کنید! نمی گویم که تبعیض موجود بر اساس روابط نامشروع یا...بوده، ولی آیا تبعیضی وجود داشت؟ این تبعیض تا کجا تاثیر گذار بود؟ به جزئیات اشاره نمی‌کنم، و از بسیاری مسائل گذشته‌ام، بخصوص در مورد آنانی که هنوز در ایران هستند و مشغول کار شرافتمندانه روزنامه‌نگاری... .

ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 86/5/14ساعت  5:57 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

صدا و سیما مهمترین منبع کسب اخبار مردم   

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، 2/76 ( هفتادو شش و دو دهم )درصد جامعه نمونه آماری، از صدا و سیما به عنوان منبع کسب اخبار و اطلاعات سیاسی سخن گفته‌اند.
بر اساس نظرسنجی که به سفارش خبرگزاری فارس و توسط یک مرکز نظر سنجی با جامعه آماری قریب 8 هزار نفر در مراکز استان ها و سی شهر بزرگ دیگر انجام شده، جایگاه رسانه‌ها نزد افکار عمومی مورد پرسش قرار گرفته است.
بر اساس نتایج این تحقیق که با شیوه نمونه گیری خوشه ای انجام شده است، 24 درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که از روزنامه‌ها و جراید به عنوان منبع کسب اطلاعات سیاسی استفاده می‌کنند و 76 درصد نیز پاسخ داده‌اند که روزنامه‌ها به عنوان منبع خبری آنها محسوب نمی‌شود.

نظر همین افراد در خصوص نوع حزب و ارگان روزنامه‌‌ای که برای اخذ اطلاعات و اخبار مورد استفاده قرار می‌دهند مشخص می‌سازد که 86/80 درصد پاسخگویان روزنامه‌های متعلق به اصولگرایان را برای اخذ اطلاعات مورد مطالعه قرار داده، 63/12 درصد از روزنامه‌های بی طرف و 5/6 درصد نیز از روزنامه‌های منتسب به جریان دوم خرداد بهره می‌برند. بقیه نیز به جراید استانی و محلی اکتفا می‌کنند.
بر این اساس، ده روزنامه سراسری که به ترتیب بیشترین مرجعیت خبری را برای مردم دارند عبارتند از: جام جم با2/26 درصد ، همشهری با 5/20 درصد ، کیهان با 9/18 ، اطلاعات با 18 درصد،ایران با 2.14 درصد،خراسان با4/7 درصد،جمهوری اسلامی با 6/5 درصد، قدس با 6/5 درصد، خبر با6/5 درصد و شرق و جوان با6/4 درصد.
3/4 درصد پاسخگویان از مجلات به عنوان منبع کسب اطلاعات سیاسی استفاده می‌کنند و در مقابل 7/95 درصد از مجلات، چنین استفاده‌ای را ندارند.
بر اساس این پژوهش،2/76 درصد جامعه نمونه آماری، از صدا و سیما به عنوان منبع کسب اخبار و اطلاعات سیاسی سخن گفته‌اند و 8/23 درصد، از تلویزیون و رادیو در جهت اخذ اطلاعات سیاسی استفاده نمی‌برند.
در مقابل 8/89 درصد شرکت‌کنندگان، ماهواره‌ را به عنوان منبع کسب اطلاعات سیاسی نمی‌دانند و تنها 2/10 درصد جامعه آماری از ماهواره‌ در جهت اخذ اخبار سیاسی استفاده می‌کنند.
نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد 3/12 درصد مردم از اینترنت به عنوان منبع کسب اخبار و اطلاعات سیاسی بهره برده ولی 7/87 درصد آنها، از اینترنت چنین استفاده‌ای را نمی‌برند.
6/25 درصد شرکت‌کنندگان، اطلاعات سیاسی خود را از طریق دوستان و آشنایان کسب کرده اما 4/74 درصد، منبع خبرشان دوستان و آشنایان نیست.  


نوشته شده در  یکشنبه 86/5/14ساعت  12:10 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

سازمان بازرسی: دوره پیش دانشگاهی حذف شود

سازمان بازرسی کل کشور دوره پیش دانشگاهی در نظام آموزش و پرورش را کم‌اثر و پرهزینه توصیف کرد و پیشنهاد حذف این دوره، انتقال آن به آموزش عالی و اختصاص هزینه‌های آن را به دوره ابتدایی ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، بازرسان و کارشناسان این سازمان در بررسی عملکرد دوره پیش‌دانشگاهی آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدند که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل این‌که در برنامه‌ریزی دوره پیش‌دانشگاهی هیچ نقشی ندارد، دانش‌آموزان پذیرفته‌شده در مراکز آموزش عالی را موظف به گذراندن واحدهایی می‌کند که قبلاً آنها را در دوره پیش‌دانشگاهی گذرانده‌اند.
همچنین به دلیل این‌که برنامه‌های درسی پیش دانشگاهی برای یکسال تحصیلی پیش‌بینی نشده، باعث‌شده تا اوقات بیکاری دانش‌آموزان زیاد باشد و دوره پیش‌دانشگاهی به دوره‌‌ای برای کسب مهارت در قبولی کنکور تبدیل شود.
در این گزارش به کاهش اعتبار علمی دیپلم متوسطه نظام آموزشی کشور با ایجاد دوره پیش‌دانشگاهی اشاره شده و آمده است: دانش‌آموزان رشته‌های نظری 12 سال به صورت عملی تحصیل می‌کنند ولی نظام آموزشی کشور 11 ساله محسوب می‌شود و دانش‌آموزان فوق از همسالان خود که در رشته‌های فنی حرفه‌ای تحصیل می‌کنند همواره یک‌سال عقب‌تر هستند.
جذب دبیران مجرب مقطع متوسطه در دوره پیش‌دانشگاهی، بسنده‌کردن دانش‌آموزان این دوره به کسب حداقل نمره در هر درس و تغییر آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این دوره باعث شده است تا ضرورت انتقال دوره پیش‌دانشگاهی به نظام آموزش عالی لازم به نظر آید.


نوشته شده در  یکشنبه 86/5/14ساعت  12:4 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

حضور سرزده رهبر انقلاب در کهف الشهداء

کهف الشهدا، محل دفن پنج شهید گمنام در ولنجک
مطالب مرتبط:

نوشته شده در  شنبه 86/5/13ساعت  12:53 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

ریاست جدید مجلس خبرگان

کابوس آرامش برای آنها که بحران سازی را دوست دارند

هنوز دستهای مردم برای شفای فقیه مجاهد و پارسا آیت الله مشکینی بلند بود که روزنامه اعتماد در اقدامی شتابزده برای تیتر اول شماره 30 تیرماه خود این عبارت را انتخاب کرد : "گمانه زنی درباره رئیس جدید / جانشینی خبرگان" ، به عبارتی دیگر این روزنامه اصلاح طلب پیشاپیش و 10 روز جلوتر به استقبال مرگ یکی از بی نظیر ترین چهره های انقلاب رفت تا پیش قراول جنجال کنندگان بر سر جانشینی او گردد. جالبتر آنکه در انتخاب تیتر چنان شتابی به کار رفته بود که آنرا گنگ ساخته بود؛ عبارت "جانشینی خبرگان" که با حروف بزرگ در کنار عکسی از هاشمی که در پی مشکینی به سوی کرسی ریاست مجلس حرکت می کرد درج گردیده بود مفهومی غیر از مفهوم مورد نظر نویسندگان را در بر دارد.
اعتماد چند روز پس از آن بار دیگر نیز در قالب پیام مردمی نوشت:" با توجه به کهولت سن و در بستر بیماری قرار گرفتن آقای مشکینی رئیس مجلس خبرگان رهبری ... با توجه به جمیع جهات به نظر می رسد شخصیت آقای هاشمی رفسنجانی جهت تکیه زدن بر کرسی ریاست مجلس خبرگان بیش از همه به چشم می آید ..."
این امر با شدت و ضعفی در دیگر روزنامه های اصلاح طلب نیز در جریان بود تا با ارتحال آیت الله مشکینی این جدال رسانه ای شدت گیرد.
روزنامه اعتماد بار دیگر پیشتاز طرح چهره های جایگزین شد و  نوشت : " در درون مجلس خبرگان جریانی سیاسی وجود دارد که چندان میانه خوبی با آرا و افکار هاشمی ندارد و حتی از ابراز اختلاف دیدگاه ها هم ابایی ندارد.محمدتقی مصباح یزدی شخصیتی است که صراحتاً این نکته را بر زبان آورده و گفته است که با هاشمی رفسنجانی دوست است اما نمی تواند منکر اختلاف دیدگاه هایش با او شود. ... به این ترتیب جریان مصباح و هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان مقابل یکدیگر قرار دارند. با این وجود نمی توان تنها از مصباح یزدی یا هاشمی رفسنجانی به عنوان کاندیداهای احتمالی خبرگان یاد کرد چرا که این دو روحانی در مجلس یارانی دارند که ممکن است کاندیدای ریاست خبرگان شوند و مورد حمایت هم قرار بگیرند. آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس فعلی قوه قضائیه و نماینده مشهد در مجلس خبرگان به همراه آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و نماینده تهران در مجلس خبرگان از کاندیداهای احتمالی به شمار می روند. هاشمی شاهرودی از حمایت ویژه هاشمی رفسنجانی برخوردار است و سیداحمد خاتمی هم در جریان مصباح یزدی قرار می گیرد."
این در حالی بود که خبرگزاری فارس نیز با تاخیر به این جدال پیوست و جالب آنکه مورد عتاب روزنامه های اصلاح طلب قرار گرفت که هنوز پیکر آیت الله تشییع نشده است و جای اینگونه سخنان نیست. شرق در یادداشتی به قلم سعید تاجیک نوشت : " نام جانشین آیت الله مشکینی هم اکنون بر هیچ کس آشکار نیست و کسی نمی داند ریاست بعدی این مجلس را چه کسی عهده دار خواهد شد، اما هنوز پیکر آیت الله تشییع نشده، گمانه ها برای انتخاب جانشین او آغاز شده است. گرچه مجلس خبرگان، چنان از وجود چهره های شاخص روحانی بهره مند است که علی القاعده انتخاب فردی برای ریاست این مجلس نباید نگرانی چندانی در میان دولتمردان جمهوری اسلامی ایجاد کند ولی گمانه هایی که این سو و آن سو درباره گزینه های بعدی مجلس خبرگان در رسانه ها مطرح شده، نشانه هایی از دخالت گرایشات سیاسی در این گمانه زنی ها را آشکار می کند. چنان که خبرگزاری فارس، از خبرگزاری های نزدیک به دولت، دیروز با انتشار گزارشی، گزینه های احتمالی برای ریاست بعدی مجلس خبرگان را مورد بررسی قرار داد و از محمد یزدی، هاشمی شاهرودی، محمد مومن و هاشمی رفسنجانی، به عنوان کسانی نام برد که به ترتیب اولویت، بیشترین احتمال احراز ریاست مجلس خبرگان را دارند. فارس گمانه زنی درباره ریاست محمد یزدی در مجلس خبرگان را بر مبنای این تحلیل که وی به واسطه سابقه زیاد و پیشینه خود در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می تواند عهده دار این مسوولیت شود پیش برده و از رئیس سابق قوه قضائیه به عنوان کسی نام برده که علاوه بر توجهش به مباحث کاربردی حکومت اسلامی مورد قبول طیف زیادی از مجتهدین حاضر در قم نیز هست."
و هم چنین سعید لیلاز، در سرمقاله شرق نوشت: " شتاب شگفت انگیز جریانات مختلف در طیف محافظه کاران برای تعیین جانشین ریاست مجلس خبرگان آن هم در حالی که هنوز پیکر آیت الله فقید علی مشکینی (رحمت الله علیه) دفن نشده و نیز هیچ فوریت و حتی ضرورتی برای پیگیری مهم ترین ماموریت مجلس خبرگان یعنی تعیین رهبری وجود ندارد، پیش از هر چیز نگرانی پنهان ناکردنی این جریانات از مطرح شدن طبیعی ترین جانشین ریاست این مجلس یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی را به نمایش می گذارد."
گویا دوستان فراموش کرده اند که آغازگر این مباحثات نه اصولگرایان که آنها بوده اند که پیش از این نیز سابقه جنجال سازی از مسائل طبیعی را دارند. طبق آیین نامه داخلی مجلس خبرگان در صورت درگذشت رئیس مجلس خبرگان هیچ جلسه فوق العاده یی تشکیل نمی شود و نواب رئیس تا زمان تشکیل جلسات عادی کار اداره مجلس خبرگان را بر عهده دارند و طبق قرار قبلی هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری طی روزهای سیزدهم تا پانزدهم شهریورماه سال جاری برگزار می شود و با این حساب هیچ بحرانی نیست.
لازم به یادآوری است این جنجال سازان همانها هستند که در آستانه نهمین انتخابات ریاست جمهوری در تلاش بودند همواره بحث دنبال نمودن ایجاد "شورای رهبری" را از سوی هاشمی به عنوان موضوعی برای تقابل بین هاشمی و رهبری مطرح سازند تا آنجا که محسن هاشمی به عنوان مسئول دفتر پدرش ناگزیر به ارائه پاسخ به طلاب ناراضی از طرح چنین قضایایی شد و نوشت: " آنچه را که آیت‌الله‌ها‌شمی رفسنجانی از مدتها پیش و برای اولین بار در جمع علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه مشهد و بعدها در حوزه علمیه قم مطرح کرد، شورای فتوا بود و نه شورای رهبری."

ادامه مطلب...

نوشته شده در  شنبه 86/5/13ساعت  12:46 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

انتشار نامه سردار رادان در واکنش به اعتراضات به حسنى و برنامه کوله پشتى 

قصه سردار رادان و حسنى همچنان ادامه دارد

سردار رادان، رئیس پلیس تهران بزرگ در واکنش به اعتراضاتى که به برنامه کوله پشتى که از شبکه سوم سیما پخش شد، گفت: سرزنش صدا و سیما،سرزنش خود ماست.
پایگاه اطلاع رسانى پلیس با انجام مصاحبه اى با رئیس پلیس پایتخت و انتشار نامه سردار رادن در واکنش به اعتراضاتى که به برنامه کوله پشتى و مجرى آن شده بود، بحث مصاحبه سردار رادان با برنامه کوله پشتى را را گرم تر کرد. این پایگاه هدف خود را از انجام این مصاحبه چنین عنوان مى کند:
گرچه چند روزى از پخش مصاحبه سردار رادان با برنامه کوله پشتى شبکه سوم سپرى شده است، اما بحث بر سر آن همچنان نقل محافل و مجالس است. گروهى از بى نزاکتى مجرى و رفتارهاى نمایشى و احساسى مجرى سخن مى گویند و گروهى او را جسور تلقى مى کنند. عده اى نیز بر سردار رادان خرده مى گیرند که چرا در شب اول، پاسخ در خورى به مجرى برنامه نداد. البته عده زیادى از شهروندان هم متانت سردار را ستایش مى کنند. ما براى یافتن پاسخ سوالاتى که در این چند روز ذهن ما و بسیارى دیگر را به خود مشغول داشته است با فرمانده پلیس تهران گفتگوى صریح و صمیمى انجام داده ایم که حاصل آن از لحاظ مى گذرد.

سوال : سردار چى شد که سر از کوله پشتى در آوردید؟
سردار رادان : با اعلام استمرار و افزایش دامنه شدت طرح ارتقاى امنیت اجتماعى ، رسانه هاى نوشتارى مختلف و شبکه هاى مختلف رادیو و تلویزیونى درخواست مصاحبه کردند. یکى از آن شبکه ها، شبکه 3 بود که درخواست کرد تا با برنامه کوله پشتى گفتگویى داشته باشم. بنده هم به سبب عملکرد قابل تحسین صدا و سیما در حین اجراى طرح، با آن درخواست موافقت کردم.
سوال : فکر مى کردید برنامه اینقدر چالش انگیز باشد؟
سردار رادان: مى دانستم برنامه چالش انگیز است و خود من هم از برنامه هاى چالش انگیز استقبال مى کنم. چون مطمئن هستم که چنین برنامه هایى در جذب مخاطب موفق تر هستند.
سوال : فکر مى کنم میزان چالش شب اول برنامه کوله پشتى به اوج رسیده بود!
سردار رادان : ببینید فرق است بین بحث و چالش دو جانبه و منطقی، با احساسى و هیجانى برخورد کردن. به باور من در شب اول برنامه کوله پشتی، مجرى برنامه در دام هیجانات تدبیر نشده خود گرفتار شده بود و نمى توانست از آن خارج شود.
سوال : چرا مانع از صحبت هیجانى و احساسى او نشدید؟
سردار رادان : خیلى تلاش کردم تا ضمن حفظ حرمت ایشان و صدا و سیما، او را متوجه واکنش غیرمنطقى اش بکنم ولى این فرصت حاصل نشد. با وجود این، مطمئن بودم که شب بعد او را مجاب خواهم کرد که از طرحى که مورد حمایت اکثریت مردم جامعه است دفاع بکند و چنین نیز شد.
سوال : واقعا شما هیچ شیطنتى را حس نکردید؟

ادامه مطلب...

نوشته شده در  شنبه 86/5/13ساعت  12:42 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

جایزه‌ سینمایی برای همجنس‌بازان

برگزارکنندگان شصت و چهارمین جشنواره ونیز خبر از افزودن جایزه‌ای جدید به مجموع جوایز این جشنواره دادند که به بهترین فیلم بلند سینمایی که درباره همجنس بازی باشد(!) تعلق خواهد گرفت.
وجود جایزه‌ای ویژه برای فیلم‌هایی با موضوع همجنس بازی، در بین جوایز جشنواره ونیز، امسال پس از 4 سال گفتمان و رایزنی به تصویب مقامات جشنواره ونیز رسیده است.
براین اساس رویترز گزارش داد: این جایزه به بهترین فیلم بلند سینمایی با چنین موضوعی در بخش رقابتی و حتی دیگر بخش‌های جشنواره تعلق خواهد گرفت، البته اگر حتی فیلمی به چنین موضوع نپرداخته باشد ولی شخصیت‌های اصلی و یا حتی حتی غیر اصلی آن همجنسباز باشند می‌توانند یکی از شانس‌های این جایزه محسوب شوند.
«دنیل کازاگراند» رییس این بخش از جوایز در مصاحبه‌ای گفت: ما منتظر یک «کوهستان بروکبک» دیگر نیستیم و تنها در جستجوی فیلم‌هایی هستیم که یا به این موضوع پرداخته باشند و یا شخصیت‌های آن همجنس باز باشند.
به گزارش برگزارکنندگان شصت و چهارمین جشنواره فیلم ونیز، در حالیکه امسال 22 فیلم در بخش رقابتی و حدود 36 فیلم در بخش‌های حاشیه‌ای این جشنواره در طول 29 آگوست الی 8 سپتامبر، به نمایش در می‌آید، انتظار می‌رود که 10 تا 12 فیلم نیز برای جایزه «شیر جعلی» نامزد شده‌ باشند.
جایزه «شیر جعلی» شامل پلاکی طلایی می‌شود که آرم جشنواره (شیر بالدار) با رنگ مشکی بروی آن به تصویر کشیده شده و بال‌های این شیر رنگ‌هایی به شکل رنگین کمان به نشانه پرچم افتخاری همجنس‌بازان(!) منقش شده است، برگزارکنندگان جشنواره، یک هیئت کوچک داوران بین‌المللی را نیز مسئول انتخاب برنده این بخش کرده است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، این اولین باری نیست که موضوعات غیراخلاقی این چنینی مورد توجه سینمای غرب قرار می‌گیرد آنچنان‌که جشنواره بین‌المللی فیلم برلین نیز جایزه‌ای مشابه با نام جوایز «تدی» دارد که از 21 سال پیش تاکنون به چنین فیلم‌هایی اعطاء می‌کند، همچنین دو دوره قبل برگزارکنندگان جوایز اسکار، جایزه بهترین کارگردان سال را به «انگ لی»، کارگردان فیلم «کوهستان بروکبک» اعطاء کردند، این در حالی است که فیلم همجنس‌بازانه «کوهستان بروکبک» از نظر بسیاری از منتقدان سینمایی بزرگ جهان، نه به لحاظ ساختاری و نه از ابعاد دیگر به هیچ وجه فیلم درخور توجهی نیست.


نوشته شده در  چهارشنبه 86/5/10ساعت  3:11 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

یک ماجرای دردناک!!!

استخدام خانم منشی , به شرط چاقو! 

مشکلات زندگی امانش را بریده بود، نمی دانست با این وضعیت چطور باید مخارج خود، مادر و خواهر و برادر کوچکش را تامین کند. هر جا که به فکرش می رسید رفته و فرم پر کرده بود.
به هر دوست و آشنایی سفارش کرده بود که اگر شغل آبرومندانه ای سراغ داشتند، خبرش کنند، اما با این همه هنوز نتوانسته بود کاری مناسب برای خودش پیدا کند.
صفحه آگهی نیازمندی های روزنامه را ورق می زند، اغلب آگهی ها مربوط به استخدام منشی یا کارمند دفتری است اما چیزی که جالب است برخی آگهی ها هر روز تکرار می شوند، یعنی پس از این همه انتشار آگهی هنوز نتوانسته اند نیروی کار مناسب خود را پیدا کنند؟ دور یکی از شماره ها خطی می کشد، پس از تماس با یکی از شماره ها صدایی از آن طرف خط مشخصات او راپرسید. روز بعد طبق قرار قبلی ساعت 8صبح به شرکت مراجعه می کند، پس از ساعتی رئیس شرکت هم وارد دفتر می شود. اما همان چند ساعتی که او به عنوان منشی در این مکان گذراند فرار را بر قرار ترجیح داده و به سرعت آنجا را ترک کرد.

 با توسعه شهرنشینی و نیاز مردم به خدمات گوناگون شهرهای بزرگ بتدریج شاهد تکثیر قارچ گونه انواع شرکتهای تولیدی و خدماتی در بخشهای مختلف هستند که به شهروندان خدمات گوناگونی ارائه می دهند اما در کنار این مراکز دفاتری شکل گرفته که نوع فعالیت و خدماتشان مشخص و روشن نیست! در این میان شغلی به نام منشی گری برای سهولت در فعالیت شرکت ها به وجود آمده که ارمغان جوامع توسعه یافته و شهری است به طوری که امروزه در یک بخش خصوصی حداقل یک یا تعداد بیشتری از این منشی ها مشغول به کار هستند.
ترجیحا منشی مطلقه یا مجرد!
مسوول یکی از همین شرکتهای خصوصی که از طریق چاپ آگهی خواهان استخدام منشی خانم است درباره شرایط پذیرش فرد موردنظر این شرکت ، می گوید: شرایط استخدام سن زیر 25سال ، ترجیحا مجرد بودن است ، تحصیلات اهمیتی ندارد، ساعت کار از 8.30 صبح تا 6 بعدازظهر با حقوق 120 هزار تومان در ماه. وی در پاسخ به این سوال که دلیل شرط تجرد برای استخدام چیست؟ معتقد است: تجربه نشان داده که همسران خانمهای متاهل همواره برای ما مشکل ساز هستند!

ادامه مطلب...

نوشته شده در  سه شنبه 86/5/9ساعت  12:36 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

آیت الله مشکینی هم به دیار باقی شتافت

 در سرزمین من مردی است پاک که تنها تر می شود هر روز .....

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی

آیت الله علی مشکینی که از مدتی پیش به دلیل نارسایی تنفسی و کلیوی در یکی از بیمارستانهای تهران بستری بود عصر امروز درگذشت.

روز گذشته پزشکان از اختلال شدیدی کلیوی وی خبر داده بودند.

نافذ درگذشت این فقیه مجاهد و پارسا را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری و همه دوستداران و مریدان وی تسلیت می گوید.

بی شک حافظه تاریخی ملت ایران اقدامات ارزنده این عالم ربانی در دفاع از حریم روحانیت و ولایت را هرگز فراموش نخواهد کرد. 

زندگی نامه آیت الله مشکینی

آیت‌الله علی اکبر فیض معروف به مشکینی‌ در سال‌ 1300 هجری‌ شمسی‌ در روستایی‌ از توابع‌ بلوک‌ مشکین‌ و در میان‌ خانواده‌ای‌ متدین‌ و اهل‌ علم‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. پدرش‌ از اهل‌ علم‌ بود و در کسوت‌ روحانیت‌ به‌ تحصیل‌ علم‌ و رتق‌ و فتق‌ امور مردم‌ می‌پرداخت‌.
آیت‌الله‌ مشکینی‌ هنگامی‌ که‌ همراه‌ با پدر در نجف‌ اشرف‌ مقیم‌ بود، به‌ مکتب‌ خانه‌ رفت‌ و سپس‌ همراه‌ پدر به‌ وطن‌ بازگشت‌ و مقداری‌ از مقدمات‌ علوم‌ دینی‌ را نزد پدر فرا گرفت‌.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  دوشنبه 86/5/8ساعت  10:11 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

سالروز وفات پیام رسان کربلا تسلیت باد

یک قلب و دو محبت ، هرگز ....

آنجا که فطرت هر انسان آگاه و بیدار دل، همواره او را به کمال طلبی و تکامل، رهنمون میگرداند و همچنین به روشنی میدانیم که کسب همه کمالات و زیبائیها، در سایه تقرب به ذات الهی و آن کمال مطلق است؛ اولین گام در جهت تقرب به خدا، کسب معرفت و شناخت آن ذات زیبای کامل میباشد و کسی که پس از چهارده معصوم به این مقام شامخ معرفت الهی دست یافته است، حضرت زینب کبری میباشد، مراتب و درجات معرفت ایشان قابل وصف نیست، ولی برحسب اشاره، چند مورد از اظهار مراتب معرفتش را ذکر میکنیم.

حضرت زینب (علیه السلام) حتی در زمان کودکی و سنین پائین، دارای معرفتی والا و عالی بودند، روزی از پدر خویش ، حضرت علی (علیه السلام) سؤال کردند، آیا مرا دوست داری؟ حضرت علی (علیه السلام) فرمودند : آری ، آنگاه آن حضرت در جواب پدر فرمود: دو محبت ـ محبت خدا و محبت فرزندان ـ در قلب مؤمن نمیگنجد. پس سر و اساس این دوستی و محبت به این دلیل است که محبت خالص و واقعی از آن خدا و شفقت و دلسوزی از آن فرزندان میباشد و این علاقه و محبت به خاطر خدا میباشد. امیرالمؤمنین نیز در پاسخ ، ایشان را تأیید کرده و ستودند. 1 این میزان از معرفت آنهم در دوران طفولیت نشان از یک شناخت عمیق باطنی در وجود زینب کبری دارد و یا در روز عاشورا، وقتی دست طفل خویش را گرفته و خدمت حضرت سیدالشهداء آورد و از آن حضرت استدعا کرد تا آنرا قبول کند، فرمود: اگر چنانچه جهاد و قتال بر زنان وارد شده بود، هر آینه هزار هزار جان نثار جانان مینمودم، چه معرفتی است که او را وا میدارد تا فرزند خردسال خویش را با دست خود در راه خدا قربانی کند، و به خوبی روشن است که آنچه او را الگوی همیشگی صبر و ایثار معرفی نموده است، معرفت و شناخت والای او به خدای متعال و حجت اوست.
امید است که ما نیز بتوانیم قطرهای از دریای معرفت آن مظلومه را به ارمغان از این بزرگوار، الگو بگیریم.
سالروز وفات مظهر صبر و استقامت، پیام آور عاشورا و احیا گر نام کربلا، حضرت زینب کبری (علیها السلام) بر شیعیان جهان تسلیت باد.
(برگرفته از خصایص زینبیه صفحه 225)


نوشته شده در  دوشنبه 86/5/8ساعت  12:25 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

<      1   2   3   4   5   >>   >