سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

نتایج یک نظرسنجی‌ خواندنی درباره مسلمانان آمریکا

یک‌ هفته‌ نامه‌ چاپ‌ آمریکا نوشت:‌ نظرسنجی‌‌ها نشان‌ می‌دهد ‌38‌ درصد آمریکایی‌ها معتقدند مسمانان‌ این کشور بی‌‌دلیل‌ و با بی‌عدالتی مورد اتهام‌ و نامهربانی‌ قرار گرفته‌ اند.
‌ هفته‌ نامه‌ نیوزویک‌، در آخرین‌ شماره‌ خود در تحلیلی‌ با عنوان ‌«مسلمانان‌ آمریکا»‌ نوشت‌: امروز‌ آمریکایی‌ها، شهروندان مسلمان‌ خود را در سطحی‌ گسترده‌ پذیرفته‌اند، اما همچنان‌ نگران مسلمانان‌ افراطی‌ هستند که‌ در آمریکا بسر می‌برند.‌
بر اساس‌ تحقیق‌ و نظرسنجی‌ در این‌ هفته‌‌نامه،‌ ‌ ‌40‌ درصد آمریکایی‌‌ها معتقدند که مسلمانان‌ آمریکا به‌ همان‌ اندازه‌ که‌ به‌ اسلام‌ معتقدند و به‌ آن‌ پایبندند، به‌ آمریکا نیز وفادارند.
 ‌32‌ درصد نیز  اعتقاد آن‌ها به‌ اسلام‌ را بیشتر از آمریکا می دانند و ‌ ‌46‌ درصد نیز بر این باورند که کشورشان‌ بیش‌ از اندازه‌ به‌ مسلمانان‌ اجازه‌ داده‌ است‌ تا به‌ این کشور مهاجرت‌ کنند.
شمار قابل‌ توجهی‌ از پاسخ دهندگان یعنی‌ ‌63‌ درصد از آنان باور دارند که‌ مسلمانان‌ از خشونت‌‌ها در آمریکا چشم‌پوشی می‌کنند و ‌40‌ درصد آن‌ها معتقدند که دستورات‌ قران‌ حاوی‌ خشونت‌ نیست.
‌ در همین‌ رابطه‌ ‌41‌ درصد آمریکایی‌ها براین اعتقادند که فرهنگ‌ اسلامی‌، عملیات‌ انتحاری‌ را‌ ارزش می‌پندارد‌ و ‌52‌ درصد نیز ، مسلمانان‌ آمریکا را از مسلمانان خارج‌ از این‌ کشور صلح‌‌جوتر می‌دانند و تنها هفت‌ درصد می‌گویند مسلمانانی‌ که‌ در خارج‌ از آمریکا زندگی‌ می‌کنند، از مسلمانان‌ آمریکایی‌ صلح‌ جوتر هستند و به‌ همین‌ علت،‌ نگران‌ افراط‌گرایی‌ مسلمانان‌ امریکایی‌ هستند.
براساس‌ این‌ نظرسنجی‌،‌ ‌38‌ درصد از افرادی که در این تحقیق شرکت داشتند، اعلام‌ کردند که نگران‌ این‌ تندروی‌ها هستند و ‌16‌ درصد  بسیار نگران‌ هستند.
به‌ این‌ ترتیب،‌ بیش‌ از نیمی‌ از آمریکایی‌ها نگران‌ تندروی‌ و افراط‌گرایی‌ جامعه‌ مسلمانان‌ آمریکا هستند و همین‌ نگرانی‌ باعث شده‌ تا «اف‌ بی‌ ای»‌ در مساجد آمریکا دستگاه ضبط صوت قرار دهد، این در حالی است که‌ ‌52‌ درصد آمریکایی‌ها با این‌ جاسوسی‌ و نظارت‌ که‌ مخالف‌ قوانین‌ نیز هست‌، موافقند و در مقابل‌ ‌38‌ درصد معتقدند که مسمانان‌ این کشور بی‌دلیل‌ و با بی‌عدالتی‌ مورد اتهام‌ قرار گرفته‌اند‌.
نظرسنجی‌ها نشان‌ می‌دهد که اگر حملاتی‌ از قبیل‌ ‌11‌ سپتامبر بار دیگر اتفاق‌ بیفتد، ‌25‌ درصد آمریکایی‌ها معتقدند باید تمامی‌ مسلمانان‌ آمریکایی‌ را بازداشت‌ کرد در حالی‌ که‌ ‌60‌ درصد مخالف‌ بازداشت‌ مسلمانان‌ هستند.
هم‌ اکنون‌ بین‌ سه‌ تا شش‌ میلیون‌ مسلمان‌ در آمریکا زندگی‌ می‌‌کنند. ‌36‌ درصد آمریکایی‌ها حداقل‌ یک‌ مسلمان‌ را می‌شناسند که‌ در امریکا زندگی‌ می‌کند و یا با او دوست‌ هستند‌.
‌69‌ درصد می‌گویند که دانش‌ آموزان‌ مسلمان‌ حق‌ دارند در مدرسه‌ به‌ اعمال‌ مذهبی‌ خود، بپردازند و دختران‌ پوشش‌ اسلامی باشند، در حالی‌ که‌ ‌23‌ درصد با این‌ موضوع‌ مخالف‌ هستند‌.


نوشته شده در  یکشنبه 86/5/7ساعت  6:7 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

یک رسوایی جدید در آمریکا

قانونی‌شدن تصاویر مستهجن‌‌کودکان در اینترنت

دادگاه‌ عالی‌ ایالت‌ اهایوی‌ آمریکا در حکمی‌ عجیب‌ استفاده‌ از تصاویر مستهجن‌ کودکان‌ را در اینترنت‌ قانونی‌ اعلام‌ کرد‌ .
به‌ گفته‌ مسئولان‌ دادگاه‌ عالی‌ ایالت‌ اهایو انتشار و استفاده‌ از تصاویر مجاز مستهجن‌ کودکان‌ در اینترنت‌ مشکل‌ قانونی‌ ندارد، البته‌ به‌ شرط‌ این که‌ در تصاویر اولیه‌ مربوط به‌ کودکان‌ واقعی‌، دستکاری‌هایی‌ شده‌ باشد.
این‌ در حالی‌ است‌ که‌ یکی‌ از مشکلات‌ اصلی‌ سوء استفاده‌های‌ جنسی‌ از کودکان‌ در آمریکا از طریق‌ اینترنت صورت می‌گیرد.
فاکس‌ نیوز‌ گزارش داد؛‌ شمار زیادی‌ از کودکان‌ آمریکایی‌ از طریق‌ اینترنت‌ از سوی‌ تبهکاران‌ جنسی‌ شناسایی‌ شده‌ و مورد آزار و اذیت‌ قرار گرفته‌‌اند.
منتقدان‌ این‌ حکم‌ می‌ گویند با چنین‌ احکامی‌ امنیت‌ کودکان‌ بیش‌ از پیش‌ در معرض‌ خطر قرار می‌‌گیرد.


نوشته شده در  یکشنبه 86/5/7ساعت  6:3 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

پدیده ای به نام صهیونیسم وهابی

از همان روزهای نخست انفجارهای تروریستی در عراق که منجر به کشته شدن مردم بیگناه می گشت نام وهابیت به عنوان حامی این ترورها برده می شد. با انفجار گنبد حرم ائمه سامرا این شائبه تقویت گردید و با فتوای اخیر بر همگان اثبات شد. فتوایی که فتوایی مردم را به ویران‌ کردن ضریح مقدس امام حسین (ع) و بارگاه حضرت زینب (س) تشویق می کرد ‌کرد. اما مسئله این است که چرا وهابیت چنین مقاصدی را دنبال می نماید.

تاریخچه وهابیت:
محمد‌بن عبدالوهاب در سال 1115 در شهر عُیَینه از توابع نجد دیده به جهان گشود. پدر وی، عبدالوهاب از قضات آن شهر به شمار می‌رفت. محمد، فقه حنبلی را در زادگاه خود آموخت. سپس برای تکمیل معلومات رهسپار مدینه‌ی منوره شد و در آنجا به تحصیل حدیث و فقه پرداخت. تا زمانی که پدرش در قید حیات بود وی کمتر سخن می‌گفت. تنها گاه میان او و پدرش نزاعی در می‌گرفت. ولی پس از درگذشت پدر به سال 1153 ق، پرده از روی عقاید خود برداشت.


تبلیغات محمد بن عبدالوهاب در شهر حریمله افکار عمومی را برآشفت، به گونه‌ای که ناچار شد آنجا را به عزم اقامت در عیینه (زادگاهش) ترک کند. در عیینه با حاکم وقت، عثمان بن معمر، تماس گرفت و دعوت جدید خود را با او در میان نهاد و قرار شد که او با پشتیبانی حاکم،‌ آیین خود را تبلیغ کند. ولی طولی نکشید فرمانروای احساء که مقامی برتر از حاکم عیینه داشت عمل عثمان را ناروا شمرد و دستور داد هرچه زودتر محمد بن عبدالوهاب را از شهر عیینه بیرون کند.
بنابراین وی ناچار شد نقطه‌ی سومی را به نام درعیه برای اقامت برگزیند که محمد بن سعود (جد آل سعود) بر آن حکومت می‌کرد. او دعوت خود را با حاکم درعیه در میان نهاد و هردو پیمان بستند که رشته‌ی دعوت از آنِ محمد بن عبدالوهاب و زمام حکومت در دست محمد بن سعود باشد. برای استحکام این روابط، ازدواجی نیز بین دو خانواده صورت گرفت.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  شنبه 86/5/6ساعت  12:50 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

فرمانده حمله کننده به داشجویان محجبه برکنار می شود

یک منبع آگاه گفت: سردار محمودی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی تهران بزرگ به زودی از سمت خود برکنار می شود.
سردار محمودی چندی پیش در مقابل سفارت انگلیس به صف دانشجویان بسیجی که به مهمانی داخل سفارت معترض بودند، شخصا هجوم برده و گروهی از آنان از جمله چند دختر دانشجوی محجبه را مورد ضرب و شتم قرار داد و چهار تن را راهی بیمارستان کرد.
گفته می شود، دفتربازرسی ریاست جمهوری گزارش مفصلی از این جریان را به سردار فرماندهی نیروی انتظامی ارایه کرده است.
شنیده ها حاکی است، به احتمال فراوان سرهنگ جان نثاری جایگزین سردار محمودی خواهد شد. حبیب اله جان نثاری پیش از این نیز مدتی (84-83) را در این سمت مشغول خدمت بوده است.


نوشته شده در  شنبه 86/5/6ساعت  12:48 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

یادی از آیت‌الله حق‌شناس

مردم را با محبت به خدا دعوت کنید، نه خشونت

آیت‌الله سید عباس قائم‌مقامی

اینجانب در دوران طلبگی توفیق بسیار اندکی برای سفرهای تبلیغی که معمول طلاب است، داشته‌ام و مجموع آنها از سه، چهار مورد تجاوز نمی‌کند. در این سفرها که از فیض درک استاد حق‌شناس محروم بودم، لطف و محبت استاد اما، شامل حالم بود و با نامه، از فیض وجودش بهره‌مند می‌شدم. این دونامه که با ادبیات خاص ایشان انشا شده است، یادگار همان ایام می‌باشد.

در یکی از این نامه‌ها، استاد به مقتضای حال، یادآور می‌شود که در مواجهه با مردم، هرچند که گنهکار باشند، باید از در رحمت و محبت وارد شد، نه از راه قهر و خشونت. شیوه‌ای که ایشان خود با آن، هزاران جان را تسخیر و با عشق الهی آشنا نمود.
گفتنی است، اصل این نامه‌ها سال‌ها پیش در سایت مربوط به اینجانب آمده است و هم‌اینک مقارن با ایام رحلت آن عزیز، که به گونه‌ای تأمل‌برانگیز با ماه مبارک رجب و ایام البیض ـ که استاد آن را از مهم‌ترین ایام سلوکی عارفان می‌دانست ـ همراه شده است، به درخواست برخی دوستان، با این توضیح تقدیم علاقمندان می‌گردد:

بسمه‌تعالی شانه
بعد از تحیت و سلام
انشاءالله تعالی مقضی المرام باشید.
انشاءالله تعالی سیری حاصل آید تا بوادی یقظه رحل اقامت افکنیم، تا بر مرکب محبت (که غایت سیرعارفین است و فوق آرزوی عاشقین است) سوار شویم. [واین] ممکن نخواهد شد [مگربا محبت الهی]:
«الهی لم یکن لی حولٌ فانتقل به عن معصیتک إلا فی وقت أیقظتنی لمحبتک» (خدایا من توان آن را ندارم که معصیت تو را ترک گویم، مگر آن‌که تو مرا به محبت خود بیدارم سازی)

ادامه مطلب...

نوشته شده در  شنبه 86/5/6ساعت  12:21 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

از جوار بارگاه حرم مطهر امام علی ابن موسی الرضا (ع)

یا جوادالائمه ادرکنی

این پست نافذ با بقیه پست‏هایی که تاکنون بر روی این وبلاگ خبری - تحلیلی قرار گرفته تفاوت اساسی و ماهوی دارد. مهمترین و شاخص ترین این تفاوت محل ارسال پست می‏باشد. هم اکنون که  در حال تایپ این مطالب هستم در برابر حرم مطهر رضوی (ع) می‏باشم.

حقیقت مطلب این است که این سفر خیلی اتفاقی صورت گرفت و اصلا فرصت نشد تا به دوستان عزیزم خبر دهم. به همین خاطر تصمیم گرفتم تا در روز میلاد امام جواد (ع) که محبوب دل امام رضا (ع) هم هستند‍، مطلب کوتاهی را در وبلاگ قرار دهم. تا هم ادای دینی باشد به محضر این امام همام و همچنین اطلاع رسانی به دوستان و همراهان همیشگی نافذ.

اما این نکته را باید یادآور شوم که از روز اولی که در این شهر مقدس هستم و هر بار که توفیق تشرف به حرم  مطهر نصیب شده است همه دوستان عزیزم را دعا کرده‏ام. برخی دوستان را هم به طور خاص دعا کرده‏ام که می ترسم نام بردن از آنها شاید باعث دلخوری دیگر عزیزان شود. البته ناگفته نماند که دوستانی که متوجه حضور بنده در مشهد شده بودند از طریق پیامک!!!! و تلفن نیز التماس دعا داشتند که باید عرض کنم برای همه دوستان خوبم دعا کردم.

بیش از این مصدع اوقات شریف دوستان نمی‏شوم. فقط چند خط کوتاه در مورد مولود شریف امروز می‏نویسم.

زینتِ بخشندگان، امام جواد (ع) می آید تا زمین مدینه، یک بار دیگر مولودی دیگر از نسل هابیل را به شادباش بنشیند. می آید تا چشمان آسمان را به روشنی سیمایش روشن شود و لاهوتیان و ناسوتیان را در شادی میلاد خویش فرو برد.

کبوتر دل در هوای طواف گنبد نورانی کاظمین، پر می گشاید تا همراه با فرشتگان الهی؛ حرم مطهرش را با بال های خود غبار بروبد و دیده را به ضریح او روشن سازد. در زاد روز مولود مبارک رجب، با یک آسمان نیاز از یگانه بی همتا می خواهیم در دریای بی کران بخشش جوادالائمه غرقمان سازد و در زمره شیفتگان واقعی او قرارمان دهد.


نوشته شده در  چهارشنبه 86/5/3ساعت  6:7 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

کاظمینی بروجردی : جنون پیدا کرده بودم

سید حسین کاظمینی بروجردی از اعمال خود ابراز ندامت کرده است.
همانطور که می دانید حسین کاظمینی بروجردی از مدتی پیش با حمایت رسانه های خارج از کشور با ادعای ارتباط با امام زمان، دادن اذکار عجیب به مردم و ادعای حل مشکلات آنان و ادعای رهبری دین سنتی و مکاتبه با سران کشورهای اروپایی و غربی و هم چنین پاپ و مصاحبه با رادیو و رسانه های خارجی سعی در ایجاد آشوب و جنجال و بزرگ نمایی خود داشت .
وی در ادعاهای کاذب خود مدعی شد که نوه آیت الله العظمی بروجردی است در صورتیکه بعد از دستگیری سطح پایین علمی و نسب واقعی اش روشن شد.
اوج فعالیت های تبلیغاتی کاظمینی بروجردی و همراهانش در مهرماه سال گذشته اتفاق افتاد و به سرعت فروکش کرد. در این حال جرج بوش مدتی پیش در حمایت از آیت الله(!) کاظمینی بروجردی سخنانی در دفاع از آزادی مذهبی و حقوق فردی ایراد کرد.
از جمله اقدامات سید حسین کاظمینی بروجردی این بود که با تبلیغات و چاپ عکس خود در کنار مرقد حضرت امام موسی کاظم علیه السلام و مقبره پدر و پدربزرگش در بروجرد آنها را در روستاها و شهرستانها توزیع می کرد. برای حضور مردم در جلسات سخنرانی اش از پول صدقات اتوبوس تهیه می کرد و به شدت در تلاش برای تشکیل جلسات پرجمعیت تر و شلوغ تر بود.
همچنین بروجردی با تکیه بر بیان اغوا کننده خود توانسته بود عده ای از مردم ساده و ناآگاه را در اطراف خود گردآورد. وی مدعی رهبری اسلام سنتی و دین سنتی شده بود. حمایت و رسانه های خارجی و ماهواره ها از وی باعث توهم رهبری و مرجعیت در وی شده بود. در این بین ارتباطات خاص و بعضا مسئله داری که از آن سوی مرزها با وی برقرار می شد باعث شد تا نوعی خود شیفتگی سیاسی و دینی در هدایت یک انقلاب و براندازی جمهوری اسلامی در او ایجاد شود.

آنچه در ادامه می خوانید بخشی از اعترافات کاظمینی بروجردی در دادگاه هست.

وی در آخرین جلسه دادگاه خود را فریب خورده ضد انقلاب خارجی دانست و تاکید کرد نوری زاده بارها با وی تماس گرفته و وی را تحریک به استقامت کرد و گفت : « اگر مدت کمی مقاومت کنی ناتو به ایران حمله می کند و کار آنها تمام می شود و تو می شوی رهبری دینی ». حتی خانمی از رادیو سوئد زنگ زد و ضمن تبریک گفت هیچ روحانی به اندازه تو روی کره زمین معروف نشده است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 86/4/31ساعت  12:21 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

عصبانیت روزنامه اسرائیلی از سریال "مدار صفر درجه"

روزنامه اسراییلی‌ها‌ آرتص نسبت به سریال «مدار صفر درجه» واکنش نشان داد و آنرا در راستای اهداف جمهوری اسلامی در مخالفت با اسراییل دانست.
این روزنامه که از پرخواننده ترین روزنامه‌ها‌ی صهیونیستی است در گزارشی از این سریال ایرانی که بیانگر پیگیری مداوم آن است با اشاره به پخش این سریال در ساعات پر بیننده سیمای جمهوری اسلامی نوشت: این سریال تداعی گر جریان ضد یهودی می‏باشد.
در این گزارش همچنین با اشاره به سرمایه گذاری بالای صورت گرفته بر روی این سریال که در تهران، بوداپست و پاریس فیلمبرداری شده است، هدفهای دیگر آن مجموعه تلویزیونی را رساندن این پیام دانست که ایران به طور سنتی با یهودیان خوب بوده است و این جامعه اروپا بوده که آنها را مورد تبعیض و اذیت و آزار قرار داده است.

ها آرتص همچنین با اشره به برخی گفتگوهای فیلم ابراز عقیده کرد: بخشهای به نمایش در آمده از این سریال همگام با موضع رسمی ایران است که نبرد اسراییل و اعراب یک مشکل اروپایی است و بنابراین یهودیان ساکن اسراییل باید به اروپا باز گردند.
این روزنامه اسراییلی بااشاره به سخنان رئیس جمهور کشورمان در افسانه خواندن هولوکاست، موضع تهیه کننده این سریال را نسبت به "هولوکاست" غیر شفاف دانست.
ها آرتص این سریال را دارای پیام دیگری نیز می‏داند، اثبات آنکه ایران زادگاه تمدن است زیرا فلسفه ایران باستان از فلسفه یونان قدیمی تر است و به عبارتی این سریال را جوابی به فیلم "300" می‏داند.
سریال مدار صفر درجه که به کارگردانی حسن فتحی ساخته شده است به ماجرای درام و عاشقانه بین یک دختر یهودی به نام سارا استروک و پسری ایرانی به نام حبیب پارسا در دوران جنگ جهانی دوم می‏پردازد که در حال تحصیل در فرانسه با یکدیگر آشنا می‏شوند و در خلال فیلم به روابط نازی‌ها‌ و صهیونیست‌ها‌ می‏پردازد.
روزنامه‌ها‌ آرتص پس از آنکه خلاصه ای از سریال را بیان می‏کند جمله ای از عموی سارا را برای اثبات ضد صهیونیست خواندن این سریال نقل می‏نماید: «سرنوشت قوم یهود همیشه پیچیده و دشوار بوده است و راه حل آن مهاجرت به کشورهای عرب نشین نمی‏باشد.»
گفتنی است رئیس هیات مدیره انجمن کلیمیان تهران ؛ ارایه تصویری واقعی از تفکرات یهودیان آزاد اندیش , جداسازی ماهیت صهیونیزم از یهودیت نبوی و اشاعه فرهنگ همزیستی ایرانیان موحد را از جمله نقاط قوت سریال "مدار صفر درجه " بر شمرده است.


نوشته شده در  شنبه 86/4/30ساعت  11:55 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

ما و یه دنیا فاصله

این دو داستان فاصله فرهنگ دو دنیا است به کمتر از 10 سال بخوانید:

 داستان اول:

نزدیک غروب خورشیدِ. خانوم جون خونه رو مثلِِِ یه دسته گل کرده. همه جا را جارو و آب پاشی کرده. روی تخت کنار حوض زیر اون درخت بید مجنون سماورِ هیزمیِ که قلقل می‏کنه و منتظره مهمونه.
صدای کوبه در که بلند می‏شه خانوم جون چارقدشو به سر می‏کشه و خودشو به هشتی می‏رسونه. صدای کوبه زدن آقا جون رو می‏شناسه. کلون در رو که می‏کشه، هیبت مردانه ی پدر توی چارچوب در نمایان می‏شه.
توی یه دستش دوتا نون سنگکه خشخاشی دو آتیش است و توی یه دستِ دیگه اش توی دستمال یزدیش یه قالب یخ و دوتا پاکت که به زور به زیر بغلش جا داده. توی پاکتها خیار و گوجه و انگوره.
خانوم جون لبخندی می‏زنه و سلامی می‏کنه آقا جونم همین طور. آقا جون خریدش و به مادر می‏ده و خودش می‏ره لب حوض، دست و صورتی می‏شوره و روی تخت می‏شینه. خانوم جونم با یه کاسه سفالی خاکشیر که توش یه قالب کوچیکه یخه به کنارش منتظر مهمونای هر شبشون می‏شینن.
کوبه ی در که دوباره به صدا در میاد خانوم جون چارقدش و به سر می‏کشه و به هشتی می‏ره.
 صدا صدای بچه‌ها‌ست که با بازیگوشی کوبه ی در را به صدا در آورده اند و از پشت در مادربزرگشونو صدا می‏زنن.
بچه‌ها‌ می‏دونن هر کجا که باشن می‏بایست شب به خونه ی آقا جون و خانوم جون بیاین و شام را اونجا بخورن. آقا جون هم برای همین هست که هر شب با دست پر به خونه میاد تا از مهمونای عزیزش پذیرایی کند به خصوص به عشق نوه‌ها‌ست که آقا جون همیشه جیباش پر از نخودچی و آب نباته.
شب که می‏شه همه دور هم روی تخت می‏شینن و برای شام نون سنگک و پنیر و خیار و گوجه میخورند. بعد از شام توی استکانهای کم باریک لب طلا چای می‏خورند.
کوچیک و بزرگ دل می‏سپارند به صدای آقا جون که آوای دلنشینش با صدای آب فواره ی حوض قاطی می‏شه و مثل لالایی می‏مونه. آقا جون برای بچه‌ها‌ شاهنامه و مثنوی مولانا می‏خونه و بعد اونو تفسیر می‏کنه. نصیحت‌ها‌ی آقا جون به دل می‏شینه.
آقا جون مثل خورشیدی که نورشو بی دریغ به عالم می‏تابونه، محبتشو به همه ی خونواده نثار می‏کنه.
خانوم جونم مثلِ یه تیکه ماه می‏مونه، روشن و بی ادعاست.
بچه‌ها‌ هم مثل ستاره‌ها‌یی می‏مونن که نورشونو از آقا جون و خانوم جون گرفته اند.
همه با هم خوب همه با هم مهربون انگار که غم از دنیای آنها فراریه!

داستان دوم

ساعتِ نه شب که می‏شه پدر خسته و کوفته کلیدشو تو در میندازه و وارد می‏شه خونه مثل همیشه ساکت و سوت و کوره. خونه ای که هر چند با بهترین و مدرنترین وسایل زندگی آراسته شده ولی هیچ روحی نداره.
کیفشو روی مبل میندازه و به سمت دستشویی می‏ره، سر و صورتی آب می‏زنه، بعدش می‏ره تو آشپزخونه لیوانشو زیر یخ ساز یخچال می‏گیره و بعد از آب پر می‏کنه. در حال نوشیدن آب خنکه که مادر به آشپزخونه میاد، تنها سلامی به هم می‏کنن و مثل دوتا غریبه از کنار هم رد می‏شن.
مادر تلفونو از رو میز اوپن بر می‏داره و به یکی از پیتزا فروشی‌ها‌ی زنجیره ای شهر زنگ می‏زنه وسفارش سه تا پیتزا  می‏ده.
در این فاصله پدر روی راحتی‌ها‌ل نشسته و هی دکمه‌ها‌ی کنترل تلویزیونو فشار می‏ده. صفه‌ها‌ی رنگی تلویزیون جلوی چشم پدر بالا و پایین می‏شن. کانال‌ها‌ی رنگی ماهواره از آهنگ‌ها‌ی جدید روز گرفته تا آخرین اخبار دنیا جلوی چشم پدر رژه می‏رن. از اون طرف صدای یه آهنگه تند از اتاق پسرش شنیده می‏شه.
لحظه ای بعد زنگ در به صدا در میاد و مادر از آیفن تصویری می‏فهمه که غذا حاضره.
مادر اعضای خونواده رو صدا می‏زنه که بر سر میز با هم غذا بخورند ولی پدر ترجیح می‏ده روی همون کاناپه جلوی تلویزیون بشینه، پسر هم بدون اینکه به خودش زحمت بده از اتاق بیرون بیاد، توی اتاق پای کامپیوتر و یا در حال خوندن آخرین جلد هری پاتر غذاشو می‏خوره. پس مادر هم به تنهایی در آشپزخونه می‏شینه و غذاشو میل می‏کنه.
پاسی از شب گذشته، پدر روی کاناپه جلوی تلویزیون به خواب رفته، مادر در اتاقش در حالی که انواع و اقسام ماسک‌ها‌ی بهداشتی و آرایشی به روی صورتش مالیده با تلفن حرف می‏زنه و آن طرف پسر هم هنوز از اتاقش بیرون نیامده و همچنان پای کامپیوتر در حال چت کردن است.
پدر مانند خورشید رو به غروب کم نور است.
مادر مثل ماه شبهای ابریست که همه جا در نبودش تاریکه.
فرزند و فرزند و فرزند امید و آرزوی آینده ی دنیاست!
همه از هم دور همه با هم قهر انگار که دنیا را غم فرا گرفته!


نوشته شده در  جمعه 86/4/29ساعت  12:33 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

توزیع روزنامه های مستهجن پاکستانی در سیستان

روزنامه های مستهجن و محرک قومی پاکستان در استان های شرقی کشور به روز توزیع می شوند.
 این روزنامه ها که دارای تصاویر مستهجن و یا تحریک کننده قومی و سیاسی و نیز تبلیغ وهابیت است، بدون مشکل خاصی در سطح شهرهای استان های شرقی به ویژه سیستان و بلوچستان توزیع می شود. این در حالی است که روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار کشور خیلی دیر به این شهرها می رسند.
همچنین فعالیت گروه های مبلغ دینی وهابیت از پاکستان در دو استان شرقی کشور به شدت افزایش یافته است.


نوشته شده در  جمعه 86/4/29ساعت  12:27 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >