سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)

راز آن قبر مخفی و این انفجار!

به علت اهمیت موضوع و با پوزش از محضر بی بی دو عالم و فرزندش حضرت صاحب الامر و الزمان، بخشی از فیلم ضرب و شتم دانشجویان دختر در روبروی سفارت انگلیس را که به صورت خودجوش و در اعتراض به برگزاری مراسم تولد ملکه انگلیس در ایام فاطمیه و حزن و اندوه شیعیان به خاطر اهانت به حرمین شریفین عسکریین تجمع کرده بودند، جهت تنویر افکار عمومی از سوی نافذ منتشر می گردد. برای دریافت فایل فیلم کلیک کنید.

در همین رابطه بخوانید: ماجرای دوباره‌ی غربت - منطقه ممنوعه

حرمتی که زهرای اطهر (ع) در نزد پیامبر(ص) داشت، برکسی پوشیده نبود تا جایی که نه پیامبر، چنان احترامی را برکسی روا داشت و نه فاطمه محبتی را که به پدر می‌کرد ـ چه در زمان حیات و چه در زمان رحلت آن بزرگوار ـ بر کسی ابراز کرده بود؛ محبتی که به یقین، چیزی فراتر از عشق و علاقه پدر و فرزندی بود؛ محبتی که هم احساس و عاطفه پدرانه، هم درس اخلاق و تربیت، هم سیاست و مدیریت و هر آنچه از کمالات در اسلام نهفته بود، همه با دست و زبان و تمام وجود پیامبر بر زهرای اطهر جلوه ‌می‌نمود.

السلام علیک یا فاطمه الزهراء

اینکه پیامبر وی را پاره تن خود خواند، اینکه هرگاه به سفر می‌رفت، نخست از او خداحافظی می‌‌کرد و چون باز می‌گشت، او نخستین کسی بود که به دیدارش می‌شتافت، اینکه فاطمه را گل باغ بهشت خواند، اینکه فرمودند: خشنودی و ناخشنودی فاطمه، میزانی است برای رضایت و نارضایتی خدا، اینکه او را سرور زنان بهشت خواند، اینکه او را شفیعه روز محشر نامید، اینکه محبت او را بر همه پیروان خود واجب ساخت و آیاتی را که در شأن او نازل شد و بر امتش خواند، از آیه تطهیر و مودت تا سوره کوثر و... صدها که هزاران منقبت و فضیلتی است که در کتب معتبر شیعه و سنی در جلالت و رفعت شأن وی از زبان پیامبر و ائمه به تواتر نقل شده است.
اما با آن همه منزلتی که هیچ کس با مراجعه به وجدان خود، یارای انکار آن را نداشت، پس از رحلت پیامبر، همه آن براهین و دلایل روشنی که بر لزوم حرمت‌داری دردانه پیامبر دیده و شنیده بودند، به یک‌باره دود شد و از آنها چیزی جز خاطره‌ای در اذهان بر جای نماند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  دوشنبه 86/3/28ساعت  1:7 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

قابل توجه شرکت کنندگان در میهمانی سفارت انگلیس

ملکه انگلیس به رشدی لقب شوالیه داد 

ملکه الیزابت دوم انگلیس امروز لقب «شوالیه» را به سلمان رشدی مرتد که پس از نوشتن کتاب «آیات شیطانی» احساسات مسلمانان را برانگیخت، اعطا کرد.
به گزارش فارس خبرگزاری فرانسه، این لقب به «ایان بوتهام»، کریکت‌باز انگلیس نیز اعطا شد.
با این اقدام این دو فرد از این پس با لقب «سر (Sir)» خوانده می‌شوند که به هنرمندان، ورزشکاران، دیپلماتها، روزنامه‌نگاران و دیگران در مراسم سالگرد تولد ملکه اعطا می‌شود.
رشدی پس از دریافت این لقب گفت: «من از دریافت این افتخار بزرگ احساس هیجان و کوچکی می‌کنم و عمیقا سپاسگذارم که کارم به این شکل مورد توجه قرار گرفته است.»
علیرغم انتظارات رسانه‌ها، «دیوید بکام»، کاپیتان سابق تیم فوتبال انگلیس که قررا است به زودی تیم «رئال مادرید» اسپانیا را به مقصد «گلکسی»، لس آنجلس آمریکا ترک کند، لقب شوالیه را دریافت نکرد.
نمایندگان تعدادی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور روز پنج‌شنبه در اعتراض به سیاست‌های اشغالگران در عراق و همزمان با برپایی مراسمی در سفارت انگلیس به مناسبت تولد ملکه الیزابت، مقابل این سفارتخانه تجمع کردند. 


نوشته شده در  شنبه 86/3/26ساعت  4:46 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

سیگار ؛میراث شوم سینما برای نوجوانان 

جوان وقتی به دوستش میرسد میگوید :  دیروز جلوی آینه ایستاده بودم و سیگار می کشیدم که متوجه شدم چقدر شبیه همفری بوگارت در کازابلانکا سیگار می کشم !
این اگر مطلب تکان دهنده ای نباشد هشداری است که متوجه این نکته باشیم که متاسفانه بررسی های انجام شده درسینمای ایران بیانگر این مطلب است که سیگار کشیدن دراین وسیله فرهنگی به یک تفنن و ابزاری برای آموختن به نوجوانان وجوانان تبدیل شده است .
منصفانه اگر بگوئیم ، سیگار چیز خوبی نیست و یکی از جدی ترین عوامل اصلی سرطان در میان مردم شناخته می شود ، دیگر شاید کارایی خود را ازدست داده باشد و دیگر دوران آن گذشت که شخصیت های بد سینما سیگار روشن کنند ، چرا که امروزه سیگار به سبد خرید روزانه و هفتگانه خیلی ها  وارد شده است ، اما بدون شک تاثیر آن بر روی روح و روان تا حدی است که پایش را سالیان سال است ، به حوزه هنر و بالاخص سینما وارد کرده است.

سیگار کشیدن در شخصیت های سینمای ایران به دو دسته تقسیم می شود :دسته اول شامل افرادی است که علاوه بر سیگار با مواد مخدر دیگر نیز میانه بدی ندارند و دسته دوم خود به سه بخش ، کشیدن سیگار به عنوان واکنش نسبت به یک مسئله ،کشیدن سیگار به عنوان عادت همیشگی و سرآخر کشیدن سیگار از روی هوس خلاصه می شود.
ذیلاً به مواردی اشاره می شود که در میان صحبت میان من و رضا یاد شد و مطمئناً ممکن است موردی باشد که یا از قلم افتاده و یا مشاهده نشده است. خسرو شکیبائی ، یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران بعد از انقلاب است و یکی از تاثیر گذارترین سیگارها را او در فیلم "هامون" می کشد و آن همان صحنه ایست که حمید هامون در ابتدای فیلم پس از بیدار شدن از کابوس خود از حمام بیرون می آید و سیگاری آتش می زند و به سراغ بازنویسی تز دکترایش می رود ، به جرات می گویم که پس از دیدن هرباره این صحنه باید سیگاری بر روی لب بگذارم و آتش اش کنم !

ادامه مطلب...

نوشته شده در  شنبه 86/3/26ساعت  4:42 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

نقش فتوای مفتی عربستان در فاجعه سامرا 

یک پایگاه اینترنتی از نقش فتوای اخیر "بن جِبرین" از مفتی‌های برجسته سعودی مبنی بر ضرورت تخریب اماکن مقدس شیعیان در انهدام گلدسته‌های حرم عسگریین(ع) خبر داد.
پایگاه اینترنتی "هجر" اعلام کرد: این فتوا که چند ماه پیش در پایگاه اطلاع‌رسانی شخصی بن‌جبرین منتشر شده بود تأثیر زیادی بر پیروان وهابی وی بر جای گذاشت و باعث شد تروریست‌های وهابی عراق با تأثیرپذیری از این فتوا برای تخریب این اماکن مقدس برنامه‌ریزی کنند.
وی پیش از این نیز با تأیید انهدام حرم شریف امامین عسکریین(ع) در سامرا به دست تروریست‌های وهابی و شرعی‌نامیدن این اقدام، از این جنایت تمجید کرده و حرم امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) را "بت شیعیان" خوانده بود.
این گزارش می‌افزاید: آیت‌الله "محمد هادی مدرسی" از روحانیون برجسته عراقی، دیروز با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال حمله وهابی‌های تکفیری به حرمین امیرالمؤمنین امام علی(ع) در نجف اشرف و امام حسین(ع) در کربلای معلا، به مقامات مسؤول هشدار داده و خواستار هشیاری شیعیان شده بود.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  شنبه 86/3/26ساعت  4:36 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

«همه مردان دلیر»

نمایش فیلمی شگفت‌‌انگیز از شبکه اول سیما

پخش فیلم «The king"s men»، محصول سال 2006 آمریکا از برنامه «سینما یک» شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی، موجب شگفتی شد.
این فیلم که با نام «همه مردان دلیر» و با حذف بیش از سی دقیقه آن پخش شد، موضوع عوام‌فریبی و پوپولیسم در عرصه سیاسی را در قالب فعالیت سیاسی استارک، فرماندار ایالت لوئیزانای آمریکا به تصویر کشیده است.
در این فیلم، استارک که فردی ساده است، با تشویق یکی از جناح‌های سیاسی (دمکرات‌ها) برای تخریب و کاهش آرای رقیب (جمهوریخواه) وارد فعالیت‌های انتخاباتی می‌شود و سپس با استفاده از ادبیات عامیانه، دادن وعده‌های بزرگ و باورنکردنی، سفر به نقاط دورافتاده و ارتباط نزدیک با اقشار محروم و مطرود جامعه، موفق به پیروزی در انتخابات فرمانداری لوئیزانا می‌شود.
فرماندار سپس با تشدید رفتار سیاسی خود، دیگر رقبا را به فساد مالی، دزدی اموال عمومی و غارت خزانه‌ متهم کرده و با ایراد نطق‌های آتشین، بر قطع ریشه آنان با تبر تأکید می‌کند و با دادن آمار نادرست و ارایه وعده‌های دروغ، مبنی بر ساخت هزاران کیلومتر بزرگراه، پل و مدرسه، سعی در تهییج مردم دارد.
فرماندار در کنار وعده تبلیغاتی خود برای تداوم حضورش در قدرت، دچار آلودگی‌های گسترده مالی و اخلاقی شده و به استفاده از ابزارهای غیرقانونی برای وادار کردن رقبا به عقب‌نشینی و عدم رسیدگی به پرونده تخلفات خود می‌پردازد. اما هم‌زمان به اعمال نفوذ به نفع یکی از چهره‌های مشهور سیاسی حامی خود پرداخته و سعی در مختومه کردن پرونده تخلفات وی را دارد.
تلاش فرماندار برای استفاده از مفاهیم مقدس جامعه همچون خداوند و فرماندار فقید و محبوب پیشین با سوءاستفاده از فرزندان وی، به جایی می‌رسد که سرانجام وقتی که وی با تهدید و ارعاب و استفاده از نقاط ضعف و گذشته رقبا، قادر به عقب راندن مجلس از رسیدگی به تخلفات و استیضاح خود می‌شود، توسط فرزند فرماندار فقید سابق که توسط وی مورد سوءاستفاده قرار گرفته، کشته می‌شود.
پخش «The king"s men» که تولید سال 2006 (1385) هالیوود است و با نمایش عریان عوام‌فریبی، ارایه وعده‌های پوچ به مردم، پوپولیسم سیاسی را به نقد کشیده، با استقبال گسترده بینندگان سیما روبه‌رو شده است.
سانسور بخشی از سخنان مجری مفسر فیلم در نقد پوپولیسم و عوام‌گرایی از نکات جالب این برنامه نیز بود!


نوشته شده در  شنبه 86/3/26ساعت  4:23 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

نقدی استعفا کرد

محمد رضا نقدی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سمت خود استعفا داد.
در گفتگو با فارس ضمن تایید خبر استعفای نقدی از ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت:نقدی در مبارزه با قاچاق مبارزه با دانه درشتها را در برنامه خود قرار داده بود.
وی افزود:حمیدرضا محمد تقی زاده که در حال حاضر دبیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد و پیش از این رئیس اداره آگاهی تهران بوده به عنوان کاندیدای سرپرستی ستاد مطرح است.
بر اساس این گزارش محمد رضا نقدی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال 84 با حفظ سمت (معاون پشتیبانی و لجستیک ستاد فرماندهی نیروهای مسلح) به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفی شد.


نوشته شده در  شنبه 86/3/26ساعت  4:20 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

زخمی شدن و دستگیری چندین فعال دانشجویی توسط نیروی انتظامی؛

نیروی انتظامی پادشاهی فخیمه بریتانیای کبیر!

در پی اعلام خبر برگزاری جشن 1400 نفری تولد ملکه انگلستان در سفارت روباه پیر با حضور برخی میهمانان ایرانی! همزمان با عزاداری مسلمانان برای هتک حرمت حرمین عسگریین، پس از آنکه نمایندگان اتحادیه های جنبش دانشجوی کشور در مقابل سفارت انگلیس به اعتراض پرداختند، درگیری میان دانشجویان معترض وصدها تن از سربازان مجهز به باتوم و سپر نیروی انتظامی  که این تعداد در هیچ تجمعی دیده نشده بود بالا گرفت.

تعدادی زیادی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی فعال کشور در اعتراض به برگزاری جشن تولد ملکه الیزابت در سفارت انگلستان و شرکت تعدادی از فعالان سیاسی و فرهنگی و هنری ایرانی در این جشن، در مقابل این سفارت، نشست خبری و تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.
در این نشست که با حضور نمایندگی از تشکل‌هایی چون اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی مستقل دانشگاه‌ها، جنبش عدالتخواه دانشجویی، طیف شیراز دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه‌ی تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، جامعه‌ اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی برگزار شد، دانشجویان به برگزاری این جشن در ایام عزاداری مردم ایران به مناسبت ایام فاطمیه، فجایع سامرا و توهین به ملت ایران اعتراض کرد.

در ابتدای این مراسم برگزار کنندگان این تجمع با ترتیب دادن یک نشست خبری به بیان دیدگاههای خود پیرامون میهمانی سفارت انگلیس و سابقه خباثت ها و جنایت های روباه پیر پرداختند.
در ابتدا سئوالی از سوی خبرنگار واحد مرکزی خبر مطرح شد که خواستار توضیح بیشتر از کم و کیف و افراد ایرانی دعوت شده برای این جشن شد که ابراهیمی دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان در پاسخ گفت: ما به طور مستند می دانیم که چه کسانی به این مجلس دعوت شده اند، آنها تعدادی ازهنرمندان، سیاسیون واداده و ضد انقلاب، تعدادی ازایرانیان کثیف و خائن هستند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 86/3/25ساعت  2:13 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

تمایل برخی از قانونگذاران به بازگشت شیر و خورشید

شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرده اند که مجسمه های شیروخورشید که پس از انقلاب از روی دروازه ورودی مجلس شورای ملی در میدان بهارستان تهران برداشته شد، دوباره در جای خود نصب شود.
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این درخواست گفته که اگر افکار عمومی، بازگرداندن این شیرها را "احیای شعائر قبل از انقلاب" محسوب نکند، هیئت رییسه مجلس مخالفتی با نصب دوباره مجسمه شیرها نخواهد داشت.
به گفته وی، موافقت یا مخالفت افکار عمومی با چنین اقدامی قرار است با کمک رسانه ها و از طریق نظرسنجی مشخص شود.
این دو مجسمه بیش از یک قرن پیش که نخستین مجلس قانونگذاری ایران برپا شد، بر سردر ساختمانی که میرزا حسن رشدیه در اختیار مجلس گذاشت نصب گردید. 


نوشته شده در  جمعه 86/3/25ساعت  2:6 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

کتک کاری پارلمانی این بار در سنای آمریکا   

سناتور جمهوریخواه آمریکا در صحن سنا به سر سناتور دیگری از حزب دموکرات کوبید.
به گزارش آسوشیتدپرس ، سناتور لاول بارون گفت وظیفه او نیست همکاران او چگونه باید سناتور- چالز بیشاپ را مجازات کنند. اما وی گفت:«اگر او این کار را در سنا کرده بود اخراج می شد».
بیشاپ گفت از توهین بارون به خود عصبانی شد و به او حمله کرد اما بارون ادعای او را رد کرد.
صحنه برخورد سناتورها را تلویزیون آلاباما پخش کرد و در وب سایت های دنیا بارها پخش شد.
بارون گفت: بیشاپ بارها باعث سرشکستگی آلاباما و امریکا در جهان شده و به همین دلیل خود باید به فکر کناره گیری باشد اما بیشاپ گفت چنین کاری نخواهد کرد.بارون گفت: از بیشاپ به کمیته اخلاق سنا شکایت کرده است. کمیته 5 نفری با 3 رای می تواند به بیشاپ اخطار بدهد اما برای توصیه به اخراج او رای 4 نفر لازم است و سپس دوسوم نمایندگان سنا باید برای اخراج او از سنا رای بدهند.
این آبروریزی روز 7 ژوئن که سناتورها درباره تعیین لوایحی که باید در آخرین روز قبل از تعطیلات به آنها رسیدگی شود ، بحث می کردند ، رخ داد.بیشاپ در ابتدای جلسه بعداز ظهر به طرف میز بارون رفت که بین آنان مشاجره شدیدی درگرفت و بیشاپ با مشت راست خود به سر بارون کوبید.
بیشاپ نیز گفت: می خواهد از بارون به علت سخنان بی ادبانه اش درباره سناتورها - قبل از کتک کاری و زمان های دیگر - شکایت کند.


نوشته شده در  جمعه 86/3/25ساعت  2:5 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

خط 3 متروی تهران معطل منابع مالی   

با وجود گذشت 2 سال از عقد قرارداد احداث خط 3 متروی تهران، هنوز کوچکترین اقدامی در این رابطه انجام نگرفته است.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) به عنوان پیمانکار برنده مناقصه‌ی ساخت خط 3 متروی تهران هنوز نتوانسته منابع لازم برای اجرای این پروژه را فراهم کند.
شرکت مترو چندین بار اقدام به فسخ قرارداد خود با شرکت توسعه حمل و نقل ریلی گسترش کرده که هر بار فشارهای مختلف مواجه و از فسخ قرارداد منصرف شده است.
در سال 1383 ، شورای اقتصاد    770میلیون یورو برای خط  3 متروی تهران تصویب کرد و قرار شد این مبلغ به صورت فاینانس خارجی تامین شود.  اما تا کنون متروی تهران و پیمانکار آن نتوانسته‌اند این مبلغ را از طریق منابع خارجی تامین کنند. در 2 سال گذشته چینی‌ها  که مهمترین شریک متروی تهران هستند نیز در مورد فاینانس این طرح کمکی نکرده‌اند.
 اصرار شورای اقتصاد به تامین این مبلغ از منابع خارجی علت اصلی تعویق این پروژه است در صورتی که دولت می تواند با اجازه دریافت فاینانس از منابع داخلی، شرایط را برای ساخت سریع مترو در تهران و شهرستانها فراهم آورد.
توجه به این نکته ضروری است که در اکثر قراردادهای فاینانس خارجی، شرایط طرف خارجی بر قرارداد تحمیل شده و حداقل این بوده که پیمانکار مجبور به خرید وسایل مورد نیاز خود از آنها شده است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 86/3/25ساعت  2:4 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >