سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

جنگجویی پرهیزگار و معلمی متعهد

شهید دکتر مصطفی چمران پس از نبرد سخت سوسنگرد، که برای اولین‏بار ارتش عراق طعم شکست را چشید و از سوسنگرد گریخت، بعد از آنکه از دو نقطه پا با ترکش گلوله تانک و با گلوله سربازان دشمن از فاصله‏ای نزدیک زخمی شد و راهی بیمارستان شد. پس از عمل جراحی، ‌بعدازظهر همانروز مسئولین و فرماندهان به دیدن او می‏آمدند. از جمله این فرماندهان شهید تیمسارفلاحی رئیس وقت ستاد مشترک ارتش بود. او بعد از دیدن دکترچمران و بوسیدن او درحالی که چند قطره اشک شوق بر گونه‏ها داشت به دکترچمران گفت تو بازیافته‏ای! دکتر پرسید منظور شما چیست؟ شهیدفلاحی پاسخ داد، در ارتش، ما اقلام مفقودی دارم و اگر از بین مفقودی‏ها چیزی را بیابیم او را بازیافته می‏نامیم و شما را از دست داده بودیم و شهید یا مفقود می‏پنداشتیم و هم‏اکنون که می‏بینمت، چنان است که شما را بازیافته‏ایم.
دکترچمران از این اصطلاح و تعبیر تیمسار فلاحی برداشتی عارفانه و زیبا نمود و چنین نوشت که من بازیافته‏ام، من رفته بودم، پس دیگر منی و منیّتی نیست و همه من خود را زیر پا گذاشته‏ام و…

انسان بازیافته

انسان مخلوق عجیبی است؛ از لحظه‏ای که چشم به جهان می‏گشاید، همه دنیا را برای خود می‏خواهد، همه آمال و آرزوهایش بر محور «من»، و «خود» دور می‏زند، تصور می‏کند که همه دنیا برای رضای خاطر او و تأمین لذات او خلق شده است، معیارهای او براساس مصالح و منافع او تغییر یافته و حق و باطل را بر پایه خودخواهی و مصلحت‏طلبی خود توجیه می‏نماید…
این همه خودخواهی، کینه و حقدها، آتش‏افروزی‏ها، ‌غرورها، حق‏کشی‏ها، خونریزی‏ها، اختلاف‏ها، و کشمکش‏ها، از همین‏جا سرچشمه می‏گیرد…. تاریخ جهان؛ صفحه تمام نمای این خصیصه فطری انسانهاست.

شهید مصطفی چمران

در دنیا انسان‏هایی نیز یافت می‏شوند که عمق دیدشان یا دیگران تفاوت دارد، به لذات مادی دنیا راضی نمی‏شوند، به مال و جاه و اولاد علاقه چندانی ندارند، به آروزهای زودگذر دل نمی‏بندند و بطور کلی اسیردنیا نمی‏شوند، ولی در عین حال به «خود» و به «من» علاقمندند. «منِ» آنها والامقام است و خواسته‏هایی والا دارد و هیچ‏گاه خود را سرگرم بازیچه‏های دنیا نمی‏کند، آرزوهایی آن آسمانی و خدایی است، به بی‏نهایت و ابدیت اتصال دارد و همه دنیا را در بر می‏گیرد، از معراج روح سیراب می‏شود و در بُعدی روحانی و خدایی سیر می‏کند. ولی به هر حال رنگی از خودخواهی و خودبینی درآن وجود دارد…

ادامه مطلب...

نوشته شده در  پنج شنبه 86/3/31ساعت  1:22 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

قانون برهنگی زنان در آمریکا! 

براساس رای دادگاه استیناف ایالتی که در سال 1992 صادر شد زنان در بیرون آوردن لباس های خود دارای حقوقی مشابه با مردان هستند و به عبارت دیگر می توانند همچون مردان بدون پوشیدن لباس های بالاتنه در معابر عمومی ظاهر شوند.
یک زن 27 ساله آمریکایی که به صورت نیمه عریان در معابر عمومی ظاهر و توسط پلیس بازداشت شده بود با استناد به قوانین ایالتی 29 هزار دلار غرامت دریافت می کند!
به گزارش آسوشیتدپرس، وکیل مدافع این زن جوان گفت: "موکلش قبول کرده 29 هزار دلار غرامت از مسئولان نیویورک دریافت کند."
"جیل کوکارو" حدود دو سال پیش به صورت نیمه عریان در خیابان های نیویورک ظاهر شد و به همین دلیل از سوی نیروهای پلیس بازداشت شد. این در حالی است که براساس رای دادگاه استیناف ایالتی که در سال 1992 صادر شد زنان در بیرون آوردن لباس های خود دارای حقوقی مشابه با مردان هستند و به عبارت دیگر می توانند همچون مردان بدون پوشیدن لباس های بالاتنه در معابر عمومی ظاهر شوند.
خانم "کوکارو" در زمان بازداشت 12 ساعت را در حبس گذراند و سپس به وی اعلام شد که شاکیان قصد پیگیری اتهامات خود را ندارند. "جفری روتمن" وکیل مدافع این زن اظهار داشت: "موکلش غرامت 29 هزار دلاری را بابت نقض حقوق شهروندی قبول کرده است."
وی افزود: "امیدواریم که پلیس از این حادثه درس گرفته و به حقوق زنانی که به صورت نیمه عریان در معابر ظاهر می شوند، احترام بگذارد!" زن شاکی نیز با بیان اینکه نیروهای پلیس بعد از بازداشت رفتار خوبی با وی نداشته اند، مدعی شد که یک افسر پلیس به زور وی را از خودروی خود بیرون کشیده و به یک کلینیک روانپزشکی منتقل کرده است.


نوشته شده در  پنج شنبه 86/3/31ساعت  1:15 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

حمله هکرها به وزارت امنیت داخلی امریکا

هکرها " مهاجمان اطلاعات رایانه ای "‌ در شبکه اطلاعاتی وزارت امنیت داخلی امریکا نفوذ کردند.
جیمز لانگوین ،‌ عضو کمیسیون پارلمانی امریکا ، با تایید این خبرگفت : این یک شکست بزرگ است که این وزارتخانه که خود مسئول برقراری امنیت در فضای اینترنت در سطح ملی است مورد حمله مهاجمان اطلاعاتی قرار گیرد.
وی با اشاره به دستکاری هکرها در پایگاه داده های وزارت امنیت داخلی امریکا گفت:  ما هرگز متوجه نشده ایم که آنها چه کار کرده اند.


نوشته شده در  پنج شنبه 86/3/31ساعت  1:13 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

ناگفته های رهبر انقلاب از دکتر علی شریعتی

به دنبال انتشار نامه شهید دکتر چمران در رسای دوست دیرینش علی شریعتی برخی از دوستان نسبت به این اقدام نافذ انتقاد کرده و خواستار ارائه دلیل از سوی نافذ برای پرداختن به این مهم شده‏ بودند. در جواب به این عده از دوستان عزیز مصاحبه‏ای از رهبر معظم انقلاب در خصوص این مرحوم ( دکتر علی شریعتی ) را نافذ منتشر می کند.

در این گفتگو، رئیس جمهور وقت، به تشریح نقش دکتر‌شریعتی در بیداری نسل جوان، حرکت مبارزاتی و ایدئولوژیکی او، و بخصوص نوع ارتباط آن معلم شهید با روحانیت و روحانیون می‌پردازد.

با تشکر از محبتی که فرمودید و لطف کردید به ما وقت دادید، خواهش می‌کنم مقداری در رابطه با نقش شریعتی در جهت بیداری نسل جوان و توجه نسل جوان به مذهب و اسلام راستین برای ما توضیح بفرمایید.

-‌ بسم‌الله الرحمن الرحیم. در این مقوله سخن بسیار است؛ زیرا که نقشی که مرحوم شریعتی در ترقی دادن نسل جوان، اوّل به انگیزه‌های مذهبی و اسلامی و بعد از آن به تفکرات اسلام راستین داشته، بسیار نقش اصیل و عمیق و همه‌جانبه بوده است.
آن روزی که دکتر شریعتی وارد میدان بحث تعلیم و آموزش مذهبی شد، بحث مذهبی حتی در آن شکل مترقی محدود بود؛ یعنی مستمعین و مشتریان محدودی داشت. جلسات مذهبی تشکیل می‌شد برای علاقه‌مندان به تفکرات اسلام راستین که عمدتاً در رابطه با اسلام و مبارزات اسلامی بود و در همه جای ایران وجود داشت، منتها بسیار محدود و مخصوص به یک عده‌ معینی.
مرحوم شریعتی مهم‌ترین کارش این بود که تفکّر و اندیشه‌ اسلامی را در سطح جوان‌ها به صورت بسیار وسیعی مطرح کرد. خصوصیاتی در شریعتی بود که برای جوان‌ها جالب بود و حقیقتاً آنها هم یک ارزش‌هایی بود برای دکتر.

شریعتی در لباس احرام

آشنایی با فرهنگ جدید، تیترگزینی‌های بسیار جالب که می‌توانست آن مجموعه تفکرات اسلامی که در ذهنش است، اینها را با یک تیترهای کاملاً روشن و مشخص جهت بدهد و عنوان بکند، زبان رسا و گویا، انگیزه‌های اسلامی که در خودش وجود داشت؛ اطلاعات وسیع خودش از فرهنگ روز و اعتقاد عمیق اسلامیش، از همه‌ اینها یک مجموعه‌ای به وجود آمده بود که این مجموعه در آن دوران و محیط، بسیار جالب و جاذب بود. لذا جوان‌ها سریع جذب دکتر شریعی می‌شدند، حقیقت هم این است که شریعتی خیلی چیزهای تر و تازه را از اسلام می‌فهمید. نه به این معنی که هیچ کس قبل از او نفهمیده بود؛ بلکه به این معنا که هیچ کس پیش از او به آن خوبی و آمیخته با فرهنگ روز آن را بیان نکرده بود. لذا وقتی شریعتی مطرح شد، در جامعه همه جا نفوذ کرد.‌
در بسیاری از موارد، آن تفکر مذهبی که پخش می‌شد، تفکر عمیقی نبود؛ یعنی یک ایمان قوی در مستمع به وجود نمی‌آورد، امّا در بعضی از موارد یک تفکر عمیق به وجود می‌آورد و در بسیاری از موارد هم حداقل این بود که زمینه‌ای برای تعقیب تفکرات اسلامی و علاقه به فهم اسلامی در افراد زنده می‌شد و بعد از آن کار بر روی مسائل اسلامی شروع می‌شد.‌

ادامه مطلب...

نوشته شده در  چهارشنبه 86/3/30ساعت  5:30 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

اخراج بانوى محجبه از شرکت انگلیسى به خاطر حجاب

شعبه شرکت انگلیسى شرکت چند ملیتى بریتیش پترولیوم درجمهورى آذربایجان ( موسوم به بى. پى. آذربایجان ) یک بانوى محجبه آذرى را به خاطر پافشارى بر حفظ حجاب از این شرکت اخراج کرد .
نبض چاپ باکو در جدیدترین شماره خود نوشت : خانم اسمیرا حیدراوا به علت مقاومت در مقابل تاکیدات مسئولان شرکت انگلیسى بى. پى. براى خوددارى از استفاده از پوشش اسلامى ، با نقض صریح قوانین جمهورى آذربایجان از شرکت بى. پى. اخراج شده است .

 خانم مروارید قهرمانلو رییس کمیته دفاع از حقوق کارکنان نفتى جمهورى آذربایجان ضمن اظهار تاسف از اخراج غیرقانونى این بانوى محجبه از شرکت بى. پى. گفت : این شرکت انگلیسى که امتیازات گسترده نفتى از دولت جمهورى آذربایجان اخذ کرده است ، به طور مداوم حقوق کارگران آذرى را نقض مى کند . رییس کمیته دفاع از حقوق نفتگران جمهورى آذربایجان افزود : متاسفانه خانم اسمیرا حیدراوا بانوى محجبه اخراج شده از شرکت بى. پى. نیز همانند سایر کارگرانى که حقوقشان توسط شرکت بى. پى. نقض شده است ، به دادگاه شکایت نکرد . زیرا همگان مى دانند که دادگاه ها در جمهورى آذربایجان عادلانه فعالیت نمى کنند و شرکت بى. پى. با پرداخت پول بر راى دادگاه تاثیر مى گذارد .


نوشته شده در  چهارشنبه 86/3/30ساعت  5:20 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

بی‏خانمانی هفتصد هزار کودک عراقى

هجوم اشغالگران امریکائى و انگلیسى به عراق و اشغال این کشور ، هفتصد هزار کودک را اواره و بى خانمان کرده است .
به گزارش سى ان ان، درگیریها و ناآرامیهاى ناشى از اشغال عراق ، بیش از هر چیز کودکان این کشور را تحت تاثیر قرار داده است به طوریکه هفتصد هزار کودک با خانواده هاى انها را به فرار از خانه خود مجبور کرده است .
در سراسر عراق هزاران کودک به مدرسه نمى روند و حدود یک میلیون کودک عراقى دور از دوستان و دور از یک زندگى عادى کودکانه هستند ، انها از خانه هاى خود به شهرهاى چادرى و از مدرسه به خیابان ها امده اند.
اشغال عراق همچنین باعث شده است بسیارى از مردم این کشور به امید یافتن محلى امن از خانه و کاشانه خود اواره شوند .


نوشته شده در  چهارشنبه 86/3/30ساعت  5:4 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

به مناسبت سالگرد درگذشت دکتر شریعتی

مرثیه دکتر علی شریعتی به قلم شهید چمران

امروز 29 خرداد سالگرد درگذشت مرحوم دکتر علی شریعتی و پنج شنبه 31 خرداد سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران می‏باشد. لذا برای بزرگداشت این دو عزیز و یار دیرین نوشته دکتر چمران در مورد علی شریعتی را منتشر می ‏کنیم. انشاءالله که مورد قبول واقع گردد.

ای علی! همیشه فکر می‌کردم که تو بر مرگ من مرثیه خواهی گفت و چقدر متأثرم که اکنون من   بر تو مرثیه میخوانم ! ای علی! من آمده‌ام که بر حال زار خود گریه کنم، زیرا تو بزرگتر از آنی که به گریه و لابه ما احتیاج داشته باشی!...خوش داشتم که وجود غم‌آلود خود را به سرپنجه هنرمند تو بسپارم، و تو نیِ وجودم را با هنرمندی خود بنوازی و از لابلای زیر و بم تار و پود وجودم، سرود عشق و آوای تنهایی و آواز بیابان و موسیقی آسمان بشنوی.می‌خواستم که غم‌های دلم را بر تو بگشایم و تو «اکسیر صفت» غم‌های کثیفم را به زیبایی مبدّل کنی و سوزوگداز دلم را تسکین بخشی.

می‌خواستم که پرده‌های جدیدی از ظلم وستم را که بر شیعیان علی(ع) و حسین(ع) می‌گذرد، بر تو نشان دهم و کینه‌ها و حقه‌ها و تهمت‌ها و دسیسه‌بازی‌های کثیفی را که از زمان ابوسفیان تا به امروز بر همه جا ظلمت افکنده است بنمایانم.
ای علی! تو را وقتی شناختم که کویر تو را شکافتم و در اعماق قلبت و روحت شنا کردم و احساسات خفته وناگفته خود را در آن یافتم. قبل از آن خود را تنها می‌دیدم و حتی از احساسات و افکار خود خجل بودم و گاهگاهی از غیرطبیعی بودن خود شرم می‌کردم؛ اما هنگامی ‌که با تو آشنا شدم، در دوری دور از تنهایی به در آمدم و با تو هم‌راز و همنشین شدم.
ای علی! تو مرا به خویشتن آشنا کردی. من از خود بیگانه بودم. همه ابعاد روحی و معنوی خود را نمی‌دانستم. تو دریچه‌ای به سوی من باز کردی و مرا به دیدار این بوستان شورانگیز بردی و زشتی‌ها و زیبایی‌های آن را به من نشان دادی.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  سه شنبه 86/3/29ساعت  10:2 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

اقدام موهن سایت طرفداران یک خواننده عرب به ایران

سایت طرفداران یک خواننده مشهور عرب دست به اقدامی توهین آمیز نسبت به کشور ایران زد.
هنگام ورود کاربران ایرانی به سایت اینترنتی طرفداران نانسی عجرم خواننده عرب، از ایران به عنوان (dirty country) نام برده می شود .

 

گفتنی است از چهره این خواننده زن برای تبلیغات شرکت کوکاکولا در منطقه خاورمیانه استفاده می شود.
این در حالی است که عکس های این خواننده به صورت غیر مجاز و بدون هیچ محدودیتی در برخی فروشگاه های هنری تهران به فروش می رسد .
محمدرضا شریفی نیا نیز اخیرا اعلام کرده بود از نانسی عجرم برای بازی در فیلم نقاب تست گرفته بوده است. 


نوشته شده در  سه شنبه 86/3/29ساعت  9:52 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

تلاش وطن‏فروشان برای ترغیب آمریکا به صدور قطعنامه

دکتر لاریجانی از سفر افرادی به واشنگتن و ترغیب آمریکا به صدور قطعنامه علیه ایران پرده برداشت.
به گزارش بصیرت، دکتر لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش سراسری مسؤولان و هادیان سیاسی سپاه در خصوص ضرورت تحلیل عمیق در مسائل مختلف، گفت: عده ای به واشنگتن رفته و غرب را به صدور قطعنامه ترغیب کرده  بودند.آنها هم فکر می کردند با سیگنالهای داخلی، اوضاع به نفع آنها در حال تغییر کردن است. البته ایران خیلی قدرتمند تر از آن است که چهار تا بچه بتوانند خللی ایجاد کنند.
بر پایه این گزارش، وی با اشاره به صدور دو قطعنامه از سوی شورای امنیت(قطعنامه های 1737 و 1747) جدا از هیاهوها و فضاسازیها افزود: در صدور قطعنامه ها، حرف اصلی آنان این بود که قطعنامه برگشت پذیر است. به این معنا که اگر ایران از فن آوری هسته ای دست بردارد، قطعنامه برگشت پذیر است. البته این بهانه است. آنها از ما می خواهند که از فن آوری اتمی دست  برداریم. دکتر لاریجانی با بیان اینکه یک بخش از قطعنامه دوم مربوط به فرماندهان سپاه پاسداران و عدم سفر آنها می باشد، گفت: نسبت سپاه پاسداران به مسائل اتمی و هسته ای صفر است، ولی آنها می گویند فرماندهان سپاه نباید سفر کنند. این برای این است که ایران غنی سازی را متوقف کند. جالب این است که اسامی بعضی از مسؤولان انرژی اتمی در دو قطعنامه آمده  است، اما در مورد سپاه، اسامی همه فرماندهان سپاه ذکر شده  است.
لاریجانی سپس به چرایی صدور قطعنامه علیه ایران توسط شورای امنیت پرداخت و گفت: اول این  که آنها فکر می کردند با صدور قطعنامه، ما عقب نشینی می کنیم. برای آنها، چه از لحاظ رفتار گذشته و سیگنالهایی که به آنها رسیده  بود، چنین وانمود شده  بود که اگر پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت برود، ایران عقب نشینی می کند. در یکی از جلسات، طرف مقابل گفت، خوب  است به قطعنامه برلین عمل کنید. گفتم چه شد؟ شما که زیر آن زدید... گفتند: برخی از ما تصورمان این بود که اگر قطعنامه صادر کنیم، شما عقب نشینی می کنید.
دوم این  که آنها فکر می کردند با صدور قطعنامه، در داخل کشور، اختلافات و شکافهای عمیق و بهم ریختگی ایجاد می شود. البته یک موجی هم شروع شد که این چه کاری است که کردید؟
نماینده دولت انگلیس به یکی از مأموران ما گفت که ما می دانیم داخل شما به خاطر قطعنامه دارد به  هم می ریزد و مشکلات اقتصادی هم زیاد می شود! آنها متوجه نبودند که در داخل کشور، سکانداری وجود دارد.


نوشته شده در  سه شنبه 86/3/29ساعت  9:48 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

افزایش جایزه اعدام سلمان رشدی 

فروز رجایی فر دبیرکل ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام در گفتگو با خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر گفت: در سال 83 این ستاد مبلغ 100 هزار دلار برای فردی که بتواند سلمان رشدی مرتد را اعدام کند، تعیین کرده بود.
وی با اشاره به اقدام اسلام ستیزانه انگلیس در اعطای نشان شوالیه به سلمان رشدی افزود: از همان ابتدای صدور حکم مهدورالدم بودن سلمان رشدی از سوی حضرت امام خمینی (ره) مسلمانان زیادی مترصد اجرای این حکم تاریخی امام هستند و به همین دلیل سلمان رشدی تا کنون 19 سال است که در کابوس زندگی می کند.
دبیرکل ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام به قسمتی از پیام امام خمینی(ره) برای اعدام سلمان رشدی اشاره کرد که فرمودند: "سلمان رشدی اگر توبه کند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامی‌ همّ خود را به کار گیرد تا او را به درک واصل گرداند. اگر غیر مسلمانی از مکان او مطلع گردد و قدرت این را داشته باشد تا سریعتر از مسلمانان او را اعدام کند، بر مسلمانان واجب است آنچه را که در قبال این عمل می‌خواهد به عنوان جایزه یا مزد عمل به او بپردازند."


نوشته شده در  سه شنبه 86/3/29ساعت  9:42 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >