تجمع در دانشگاه تهران؛
شکستن حرمت دانشجوی محجبه در دانشگاه تهران
در پی اهانت یکی از اساتید دانشگاه تهران و کشف حجاب از یک دختر دانشجو در کلاس درس، تعداد زیادی از دانشجویان مسلمان دانشگاههای تهران، پنجشنبه گذشته با تجمع در مقابل سردر دانشگاه تهران، نسبت به این اقدام و همچنین سکوت عجیب مسئولین در قبال آن، اعتراض کردند.
به گزارش نافذدر این تجمع که حاضرین در آن به بیش از 2000 نفر میرسیدند، دانشجویان با سر دادن شعارهایی ضمن اعلام انزجار شدید خود نسبت به این عمل شیطانی، خواستار برخورد قاطع مسئولین و جلوگیری از حضور عناصر لائیک و ملحد که نقطهی سیاهی در محیط فرهنگی دانشگاهها هستند، شده و از مسئولین کشور انقلاب فرهنگی مجدد در محیط دانشگاهها و تصفیهی آن را خوستار شدند.
دانشجویان معتقدند روند هتک حرمت به حجاب دختران محجبه در دانشگاهها، از چندی پیش از دانشگاه شیراز شروع شده که اخیراً به دانشگاه امیرکبیر و سپس به دانشگاه تهران کشانده شده است.
سه شنبه عصر، دانشجویان در کلاس «زرین کلک» استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، فرشتگان ذهنی خود را به تصویر کشیده بودند و در این میان یکی از دانشجویان اقدام به کشیدن طرحی نموده که در آن فرشتهای بدون موی سر نقاشی شده بود؛ این نقاشی با اعتراض استاد مواجه شده و استاد میگوید: «فرشته که کچل نمیشود»؛ در بین بحث میان این دو، یکی از دانشجویان محجبه کلاس به زرینکلک میگوید: استاد، حالا ایشان فرشته را کچل کشیدهاند.
در این هنگام «زرین کلک» به این دختر رو کرده و میگوید: «نکند تو هم کچل هستی» و بعد اقدام به برداشتن حجاب دختر برای دیدن موهای او میکند و رو به کلاس میگوید: «دیدید کچل نیست»!
زرینکلک، استادنمایی که به صورت مدعو در این دانشکده فعالیت میکرده و دست به این حرکت شنیع زده از دانشگاه اخراج شده است.
این استاد معلومالحال از گذشته به داشتن انگیزههای ضد دینی در دانشگاه معروف بوده و گفته میشود همواره به صراحت اعلام کرده دانشجویان علاقمند به حجاب بر سر کلاس من حاضر نشوند!
اهانت به مقدسات دینی و ملی؛
پروژه ملتهب کردن فضای دانشگاهها
این اولین بار نیست که به مقدسات توهین کرده اند
در دانشگاه اسلامی باید منطق حاکم باشد نه خشونت و هتاکی
شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر انتشار مطالب اهانت آمیز را محکوم کرد
دهها تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اعتراض به انتشار مطالب موهن به مقدسات، در مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کرده و خواستار برخورد با این اقدام شدند.
صبح دیروز در اقدامی مشکوک، چهار نشریه «سحر»، «آتیه»، «سرخط» و «دیوار» با درج آرم انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه، اقدام به درج مطالبی موهن درباره عصمت ائمه اطهار(ع) و حجاب کردهاند.
نویسنده در استدلالی بیپایه، دعوت امیرمؤمنان(ع) به انتقاد از خود را دلیل غیرمعصوم بودن امام علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) دانسته است!
در مطلب دیگری با عنوان «کلاغهای سیاه»، به دختران چادری اهانت شده و استفاده از حجاب برتر، ناشی از حسادت شمرده شده ست!
اهانت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نیز از موارد دیگر مطالب این نشریات بوده است. یکی از این نشریات در اقدامی بیسابقه به انتشار کاریکاتوری از مقامات عالی نظام پرداخته است.
اعضای انجمن اسلامی سابق این دانشگاه، ضمن ابراز برائت از این مطالب، این اقدام را به افرادی خارج از دانشگاه نسبت میدهند. حال آنکه دانشجویان بسیجی با اشاره به این نشریات، خواستار عدم ارایه مجوز به ورود مجدد طیف علامه انجمن به دانشگاه شدهاند. شنیده میشود شماری از این دانشجویان ضمن انتشار نسخههای متعددی از این مقالات موهن که در یک صفحه به صورت هماهنگ چاپ شده، در پی ارسال نسخههایی از آن برای مراجع تقلید هستند.
تازهترین اخبار حاکی از آن است که از دیشب تحصنی با عنوان دانشجویان مذهبی در صحن دانشگاه امیرکبیر برپا شده است.بیشتر شرکتکنندگان در این تحصن، معتقدند آمادهسازی این نشریات و توزیع آنها با برنامهای قبلی و توسط جریانی مشکوک انجام شده است.
به گفته امیر ذاکری، سخنگوی متحصنین، آنان ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدسات دینی، خواستار پیگیری سریع جهت معرفی بانیان واقعی این امر شنیع و برخورد با آنان شدهاند و با رد هر گونه اقدام غیرقانونی، برخورد با مسببان این مطالب را منوط به احکام مراجع ذیصلاح قضایی دانستهاند.
در عین حال نماینده مدیران مسوول در کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت:هیچ یک از مدیران مسوول نشریات دانشجویی که این اتفاق برای آنها افتاده در جریان نبودهاند.
وی با بیان اینکه این پروژهای نامیمون است، گفت: من به نمایندگی از نشریات دانشجویی در هیات نظارت دانشگاه این موضوع را تکذیب و از آن تبری میجویم و تمام مسوولان دانشگاه را به آرامش و گفتوگو دعوت میکنم، همچنین قطعا با کسانی که این پروژه را برای بدنام کردن ما به راه انداختهاند از طریق قانونی و حقوقی برخورد میشود.
به گزارش خبرنگار نافذ کلیه دانشجویان دانشگاههای تهران از امروز صبح در دانشگاه امیر کبیر تجمع نمودهاند و خواستار برخورد قانونی وسریع دستگاههای مسئول با این موضوع هستند.
گفتنی است، در سال 80 نیز انتشار یک نمایشنامه در نشریه «موج» انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، منجر به اعتراضات گسترده در سراسر کشور شد.
تحریم؛ تحفه آسمانی
امکان صادرات مواد تحریمی در سال 87 به آمریکا وجود دارد
سردار محمدرضا نقدی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح در نشستی خبری به تشریح تدابیر و سیاستهای ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون مقابله با تحریمهای بیگانگان و طرح بومی سازی مواد مورد نیاز صنایع نظامی کشور پرداخت.
وی با اشاره به درخواستهای مکرر مراکز علمی، تحقیقاتی، صنایع مختلف، شرکتها و افراد متخصص برای آشنایی از چگونگی انجام این طرح گفت: در حوزه نظامی از ابتدای پیروزی انقلاب در تحریم بودهایم و این مسئله تازهای نیست و حتی تسلیحات واگذار شده به ایران در بعد از جنگ نیز نقایص زیادی داشت که با اقدامات نیروهای داخلی، این تجهیزات عملیاتی شدند.
وی با اشاره به این سخن امام (ره) که فرمودند "همین تحریم اقتصادی برای ما یک تحفه آسمانی بود"، اضافه کرد: بیشترین صادرات تسلیحاتی تاریخ ایران در سال 85 انجام شد که جهش بزرگی را به همراه داشت.
معاون تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح افزود: معمولاً این قبیل کشورها مخصوصاً آمریکاییها پول پرست بوده و در تحریمها جدی نیستند و ابتدا با توصیف برخی محمولهها، رقبای تجاری خود را از صحنه خارج میکنند و سپس از طریق واسطه پیغام میدهند که این محموله را به ما بفروشند.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا همچنین گفت: هنگامی که یک کالای تحریمی در کشور به تولید رسید، همان کشورهای تحریم کننده تلاش کردند با قیمتی پایینتر آن را به ما بفروشند تا جلوی خودکفایی صنایع گرفته شود.
وی با تاکید بر این که تضمین میدهیم که این مواد را تا بازگشت سرمایه، خریداری کنیم، افزود: اجازه نمیدهیم این روند متوقف شود.
نقدی همچنین گفت که به زودی فهرست برخی مواد را اعلام میکنیم تا واردات آنها ممنوع شود. در خردادماه سال جاری نیز ضمن دسته بندی مراکز مورد نظر کار عقد قرارداد با شرکتها انجام می شود و اگر امریکاییها نیازی به برخی مواد اولیه تحریم شده توسط خودشان دارند، از نیمه دوم سال 87 آنرا به آمریکا و صنایع آنها صادر کنیم.
سردار! برگرد به لبنان! آن روزها یادت می آید؟
کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا (نهج البلاغه ، وصیه للحسنین)
شمر ها ... شمرها ... و باز شمرها ...
روزهای زیادی است که کلنجار نوشتن و ننوشتن؛ گرفتن تصمیم را برایم سخت و دشوار کرده بود. از سویی بی تفاوتی را به ظلم از مظاهر ظلم می دانستم ، و از سویی دیگر سیاسی شدن عرصه این نوشتار ها را به سود راهی که انتخاب شده است نمی دیدم ... اما چه می شود کرد که سیاست است که ریشه دین شمرها ها را پرورانده ... و غلظت دین سیاسی شمرهاست که ورود به عرصه دین را از راه سیاست مطالبه می کند.
شمرها را یادتان می آید ؟ جهل ! ظلم ! ظلم ! جهل ! جهل ! ظلم ! ظلم ! جهل ! ...
یادمان باشد "مصلحت" را قربانی "حق" نکنیم و حق را قربانی "جایگاه" خود ...
پدران پاره زمینی پی معبد هشتند
پسران میوه ممنوعه در آن می کشتند
آن چه آن پیر فروهشت جوانان خوردند
گله را گرگ ندزدید، شبانان خوردند
عرصه این نوشتار را به لوث سیاست نمی آلایم و فقط متن زیر را جهت یادآوری سردار احمدی مقدم ، فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، خدمتشان تقدیم میکنم :
جناب آقای سردار احمدی مقدم
فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم ؛
یادتان می آید روزهایی را که در لبنان مشغول نبرد با رژیم صهیونیستی بودید ! یادتان می آید صفای شیعیان مظلوم لبنان را ! "ضاحیه" آن روز را خوب یادتان هست ! یادتان می آید امر و نهی هایتان را ! و اگر بیشتر عمیق شوید شاید یادتان آید خیلی از خاطرات تلخی که این مجال را عرصه بازگوی آن نمی بینم...
سردار
یادتان هست "رمله البیضا" را ! "ساحل صور" را ! سواحل "جونیه" را که حتما از خاطر نبرده اید !
سردار
خیابان های "اشرفیه" و "حمرا" را یادتان می آید؟ !، "کسلیک" و "جبیل" را چه طور؟
شما این جا حق آب و گل دارید سردار !
شما نان و نمک خورده این خاک اید !
خلیج همیشه فارس
خلیج فارس و نام پرتوافکن آن میراث گرانسنگ ایرانیان باستان است. میراثی که ایرانیان آزاد اندیش روزگار کهن برای فرزندان خود به یادگار گذاردهاند تا مایه فخر و مباهات نسلهای بعدی باشد و ایرانیان همواره به خاطر آورند که نمادهای میهنی و ملی آنان که با پوششی از باورهای ژرف دینی و الهی مزین و متبرک شده است، در همیشه تاریخ موجب بالیدن آنان بوده و خواهد بود.
نام خلیج فارس در دل تاریخ ...
از آن هنگام که تاریخ بشر مکتوب شد و جغرافی بگونهای علمی در مقیاس با سطح و حد تحقیق و مطالعه در دوران باستان مورد بررسی قرار گرفت، نام خلیج فارس جزء چهار دریای شناخته شده بوده که به اعتقاد یونانیان کهن همگی از یک اقیانوس عظیم به وسعتی معادل همه آبهای جهان سرچشمه میگرفتند و بسیار پیش از آنکه داریوش هخامنشی امپراتور ایران در کتیبههای خود از دریای پارس سخن براند، حتی غیرایرانیان هم این پهنه آبی را با نام پارس میشناختند.
خلیج پارس نامی است به جای مانده از کهنترین منابع، زیرا که از سدههای پیش از میلاد سر بر آورده است، و با پارس و فارس _ نام سرزمین ملت ایران _ گره خورده است.
قدمت خلیج فارس با همین نام چندان دیرینه است که عدهای معتقدند: «خلیج فارس گهواره تمدن عالم یا خاستگاه نوع بشر است.» ساکنان باستانی این منطقه، نخستین انسانهایی بودند که روش دریانوردی را آموخته و کشتی اختراع کرده و شرق و غرب را به یکدیگر پیوند دادهاند. اما دریانوردی ایرانیان در خلیج فارس، قریب پانصد سال پیش از میلاد مسیح و در دوران سلطنت داریوش اول آغاز شد. داریوش بزرگ، نخستین ناوگان دریایی جهان را به وجود آورد. کشتیهای او طول رودخانه سند را تا کرانههای اقیانوس هند و دریای عمان و خلیج فارس پیمودند، و سپس شبه جزیره عربستان را دور زده و تا انتهای دریای سرخ کنونی رسیدند. او برای نخستین بار در محل کنونی کانال سوئز فرمان کندن ترعهای (کانالی) را داد و کشتی هایش از طریق همین ترعه به دریای مدیترانه راه یافتند. در کتیبهای که در محل این کانال به دست آمده نوشته شده است: "من پارسی هستم. از پارس مصر را گشودم. من فرمان کندن این ترعه را داده ام از رودی که از مصر روان است به دریایی که از پارس آید پس این جوی کنده شد چنان که فرمان دادهام و ناوها آیند از مصر از این آبراه به پارس چنان که خواست من بود." این نخستین مدرک مکتوب بجا مانده درباره خلیج فارس است. از سفرنامه فیثاغورث 570 قبل از میلاد تا سال 1958 در تمام منابع مکتوب جهان نام خلیج فارس و یا معادلهای آن در دیگر زبانها ثبت شده است.
به مناسبت روز شورا؛
شوراها، بازوی قدرت ملت و مسئولان
پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز به کار سومین دوره شوراها
و شاورهم فى الامر فإذا عزمت فتوکل على الله ... ؛
... اى پیامبر! در کارها با ایشان مشورت نما، ولیکن آنچه خود تصمیم گرفتى با توکل به خدا انجام ده .. آل عمران، آیه 159
در تقویم رسمى کشور ما (ایران) روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است. شورا یک اصل عقلى است که آموزه هاى دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است. انقلاب اسلامى ایران نیز که بر مبناى آموزه هاى اسلامى در چارچوب هدف سلبى خود با استبداد و خودرایى فرمانروایان به مبارزه برخاست و تحقق مشارکت عمومى مردم در تعیین سرنوشتشان را به عنوان یک هدف ایجابى برگزید. اصل ارزشمند شورا را مورد توجه جدى قرار داد و قانون اساسى هنگامى که در بیان اصول کلى حاکم بر نظام جمهورى اسلامى در اصل ششم شیوه اداره امور کشور را بر آراء عمومى مبتنى کرد و روش آن را انتخابات قرارداد، به موازات اشاره به انتخاب رئیس جمهورى و نمایندگان مجلس شوراى اسلامى، از انتخاب اعضاى شوراهاى اسلامى نیز به عنوان ابزارى براى تحقق حاکمیت مردم و تجلى اراده عمومى یاد کرده است.
به علاوه این قانون در اصل هفتم نیز شوراها را از ارکان تصمیم گیرى و اداره امور کشور ذکر کرده است. طبیعى است وقتى قانون اساسى جمهورى اسلامى در اصول کلى خود شورا را به عنوان ابزار تجلى اراده مردم و نهاد سیاسى تصمیم گیرنده مورد پذیرش قرار داده در اصول بعدى بیشتر به آن توجه کند بر همین اساس فصل هفتم این قانون به شوراها اختصاص یافته است. در این فصل طى اصول یکصدم تا یکصد و ششم وظایف، چگونگى انتخاب و سایر مسائل مربوط به شوراها مشخص شده است.
نهاد شورا با آن درجه از اهمیت عقلى و اسلامى و این میزان از تأکید قانون اساسى بر نقش و ضرورت آن در اداره امور جامعه به دلایل مختلف در 20 سال اول پس از پیروزى انقلاب چندان مورد توجه قرار نداشت به طورى که اولین انتخابات رسمى شوراها در چارچوب اجراى قانون اساسى روز هفتم اسفند 1377 یعنى 20 سال بعد از پیروزى انقلاب در چارچوب برنامه توسعه سیاسى و گسترش نهادهاى مدنى و مشارکت عمومى برگزار شد و حدود 185 هزار نفر اعضاى اصلى و على البدل از سوى مردم برگزیده شدند و بالاخره در روز نهم اردیبهشت 1378 شوراهاى شهر و روستا به طور رسمى دوره چهار ساله مسئولیت خویش را براى تحقق بخشى از حاکمیت مردم که عملى شدن آن در گرو فعالیت این نهاد است آغاز کردند. اکنون پس از گذشت حدود دو سال از آغاز به کار شوراها چند نکته بیش از پیش آشکار شده است. بدون تردید نوع برخورد جامعه ما با این مسائل بر تقویت یا تضعیف نهاد شورا و چشم انداز آینده این نهاد در اداره امور کشور بسیار تأثیرگذار است.
به مناسبت سالگرد شکست نظامی آمریکا در طبس
حادثه طبس، نصرت الهى، بارقه اى ملکوتى
بیابان طبس، بهترین راوی معجزه ای است که دل تاریخ را به لرزه در آورد.
تفسیر آیة « و مَکَرُوا و مَکر الله و الله خیرُ الماکرین » را باید از کویر تفتیدة طبس پرسید؛ بیابان خشک طبس، تبلور مرصاد الهی شد برای گرگ های در کمین نشسته ای که راوی سیاه مرگ بودند.
از بحث هاى مهم قرآنى که به جنبه هاى ویژه اى از نصرت الهى اشاره دارد، امدادهاى غیبى است. اصولاً از نظر جهان بینى اسلامى، هستى و واقعیتهاى زندگى به مسایل مادى و طبیعى محدود نمىگردد، بلکه هستى به دو عالم غیب و شهود یا نهان و آشکار تقسیم مىشود. برخلاف آن که عالم طبیعت به وسیله زمان و مکان حدودى پیدا مىکند و به قوه و استعداد، حرکت و تکامل بستگى دارد، عالم غیب منحصر به این ابعاد و محدودیتها نمىباشد و از واقعیتى مطلق منشأ مىگیرد.
البته باید این حقیقت را هم دانست که تمامى موجودات به حمایت و امداد غیبى نیاز دارند و تدبیر امور جهان هستى در عالم غیب صورت مىگیرد. در زندگى بشرى به یک سلسله مددهاى غیبى اى برمىخوریم که مؤیّد لطف و عنایت الهى به یک اجتماع یا فرد خاصى است. بدیهى است که این حمایت هاى غیبى گزاف و بدون قید و شرط و خارج از سنت الهى نمىباشد، بلکه بر اساس شایستگىها، لیاقتها و فراهم بودن شراط ویژه، آدمى مشمول الطاف مخفى پروردگار خویش قرار گرفته و خداوند او را در گرفتارىها، ظلمتها و شداید مدد مىنماید.
اگر به حوادث و جریانهاى انقلاب اسلامى نیک نظر افکنیم و با ژرف اندیشى مسایل آن را بازخوانى نماییم به وضوح مشاهده مىکنیم که الطاف الهى توطئه هایى را نابود کرده که هر کدام از آنها به تنهایى قادر بوده اند یک نظام اجتماعى و سیاسى را از بین ببرند؛ مثلاً موضوع نزاع داخلى و شورش ناحیه اى که در اوایل پیروزى انقلاب اسلامى از گوشه و کنار سرزمین اسلامى ایران شعله ور مىگردید، گاه از کردستان و در مواقعى از ترکمن صحرا، خوزستان، بلوچستان و آذربایجان سر بر مىآورد که اگر پشتیبانى خداوند از امت به پا خاسته ایران به رهبرى امام خمینى نبود، تضعیف و تحلیل نهضت اسلامى را به دنبال مىآورد. جریانهاى گوناگون فکرى، حزبى و قومى به بهانههاى ملى گرایى، حمایت از مردم، جانبدارى از محرومان و ادعاى دموکراسى و آزادى که از سوى ابرقدرتهاى شرقى و غربى تغذیه فکرى و ارائه مىشدند، در پى آن بودند و هستند که مسیر اصیل اسلام ناب محمدى را که ستون هاى اصلى انقلاب اسلامى بر آن استوار گردیده مخدوش یا منحرف کرده و به سوى ابرقدرتها بکشانند و شعار قرآنى انقلاب را که نه شرقى و نه غربى بوده از تاب و توان بیندازند که با حمایت الهى نقشه هاى مزبور نقش بر آب گردید.
وطن فروشی به سبک اپوزیسیون فراری
تعدادی از ضد انقلابیون خارج نشین که نام های گنجی ، سازگارا،باستانی ، باقرزاده و... در بین آنها به چشم می خورد طی نامه ای از رئیس دانشگاه واترلو و رئیس دانشگاه کالج کنراد گربل خواستند تا با موسسات پژوهشی ایران همکاری آکادمیک نکنند!...
به گزارش باشگاه خبرنگاران این نامه در برخی پایگاههای اینترنتی اپوزوسیون خارج از کشور منتشر شده است.
این گزارش می افزاید: این افراد در این نامه از دکتر دیوید جانسون رئیس دانشگاه واترلو و دکتر هنری پیتکا رئیس دانشگاه کالج کنراد گربل خواستند تا با موسسات پژوهشی به ویژه موسسه آموزش و پژوهش امام خمینی (ره) همکاری آکادمیک نکنند.
در همین حال شنیده شد نامه های مشابهی نیز به روسای دیگر دانشگاههای اروپا و امریکا برای اعمال فشار در قطع رابطه با موسسات پژوهشی ایران نوشته شده است.
تصمیمات خام دولت در تقسیمات کشوری؛
سوژه ناآرامی گسترده در اقلید و فردوس
موضوع الحاق شهرستان فردوس به استان خراسان جنوبی و الحاق بخش خسرو و شیرین به شهرستان آباده استان فارس، ناآرامیهای گستردهای را در سه، چهار روز گذشته در پی داشته است.
بنا بر این گزارش، هفته گذشته، رئیسجمهور هنگام سخنرانی در جمع مردم آباده، پس از گرفتن نظر آنان از الحاق بخش خسرو و شیرین به آباده خبر داد، اما پس از گذشت یک هفته، این تصمیم از روز گذشته با تشدید اعتراضات مردم اقلید همراه شده که تاکنون شماری زخمی و نیز خساراتی به برخی اماکن دولتی را در پی داشته است.
ناآرامیهای شهرستان اقلید در شمال استان فارس، که از صبح روز گذشته آغاز شده بود، امروز نیز ادامه پیدا کرد. صبح امروز، عدهای با آتش زدن لاستیک، برخی خیابانهای اصلی شهر را بستند که با وارد شدن نیروهای ویژه پلیس، تلاش برای کنترل عوامل آشوب صورت گرفت. این گزارش، حاکی است عدهای فرصتطلب نیز با استفاده از موتورسیکلت، اقدام به شکستن شیشههای برخی بانکها، اماکن عمومی و دولتی و تخریب دستگاههای خودپرداز کردند.
ناآرامیهای اقلید، موجب تعطیلی برخی مدارس ابتدایی و راهنمایی این شهر شده که بیشترین تجمع و اعتراضها در مقابل فرمانداری انجام شده و آشوبگران با سنگ و چوب، شیشههای اداره آموزش و پرورش و فرمانداری این شهر را شکسته و به برخی اتومبیلها آسیب وارد کردند.
این در حالی است که شهرستان فردوس نیز از آغاز هفته جاری، روزهای پرالتهابی را پشت سر گذاشته و با مواردی چون شکستن شیشه مغازهها، مسدود کردن جادهها و تعطیلی برخی مراکز دولتی و خصوصی همراه بوده است.
گفته میشود، این موارد در اعتراض به الحاق فردوس به خراسان جنوبی انجام میشود.
بنا بر برخی اخبار، دفتر نماینده مجلس این شهرستان نیز به هم ریخته و همه وسایل آن به داخل خیابان پراکنده شد. روز جمعه، استاندار خراسان رضوی به شهر فردوس آمد و خواستار آرامش مردم شد ولی مردم هنوز به اعتراضات خود ادامه میدهند.
3 گزینه برای ریاست شورای شهر تهران
با آغاز جلسات غیرعلنی و غیررسمی شورای شهر تهران برای تعیین هیأت رئیسه شورای شهر، سه گزینه برای ریاست شورای شهر مطرح شده است.
با توجه به ترکیب شورای سوم تهران، هماکنون نام مهدی چمران، مرتضی طلایی و احمد مسجدجامعی برای ریاست شورای شهر تهران مطرح است.بنا بر این گزارش، با توجه به اخبار غیر رسمی مبنی بر نزدیکی مهدی چمران به طیف حامیان دولت و احتمال ورود وی به فعالیتهای انتخاباتی مجلس هشتم، پایگاه مهدی چمران در شورای شهر تا حدودی تضعیف شده و احتمال کاندیداتوری مرتضی طلایی، که نزدیکترین عضو شورا به شهردار تهران به شمار میرود و احمد مسجدجامعی، برجستهترین چهره اصلاحطلب شورای شهر تهران وجود دارد.
آرایش شورای شهر سوم که شامل سه عضو حامیان دولت (پروین احمدینژاد، خسرو دانشجو و حمزه شکیب)، سه عضو طیف چمران (مهدی چمران، حسن بیادی، حبیب کاشانی)، چهار عضو طیف متمایل به شهردار (مرتضی طلایی، رسول خادم، علیرضا دبیر و معصومه آباد) و چهار عضو اصلاحطلب (احمد مسجدجامعی، محمدعلی نجفی، معصومه ابتکار و هادی ساعی) و عضو بیطرف شورا عباس شیبانی است، نشان میدهد در صورت گرایش مهدی چمران به طیف حامیان دولت، احتمال ریاست مرتضی طلایی و احمد مسجدجامعی برای شورای شهر تهران جدی است.