سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

اهانت به مقدسات دینی و ملی؛

پروژه ملتهب کردن فضای دانشگاه‏ها

این اولین بار نیست که به مقدسات توهین کرده اند

در دانشگاه اسلامی باید منطق حاکم باشد نه خشونت و هتاکی

شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر انتشار مطالب اهانت آمیز را محکوم کرد

ده‌ها تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اعتراض به انتشار مطالب موهن به مقدسات، در مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کرده و خواستار برخورد با این اقدام شدند.
صبح دیروز در اقدامی مشکوک، چهار نشریه «سحر»، «آتیه»، «سرخط» و «دیوار» با درج آرم انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه، اقدام به درج مطالبی موهن درباره عصمت ائمه اطهار(ع) و حجاب کرده‌اند.
نویسنده در استدلالی بی‌پایه، دعوت امیرمؤمنان(ع) به انتقاد از خود را دلیل غیرمعصوم بودن امام علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) دانسته است!

در مطلب دیگری با عنوان «کلاغ‌های سیاه»، به دختران چادری اهانت شده و استفاده از حجاب برتر، ناشی از حسادت شمرده شده ست!
اهانت به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نیز از موارد دیگر مطالب این نشریات بوده است. یکی از این نشریات در اقدامی بی‌سابقه به انتشار کاریکاتوری از مقامات عالی نظام پرداخته است.
اعضای انجمن اسلامی سابق این دانشگاه، ضمن ابراز برائت از این مطالب، این اقدام را به افرادی خارج از دانشگاه نسبت می‌دهند. حال آن‌که دانشجویان بسیجی با اشاره به این نشریات، خواستار عدم ارایه مجوز به ورود مجدد طیف علامه انجمن به دانشگاه شده‌اند. شنیده می‌شود شماری از این دانشجویان ضمن انتشار نسخه‌های متعددی از این مقالات موهن که در یک صفحه به صورت هماهنگ چاپ شده، در پی ارسال نسخه‌هایی از آن برای مراجع تقلید هستند.
تازه‌ترین اخبار حاکی از آن است که از دیشب تحصنی با عنوان دانشجویان مذهبی در صحن دانشگاه امیرکبیر برپا شده است.بیشتر شرکت‌کنندگان در این تحصن، معتقدند آماده‌سازی این نشریات و توزیع آنها با برنامه‌ای قبلی و توسط جریانی مشکوک انجام شده است.
به گفته امیر ذاکری، سخنگوی متحصنین، آنان ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدسات دینی، خواستار پیگیری سریع جهت معرفی بانیان واقعی این امر شنیع و برخورد با آنان شده‌اند و با رد هر گونه اقدام غیرقانونی، برخورد با مسببان این مطالب را منوط به احکام مراجع ذیصلاح قضایی دانسته‌اند.
در عین حال نماینده مدیران مسوول در کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت:هیچ یک از مدیران مسوول نشریات دانشجویی که این اتفاق برای آنها افتاده در جریان نبوده‌اند.
وی با بیان این‌که این پروژه‌ا‌ی نامیمون است، گفت: من به نمایندگی از نشریات دانشجویی در هیات نظارت دانشگاه این موضوع را تکذیب و از آن تبری می‌جویم و تمام مسوولان دانشگاه را به آرامش و گفت‌وگو دعوت می‌کنم، هم‌چنین قطعا با کسانی که این پروژه را برای بدنام کردن ما به راه انداخته‌اند از طریق قانونی و حقوقی برخورد می‌شود.
به گزارش خبرنگار نافذ کلیه دانشجویان دانشگاه‏های تهران از امروز صبح در دانشگاه امیر کبیر تجمع نموده‏اند و خواستار برخورد قانونی وسریع دستگاه‏های مسئول با این موضوع هستند.
گفتنی است، در سال 80 نیز انتشار یک نمایشنامه در نشریه «موج» انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، منجر به اعتراضات گسترده در سراسر کشور شد.


نوشته شده در  سه شنبه 86/2/11ساعت  9:53 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()