سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

به مناسبت سالگرد آغاز نهضت اسلامی فلسطین؛

انتفاضه فلسطین خالصترین نهضت ضدصهیونیستی

در چنین روزی در سال 1361 ( 1982 )  نهضت اسلامی فلسطین ( انتفاضه نخست)  آغاز شد . پس از صدور بیانیه باالفور  در سال 1917 میلادی  ،   اولین رژیم صهیونیستی درفلسطین اشغالی تشکیل  شد. با نگاهی به تاریخ می توان در یافت که  انگلیس ، در زمان اوج قدرت ، تمامی هم خود را برای  نابود کردن توان  سیاسی و نظامی جهان اسلام ، تحت قیمومت در آوردن سرزمین های اسلامی و تاسیس یک رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی بکار گرفته  بود .

 بر همین اساس و در آستانه اشغال فلسطین توسط ژنرال آلنبی ، جیمز بالفور وزیرامور خارجه وقت انگلیس طی نامه ای  به لیونل والتر دوروچیلد  ، قول همکاری تمام عیاری را  در جهت تاسیس یک رژیم صهیونیستی در فلسطین به وی داد .  لذا  در زمانی  که آلنبی به سوی فلسطین می شتافت  ، بالفور نیز  جدی ترین گام را در  زمینه تشکیل یک رژیم صهیونیستی در فلسطین برداشت .   

 

در همین زمان صهیونیست ها از نامه  بالفور و پیشروی ژنرال آلنبی به عنوان استجابت دیرینه دعای قوم یهود یاد می کردند . طی مدت سی سال و درحالی که مسلمان ها در اختلاف و چند دستگی  به سر می بردند  ، بریتانیا  زمینه را برای تشکیل رژیم صهیونیستی فراهم کرد. هجوم  صهیونیست ها  از سراسر جهان به فلسطین , تشکیل  گروه های نظامی صهیونیستی  ،در اختیار قرار دادن  امکانات مالی و اقتصادی ، تقویت وجهه صهیونیست ها در جهان از طریق رسانه های  بین المللی  و سرکوب مسلمانان فلسطین از جمله مهمترین اقدامات استعمار در جهت  تشکیل رژیم صهیونیستی بود . سرانجام پس از آمده شدن موقعیت ، انگلستان بر قیمومت و اشغال خود در فلسطین پایان داد و از آن جا خارج شد. پس از این واقعه ،  رژیم اشغالگر قدس موجودیت خود را  اعلام شد  و نخستین  جنگ اعراب و این رژیم  که منجر به پیروزی صهیونیست ها شد ، در گرفت .  پس از این وقایع مردم فلسطین قهرمانانه دست به تشکیل جنبش های آزادی بخش زدند و در این زمینه توانستند تا حدود زیادی موفق عمل نمایند . انتفاضه فلسطینیان و نهضت اسلامی مردم فلسطین به دور از صلاحدید احزاب سیاسی فلسطین تنها بر آزاد سازی قدس شریف از ید اشغالگران صهیونیست تاکید می کند. 

یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به تصریح یاد شده است ، دستگیری و حمایت از ملت های مظلوم و استکبار ستیز  جهان بوده است .  پس از  پیروزى انقلاب اسلامى ایران  ،  به پیشنهاد  حضرت امام خمینى (ره) و به منظورحمایت  از قیام مقدس مردم مظلوم فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس ،  روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان  1358به نام روز قدس نامگذاری شد و این امر در واقع تجدید عهد مردم ایران با آرمانهای ظلم ستیزانه برای مردم تمام جهان بود .امام خمینى(ره) پس از پیروزى انقلاب اسلامى در  پیامى که به همین مناسبت صادر نمودند ، فرمودند:بسم الله الرحمن الرحیم
من طى سالیان دراز،  خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون ،  این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى پیاپى خانه و کاشانه ایشان را بمباران مى کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاى اسلامى مى خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب وپشتیبانان آن  به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که ازایام قدر است و مى تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد ،  به عنوان روز قدس  انتخاب و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند.  ازخداوند متعال پیروزى مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم .
 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
روح‌الله موسوی الخمینی
قم :  16 مرداد 1358‌ برابر با  13رمضان 1399
قدس  نخستین قبله  مسلمانان جهان  سرزمین اصلى و وطن میلیون ها آواره مسلمان فلسطینى است که استکبار جهانى با همکاری صهیونیسم جنایتکار از سال   1948آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهاى اشغالگر قدس قرارداد.
اساس پایه گذاری روز قدس ، کشاندن مسئله و مشکل فلسطین و طرح آن درمیان امت اسلامی است با تحکیم مبارزات مردمی با اشغال فلسطین . تا دولت ها نتوانند بدون توجه به افکار عمومی تن به سازش بدهند.


نوشته شده در  چهارشنبه 86/1/22ساعت  1:44 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()