سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

به‏بهانه‏ی ولادت‏منجی

از آرماگدون بدانید

1-کلمه‌ آرماگدون‌ از کلمه‌ «مگیدو» (مجدّو) که‌ شهر مهمی‌ در فلسطین‌ قدیم‌ بود ریشه‌ گرفته‌ است‌. بسیاری‌ از محققان‌ فکر می‌کنند که‌ آرماگدون‌ از «هرمجدون‌» به‌ معنی‌ «تپه‌ مجدّو» گرفته‌ شده‌ باشد. این‌ ناحیه‌ تاریخی‌ غنی‌ دارد. حفاری‌های‌ انجام‌ شده‌، بیست‌ دوره‌ اشغال‌، از تاریخ‌ چهار هزار سال‌ قبل‌ از میلاد تا چهار صد و پنجاه‌ سال‌ قبل‌ از میلاد مسیح‌ (ع‌) را نشان‌ می‌دهد. «مجدّو» در 18 مایلی‌ «بندر حیفا» در اسراییل‌ شمالی‌ و 55 مایلی‌ شمال‌ بیت‌ المقدس‌ واقع‌ است‌
2-
چه‌ در کتاب‌ مکاشفات‌ یوحنا به‌ آرماگدون‌ اشاره‌ شده‌ امّا چیزی‌ در باره‌ اینکه‌ نیروهای‌ نظامی‌ به‌ هم‌ پیوسته‌ در منطقه‌ به‌ یکدیگر حمله‌ می‌کنند بیان‌ نگردیده‌ است‌. لیکن‌ ذکر شده‌ که‌ این‌ نیروها در دشت‌ مگیدو جمع‌ شده‌ و از این‌ منطقه‌ هموار و وسیع‌ به‌ عنوان‌ پهنه‌ای‌ جهت‌ آماده‌ شدن‌ برای‌ حمله‌ بزرگ‌ استفاده‌ می‌کنند
3-
از کتاب مقدس چنین برداشت می شود که نیروهای خیر و شر در این منطقه باهم رو در رو خواهند شد و در نهایت حضرت عیسی (ع) پیروز و صلح و صفا را به یاری خداوند.در دنیاحاکم خواهد کرد.
4-
در عقاید صهیونیسم مسیحی این عقیده رایج است که هر ملتی علیه یهود باشد دشمن خداست و نیروهای شر آرماگدون را تشکیل خواهند داد. ولی حقیقت این است که بطلان این عقیده آنقدر آشکار است که جای بحث ندارد. به عبارات زیر نگاه کنید:
قوم یهود در زمان خود حضرت موسی (ع) نیز همواره با بهانه گیریهای متعدد از اطاعت خداوند منحرف می َشدند و در قرآن کریم به کرات به این موضوع اشاره شده است.
اولین کسانی که رو در روی حضرت عیسی (ع) ایستادندقوم یهود بودند اگر چه می دانستند این پیامبر ظهور خواهد کرد.
اگر چه در کتاب مقدس به ظهور خاتم الانبیا(ص) اشاره شده بودولی با ظهور ایشان ایمان نیاوردندچرا که انتظار داشتند آخرین پیامبر از یهود باشدوهمچون زمان حضرت موسی (ع)آنفدر عهد شکنی کردند که منجر به جنگهای همچون غزوه بنی نضیر، خیبر شدند.
با توجه به مطالب فوق آشکار است چه کسی دشمن خداست. آیا خدا امر نکرد که از مسیح (س) پیروی کنند؟ آیا خدا دستور نداد از محمد رسول الله (ص) اطاعت کنند؟
واضح است که این قوم دشمن خداست و روزی خواهد رسید که در مقابل منجی عالم بشریت (عج) و حضرت مسیح (س) خواهند ایستاد همچنانکه قبلا ایستادند.

3 آرماگدون" کلمه‌ آرماگدون‌ از کلمه‌ «مگیدو» (مجدّو) که‌ شهر مهمی‌ در فلسطین‌ قدیم‌ بود ریشه‌ گرفته‌ است‌. بسیاری‌ از محققان‌ در فکرندکه‌آرماگدون‌«هرمجدون‌» بمعنی‌ «تپه‌ مجدّو» گرفته‌ شده‌ باشد. این‌ ناحیه‌ تاریخی‌ غنی‌ دارد. حفاری‌های‌ انجام‌ شده‌، بیست‌ دوره‌ اشغال‌، از تاریخ‌ چهارهزار سال‌ قبل‌ از میلاد تا چهار صد و پنجاه‌ سال‌ قبل‌ از میلاد مسیح‌ (ع‌) را نشان‌ می‌دهد. «مجدّو» در 18 مایلی‌ «بندر حیفا» در اسراییل‌ شمالی‌ و 55 مایلی‌ شمال‌ بیت‌ المقدس‌ واقع‌ است‌چه‌ در کتاب‌ مکاشفات‌ یوحنا به‌ آرماگدون‌ اشاره‌ شده‌ امّا چیزی‌ در باره‌ اینکه‌ نیروهای‌ نظامی‌ به‌ هم‌ پیوسته‌ در منطقه‌ به‌ یکدیگر حمله‌ می‌کنند بیان‌ نگردیده‌ است‌. لیکن‌ ذکر شده‌ که‌ این‌ نیروها در دشت‌ مگیدو جمع‌ شده‌ و از این‌ منطقه‌ هموار و وسیع‌ به‌ عنوان‌ پهنه‌ای‌ جهت‌ آماده‌ شدن‌ برای‌ حمله‌ بزرگ‌ استفاده‌ می‌کنند از کتاب مقدس چنین برداشت می شود که نیروهای خیر و شر در این منطقه باهم رو در رو خواهند شد و در نهایت حضرت عیسی (ع) پیروز و صلح و صفا را به یاری خداونددر دنیاحاکم خواهد کرد.

در عقاید صهیونیسم مسیحی این عقیده رایج است که هر ملتی علیه یهود باشد دشمن خداست و نیروهای شر آرماگدون را تشکیل خواهند داد. ولی حقیقت این است که بطلان این عقیده آنقدر آشکار است که جای بحث ندارد. به عبارات زیر نگاه کنید: قوم یهود در زمان خود حضرت موسی (ع) نیز همواره با بهانه گیریهای متعدد از اطاعت خداوند منحرف می َشدند و در قرآن کریم به کرات به این موضوع اشاره شده است. -اولین کسانی که رو در روی حضرت عیسی (ع) ایستادندقوم یهود بودند اگر چه می دانستند این پیامبر ظهور خواهد کرد.

اگر چه در کتاب مقدس به ظهور خاتم الانبیا(ص) اشاره شده بودولی با ظهور ایشان ایمان نیاوردندچرا که انتظار داشتند آخرین پیامبر از یهود باشدوهمچون زمان حضرت موسی (ع)آنفدر عهد شکنی کردند که منجر به جنگهای همچون غزوه بنی نضیر، خیبر شدند.

با توجه به مطالب فوق آشکار است چه کسی دشمن خداست. آیا خدا امر نکرد که از مسیح (س) پیروی کنند؟ آیا خدا دستور نداد از محمد رسول الله (ص) اطاعت
کنند؟ واضح است که این قوم دشمن خداست و روزی خواهد رسید که در مقابل منجی عالم بشریت (عج) و حضرت مسیح (س) خواهند ایستاد همچنانکه قبلا ایستادند.

منبع : نوسازی


نوشته شده در  شنبه 85/6/18ساعت  1:10 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()