سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

توزیع اطلاعیه‌ ضدحکومتی در منامه به حمایت از ایران

پس از انتشار خبر مصاحبه ولیعهد بحرین با روزنامه های دیلی تلگراف و تایمز و خطرناک خواندن ایران توسط وی ، اطلاعیه‌هایی در حمایت از ایران با امضای جوانان انقلابی بحرین به صورت گسترده در سطح شهر منامه توزیع شده است.
به گزارش منابع محلی بحرین، پس از انتشار خبری درباره اظهارات ولیعهد بحرین و خطرناک خواندن ایران برای منطقه از سوی وی ، اطلاعیه‌هایی علیه این سخنان به صورت گسترده در سطح شهر منامه توزیع شده است.
در یکی از این بیانیه‌ها با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و مایه رحمت برای جهان اسلام است، از مقامات بحرینی خواسته شده است که در راه ناهمواری که آمریکا در منطقه ایجاد کرده است گام نگذارند.
این بیانیه که عنوان «جوانان انقلابی بحرین» در زیر آن به چشم می خورد، با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی ایران و بحرین متذکر شده است: هیچ کشوری به انداره جمهوری اسلامی ایران خیرخواه منطقه نیست؛ چرا که تعالیم قرآن و اهل بین عصمت و طهارت در آن جاری است.
همچنین نویسندگان این اطلاعیه ، نیت ایران در روابط با کشورهای همسایه از جمله توجه به مردم عراق و حمایت از حزب الله لبنان در نبرد با رژیم صهیونیستی، خیرخواهانه خوانده و از برخی سران کشورهای عربی نیز انتقاد کرده‌اند.
گفتنی است روزنامه های انگلیسی دیلی تلگراف و تایمز در مصاحبه‌ای به نقل از شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین نوشته بودند که ایران برای گسترش سلاح های اتمی یا امکان دستیابی به آن تلاش می کند و اگرچه ایرانیان هنوز از ساخت بمب خبر نداده اند، اما مشغول ساخت آن هستند که این امر منطقه را به درگیری نظامی می کشاند.
این در حالی است که این اظهارات بلافاصله از سوی جهاد بوکمال وزیر اطلاع رسانی این کشور تکذیب شد.
منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در حاشیه نشست استانبول در این خصوص دیداری با وزیر امور خارجه بحرین داشت که مراتب اعتراض ایران را به وی متذکر شد.
مقامات بحرین نیز این اظهارات منتسب به ولیعهد بحرین را شیطنت مطبوعات انگلیسی دانستند و روابط تهران منامه را خوب توصیف کردند.


نوشته شده در  دوشنبه 86/8/14ساعت  10:11 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()