سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

بحران فرهنگی مغرب زمین

یکی از شخصیت‏های کتاب هری پاتر «همجنس‏باز» است

همه شما نام هری پاتر را شنیده‏‏اید و یا احتمالا یکی از کتاب های این قهرمان به ظاهر اسطوره‏ای غرب را خوانده‏اید. اخیرا نیز هفتمین بخش از قصه‏های هری پاتر منتشر شده که نگاهی به آمار و ارقام فروش آن جالب توجه است.

« هفتمین و آخرین قسمت داستان هری پاتر در 24 ساعت نخست توزیع 11 میلیون نسخه در دو سوی آتلانتیک فروش کرده و رکورد تازه ای به جا گذاشته است.
به گزارش بی بی سی فارسی، دو میلیون و 700 هزار نسخه از "هری پاتر و قدیسان مرگ" (Harry Potter and the Deathly Hallows) در بریتانیا و هشت میلیون و 300 هزار نسخه از آن در آمریکا فروش رفت.
رکورد قبلی سریعترین فروش یک کتاب به قسمت ششم هری پاتر تعلق داشت که نه میلیون نسخه در نخستین روز عرضه در سال 2005 فروخت. آخرین قسمت کتاب جی کی رولینگ ساعت 12 شب جمعه به طور همزمان در بیش از 90 کشور جهان وارد بازار شده بود.
همزمان با آغاز توزیع کتاب جی کی رولینگ، نویسنده داستان، بخش هایی از آن را برای 500 مشتاق در موزه تاریخ طبیعی در لندن خواند و 250 نسخه را امضا کرد. جمعه شب ده ها هزار هوادار کتاب که بسیاری از آنها لباس های شخصیت های داستان را به تن داشتند در کتابفروشی هایی که هری پاتر را عرضه می کردند صف کشیدند. یک دهه پس از آنکه نخستین قسمت کتاب منتشر شد، هری پاتر با فروش 336 میلیون نسخه -که انتظار می رود افزایش یابد - به یک پدیده جهانی بدل شده است. تنها در آمریکا 12 میلیون نسخه از قسمت آخر کتاب چاپ شده است.»

نویسنده کتاب هری پاتر

در ایران نیز این کتاب کمابیش فروش خوبی داشته است. هر چند آمار و ارقام دقیقی از آن در دسترس نیست. بگذریم غرض از نگارش این سطور تبلیغ و یا نفی این کتاب نیست. صرفا اطلاع رسانی در خصوص اظهار نظر جدید نویسنده کتاب می‏باشد. مطلب زیر را بخوانید:

«تلویزیون بی بی سی و نشریه سان، ج.ک.رولینگ، در این زمینه گزارش دادند نویسنده مشهور سری کتاب های داستان های کودکانه هری پاتر، به هنگام سخنرانی در کرنیگ هال شهر نیویورک در تور معرفی آخرین کتاب خود و در پاسخ به یکی از طرفداران جوان داستان های هری پاتر که از وی می پرسید، آیا "دامبلدور" سرانجام عشق واقعی خود را پیدا خواهد کرد، در میان بهت همگان پاسخ داد "دامبلدور یک همجنس باز است".
شخصیت تخلیلی آلبوس پرسیوال والفریک برایان دامبلدور معروف به آلبوس دامبلدور، رئیس مدرسهٔ جادوگری هاگوارتز و پدید آورنده "محفل ققنوس" است. وی پیری خردمند و یکی از قوی‌ترین جادوگران تاریخ تصویر می شود که می‌تواند لرد ولدمورت، جادوگر بدذات را نابود کند. دامبلدور استاد هری پاتر است که در بسیاری از بحران‌ها به عنوان راهنما و تکیه گاه هری - قهرمان داستانن - ظاهر می شود.
به گفته رولینگ، داملبلدور همجنس باز است و نسبت به گلرت گریندلوالد - یکی دیگر از شخصیت های تخلیلی سری داستان های هری پاتر - تمایلات همجنسگرایانه داشته است.
رولینگ که کتاب وی از زمان انتشار اولین سری آن تاکنون به صورت کتاب و فیلم در تیراژ میلیاردی در تمامی زبان های زنده دنیا به فروش رفته و کودکان بسیاری را در دنیا با خود همراه کرده است، در پاسخ به خبرنگارانی که از وی در مورد دلیل اعلام همجنس باز بودن شخصیت دامبلدور می پرسیدند پاسخ داد:
"عشق مردان شجاع و باهوش به همدیگر برای من هیچ گاه جدید نبوده است". »

حال شما قضاوت کنید!!!!؟


نوشته شده در  یکشنبه 86/8/6ساعت  3:14 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()