سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

تذکر مجلس به برگزاری پارتی در سفارتخانه‌ها

حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده، گفت: از سال گذشته گزارش‌هایی داشتیم که در غرب تهران برخی از سفارتخانه‌ها مراسمی داشته‌اند که متأسفانه برخی از جوانان ایرانی به ویژه بعضی دختران در آن مراسم حضور داشته‌اند.
نماینده‌ مردم تفت و میبد در خانه ملت،  درباره تذکر روز گذشته خود به وزیران کشور و امور خارجه برای وادار کردن سفارتخانه‌های خارجی به رعایت هنجارهای شناخته شده در مهمانی‌ها و مراسم و جلوگیری از سوء استفاده از جوانان ایرانی، با بیان این‌که وضعیتی که در این مراسم‌ها حاکم بوده، در شان مردم متدین، وطن‌دوست و مسلمان ایرانی نبوده است، افزود: هم‌چنین به اشکال مختلف از برخی سفارتخانه‌ها در یکی دو سال گذشته گزارش‌هایی داشتیم که معمولا نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت هم نبوده‌ایم و بعضا آن‌ها را به وزارت امور خارجه نیز منعکس کرده و آن‌ها نیز جواب‌هایی ‌داده‌اند که بعضا در بخشی از موارد قانع‌کننده هم بوده است.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به حجم زیاد این گونه از اخبار و گزارش‌ها و اظهار نگرانی برخی از مراجع تقلید از این اخبار، گفت: در این اواخر بعضی از مراجع از جمله آیت‌الله نوری همدانی به شکل صریح در این مورد اظهار نگرانی کرده و آن را در شان ملت ایران ندانسته‌اند.
وی اظهار کرد: بنا بر این اظهار نگرانی‌ها، وظیفه خود دانستیم در این رابطه هم به وزارت امور خارجه و هم به وزارت کشور تواما تذکر دهیم که اولا نیروی انتظامی مواظب باشد که وقتی به این زحمت دنبال ارتقای امنیت اجتماعی است، کسانی از مصونیت دیپلماتیک خود استفاده نکنند تا زحمتی را که برای ارتقای امنیت اجتماعی صورت گرفته، نقش بر آب کنند.
یحیی‌زاده ادامه داد: از سوی دیگر هم وزارت امور خارجه هم طبق مقررات موجود، می‌تواند جلو برخی جشن‌هایی که موجب سوءاستفاده از جوانان ما شده و می‌شود و عمدتا هم برای تخریب فرهنگ ما برپا می‌شود، نه برای تعریف از فرهنگ خودشان، را بگیرد.
او هم‌چنین درباره علت تذکر خود به وزیر نیرو درباره به کارگیری سیاست‌های تشویقی و حمایتی برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در صنعت برق نیز، گفت: مصرف برق در کشور ما به سرعت افزایش یافته است، و این در حالی است که در صنعت پیشرفت‌های بسیار خوب و فوق‌العاده‌یی در حال انجام است.

به گفته نماینده مردم تفت و میبد در مجلس، در بخش برق صنعتی و مصارف افراد و واحدهای مسکونی و تجاری، یک افزایش مصرفی سریعی داریم که طبق برآورد کارشناسان برای آن که بتوانیم در این چند سال برق مورد نیاز خود را تامین کنیم به سرمایه‌گذاری در حد بالای چهار میلیارد دلار نیاز داریم.
وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران داخلی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق پتانسیل خوبی دارند؛ هم‌چنین سرمایه‌گذاران خارجی نیز هستند که به این صنعت و فن کاملا آشنایی و تسلط داشته و آماده حضور برای سرمایه‌گذاری در کشورمان هستند.
یحیی‌زاده در ادامه، گفت: بنابراین دولت باید سرمایه‌گذاران داخلی را ترغیب و تشویق کند و برای این کار نیاز به معافیت‌های بیش‌تری است که اگر نیاز به قانونگذاری هم باشد، مجلس کاملا در این راستا آماده است.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: از طرف دیگر سرمایه‌گذاران خارجی که حاضرند به صورت منطقی، اقتصادی و بدون چشم داشت و سوء استفاده وارد کشور شوند و در این بخش سرمایه‌گذاری کنند نیز باید دعوت شوند چرا که زمینه بین‌المللی و خارجی خوبی هم برای سرمایه‌گذاری داریم.


نوشته شده در  دوشنبه 86/7/30ساعت  9:11 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()