سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

گزارش سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران؛

تخریب از کلمبیا تا تهران

همخوانی و همگونی این رفتار افراطیون دوم خردادی که سعی در تخریب جایگاه علم و ادب دارند، با رفتار بالینگر رئیس دانشگاه کلمبیا که او هم هنگام سخنرانی رئیس جمهور در همین مسیر گام برداشت، موضوعی است که می‌بایست کاملاً مورد ارزیابی و واکاوی قرار بگیرد.
دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان دیروز در دانشگاه تهران به ایراد سخن پرداخت. رئیس جمهور همراه با وزرای علوم و بهداشت ساعت 10:30 وارد تالار علامه امینی شد و در آغاز مراسم آقایان عمید زنجانی، رئیس دانشگاه تهران و دکتر لاریجانی سخنرانی کرده و به رئیس جمهور خیر مقدم گفتند.

دکتر افروز، رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران به نمایندگی از اساتید این دانشگاه نیز ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور در خصوص وضعیت دانشگاه مطالبی را به اطلاع رئیس جمهور رساند. در ادامه دکتر احمدی نژاد سخنرانی خود را آغاز کرد که عمده محور صحبت‌ها‌ی وی به موضوع جایگاه علم و اهمیت آن اختصاص داشت.
رئیس جمهور همچنین در سخنانش گذری نیز به موضوع دانشگاه کلمبیا زد و در این مورد نیز صحبت‌ها‌یی را عنوان کرد. نکته قابل توجه در این مورد اینکه فضای حاکم بر سالن جلسه سخنرانی رئیس جمهور یک فضای کاملأ آرام و صمیمی بود ضمن اینکه صحبت‌ها‌ی دکتر احمدی نژاد همواره با تشویق‌ها‌ی حضار همراه می‌شد.  
اما دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان امروز در حالی در دانشگاه تهران به ایراد سخن پرداخت که در طی روزهای قبل بخصوص دیروز، یکشنیه 15مهر ماه بیانه‌ها‌یی علیه حضور وی در این دانشگاه پخش شد.
دیروز بغیر از بیانه‌ها‌یی که با عنوان بیانه ی انجمن اسلامی دانشجویان پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در میان دانشجویان پخش و در آن به تخریب رئیس جمهور پرداخته شد، SMS‌ها‌یی نیز با مضامینی تحریک کننده و به قصد آشوب و اغتشاش در سخنرانی احمدی نژاد ارسال می‌شد.
این شروع اینگونه اقدامات تخریبی و جنجال ساز خارج از فضای دانشگاه در هفته ی گذشته آغاز شد. بر اساس شنیده‌ها‌ از برخی منابع کاملاً موثق، تندروهای جریان دوم خرداد هفته ی گذشته طی یک برنامه ی از پیش تعیین شده اقدامات تخریبی خود را در خصوص ایجاد تشنج و جنجال در جریان سخنرانی رئیس جمهور برنامه ریزی کرده و در این رابطه روزنامه ی اعتماد که این روزها به نوعی دست به انتحار خود توقیفی زده نقش عمده ای برعهده گرفت.
فردای آن روز یعنی سه شنبه 10 مهرماه روزنامه ی اعتماد خبر اول خود را در این راستا قرار داد وخبر از لغو دیدار احمدی نژاد با دانشجویان داد. القا این موضوع کذب که احمدی نژاد تمایلی برای حضور در جمع دانشجویان ندارد کاملاً در متن این خبر مشهود بود ولی پس از اطلاعیه دفتر رئیس جمهور مبنی بر عدم هماهنگی‌ها‌ی صورت گرفته میان دانشگاه تهران با دفتر رئیس جمهور و نیز همزمانی این جلسه با شب‌ها‌ی احیاء تا حدودی دروغ  پردازی‌ها‌ی این روزنامه را آشکار کرد.
در ادامه و پس از آنکه اعلام شد رئیس جمهور، دوشنبه 16 مهرماه در جمع دانشجویان دانشگاه تهران حاضر خواهد شد، هجمه ی تخریب و تشویش و تحریک دانشجویان دوباره و با شدت بیشتری انجام شد که بیانه‌ها‌ و پیام کوتاه فوق الذکر نمونه ای از این اقدامات است.
یک منبع آگاه با خبرنگار سپهر از تلاش این افراطیون برای ورود به محل سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: تعدادی از اطرافیان این عده روز سخنرانی رئیس جمهور وارد دانشگاه می‌شوند و در تلاش برای جذب دانشجویان برای ایجاد اغتشاش خواهند بود.

وی افزود: این اقدام آنها در روزهای بعد با انعکاس فراوان روزنامه‌ها‌ی این افراطیون مواجه خواهند شد.
براساس آخرین اخبار دریافتی از محل سخنرانی رئیس جمهور، امروز عده ای در حدود 30 نفر در اطراف سالن سخنرانی رئیس جمهور دست به فحاشی  و اغتشاش زدند که با عکس العمل نیروی انتظامی و نیز اکثر دانشجویان متفرق شده ولی همچنان اقدام به فحاشی علیه رئیس جمهور می‌کردند.
همخوانی و همگونی این رفتار افراطیون دوم خردادی که سعی در تخریب جایگاه علم و ادب دارند، با رفتار بالینگر رئیس دانشگاه کلمبیا که او هم هنگام سخنرانی رئیس جمهور در همین مسیر گام برداشت، موضوعی است که می‌بایست کاملاً مورد ارزیابی و واکاوی قرار بگیرد.
به نظر می‌رسد که همراستایی اینگونه اقدامات نشأت گرفته از نوعی تفکر واحد است. تفکری که در آمریکا از آن به عنوان تفکر نئو محافظه کاران جنگ طلب یاد می‌شود و در ایران به عنوان باورهای افراطیون دوم خردادی – که حتی برخی از افراد متبوعه ی این جریان هم بارها نسبت به آن هشدار داده اند – شناخته شده است.
قرابت این دو گروه موضوعی است که نمی‏توان بدین آسانی از کنار آن گذشت  و ارزیابی و مطالعات فراوانی را در این خصوص می‌طلبد.

منبع  سپهر


نوشته شده در  سه شنبه 86/7/17ساعت  12:54 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()