سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

در حاشیه انتخاب رئیس جدید خبرگان رهبری؛

هاشمی فرزند انقلاب است

سرانجام پس از نزدیک به دو ماه گمانه‏زنی در عرصه سیاسی کشور، اکبر هاشمی بهرمانی نماینده اول خبرگان رهبری از تهران با 41 رای به ریاست کجلس خبرگان رهبری برگزیده شد.
مجلس خبرگان در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران، از اهمیت بسزایی برخوردار است. مهمترین وظیفه این نهاد انتخاب رهبری و نظارت بر عملکرد رهبری می‏باشد.
این نهاد که به نوعی نشان دهنده جمهوریت نظام می‏باشد در طول ربع قرن پس از انقلاب سعی نموده است تا فارغ از های و هوی سیاسی به فعالیت خود ادامه دهد.

البته این نکته نباید فراموش شود که بخش عمده‏ای از موفقیت‏های این مجلس مدیون مدیریت خوب مرحوم آیت الله مشکینی (ره) بوده است. 
واکنش سریع، قاطع و صحیح مجلس خبرگان رهبری دوم در جریان رحلت حضرت امام (ره) و انتخاب  جانشین شایسته ایشان یکی از نشانه‏های بارز مدیریت صحیح آیت الله مشکینی (ره) می‏باشد.
اما اکنون مردی بر صندلی قرمز ریاست این مجلس تکیه زده است که  بر خلاف رئیس سابق، حرف ها و حدیث‏های فراوانی به دنبالش هست.
هاشمی رفسنجانی، مرد عرصه‏های سخت سیاست ایران است که چهره او یادآور بسیاری از خاطرات تلخ و شیرین پیش و پس از انقلاب هست.
از حضور در کنار رهبر فقید انقلاب در جریان انتصاب مهندس بازرگان به ریاست دولت موقت ایران، نامه معروف و مشهور وی به امام (ره) در مورد بنی‏صدر، عدم حضور وی در جلسات مهمی چون هفتم تیر و هشتم شهریور، فرماندهی جبهه‏‏های جنگ، ریاست مجلس دوم و سوم شورای اسلامی،‏ حضور در کسوت ریاست جمهوری و در نهایت فعال کردن دوباره مجمع تشخیص مصلحت نظام همه و همه اظهار نظر در مورد این کهنه کار سیاسی را سخت کرده است.
اما مهمترین حاشیه مرد سرزمین پسته ایران، کارزار انتخاباتی او با احمدی نژاد رئیس جمهور انقلابی و عدالتخواه ایران است.. هاشمی که نماینده طیف بروکرات و مرفه جامعه بود در جریان انتخابات در برابر رقیب خود که طبقه اجتماعی متوسط و نخبگان علمی کشور را رهبری می کرد، شکست خورد.
به هر حال امروز هاشمی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شده است.  نگاهی به
خروجی خبرگزاری های خارجی در دو روز گذشته حاکی از سردرگمی سیاستمداران و تحلیلگران داخلی و خارجی از این انتخاب است. از یک سو انتخاب هاشمی به عنوان یک سیاستمدار میانه‏رو که نیم نگاهی هم به سرمایه‏داری دارد باعث دلگرمی آنها می‏شود . از سوی دیگر اقبال فقهای عادل و مجتهد خبرگان رهبری به این مرد و سابقه درخشان وی در دفاع از انقلاب و اسلام پیش بینی آینده را برای آنها سخت می‏ کند.
هاشمی فرزند انقلاب هست ، اما حوادث روزها و سال‏های آینده ثابت خواهد کرد که آیا فرزند انقلاب نیز خواهند ماند؟


نوشته شده در  چهارشنبه 86/6/14ساعت  11:15 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()