سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

فرمانده جدید سپاه را بشناسیم

از تأسیس مرکز راهبردی تا راهبری سپاه پاسداران

سر لشگر پاسدار محمدعلی جعفری، ‌متولد دهم شهریور ماه سال 1336 از شهرستان یزد، دوران تحصیلات ابتدایی تا مقطع دبیرستان را در شهرستان یزد به پایان رساند.
در سال 1356 در دانشگاه تهران رشته معماری قبول شد و هم‌زمان و فعالیت‌های سیاسی خود را نیز آغاز نمود. عمده‌ترین فعالیت وی در این دوران، تشکیل انجمن اسلامی دانشکده و راه‌اندازی کتابخانه اسلامی و گروه کوهنوردی در دانشکده بود. وی در جریان مبارزات مردم انقلابی تهران، همدوش مردم و دانشجویان، در تظاهرات شرکت می‌نمود و در آستانه پیروزی انقلاب نیز دستگیر شد و به زندان افتاد. در سال 1358 به عنوان نماینده دانشکده در انجمن اسلامی دانشگاه تهران حضور داشت و در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران نیز فعال بود.

محمدعلی جعفری پس از شروع جنگ به عنوان یک بسیجی به جبهه رفته و در سال 1360 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و به دلیل ضرورت جبهه‌ها تا پایان جنگ به صورت پیوسته و به عنوان فرمانده قرارگاه‌های عملیاتی غرب و جنوب مشغول خدمت شد و در سمت‌هایی چون معاونت عملیات سپاه سوسنگرد، فرماندهی تیپ عاشورا و فرماندهی قرارگاه قدس و قرارگاه نجف خدمت کرد.
جعفری پس از پایان جنگ برای ادامه تحصیل به دانشگاه بازگشت و در سال 1371 موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته معماری شد.
او همچنین دوره فرماندهی و ستاد که یکی از دوره‌های عالی نظامی است را در سال‌های 71 و 72 در دانشگاه جنگ سپاه گذراند و مدتی نیز در دوره‌های دافوس سپاه به تدریس پرداخت.
وی هم‌زمان با تحصیل به عنوان مسئول عملیات ستاد مشترک و جانشین نیروی زمینی سپاه مشغول خدمت بود و از سال 1371 مسئولیت فرماندهی نیروی زمینی سپاه را به مدت سیزده سال بر عهده گرفت که در پنج سال آخر آن، مسئولیت فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران نیز بر عهده وی بود.
گفتنی است، آخرین مسئولیتی که از سال 1384 تاکنون از سوی فرماندهی کل قوا به وی محول شده بود، مسئولیت راه‌اندازی مرکز راهبردی سپاه بوده است.


نوشته شده در  یکشنبه 86/6/11ساعت  9:5 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()