سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی توقیف شد

به گزارش یک منبع آگاه، این کتاب توسط وزارت ارشاد "توقیف " و " جمع آوری" شده است.
کتاب 688 صفحه ای "به سوی سرنوشت " توسط محسن هاشمی تدوین یافته و در بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه شده بود.
علت توقیف این کتاب ؛ نقل قول هاشمی رفسنجانی در صفحه 173 و در نقل خاطرات خود از روز پنج شنبه 14تیرماه 1363 ذکر شده است که می نویسد؛«... نماینده شوشتر هم آمد و پیشنهاد قطع شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی را می داد. گفتم به طور اصولی تصمیم گرفته ایم، امام هم موافقت کرده اند ولی منتظر فرصت هستیم.»
گفتنی است خبر توقیف کتاب "به سوی سرنوشت" در برخی از منابع خارجی نیز انعکاس یافته است.

این در حالی است که معاونت ارزشیابی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در گفتگو با یک خبرگزاری درباره چاپ کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: طبق روال قانونی تمام کتاب هایی که در آنها به صورت نقل قول از امام(ره) مطالبی درج می شود برای صدور مجوز باید از سوی موسسه نشر آثار مورد بررسی قرار گیرد در حالی که کتاب خاطرات آقای هاشمی برای بررسی به موسسه ارجاع داده نشده است.
میرشکاری با تاکید بر این مطلب که چاپ کتاب خاطرات آقای هاشمی از سوی موسسه نشر آثار ، مجوز نداشته است، افزود: ادامه توزیع این کتاب نیاز به تائید از سوی موسسه نشر آثار امام(ره) دارد.
وی با تاکید بر حساسیت مطالب مندرج در این کتاب گفت: تنها افرادی که می توانند راجع به مطالب منتسب به امام(ره) در کتاب خاطرات آقای هاشمی اظهار نظر کنند ، مقام معظم رهبری، آقای موسوی اردبیلی و میرحسین موسوی هستند و در صورتی که این موضوع در موسسه بررسی شود  ابتدا از نظرات این بزرگان که در زمان امام(ره) مسئولیت های کلان را بر عهده داشته اند استفاده خواهد شد.


نوشته شده در  شنبه 86/6/10ساعت  12:6 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()