سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

سرانجام پروژه پلوتونیوم ایران مختومه اعلام شد

نماینده دائم ایران در آژانس با اشاره به مختومه اعلام شدن پروژه پلوتونیوم ایران توسط آژانس تصریح کرد: آژانس سرانجام به انطباق اظهارات ایران در پروژه پلوتونیوم با واقعیت اذعان نمود. 
علی اصغر سلطانیه در خصوص دیدار روز گذشته (دوشنبه) خود با محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در این دیدار ضمن تحویل موافقتنامه انجام شده در تهران پیرامون مدالیته و چارچوب حل مسائل باقیمانده، در رابطه با همکاری‌های ایران و آژانس نیز گفتگوهایی انجام شد.
وی توضیح داد: آقای البرادعی ضمن ابراز خرسندی از توافقات به عمل آمده و اظهار امیدواری در اجرای مفاد آن اطمینان داد که این گام مثبت جمهوری اسلامی ایران را به نحو مقتضی در گزارش خود منعکس کند.
نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش یکی از موضوعات باقیمانده‌ که در چند سال گذشته نیز مورد بحث قرار می‌گرفت یعنی مربوط به پروژه پلوتونیوم از نظر آژانس حل و فصل شد و پرونده آن مختومه اعلام می‌گردد. سلطانیه با بیان اینکه این امر در گزارش البرادعی منعکس خواهد شد، گفت: این مسئله نشان دهنده عزم جمهوری اسلامی ایران در همکاری با آژانس و حل و فصل موضوعات باقیمانده است.
وی در خصوص زمان انتشار گزارش البرادعی نیز گفت: گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران به احتمال قوی این هفته و فردا منتشر خواهد شد.
علی اصغر سلطانیه نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در دیدار با محمد البرداعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی انمی متن کامل دور سوم مذاکرات ایران و آژانس در تهران را بنا به درخواست جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی رسمی به وی ارایه کرد. متن کامل دور نهایی مذاکرات ایران و آژانس به عنوان سند شماره 711 ( INFCIRC/711 ) در سایت آژانس منتشر شده است.
نماینده ایران در خصوص زمان برگزاری نشست شورای حکام آژانس نیز گفت: نشست شورای حکام 10 سپتامبر برگزار خواهد شد و بلافاصله پس از آن کنفرانس سالانه آژانس با حضور هیئت‌های عالیتربه در سطح وزراء و روسای انرژی اتمی کشورهای دنیا تشکیل خواهد شد و از ایران نیز طبق معمول سالهای گذشته ریاست سازمان انرژی اتمی در این اجلاس شرکت خواهد کرد. 


نوشته شده در  سه شنبه 86/6/6ساعت  12:6 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()