سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

انتشار نامه سردار رادان در واکنش به اعتراضات به حسنى و برنامه کوله پشتى 

قصه سردار رادان و حسنى همچنان ادامه دارد

سردار رادان، رئیس پلیس تهران بزرگ در واکنش به اعتراضاتى که به برنامه کوله پشتى که از شبکه سوم سیما پخش شد، گفت: سرزنش صدا و سیما،سرزنش خود ماست.
پایگاه اطلاع رسانى پلیس با انجام مصاحبه اى با رئیس پلیس پایتخت و انتشار نامه سردار رادن در واکنش به اعتراضاتى که به برنامه کوله پشتى و مجرى آن شده بود، بحث مصاحبه سردار رادان با برنامه کوله پشتى را را گرم تر کرد. این پایگاه هدف خود را از انجام این مصاحبه چنین عنوان مى کند:
گرچه چند روزى از پخش مصاحبه سردار رادان با برنامه کوله پشتى شبکه سوم سپرى شده است، اما بحث بر سر آن همچنان نقل محافل و مجالس است. گروهى از بى نزاکتى مجرى و رفتارهاى نمایشى و احساسى مجرى سخن مى گویند و گروهى او را جسور تلقى مى کنند. عده اى نیز بر سردار رادان خرده مى گیرند که چرا در شب اول، پاسخ در خورى به مجرى برنامه نداد. البته عده زیادى از شهروندان هم متانت سردار را ستایش مى کنند. ما براى یافتن پاسخ سوالاتى که در این چند روز ذهن ما و بسیارى دیگر را به خود مشغول داشته است با فرمانده پلیس تهران گفتگوى صریح و صمیمى انجام داده ایم که حاصل آن از لحاظ مى گذرد.

سوال : سردار چى شد که سر از کوله پشتى در آوردید؟
سردار رادان : با اعلام استمرار و افزایش دامنه شدت طرح ارتقاى امنیت اجتماعى ، رسانه هاى نوشتارى مختلف و شبکه هاى مختلف رادیو و تلویزیونى درخواست مصاحبه کردند. یکى از آن شبکه ها، شبکه 3 بود که درخواست کرد تا با برنامه کوله پشتى گفتگویى داشته باشم. بنده هم به سبب عملکرد قابل تحسین صدا و سیما در حین اجراى طرح، با آن درخواست موافقت کردم.
سوال : فکر مى کردید برنامه اینقدر چالش انگیز باشد؟
سردار رادان: مى دانستم برنامه چالش انگیز است و خود من هم از برنامه هاى چالش انگیز استقبال مى کنم. چون مطمئن هستم که چنین برنامه هایى در جذب مخاطب موفق تر هستند.
سوال : فکر مى کنم میزان چالش شب اول برنامه کوله پشتى به اوج رسیده بود!
سردار رادان : ببینید فرق است بین بحث و چالش دو جانبه و منطقی، با احساسى و هیجانى برخورد کردن. به باور من در شب اول برنامه کوله پشتی، مجرى برنامه در دام هیجانات تدبیر نشده خود گرفتار شده بود و نمى توانست از آن خارج شود.
سوال : چرا مانع از صحبت هیجانى و احساسى او نشدید؟
سردار رادان : خیلى تلاش کردم تا ضمن حفظ حرمت ایشان و صدا و سیما، او را متوجه واکنش غیرمنطقى اش بکنم ولى این فرصت حاصل نشد. با وجود این، مطمئن بودم که شب بعد او را مجاب خواهم کرد که از طرحى که مورد حمایت اکثریت مردم جامعه است دفاع بکند و چنین نیز شد.
سوال : واقعا شما هیچ شیطنتى را حس نکردید؟

سردار رادان : نه به هیچ وجه. در چند ماه اخیر صدا و سیما براى پوشش طرح امنیت اجتماعى سنگ تمام گذاشتند. آنها از هیچ تلاشى فرو گذار نکردند. ریاست محترم صدا و سیما، جناب مهندس ضرغامی، همچنین مدیران شبکه هاى مختلف و سایر عوامل صدا و سیما در حمایت از طرح هر چه در توان داشتند مبذول نمودند. بنابراین از نظر من بى انصافى است که واکنش هاى غیرمتعارف یک مجرى جوان، تازه کار و احساسى را شیطنت تلقى کنیم.
سوال : واکنش مردم در این مدت چگونه بود؟
سردار رادان: باور کنید حیرت انگیز و بسیار دلگرم کننده بود. به نظر من برنامه کوله پشتى نوعى تست کردن بود. چون پس از پخش آن، هزاران نفر در تماس با ما و با خود روابط عمومى صدا و سیما، حمایت خود را از استمرار طرح ابراز داشتند. آنها در پیام هایشان از ما خواستند تا با جدیت بیشترى طرح را استمرار ببخشیم.
سوال : آیا صدا و سیما از شما بخاطر برخورد نامناسب مجرى معذرت خواهى کرد؟
سردار رادان: نیازى به معذرت خواهى نیست. ما و صدا و سیما اعضاى یک خانواده بزرگ به نام جمهورى اسلامى هستیم. مضافا آقاى مهندس ضرغامى و همکارانش آنقدر به نیروى انتظامى لطف دارند که ما شرمنده آنها هستیم. بنابراین واکنش نسنجیده یک مجرى را هرگز نباید به حساب صدا و سیما گذاشت. علاوه بر آن خود شبکه 3 در شبهاى بعد به اندازه کافى به ما و دادستان محترم تهران فرصت داد تا از طرح دفاع کنیم.
سوال : سردار باز هم حاضر هستید در برنامه کوله پشتى شرکت کنید و با فرزاد حسنى گفتگو کنید؟
سردار رادان: بله، حتما ولى به شرط آن که آقاى حسنى موضع انفعالى نگیرد!
سوال : سردار رادان در این مدت عده اى از اهل قلم به سرزنش و شماتت صدا و سیما پرداختند و حتى شوراى نظارت بر صدا و سیما، به آن سازمان تذکر داد. نظر شما چیه؟ فکر مى کنید واقعا صدا و سیما مستحق سرزنش است؟
سردار رادان : نه به هیچ وجه! و من استدعا مى کنم که سرزنش صدا و سیما متوقف شود. صدا و سیما رسانه ملى است و به اعتراف بسیارى از محققان و مولفان، عملکرد آن بسیار فراتر از حد انتظار است. سرزنش صدا و سیما سرزنش خود ما است.
در ادامه سردار رادان از همه شهروندان فرهیخته تهرانى و آحاد مردم کشور به خاطر حمایتشان از طرح امنیت اجتماعى قدردانى و سپاسگزارى کرد.

رئیس پلیس پایتخت:از سرزنش صدا و سیما بپرهیزیم
احمدرضا رادان فرمانده انتظامى تهران بزرگ با انتشار نامه اى که در واکنش به اعتراضاتى که به برنامه کوله پشتى که از شبکه سوم سیما پخش شد آورده است «درست از همان روزى که در گفت‌وگو با ارباب جراید و اصحاب قلم و رسانه از اجراى طرح ارتقاى امنیت اجتماعى شهروندان سخن به میان آوردم از این واقعیت آگاه بودم که قدم به قلمرویى نهاده‌ام و از پدیده‌اى سخن گفته‌ام که از یک سو متولیان بسیارى دارد و از سوى دیگر نقادى‌هاى بسیارى را برخواهد انگیخت. لیکن با در اختیار داشتن داده‌هاى متقنى که در مطالعات و بررسى‌هاى ژرفانگر و پهنانگر بیش از کلید زدن طرح به دست آورده بودم به این باور یقینى رسیده بودم که اقدام ناجا به استقبال مثال زدنى و بى ‌بدیل شهروندان فرهیخته تهرانى و سایر آحاد ملت شریف و محترم ایران رو به رو خواهد شد. چند صباحى پس از اجراى طرح چنین یقینى مضاعف گشت. اندکى بعد نیز داده‌هاى جدید نمایان ساخت که نشاط و ایمنى شهروندان و خوش بینى و اعتماد آ‌نان به پلیس و نهادهاى نظام در حال فزونى است.»
رادان ادامه داده است:‌‌به تعبیر روشن‌تر، یافته‌هاى یقین‌آور و عارى از خطا آشکار ساخت که اجراى طرح امنیت اجتماعى بسترى را فراهم ساخته است که در آن شهروندان با ایمنى و آرامش قادرند در جهت اهداف خویش و کشور فراببالند و فرآیند رشد و بالندگى را به فراخور رغبت، اشتیاق، انگیزش و ظرفیت ذهنى و روانى خویش استمرار بخشند و مقاصد خویش را فراچنگ زنند.
رئیس پلیس پایتخت مى‌افزاید: «بنده بر این باورم که صدا و سیما با اجراى برنامه‌هاى جذابى نظیر معرفى مدل‌هاى پوشش، اجراى میزگردهاى کارشناسانه و تهیه و تولید صدها ساعت برنامه جذاب و حرفه‌اى دیگر، تغییرات ملموس و محسوسى را در باور و کنش شهروندان محترم ایجاد نموده است و از آن گذشته به زعم من با تأمل اندک در برنامه‌هاى چند ماه اخیر صدا و سیما به سهولت مى‌توان دریافت که این رسانه نقش پراهمیتى در افزایش احساس امنیت شهروندان و تعالى شأن و منزلت نهادهاى نظام و به ویژه نیروى انتظامى جمهورى اسلامى ایران ایفا نموده است. از همین روى شایسته نیست که تمامیت چنین رسانه اثرگذارى را به خاطر احساساتى بودن مجرى جوان آن مورد چالش قرار دهیم اما نکته شعف‌انگیز و قابل تأمل متعاقب بخش اول برنامه کوله‌شتى واکنش آحاد مردم جامعه به ویژه نخبگان، کارشناسان و ارباب جراید بود. پس از بخش برنامه شب‌ اول کوله‌پشتی، هزاران نفر با پیام‌هاى تلفنی، پست الکترونیکى (ایمیل) و جز آن، ضمن ابراز ناخرسندى از واکنش‌هاى نمایشگرانه مجرى برنامه، خواهان استمرار قاطعانه‌تر طرح ارتقاى امنیت اجتماعى شهروندان شدند.»
گفتنى است: افزون بر آن، در 2 روز پس از اجراى این برنامه‌ها، ده‌ها مقاله در نشریات، روزنامه‌ها و سایت‌هاى مختلف انتشار یافت که در اغلب آن‌ها بر ضرورت استمرار طرح تأکید گردید. علاوه بر آن، ده‌ها تن از نمایندگان محترم مجلس، قضات و وکلاى محترم و اساتید فرهیخته حوزه و دانشگاه در تماس تلفنى با بنده اینجانب و ناجا را به خاطر اجراى طرح امنیت اجتماعى مورد تحسین قرار دادند.»
رادان در نامه خود اضافه کرده است:بنابراین از همه صاحبان قلم و بیان و گفتار، عاجزانه درخواست مى‌کنم که از استمرار سرزنش صدا و سیما بپرهیزند. چه ایمان راسخ دارم که بسیارى از کسانى که در این رسانه ارزشمند خدمت مى‌کنند از هیچ تلاشى براى ‌افزایش مشروعیت نظام مقدس جمهورى اسلامى و افزایش شأن و کرامت شهروندان محترم فروگذار نمى‌کنند.


نوشته شده در  شنبه 86/5/13ساعت  12:42 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()