سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

نتایج یک نظرسنجی‌ خواندنی درباره مسلمانان آمریکا

یک‌ هفته‌ نامه‌ چاپ‌ آمریکا نوشت:‌ نظرسنجی‌‌ها نشان‌ می‌دهد ‌38‌ درصد آمریکایی‌ها معتقدند مسمانان‌ این کشور بی‌‌دلیل‌ و با بی‌عدالتی مورد اتهام‌ و نامهربانی‌ قرار گرفته‌ اند.
‌ هفته‌ نامه‌ نیوزویک‌، در آخرین‌ شماره‌ خود در تحلیلی‌ با عنوان ‌«مسلمانان‌ آمریکا»‌ نوشت‌: امروز‌ آمریکایی‌ها، شهروندان مسلمان‌ خود را در سطحی‌ گسترده‌ پذیرفته‌اند، اما همچنان‌ نگران مسلمانان‌ افراطی‌ هستند که‌ در آمریکا بسر می‌برند.‌
بر اساس‌ تحقیق‌ و نظرسنجی‌ در این‌ هفته‌‌نامه،‌ ‌ ‌40‌ درصد آمریکایی‌‌ها معتقدند که مسلمانان‌ آمریکا به‌ همان‌ اندازه‌ که‌ به‌ اسلام‌ معتقدند و به‌ آن‌ پایبندند، به‌ آمریکا نیز وفادارند.
 ‌32‌ درصد نیز  اعتقاد آن‌ها به‌ اسلام‌ را بیشتر از آمریکا می دانند و ‌ ‌46‌ درصد نیز بر این باورند که کشورشان‌ بیش‌ از اندازه‌ به‌ مسلمانان‌ اجازه‌ داده‌ است‌ تا به‌ این کشور مهاجرت‌ کنند.
شمار قابل‌ توجهی‌ از پاسخ دهندگان یعنی‌ ‌63‌ درصد از آنان باور دارند که‌ مسلمانان‌ از خشونت‌‌ها در آمریکا چشم‌پوشی می‌کنند و ‌40‌ درصد آن‌ها معتقدند که دستورات‌ قران‌ حاوی‌ خشونت‌ نیست.
‌ در همین‌ رابطه‌ ‌41‌ درصد آمریکایی‌ها براین اعتقادند که فرهنگ‌ اسلامی‌، عملیات‌ انتحاری‌ را‌ ارزش می‌پندارد‌ و ‌52‌ درصد نیز ، مسلمانان‌ آمریکا را از مسلمانان خارج‌ از این‌ کشور صلح‌‌جوتر می‌دانند و تنها هفت‌ درصد می‌گویند مسلمانانی‌ که‌ در خارج‌ از آمریکا زندگی‌ می‌کنند، از مسلمانان‌ آمریکایی‌ صلح‌ جوتر هستند و به‌ همین‌ علت،‌ نگران‌ افراط‌گرایی‌ مسلمانان‌ امریکایی‌ هستند.
براساس‌ این‌ نظرسنجی‌،‌ ‌38‌ درصد از افرادی که در این تحقیق شرکت داشتند، اعلام‌ کردند که نگران‌ این‌ تندروی‌ها هستند و ‌16‌ درصد  بسیار نگران‌ هستند.
به‌ این‌ ترتیب،‌ بیش‌ از نیمی‌ از آمریکایی‌ها نگران‌ تندروی‌ و افراط‌گرایی‌ جامعه‌ مسلمانان‌ آمریکا هستند و همین‌ نگرانی‌ باعث شده‌ تا «اف‌ بی‌ ای»‌ در مساجد آمریکا دستگاه ضبط صوت قرار دهد، این در حالی است که‌ ‌52‌ درصد آمریکایی‌ها با این‌ جاسوسی‌ و نظارت‌ که‌ مخالف‌ قوانین‌ نیز هست‌، موافقند و در مقابل‌ ‌38‌ درصد معتقدند که مسمانان‌ این کشور بی‌دلیل‌ و با بی‌عدالتی‌ مورد اتهام‌ قرار گرفته‌اند‌.
نظرسنجی‌ها نشان‌ می‌دهد که اگر حملاتی‌ از قبیل‌ ‌11‌ سپتامبر بار دیگر اتفاق‌ بیفتد، ‌25‌ درصد آمریکایی‌ها معتقدند باید تمامی‌ مسلمانان‌ آمریکایی‌ را بازداشت‌ کرد در حالی‌ که‌ ‌60‌ درصد مخالف‌ بازداشت‌ مسلمانان‌ هستند.
هم‌ اکنون‌ بین‌ سه‌ تا شش‌ میلیون‌ مسلمان‌ در آمریکا زندگی‌ می‌‌کنند. ‌36‌ درصد آمریکایی‌ها حداقل‌ یک‌ مسلمان‌ را می‌شناسند که‌ در امریکا زندگی‌ می‌کند و یا با او دوست‌ هستند‌.
‌69‌ درصد می‌گویند که دانش‌ آموزان‌ مسلمان‌ حق‌ دارند در مدرسه‌ به‌ اعمال‌ مذهبی‌ خود، بپردازند و دختران‌ پوشش‌ اسلامی باشند، در حالی‌ که‌ ‌23‌ درصد با این‌ موضوع‌ مخالف‌ هستند‌.


نوشته شده در  یکشنبه 86/5/7ساعت  6:7 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()