سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

عصبانیت روزنامه اسرائیلی از سریال "مدار صفر درجه"

روزنامه اسراییلی‌ها‌ آرتص نسبت به سریال «مدار صفر درجه» واکنش نشان داد و آنرا در راستای اهداف جمهوری اسلامی در مخالفت با اسراییل دانست.
این روزنامه که از پرخواننده ترین روزنامه‌ها‌ی صهیونیستی است در گزارشی از این سریال ایرانی که بیانگر پیگیری مداوم آن است با اشاره به پخش این سریال در ساعات پر بیننده سیمای جمهوری اسلامی نوشت: این سریال تداعی گر جریان ضد یهودی می‏باشد.
در این گزارش همچنین با اشاره به سرمایه گذاری بالای صورت گرفته بر روی این سریال که در تهران، بوداپست و پاریس فیلمبرداری شده است، هدفهای دیگر آن مجموعه تلویزیونی را رساندن این پیام دانست که ایران به طور سنتی با یهودیان خوب بوده است و این جامعه اروپا بوده که آنها را مورد تبعیض و اذیت و آزار قرار داده است.

ها آرتص همچنین با اشره به برخی گفتگوهای فیلم ابراز عقیده کرد: بخشهای به نمایش در آمده از این سریال همگام با موضع رسمی ایران است که نبرد اسراییل و اعراب یک مشکل اروپایی است و بنابراین یهودیان ساکن اسراییل باید به اروپا باز گردند.
این روزنامه اسراییلی بااشاره به سخنان رئیس جمهور کشورمان در افسانه خواندن هولوکاست، موضع تهیه کننده این سریال را نسبت به "هولوکاست" غیر شفاف دانست.
ها آرتص این سریال را دارای پیام دیگری نیز می‏داند، اثبات آنکه ایران زادگاه تمدن است زیرا فلسفه ایران باستان از فلسفه یونان قدیمی تر است و به عبارتی این سریال را جوابی به فیلم "300" می‏داند.
سریال مدار صفر درجه که به کارگردانی حسن فتحی ساخته شده است به ماجرای درام و عاشقانه بین یک دختر یهودی به نام سارا استروک و پسری ایرانی به نام حبیب پارسا در دوران جنگ جهانی دوم می‏پردازد که در حال تحصیل در فرانسه با یکدیگر آشنا می‏شوند و در خلال فیلم به روابط نازی‌ها‌ و صهیونیست‌ها‌ می‏پردازد.
روزنامه‌ها‌ آرتص پس از آنکه خلاصه ای از سریال را بیان می‏کند جمله ای از عموی سارا را برای اثبات ضد صهیونیست خواندن این سریال نقل می‏نماید: «سرنوشت قوم یهود همیشه پیچیده و دشوار بوده است و راه حل آن مهاجرت به کشورهای عرب نشین نمی‏باشد.»
گفتنی است رئیس هیات مدیره انجمن کلیمیان تهران ؛ ارایه تصویری واقعی از تفکرات یهودیان آزاد اندیش , جداسازی ماهیت صهیونیزم از یهودیت نبوی و اشاعه فرهنگ همزیستی ایرانیان موحد را از جمله نقاط قوت سریال "مدار صفر درجه " بر شمرده است.


نوشته شده در  شنبه 86/4/30ساعت  11:55 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()