سیاه نمایی تلویزیون اسپانیا از جامعه ایران

کانال 2 تلویزیون دولتی اسپانیا هفته گذشته با پخش یک فیلم از پیوند کلیه در ایران، تصویری شدیدا تیره از اوضاع اجتماعی و اقتصادی ایران ارائه کرد.
به گزارش الف، این فیلم 70 دقیقه ای که توسط شبکه RTVE2 در تاریخ 27 ژوئن پخش شده است، سرگذشت جوانی ایرانی به نام مهرداد را به تصویر می کشد که برای سیرکردن شکم خود ناچار شده کلیه هایش را به قیمت 3 هزار یورو بفروشد.
این فیلم، مهرداد را نمونه ای از شهروندان ایرانی معرفی می کند که در فقر و فلاکت و سوء تغذیه زندگی می کنند، در حالی که حاکمان جامعه ایران طرح های اتمی بلند پروازانه را در سر می پرورانند.
این فیلم که با کمک انجمن حمایت از بیماران کلیوی تهیه شده، مراحل بازاریابی، یافتن مشتری و چانه زنی برای فروش کلیه را با سیاه نمایی هر تمام تر به تصویر کشیده و مردم ایران را انسان هایی بی عاطفه معرفی می کند که بویی از نوع دوستی و از خودگذشتگی نبرده اند.
در حالی که گروه های تصویربرداری صداوسیما برای ضبط برنامه در سطح شهر و یا بیمارستان های کشورمان به انواع مجوزهای ناجا یا هماهنگی های سخت اداری - انتظامی نیاز دارند، گروه تصویربرداری تلویزیون اسپانیا به راحتی موفق شده است در انجمن حمایت از بیماران کلیوی و بیمارستان محل پیوند کلیه، تصویرهای لازم را تهیه کرده و پیام های غیرمنصفانه و یکطرفه خود را به بیننده منتقل کند.


نوشته شده در  شنبه 86/4/16ساعت  3:53 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()