سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مخالفت یهودیان با اعطای دکترا به خاتمی

رهبران یهودی از اقدام دانشگاه «سنت اندرو» اسکاتلند، مبنی بر اعطای مدرک افتخاری به رئیس‌جمهور سابق ایران، سیدمحمد خاتمی، انتقاد کردند.

به گزارش  «نافذ»، «جویش تلگراف» نوشت: خاتمی، «حزب‌الله» را به «خورشید درخشانی که همه مسلمانان را گرم می‌کند»، تشبیه کرده بود.
«اپرایم بوروفسکی»، مدیر شورای اسکاتلندی جامعه یهودیان از این دانشگاه خواسته است تا اعطای مدرک دکترا را که قرار است در 31 اکتبر به خاتمی اهدا شود، لغو کند. او گفت: «حتی یک جستجوی کوتاه در اینترنت نیز نشان خواهد داد که خاتمی حامی تروریسم ضد یهودیت حزب‌الله است، در حالی که جستجوهای دقیق‌تر، تنها اسناد کمی را مبنی بر حمایت وی از پیشرفت گفت‌وگوی بین مذاهب نشان می‌دهد. اهدای نشان افتخار به چنین مردی، زیر سؤال بردن خود مفهوم «افتخار» نیز هست. دانشگاه «سنت اندرو» باید این کار را متوقف کند».
این مدرک به خاطر تجلیل از تلاش‌های خاتمی در تشویق گفت‌وگوی بین مذاهب به او اهدا می‌شود.
خاتمی هم‌اکنون رئیس بنیاد بین‌المللی گفت‌وگوی تمدن‌هاست.
در دانشگاه «سنت اندرو»، او مؤسسه‌ای مطالعاتی در مورد ایران باز خواهد کرد که کتاب‌هایی به ارزش صد هزار پوند داراست. او همچنین در تالار Younger دانشگاه نیز سخنرانی خواهد کرد. این مدرک توسط «سر منزیس کمپسل»، مشاور دانشگاه که به خاطر موضع ضداسرائیلی مشهور است، اهدا می‌شود.
دکتر «کنت کالینز»، رئیس شورای نمایندگان یهودی «گلاسکو» گفته است: «اعطای دکترای افتخاری از سوی یک دانشگاه اسکاتلندی به خاتمی به عنوان پاداش به کشور وی، به خاطر موضعش علیه اسرائیل است. من با مسئولان دانشگاه صحبت می‌‌کنم تا در این‌باره بیندیشند.
این در حالی است که مقامات دانشگاه نیز از کار خود دفاع و اعلام کرده‌اند که دانشگاه آنان با دانشگاه‌های دیگر فرق دارد.


نوشته شده در  یکشنبه 85/7/30ساعت  2:13 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()