سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مردی که برادر دوقلوی خود راخورده بود

نافذ: سانجو باگات، دارای شکمی بسیار بزرگ شده بود و به مانند زنان باردار هر آن انتظار وضع حمل او می رفت، به همین دلیل به سختی نفس می کشید.

به گزارش خبرنگار نافذ به نقل از ای.بی.سی.نیوز باگات که در منطقه ناگپور هندوستان زندگی می کرد در این باره اظهار داشت: سالها بود که با مشکل تورم شکمم همچنان درگیر بودم، اما یک شب در ژوئن 1999 مشکل من آن چنان حاد گردید که از یک نگرانی معمولی فراتر رفت.                                                                          

آمبولانس با سرعت کشاورز 36 ساله را به بیمارستان رساند. پزشکان گمان کردند که او ممکن است یک تومور غول آسا در شکم خود داشته باشد، لذا تصمیم به انجام عمل جراحی و برداشتن این غده عظیم گرفتند.

اصولاً تومور آن قدر بزرگ بود که بر روی قلب و قفسه سینه او فشار وارد می کرد و به همین دلیل از تنگی نفس شدیدی برخوردار بود.

دکتر آجای مهتا، پزشک متخصص غدد در بیمارستان تاتامموریال شهر مومبای با بیان این مطلب افزود: به دلیل اندازه عجیب تومور، حتی کار عمل جراحی با دشواری مواجه شد، لذا ما مشکلات بسیاری را پیش بینی کردیم.

دکتر مهتا گفت: معمولاً کار را از نقطه کانونی تومور شروع می کنیم، اما در حالی که بر روی باگات جراحی می کردم، چیزهایی دیدم که هرگز تا آن زمان با آنها مواجه نشده بودم. هرقدر بر روی شکم باگات برشهای عمیق تری انجام می دادم، مایعات زیادی از شکم وی به بیرون می ریخت. در همین اثنا چیزهای خارق العاده و عجیب و غریبی اتفاق افتاد، به طوری که در نهایت تعجب با موجودی ناشناخته در داخل شکم باگات مواجه شدم و واقعاً برای من این قضیه تکاندهنده بود.

در آن روز دکتر دیگری نیز به اتاق عمل برای کمک فراخوانده شد. او به محض اینکه دست خودش را داخل کرد، گفت که مقدار زیادی استخوان در داخل شکم باگات وجود دارد. ابتدا یک پا را خارج نمود. سپس پای دیگری را نیز خارج نمود. سپس بخشهایی از جنین و مقداری مو، مقداری از ران و فک را نیز از شکم بیمار بیرون کشید.

مهتا می گوید: درون شکم او آن چنان وحشتناک بود که ما با موجودی نیمه شکل گرفته که دارای اندامهایی چون پاها و دستهایی بسیار کامل شده، برخورد نمودیم. حتی ناخنهای دست و پای این موجود عجیب الخلقه کاملاً بلند بودند. واقعاً ترسیده بودیم. دچار شگفتی و سرگیجه شده بودیم.

پس از پایان عمل جراحی در وهله اول به نظر می رسید که باگات، وضع حمل کرده است. اما در واقع، مهتا برادر دوقلوی باگات را از شکم او خارج نموده بود. عمل جراحی باگات، یکی از نادرترین عملیات پزشکی در نوع خود می باشد. یکی از غیرعادی ترین پدیده هایی است که در زمان شکل گیری جنین درون رحم مادر، وارد شکم جنین دوقلوی خود می شود و رشد و نمو خود را از درون نوزادی که بعدها متولد می شود، در پیش می گیرد.

این جنین 9 ماه درون شکم برادرش باگات و سپس 36 سال پس از تولدش نیز همچنان با او رشد می کند و از خون وی تغذیه می کند. اما از آن جایی که موجودی ناقص می باشد، به صورتی تبدیل به اندامهای درونی او می شود. در غیر این صورت با مرگ جنین باگات هم حیات خودش را از دست می داد. به همین دلیل است که می بینیم، با وجود 36 سال درون شکم باگات، جز دردهای شدید خطر دیگری برای او نداشته است.

"جنین در جنین" یکی از شگفت انگیز ترین پدیده های پزشکی در دنیا به شمار می آید. جنینی که در درون جنین دیگر قرار دارد از خون دوقلوی خود حتی بعد از تولد همچنان تغذیه می کند تا جاییکه کاملا رشد کند.

پزشکان هندی خاطر نشان کرده اند که تا کنون کمتر از 90 مورد جنین در جنین در تاریخ پزشکی در دنیا مشاهده شده است.

مهتا با ذکر این مسایل می گوید: این روزها با گذشت حدود 7 سال از آن زمان، باگات همچنان از سلامتی کامل برخوردار است البته گاهی اوقات نیز احساس ناراحتی می کند که به وی می گوییم پس از آن عمل جراحی طبیعی است که او چنین حالتی داشته باشد.


نوشته شده در  چهارشنبه 85/7/12ساعت  3:51 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()