سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ضربه ی افشای یک نامه

افشای نامه ی محرمانه ی امام توسط هاشمی رفسنجانی بازتابهائی را در بین محافل خبر پراکنی داشته که همگی به ضرر نظام تمام خواهند شد.در ذیل توجه شما را به بعضی از آنها جلب میکنم.

«بی.بی.سی»  تصویر امام خمینی (ره) را در کنار تیتر «پیشنهاد ساخت سلاح اتمی به آیت‌الله خمینی» منتشر کرد و افزود: «نامه محرمانه آیت الله خمینی، رهبر پیشین ایران در مورد پایان جنگ با عراق که برای نخستین بار علنی شده حاوی عبارتی است که نشان می‌دهد فرمانده وقت سپاه پاسداران، دستیابی به تجهیزات نظامی پیشرفته، از جمله سلاح‌های اتمی را برای پایان موفقیت‌آمیز جنگ ضروری می‌دانسته است...این نخستین بار است که از قول یکی از مقام‌های عالیرتبه نظامی ایران، پیشنهاد ساخت جنگ افزار اتمی مطرح می‌شود.»

تحلیلگر رسانه دولت انگلیس  نوشت: «به نظر می‌رسد، مشاجره پنهان آقای رفسنجانی و محسن رضایی، بی‌ارتباط با بحران هسته‌ای ایران و روابط خارجی ایران نباشد.
محسن رضایی از منتقدان سرسخت هیأت مذاکره کننده هسته‌‌ای ایران در دولت محمد خاتمی است، هیأتی که عموما متشکل از متحدان آقای رفسنجانی بود.
آقای رفسنجانی نیز به نوبه خود از نحوه عملکرد هیأت مذاکره کننده ایرانی در دولت محمود احمدی‌نژاد ناراضی است و این نارضایتی را بارها با الفاظی دیپلماتیک ابراز کرده است.»


رادیو فردا، وابسته به سازمان سیا امروز نیز درباره واکنش رسانه‌های ایران به انتشار نامه امام (ره) نوشت: «اما رسانه‌های اصلاح‌طلب خواهان آن شدند که با توجه به محتوای نامه، منافع ملت را بر به اصطلاح آبروی خود ترجیح داده و در شرایط بین‌المللی کنونی از همان قاعده‌ای پیروی کنند که آیت‌الله خمینی کرده بود؛ یعنی «برای صیانت از دین و حفاظت از جمهوری اسلامی اگر آبرویی داشته باشند خرج کنند و به بحران اتمی پایان دهند». روزنامه کارگزاران در سرمقاله خود به رهبر جمهوری اسلامی توصیه می‌کند با همان شهامت و واقع بینی آیت‌الله خمینی با گذشتن از آبروی خویش و پذیرش تعلیق غنی‌سازی، نقطه پایانی بر بحران به وجود آمده بگذارد. »

در همین حال «یونایتدپرس اینترنشنال» نوشت: نامه‌ای از آیت‌الله خمینی که در سال 1988 نوشته شده بوده است، می‌گوید که ایران برای پیروزی بر عراق جنگ نیاز به سلاح اتمی دارد.


نوشته شده در  یکشنبه 85/7/9ساعت  5:0 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()