سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

افشاگریهای زن انگلیسی درباره جنایتها و روشهای عضوگیری منافقین

به گزارش خبرنگار نافذ«آن سینگلتون» 48 ساله یکشنبه در گفتگو با روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن گفت، سازمان تروریستی مجاهدین (منافقین) برای جذب نیروهای جدید از روشهایی استفاده می کند که همه گروههای مذهبی افراطی و خطرناک، که به آنها «کالت» گفته می شود، معمولا بکار می گیرند.


سینگلتون افزود، کالتها با اعمال شیوه های شناخته شده روانشناسانه به تدریج افراد نا آگاه را بدام انداخته و آنچنان آنها را از دنیای پیرامون خود مجزا می کنند که فرد بدام افتاده حاضر می شود دست به هر اقدامی برای اثبات میزان فرمانبری خود بزند.
وی گفت در میانه های دوره ای که در حال جذب به این تشکیلات بوده اعضای منافقین نواری ویدئویی از عملیات انتحاری یک زن را به او نشان دادند که با نزدیک کردن خود به یکی از روحانیون جمهوری اسلامی خود و این روحانی را کشته است.
سینگلتون گفت در ابتدا با تماشای عملیات تروریستی انتحاری بسیار متعجب شده است ولی بتدریج با نمایش مکرر این ویدئو وی قانع شده است که زنی که دست به چنین کاری زده فردی فداکار بوده است.
این زن بریده از تشکیلات منافقین سپس به تشریح مفصل نحوه جذب اولیه خود به تشکیلات و از دست دادن کار و تحصیلش در راه همکاری با منافقین پرداخت و گفت بتدریج همه داراییهایم را به آنها واگذار کردم.
وی افزود، در ادامه آنها موفق شدند در سال 1992 من را به اعزام به عراق برای آموزشهای نظامی ترغیب کنند.
سینگلتون افزود با وجودی که در ابتدا از حضور در پایگاه منافقین در عراق بسیار راضی بود ولی اولین بار زمانی که وی را بخاطر تمایلش به ازدواج مورد تنبیه قرار دادند سوالهایی برایش ایجاد شد و در فرصتی که در سال 1993 بوجود آمد توانست به انگلیس بازگردد و با کمک مادرش و فردی که بعدا با وی ازدواج کرد، نسبت به ادامه همکاری با منافقین تردید کند.
«علی خدابنده» همسر سینگلتون نیز از اعضای منافقین بود که همانند این زن انگلیسی موفق شد از جوخه های آتش تروریستهای منافقین بگریزد و هم اینک در شهر لیدز در انگلیس از طریق نهادی مدنی که خودش پایه گذاری کرده کمکهایی را در اختیار بریدگان از این تشکیلات تروریستی قرار می دهد.
سینگلتون گفت، وی و همسرش پس از سه سال تقلای درونی بالاخره در سال 1996 موفق شدند بطور کامل، ارتباط خود را با سازمان منافقین قطع کنند ولی با این حال تاثیر رفتارهای سازمانی این کالت موجب شد تا آنها نتوانند تا سه سال بعد (1999) بطور کامل از نظر روحی خود را احیا کنند و به زندگی عادی بازگردند.
وی گفت، در این سال آنها با تشکیلاتی انگلیسی به نام «مرکز اطلاعات کالت» آشنا و برای اولین بار متوجه شدند که هر دو آنها گناهی را مرتکب نشده اند و صرفا به دلیل سادگی در دام تشکیلاتی که از روشهای عضوگیری کالتها بخوبی بهره می گیرد، افتاده بودند.
سینگلتون گفت، از همان زمان تصمیم گرفت تا در فعالیتهای مدنی برای مقابله با گروههای کالت شرکت کند و از گرفتار شدن افراد ساده لوح جدید در دام این تشکیلات تروریستی جلوگیری کند.
این زن جدا شده از منافقین در پایان گفت، من همچنان خود را مسلمان می دانم ولی مسلمانی که قادر است آزادانه بیاندیشد و مستقلانه تصمیم بگیرد و به زندگی عادی خود ادامه دهد.


نوشته شده در  یکشنبه 85/7/9ساعت  4:43 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()