سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

صلح حتی بااسرائیل

رییس‌‏جمهوری سوریه بر خواست کشورش مبنی بر صلح با اسرائیل تاکیدکرد.

آسوشیتدپرس گزارش داد که بشار اسد، رییس‌‏جمهوری سوریه در مصاحبه‌‏ای با مجله آلمانی «اشپیگل» گفت: « سوریه صلح با اسرائیل را خواستار است.»

به گزارش نافذ وی همچنین به دخالت آمریکا در منطقه خوش‌‏آمد گفت ولی در همین حال به واشنگتن هشدار داد که اگر می‌‏خواهد در منطقه تغییر مثبتی ایجاد شود، باید به آنچه که مردم خاورمیانه می‌‏اندیشند، گوش فرادهد.

اسد واشنگتن را به کمک به ناامیدی در سوریه متهم کرد و افزود: «آمریکا در مقابل گفت‌‏وگوی بین فرهنگ‌‏ها سکوت می‌‏کند. آمریکا باید بیشتر گوش کند و باید به منافع دیگران نیز گوش کند.»

وی با تشبیه نزدیکی واشنگتن به جنگ علیه تروریسم به پزشکی که به جای ریشه‌‏کنی تومور، آن را گسترش می‌‏دهد، گفت: «تروریسم به جای ریشه‌‏کنی هر روز رشد می‌‏کند. ما از این جهت رنج می‌‏بریم اما آمریکا نمی‌‏خواهد با ما همکاری کند.»

وی تأکیدکرد: «ما خواستار صلح، حتی صلح با اسرائیل هستیم.»

بنابراین گزارش، اسد در این گفت‌‏وگوی اختصاصی با مجله آلمانی «اشپیگل»، گفته است که سوریه با وجود مشترکات بسیار زیاد با ایران، بر سر موضوع اسرائیل با این کشور تفاوت ‌‏نظر دارد، چرا که محمود احمدی‌‏نژاد، رییس‌‏جمهوری اسلامی ایران معتقد است که اسرائیل باید ریشه‌‏کن و ازنقشه جهان محو شود، در صورتی که سوریه به صلح با اسرائیل معتقد است.

گفتنی است سوریه از متحدین ایران در خاور میانه بشمار میرود و اعلام چنین مواضعی میتواند به تیرگی روابط فی مابین منجر شود.


نوشته شده در  چهارشنبه 85/7/5ساعت  5:10 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()