سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

انتشار فیلم اعمال غیراخلاقی سربازان استرالیایی در عراق


وزارت دفاع استرالیا اعلام کرد: درباره تصاویر ویدئویی از سوءرفتار سربازان استرالیایی در عراق از جمله سوزاندن اجساد کشته‌های عراقی تحقیق خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این تصاویر شامل 14 فیلم ویدئویی است که توسط سربازان استرالیایی در عراق و برای شرکت در یک مسابقه غیررسمی فیلم‌های ویدئویی گرفته شده است.

مجله «تایم» آسیا با انتشار این خبر در پایگاه اینترنتی خود نوشته است: یکی از فیلم‌ها اجساد سوخته شده عراقی‌هایی را نشان می‌دهد که در نتیجه انفجار کشته شده‌اند و در فیلمی دیگر یک سرباز استرالیایی با اسلحه به سر یک مرد عرب که زانو زده، نشانه رفته است.

در فیلمی دیگر سربازانی نشان داده می‌شود که برهنه شده و در حال شوخی و مسخره بازی با اسلحه‌هایشان هستند از جمله یکی از آنها که سرعت بیرون کشیدن اسلحه اش را به نمایش می‌گذارد.

به نوشته «تایم» این فیلم‌ها ابتدا در پایگاه اینترنتی YouTube منتشر شده بود اما بعداً به درخواست وزارت دفاع استرالیا برداشته شد.

«مارشال انگس هوستون»، فرمانده نیروی هوایی استرالیا گفت درباره این فیلم‌ها که بین سال‌های 2003 تا 2005 گرفته شده، تحقیقاتی بعمل خواهد آمد. ژنرال پیتر لیهای، فرمانده ستاد مشترک ارتش نیز گفت سربازان خاطی در فیلم‌ها چنانچه نتوانند اعمالشان را توضیح دهند، از ارتش اخراج خواهند شد.



نوشته شده در  دوشنبه 85/6/27ساعت  3:10 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()