سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

پشت پرده تغییرات مدیریتی در استقلال

این روزها پس از استعفای حسین قریب قرار است مدیرعامل جدیدی برای باشگاه استقلال تعیین شود. به مناسبت نوسازی به بررسی اتفاقات چند ماه گذشته که استقلال تحت نظارت وزارت رفاه بود می پردازد تا پشت پرده تغییرات جدید استقلال بیشتر مشخص شود.

پس از نشستن پرویز کاظمی بر مسند وزارت رفاه، وی عده ای از همراهان ودوستان خود را به این وزارتخانه آورد و آنان را در پست های کلیدی قرار داد. همراهان کاظمی که غالبا تفکرات کارگزارانی دارند با ایجاد رابطه و پیوند با عناصر مشارکتی باقیمانده از دولت گذشته در وزارت رفاه مافیایی به وجود آوردند که همه امور این وزارت را هدایت می کنند.

به گزارش نوسازی، منوچهر صالحی مشاور فرهنگی ورزشی وزیر و نماینده تام الاختیار ایشان در باشگاه استقلال کلیدی ترین نیروی همراه کاظمی است و در تمام شئون و تصمیمات وزارتخانه دخالت تام دارد و بخش عمده ای از چیدمان نیروها توسط او انجام می پذیرد .

گزارش نوسازی حاکیست، همکاری صالحی با کاظمی ریشه در باشگاه ورزشی سایپا دارد. کاظمی در آن باشگاه سمت رئیس هیئت مدیره را داشته و صالحی مدیر عامل باشگاه بوده است.

صرف نظر از تخلفات عدیده صالحی در باشگاه سایپا که پرونده بسیاری از آنها مفتوح است، شغل اصلی صالحی بازاریابی است ومشاور بازاریابی فدراسیون فوتبال دادکان نیز بوده است.
بر اساس گزارش نوسازی، صالحی به همراه باقر زادگان و مهرعلی«مدیر کل حوزه وزارتی وزارت رفاه» یک شرکت بزرگ تبلیغاتی تحت عنوان شبکه سبز را مدیریت می کنند. این شرکت، تبلیغات محیطی لیگ برتر را خریداری کرده است. کنسرسیوم تبلیغات صدا و سیماست و انتشار روزنامه ورزشی گل و...از دیگر فعالیتهای اخیر این شرکت است.

به گزارش نوسازی، طرح واگذاری باشگاه استقلال به وزارت رفاه حاصل تلاش صالحی است. گو اینکه این واگذاری اعتراضات گسترده ای را به همراه داشته و حتی سنخیت این فعالیت با شرح وظایف وزارت رفاه هنوز هم در هاله ای از ابهام و تردید قرار داد. اما چون بستر فعالیتهای اقتصادی و سطح اقدامات سیاسی صالحی را دچار تحول می کند، کلیه فعالیتهای وزارتخانه را تحت الشعاع قرار دارد داده است.
گزارش های دریافتی نوسازی حاکیست، صالحی در این مدت کوتاه با استفاده از اعتبار استقلال توانسته است حوزه بازاریابی خود را تا خارج از مرزها گسترش داده و با راه اندازی شرکتهای وابسته و مرتبط، فعالیت های اقتصادی فراوانی را تحت لوای استقلال آغاز نماید.

به گزارش نوسازی، آخرین نمونه از این فعالیت ها، راه اندازی یک شرکت خدماتی و رفاهی توسط او و مهر علی، عزیزی«معاون سابق امور مجلس و عنصر مشارکتی»، عباسی«مدیر کل امور مجلس »، امیدوار رضایی«نماینده مجلس ورپیس هیات مدیره استقلال» و موسوی«رئیس سازمان بیمه خدمات درمانی» است که تامین غذای کارکنان وزارت رفاه و برخی سازمانهای تابعه با نامه و توصیه مهر علی به این شرکت واگذار گردیده است.
گفتنی است، صالحی برای پیشبرد مقاصد سیاسی خود از همان آغاز حساسیت خاصی به مجلس و ارتباط با نمایندگان داشته است. برای اولین بار در طول تاریخ باشگاههای ورزشی سه نماینده(مصری- رئیس کمیسیون اجتماعی، امیدوار رضایی -رئیس کمیسیون بهداشت و عشرت شایق- عضو کمیسیون اصل نود) به سمت رئیس، نائب رئیس و عضو هیئت مدیره یکی از پر طرفدارترین باشگاههای ورزشی منصوب شده اند و جالب آنکه عزیزی و عباسی معاون سابق وزیر و مدیر کل امور مجلس وزارت رفاه هم به ترتیب به سمت دبیر هیئت مدیره و معاون اقتصادی باشگاه انتخاب گردیده اند.

برخی بر این باورند که صالحی از ارتباطات خود با مجلس اولا گسترش فعالیتهای اقتصادی با استفاده از رانت نمایندگان و در ثانی استفاده از نفوذ سیاسی آنها برای رسیدن به قدرت(در کوتاه مدت: ریاست فدراسیون فوتبال و نمایندگی مجلس)، و مصونیت در مقابل تهدیدهای احتمالی را دنبال می کند.


نوشته شده در  شنبه 85/6/18ساعت  1:36 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()