سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
امام  به علامه مصباح فرمودند همین الان باید دانشجوهایت را زیاد کنی
به گزارش نافذ  به نقل از سایت مشرق حجت الاسلام نبویان  گفت: ایشان (علامه مصباح ) چهار سال قبل از انقلاب به فکر افتاد که باید طلبه را با علوم جدید آشنا کند و باید با زبان روز آشنا باشد و انگلیسی را یاد بگیرد، اقتصاد مدرن را بفهمد، جامعه‌شناسی دانشگاهها را بداند؛ اگر نیاز است باید دانشجو به خارج فرستاد، باید همایش مشترک گذاشت تا به بعد از انقلاب می‌رسد و امام (ره) با تیزبینی از آیت الله مصباح حمایت کرد.
آقای رحیمیان که در دفتر امام (ره) بود، نقل می‌کرد: یک زمانی از اینجا و آنجا به دفتر درخواست ارسال کرده بودند و برای موسسه‌هایشان بودجه می‌خواستند؛ امام (ره) از این موضوع و کثرت درخواست ها ناراحت بودند و در همین فضا، نامه آیت الله مصباح رسید که موسسه ای داریم و اگر صلاح می‌دانید بودجه دهید. تا نامه ایشان آمد، امام آیت الله مصباح را خواستند و ایشان برای امام روال موسسه را توضیح دادند. امام هم به علامه فرمودند همین الان باید دانشجوهایت را زیاد کنی، در حالی که موسسه فقط تا تیر ماه جذب داشت و آن موقع آبان بود.
تا وقتی امام زنده بودند بیش از نود درصد بودجه را تقبل می‌کرد. زمینی را هدیه کرد و دولت را موظف کرد هزینه ساخت آن را بدهد؛ به همین دلیل هم اسم موسسه امام خمینی شد. اصلا رئیس این موسسه آیت الله مصباح نیست، این موسسه متعلق به رهبر است. در زمان امام متلعق به رهبر بود، الان هم متعلق به رهبری است.
حقوق اعضای هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) را دفتر آقا می‌دهد. بخشی کمی از بودجه، شاید ده درصد از دولت گرفته می‌شود. در دوران آقای احمدی نژاد، وزیر علوم آمد موسسه پیش حاج آقا که چرا از ما بودجه نمی‌گیرید؟ حاج آقا فرمود: اگر می‌خواهید بودجه بدهید، بدهید دفتر آقا تا از آنجا برای موسسه بیاید، ما از شما بودجه نمی‌خواهیم.
آیت الله مصباح را مقام معظم رهبری به عنوان رئیس موسسه نصب کرده اند؛ چون موسسه مال رهبر است، لذا برنامه‌ریزی شده بود. امام خیلی جدی پشت سر قضیه بود، الان هم آقا حمایت می‌کنند.

نوشته شده در  یکشنبه 91/2/17ساعت  1:48 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()