سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

توهین به قرآن ؛ اینبار کلیسا

مسئولان یک کلیسا درآمریکا، در ادامه سیاست اسلام ستیزی در غرب، خواستار نامگذاری روز 11 سپتامبر به عنوان «روز جهانی سوزاندن قرآن» شدند.
 

قرآن 

به گزارش نافذ، پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری «العالم» به نقل از پایگاه اینترنتی «الحوار نت» نوشت: این درخواست ضداسلامی با مخالفت گسترده محافل سیاسی و اسلامی روبه رو شده است و این محافل در واکنش به این درخواست، بر توزیع گسترده قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان تاکید کرده‌اند.
کشیش «تیری جونز» مسئول کلیسای «مرکز ارتباطات جهانی الیمامه» درایالت فلوریدای آمریکا و نویسنده کتاب «اسلام از شیطان است»، از پیروان خود خواسته است تا با آنچه که بزعم خود آن را «شر اسلام» نامیده، مقابله کنند.
وی مدعی شده است: «قرآن، انسان‌ها را به سوی جهنم راهنمایی می‌کند بنابراین باید آن را درمکانش که آتش است، قرار داد».
این کلیسا که در شهر جکسون ویل در ایالت فلوریدا قرار دارد، درپایگاه اجتماعی «فیس بوک» صفحه‌ای تحت عنوان «روز جهانی سوزاندن قرآن» ایجاد و اقدامات زیادی را علیه دین اسلام اجرا کرده است ازجمله اینکه در مراسم و مناسبت‌های عیدهای میلاد (مسیح) عباراتی توهین آمیز بر روی دیوارهای این کلیسا نوشته بودند.
این کلیسا اعلام کرده است که هدف از نوشتن این گونه عبارات ضد دین اسلام بر روی دیوارها، رساندن پیام اسلام ستیزی به پیروان خود به هرشیوه ممکن است".
در همین حال «رفعت فکری» مسئول کلیسای انجیلی در مصر مخالفت خود را با خواسته جونز و اهانت به هر یک از ادیان آسمانی اعلام کرد و خواستار احترام این کلیسا به همه ادیان آسمانی شد.
وی تصریح کرد: «جونز و امثال وی، از آزادی موجود در آمریکا سوء استفاده می‌کنند و دیگران را به چنین افکار عجیب و غریبی فرا می‌خوانند».
رفعت فکری درباره تفکرات کلیسای انجیلی در مصر و همتای آن در آمریکا گفت:در کلیسای انجیلی در آمریکا صدها نفر از طوایف مختلف و با افکار افراطی فعال هستند اما کلیسای مصر همواره از این گونه تفکرات مبرا بوده و با اینگونه افکار افراطی که برخی‌ها در آمریکا مروج آن هستند، مخالف است.
وی دوری از تفکرات افراطی و پیروی از تعالیم کتاب مقدس و حضرت عیسی مسیح (ع) را به پیروان دین مسیح توصیه کرد.
شورای روابط آمریکایی - اسلامی هم در بیانیه‌ای از مسلمانان آمریکا خواست تا با شرکت در طرح توزیع قرآن در میان همسایگان خود، مسئولان دولتی و خبرنگاران در طول ماه مبارک رمضان، به درخواست افراطی کلیسای آمریکایی واکنش نشان دهند.


نوشته شده در  چهارشنبه 89/4/30ساعت  6:5 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()