سلام دوستم
خوبي ؟ ببخشيد امتحان دارم اگه كم بهت سر مي زنم .
التماس دعا.....
سلام
حضرت علي (ع) فرمود اگر آن ملعون متعه را حرام نمي كرد، كسي زنا نميكرد مگر بدبخت.
بايد عرض كنم كه مخالفت افراد يا گروهها چيزي را حلال يا حرام نميكند. البته شيعه به دليل تقيه تا امروز متعه را ترويج نكرده؛ اما امروز برخي علماي سني هم نوعي ازدواج موقت را ساختهاند كه شبيه ازدواج موقت است. اما چون دستساز است؛ و توجيه شرعي ندارد، زنا محسوب ميشود. يعني آنچه را كه اسلام دارد، رها كرده و بدعت ميگذارند. البته بنده به لحاظ جامعهشناختي نظري نميدهم چرا كه هنوز كار ميداني مناسبي در اين زمينه صورت نگرفته است. اما بايد توجه داشت كه اين مسأله چيزي نيست كه لازم باشد در برابر آن ايستاد؛ چرا كه قطعاً غير شرعي نيست. فقط مشكل اهل سنت است كه بايد به نوعي حل كرد. اما بعضيها به دليل نداشتن علم به مسائل اسلامي، به نوعي برخورد ميكنند كه گويي حرامي صورت ميگيرد.
بايد توجه داشت كه به حكم قرآن و روايات معتبر از پيامبر و ائمه اين حكم از مسلمات اسلام است و هر كس دانسته آن را انكار كند، خدا و پيامبر را انكار كرده است. و اين كه علماي شيعه خيلي آن را در ظاهر تببليغ نميكنند به دليل تقيه است. بنده چند سال در درس خارج فقه آيتالله مكارم شيرازي شركت كردهام كه چند ماه از آن مربوط به نكاح موقت و احكام عملي مربوط به آن مانند مهريه بوده است.
بر حاشيه برگ شقايق بنويسيد
گل تاب فشار در و ديوار ندارد.
باتسليت:
زاهدي