سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

سوءاستفاده اسراییلی از وبلاگ‌های ایرانی

انتقاد در جمهوری اسلامی واژه نامانوسی است و علاوه بر احزاب اپوزیسیون که از سیاست داخلی احمدی نژاد انتقاد می کنند، روزنامه های ایران نیز از انتقاد کنترل شده علیه سیاست رئیس جمهور کوتاهی نمی کنند.ایرانی‌ها در وضعیت خوبی زندگی نمی‌کنند/ آنها نمی توانند آزادانه نظرات خود را بیان کنند. اما آنها در کنار ملت اسرائیل هستند.
به گزارش «جهان»، سایت یدیعوت آحارونوت نوشت بخش عمده مطالب رسانه ها در ایران درباره مسئله هسته ای ایران و تهدید مقامات ایرانی علیه آمریکا و اسرائیل است، اما در کنار این، صداهای دیگری نیز شنیده می‌شود .

این سایت آورده است: انتقاد در جمهوری اسلامی واژه نامانوسی است و علاوه بر احزاب اپوزیسیون که از سیاست داخلی احمدی نژاد انتقاد می کنند، روزنامه های ایران نیز از انتقاد کنترل شده علیه سیاست رئیس جمهور کوتاهی نمی کنند.

اما وبلاگستان جایی است که انتقاد آزادانه زنده و جذاب جریان دارد . وبلاگستان نامی است برای دنیای وبلاگ نویسان ایرانی که تعدادشان بیش از 900 هزار دانشجو می‌رسد .

ادامه مطلب...

نوشته شده در  سه شنبه 86/12/7ساعت  9:17 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

حضور میلیونی شیعیان در کربلا

در حالی که 48 ساعت به مراسم اربعین حسینی باقی مانده است، عبور و مرور در دروازه های کربلا تا کیلومترها از مسیرهای منتهی به این شهر مسدود شده و اقیانوس بیکرانی از دلدادگان اباعبدالله الحسین در حال حرکت به سمت کربلا هستند.
 به گزارش خبرنگار «جهان» از کربلا، تا صبح امروز، کربلا و اطراف آن بیش از سه میلیون زائر عاشق را در خود جای داده است و تا چشم کار می کند جمعیت عزادار که بسیاری از آنها با پای برهنه هستند، دیده می شوند.

اتصال جمعیت از جنوب بغداد، شهر مصیب و از سمت دیوانیه، مسیرهای نجف اشرف و جاده های جنوبی کربلا مملو از جمعیت عزادار حسینی است و عراق به صورت تعطیل درآمده است، پرچم های سرخ و سبز و سیاه بر دوش عزادارانی است که از روزهای پیش با پای برهنه و پیاده دل به دریای عاشقی امام حسین(ع) زده اند.

صحنه‌های زیبای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) و زنانی که فرزندان خود را بردوش داشته و در مسر کربلا با پای برهنه حرکت می کنند، خلق شده است.

ازسوی دیگر گردآمدن این جمعیت عظیم در اربیعین فرزند پیامبر، بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی مسمانان را رقم زده است.

این گزارش حاکی است، عشاق حسینی از بیش از 50 کشور جهان همچون کویت، لبنان، سوریه، فلسطین، ایران، قطر، بحرین، افغانستان، یمن، واشینگتن، آفریقای جنوبی، هلند، سوئد، دانمارک، استرالیا، تایلند، ایتالیا، بنگلادش، پاکستان به سمت کربلا در حرکت هستند و لحظه به لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.

گفتنی است ترکمن ها از موصل نیز به جمع عزاداران حسینی در کربلا پیوسته اند. مسیحیان بغداد و بسیاری از اهل تسنن نیز به سمت حرم حسینی در حال حرکت هستند.


نوشته شده در  سه شنبه 86/12/7ساعت  9:15 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

«ابوالفضل زرویی نصرآباد» بستری شد


«ابوالفضل زرویی نصرآباد»، شاعر و طنزپرداز، به علت بیماری دیابت عصر دیروز در بیمارستان پارس تهران بستری شد.
به گزارش فارس، پای این شاعر و طنزپرداز چهل‌ساله که بر اثر بیماری دیابت دچار آسیب شده است، قرار است مورد عمل جراحی قرار گیرد.

«زرویی نصرآباد» که با کتاب «تذکرة المقامات» به شهرت رسید، با بسیاری از نشریات ایران همکاری دارد. «افسانه‌‌های امروزی» و «وقایع نامه طنز ایران» از دیگر آثار وی است.

مجموعه 10 جلدی «تاریخ طنز ایران» به قلم «زرویی نصرآباد» به زودی توسط انتشارات امیرکبیر چاپ و منتشر می‌شود.


نوشته شده در  سه شنبه 86/12/7ساعت  9:13 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

افاضات جدید حاج سروش

دکتر سروش رسما نزول قرآن از جانب خدا را انکار کرد

بنا به روایات سنتی، پیامبر تنها وسیله بود؛ او پیامی را که از طریق جبرئیل به او نازل شده بود، منتقل می‌کرد. اما به نظر من، پیامبر نقشی محوری در تولید قرآن داشته است. استعاره‌ی شعر به توضیح این نکته کمک می‌کند. پیامبر درست مانند یک شاعر احساس می‌کند که نیرویی بیرونی او را در اختیار گرفته است. اما در واقع - یا حتی بالاتر از آن: در همان حال - شخص پیامبر همه چیز است: آفریننده و تولیدکننده. بحث درباره‌ی این‌که آیا این الهام از درون است یا از بیرون حقیقتاً این‌جا موضوعیتی ندارد، چون در سطح وحی تفاوت و تمایزی میان درون و برون نیست.
به گزارش «جهان»، عبدالکریم سروش اخیرا در گفت و گویی با میشل هوبینک خبرنگار بخش عربی رادیو جهانی هلند که در رادیو زمانه نیز منتشر شده است، گفت: « بنا به روایات سنتی، پیامبر تنها وسیله بود؛ او پیامی را که از طریق جبرئیل به او نازل شده بود، منتقل می‌کرد. اما، به نظر من، پیامبر نقشی محوری در تولید قرآن داشته است».

متن کامل این مصاحبه به شرح زیر است:

چگونه می‌توان چیزی هم‌چون «وحی» را در جهان مدرن و راززدایی شده‌ی امروز، بامعنا دید؟

وحی «الهام» است. این همان تجربه‌ای است که شاعران و عارفان دارند؛ هر چند پیامبر این را در سطح بالاتری تجربه می‌کنند. در روزگار مدرن، ما وحی را با استفاده از استعاره‌ی شعر می‌فهمیم. چنان‌که یکی از فیلسوفان مسلمان گفته است: وحی بالاترین درجه‌ی شعر است.

شعر ابزاری معرفتی است که کارکردی متفاوت با علم و فلسفه دارد. شاعر احساس می‌کند که منبعی خارجی به او الهام می‌کند؛ و چیزی دریافت کرده است. و شاعری، درست مانند وحی، یک استعداد و قریحه است: شاعر می‌تواند افق‌های تازه‌ای را به روی مردم بگشاید؛ شاعر می‌تواند جهان را از منظری دیگر به آن‌ها بنمایاند.

به نظر شما، قرآن را باید محصول زمان خودش دید. آیا این سخن متضمن این نیز هست که شخص پیامبر نقشی فعال و حتی تعیین‌کننده در تولید این متن داشته است؟

بنا به روایات سنتی، پیامبر تنها وسیله بود؛ او پیامی را که از طریق جبرئیل به او نازل شده بود، منتقل می‌کرد. اما، به نظر من، پیامبر نقشی محوری در تولید قرآن داشته است.

استعاره‌ی شعر به توضیح این نکته کمک می‌کند. پیامبر درست مانند یک شاعر احساس می‌کند که نیرویی بیرونی او را در اختیار گرفته است. اما در واقع - یا حتی بالاتر از آن: در همان حال - شخص پیامبر همه چیز است: آفریننده و تولیدکننده. بحث درباره‌ی این‌که آیا این الهام از درون است یا از بیرون حقیقتاً این‌جا موضوعیتی ندارد، چون در سطح وحی تفاوت و تمایزی میان درون و برون نیست.

این الهام از «نَفس» پیامبر می‌آید و «نفس» هر فردی الهی است. اما پیامبر با سایر اشخاص فرق دارد؛ از آن رو که او از الهی بودن این نفس آگاه شده است. او این وضع بالقوه را به فعلیت رسانده است. «نفس» او با خدا یکی شده است. سخن مرا این‌جا به اشتباه نفهمید: این اتحاد معنوی با خدا به معنای خدا شدن پیامبر نیست. این اتحادی است که محدود به قد و قامت خود پیامبر است. این اتحاد به اندازه‌ی بشریت است؛ نه به اندازه‌ی خدا.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 86/11/14ساعت  3:22 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

برف ناخواسته؛ قرار نبود امروز تهران برف ببارد

 سازمان هواشناسی کشور بارش برف امروز تهران را پیش‌بینی نکرده بود و بر اساس بولتن پیش‌بینی این سازمان آسمان تهران امروز باید صاف تا قسمتی ابری و تنها در ارتفاعات همراه با بارش می‌بود.
فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با فارس در این ‌‌باره گفت: سازمان هواشناسی بارش برف در تهران را در بولتن شب گذشته پیش‌بینی کرده بود البته معمولاً تفاوت اطلاعات بین بولتن روز و شب، خیلی کم اتفاق می‌افتد.


وی در ادامه گفت: سامانه بارش‌زا قرار بود در حال عبور از سواحل شمالی کشور به سمت شرق از عرض‌های جغرافیایی بالاتری بگذرد که کمی این سامانه به سمت پایین آمده و در حال عبور، باعث بارش در تهران نیز شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: بارش برف به طور پراکنده تا اواخر وقت امروز در تهران ادامه دارد و آسمان تهران برای فردا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
گودرزی بیشینه و کمینه دمای هوای تهران را برای فردا 3 و 5- درجه سانتی‌گراد اعلام کرد.
وی گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت جریانات سرد شمالی و استقرار آن تا روز سه شنبه در کشور به ویژه در نواحی شرقی و مرکزی است از این رو بارش برف به طور متناوب در شمال شرق کشور و سواحل شرقی خزر و به طور پراکنده و ضعیف‌تر در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق و دامنه‌های شرقی البرز تا اواخر وقت روز دوشنبه ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: روند افزایش دما از امروز تا چهارشنبه از غرب کشور آغاز می‌شود.


نوشته شده در  یکشنبه 86/11/14ساعت  3:19 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

خیلی ها حرف جگر نمی زدند!


محمدباقر قالیباف در وبلاگش می نویسد:

در این دنیا هر کسی وظیفه‌ای دارد. یکی وظیفه‌اش جان دادن است. می شود همت و باکری‌ها و زین‌الدین و خرازی و باقری. یکی وظیفه‌اش کار کردن است، می‌شود هر مسئولی که دارد کار می‌کند و برای مردم زحمت می‌کشد. یکی هم وظیفه‌اش حرف زدن است. خیلی خوب حرف بزند برد کرده؛ بد هم حرف بزند خیلی ضرر کرده. چون حرف زدن زحمت ندارد، اما مسئولیت دارد. ذهن مخاطبت را درگیر چیزهایی می‌کنی که اگر ناروا باشد مسئولش تو هستی.

 

حالا یک نفر آمده به من گفته فلان، به دیگری گفته بهمان. این‌ها چه اهمیت دارد؟ کار من که جواب دادن به این حرف‌ها نیست. کار من این است که برای مردم کار کنم. کار او هم این است که حرف بزند. خوب و بدش را هم خودش باید جواب بدهد. معادی هست. حسابی هست. کتابی هست. یک چیز بانمک هم این میان هست. من روزهایی و مردانی را دیدم که گلوله وزوزکنان از کنار گوششان رد می‌شد، این قدر حرف از شجاعت و جرات و جگر نمی‌زدند که مردم الان روی صندلی می‌نشینند و این حرف‌ها را می‌زنند. بالاخره هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

توصیه می کنم برای اطلاع از اصل جریان این خبر را هم بخوانید

قدردانی از شهردار به شیوه رئیس جمهور


نوشته شده در  یکشنبه 86/10/23ساعت  11:42 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

بمناسبت سالگرد عملیات غرور آفرین کربلای 5

"نبرد شرق بصره"

با شروع عملیات کربلای 4 ، در سوم دی 1365، مشخص گردید که عملیات لو رفته ، و ناگزیر دستور توقف عملیات صادر شد. عراق تحت شرایط جدید در صدد حمله به فاو و بازپس گیری آن بر آمد تا اوضاع سیاسی – نظامی را به نفع خود تغییر دهد. حفظ برتری سیاسی – نظامی جنگ و مقابله با هرگونه رکود در جبهه های نبرد ، ایجاب می کرد که عملیات نظامی با هدف کسب پیروزی ادامه یابد. بنابراین عملیات جدیدی طرح ریزی گردید.

منطقه عمومی شرق بصره ، نظر به اهمیت سیاسی و نظامی آن ، همواره جایگاه قابل توجهی در اندیشه طراحان نظامی داشته است ؛ دشمن با توجه به اهمیت منطقه ، زمین شرق بصره را مسلح به انواع موانع و استحکامات کرده بود و با رها کردن آب در این منطقه ، انجام هرگونه عملیاتی را غیر ممکن ساخته و فضای امنی را برای خود ایجاد کرده بود تا بتواند حرکت هر نیروی مهاجم را قبل از دستیابی به خط مقدم خود سرکوب کند.

زمان آغاز عملیات

ساعت شروع حمله 2 بامداد روز 19/10/1365 ، تعیین شده بود. اما نظر به محدودیت زمانی برای شکستن خط ، مقرر شد که نیروها با استفاده از نور مهتاب حرکت کنند. و در پشت مواضع دشمن در انتظار صدور فرمان حمله بمانند.

بالاخره عملیات آغاز شد و رزمندگان حمله خود را به عظیم ترین و پیچیده ترین استحکامات دشمن در شرق بصره آغاز کردند. و پس از هشت شبانه روز نبرد در منطقه شرق نهرجاسم ، دشمن از منطقه شرق نهرجاسم عقب نشینی کرد. و سپاه اسلام به پیروزی نائل گردید.

نتایج عملیات کربلای 5

1-  مناطق و تأسیسات آزاده شده :

- 12 کیلومتر پیشروی به طرف بصره و آزاد کردن جزایر بوارین ، فیاض و ام الطویل.

- پاسگاههای بوبیان ، شلمچه ، کوت سواری و خیّن .

- آزاد سازی شش روستا.

- عبور از کانال ماهیگیری، نهر دوعیجی و جاسم .

2-  تجهیزات منهدم شده دشمن:

- بیش از 80 فروند هواپیما.

- 700 دستگاه تانک و نفربر.

- 250قبضه توپ صحرایی و ضد هوایی.

- صدها قبضه انواع ادوات نیمه سنگین و مقدار زیادی سلاح سبک و مهمات.

- 1500 دستگاه خودرو و 400 دستگاه انواع ادوات مهندسی و رزمی.

در این عملیات 81 تیپ و گردان مستقل دشمن منهدم و 24 تیپ و گردان مستقل نیز آسیب کلی دیدند ، تعداد 40 هزار نفر از نیروهای دشمن کشته یا زخمی شدند و 270 نفر نیز به اسارت نیروهای اسلام در آمدند.

بازتاب عملیات کربلای 5

پیشروی در شرق بصره ، تواناییها و قابلیتهای نظامی عراق را بار دیگر زیر سوال برد ، به طوریکه روزنامه " آبرزور" چاپ پاریس به نقل از کارشناسان غربی نوشت:" برای اولین بار از آغاز جنگ تاکنون ، ناظران و کارشناسان غربی در مورد امکانات دفاعی عراق دچار تردید شده اند."

همچنین تأکید بر توانایی نظامی ایران ، چنانکه BBC طی تحلیلی درهمین زمینه ، با توجه به تجربه سپاه در عملیات فاو و عبور از رودخانه اروند ، ضمن اشاره به عبور از منطقه آبگرفتگی و کانال پرورش ماهی درکربلای 5 گفت: " موفقیت ایران در عبور از دریاچه ماهی ، یک بار دیگر توانایی ایران درعبوراز آبراهها رانشان می دهد."

هفته نامه نیوزویک نیز نوشت : " تهاجم ایرانیها در نزدیکی بصره ، حداقل یک مسئله  را درخصوص جنگ ایران و عراق تغییر داده و آن این مسئله است که برای اولین بار طی چند سال گذشته ، این احتمال را که یک طرف حقیقتا" بر دیگری پیروز شود ، مطرح ساخته است."

" یاد این  آزاد مردان و حماسه رادمریشان  گرامی باد."


نوشته شده در  چهارشنبه 86/10/19ساعت  1:47 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

غدیر، عید الله الاکبر

بوی خوش بهشت از کنار آن آبگیر، یعنی غدیر عرشیان و بهشتیان، جان ها را می نوازد این چه بوی خوشی است که حتی پس از عبور صدها سال هنوز فضای جان مشتاقان را می نوازد. غدیر تکرار اولین است در کلام آخرین، همان کلام نورانی که در اولین پیام، علی را به برادری و وصایت خواند و در غدیر، اعلام ولایت و امامت او را فرمود.

مهر بی مثال، از آفتاب نورانی تر و گرمابخش تر، صبحگاهان به اشارت او سر از خواب بر می دارد. ستارگان آسمان نیز وامدار نیم نگاه اویند و ما هم جرعه نوش جام ولای آن بزرگ، آن عزیز، آن مهربان تر از پدر، آن جاری از باران و آن خوب تر از پاکی که:

شرف، بازوت گیرد تا بخیزد

محبت، آب بر دست تو ریزد

چه گویم مهربانی مادر توست

نگاه راستی در جست و جویت

و ما چه گوییم تو ای مهربان مولای کریم، که پایمردانه بر زبر کائنات ایستاده ای و زمین و هر آنچه در آنست در مشت تو و زمان، رشته آویخته از سرانگشت تو. ورود عظیم تاریخ جویباری که خیزاب امواجش از قوزک پایت در نمی گذرد. و ما با کدامین زبان و احساس تو را روایت کنیم تو ای که پیامبر در شأنت فرموده است:

"هر کس علی را در قلبش دوست بدارد، خداوند ثواب تمام بندگان را به او عطا می فرماید."

تو را با کدامین زبان بسرائیم که خداوند در قرآنش در آیات مختلف تو را مدح فرموده است و زیباتر آن که شاعر سرود:

فی شانک قد نزل القرآن و ما دمک الله اکبر.

و اینک وارث غدیر، صاحب دست بیعت علوی، مالک ملک حیدری، والی سرزمین صفدری، مهر سپهر سروری، حجة بن الحسن العسکری(ع) در کنار غدیر روزگاران ایستاده است و از سر شوق و افتخار بر دستان مبارکش بوسه می زنیم و بر بیعت با او دل نازنین صدیقه کبری، فاطمه زهرا علیها السلام را شادمان می سازیم.

بیعت با امامی که چشمه های حکمت و دانش از ستیغ کوهساران شخصیت والایش ریزان و قادر است سعادت دو جهان را برای همگان به ارمغان آورد؛ او که به راه های آسمان از راه های زمین آشناتر بود، او که از شمیم روح پرور وحی محمدی صلی الله علیه و آله بهره مند شده و از کودکی در آغوش پر مهر نبوت پرورش یافته بود؛ او که عادل ترین داوران و شجاع ترین دلاوران، امیرمؤمنان و پناهگاه ستم رسیدگان و دردمندان بود

خجسته عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت، بر دل دادگان آستان هدایت و شیعیان رهرو سعادت مبارک و تهنیت باد.


نوشته شده در  جمعه 86/10/7ساعت  10:40 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

لغو حضور احمدی نژاد در تربیت مدرس

ششمین جشنواره دانشجویان بسیجی در دانشگاه تربیت مدرس با چند اتفاق غیرمنتظره شکل جالبی به خود گرفت چرا که از یک سو مهمترین سخنران آن یعنی «محمود احمدی نژاد» از حضور در دانشگاه خودداری کرد و هیچ توضیحی هم درباره عدم حضور او داده نشد و از سوی دیگر زمانی که نوبت به سخنرانی عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسید، تمام مقامات دولتی حاضر در سالن به همراه 50 دانشجوی بسیجی محل را ترک کردند.
 
به گزارش«جهان» و به نقل از اعتماد، در آخرین تحول هم مناظره کلامی شدیدی بین دانشجویان بسیجی باقی مانده در سالن با جاسبی درگرفت. اما اولین اتفاق زمانی رخ داد که به جای احمدی نژاد یکی از معاونان او و رئیس بنیاد ملی خبرگان سلام دولت را به دانشجویان بسیجی رساند.
این درحالی بود که نه تنها خبر حضور رئیس جمهور توسط خبرگزاری های مختلف کشور انتشار یافته بود بلکه پلاکاردهای بزرگی در خیر مقدم گویی به او تحت عنوان «مقدم حاج محمود احمدی نژاد را به دانشگاه تربیت مدرس گرامی می داریم» نصب شده بود. اما احمدی نژاد نیامد و پلاکاردها هم به ناچار جمع آوری شد.
اما نیامدن احمدی نژاد به دانشگاه از دو سو جلب توجه می کرد زیرا همین هفته گذشته بود که غلامحسین الهام سخنگویش به همین دانشگاه پا گذاشت ولی استقبال چندانی از وی به عمل نیامد و در نهایت پس از یک برنامه یک ساعته کم رونق از دانشگاه تربیت مدرس رفت.اما مساله جالب تر این بود که احمدی نژاد برای دومین بار در ماه های گذشته برنامه زمان بندی شده اش را برای حضور در دانشگاه لغو کرد.
اوایل مهرماه سال جاری محمود احمدی نژاد برنامه حضورش در دانشگاه تهران را ناگهان لغو کرده بود. او در حالی که پس از حضور در نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و سخنرانی در دانشگاه کلمبیا، دانشگاه تهران را برای سخنرانی انتخاب کرده بود اما در حالی که تشکل های مختلف چشم انتظار او بودند، در اطلاعیه یی اعلام کرد که به این دانشگاه نخواهد آمد. این درحالی بود که اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با ارسال نامه یی سرگشاده انتقادات خود را از رئیس جمهور مطرح و خواستار پاسخگویی احمدی نژاد به سوالات شده بودند.اما با لغو حضور احمدی نژاد در دانشگاه تربیت مدرس دومین خودداری رئیس جمهور از حضور در دانشگاه پایتخت به ثبت رسید. این درحالی بود که پس از انتشار خبر حضور رئیس جمهور در تربیت مدرس انجمن اسلامی این دانشگاه هم نامه سرگشاده یی خطاب به احمدی نژاد منتشر کرد؛ نامه یی که ضمن اعتراض به نحوه برخورد دولت نهم با دانشجویان عملکرد اقتصادی دولت را نیز به نقد کشیده بود.پس از این رخدادها، بخش مهم بعدی سخنرانی های چند مقام دولتی و در راس آن وزیر علوم بود که بعد از تمجید از پیشرفت های علمی که در دوران دولت نهم رخ داده منتظر نماند تا سخنان عبدالله جاسبی را در نقد گفته هایش بشنود و سالن را ترک کرد. در چنین شرایطی بود که جاسبی بدون حضور مقامات و حتی رئیس دانشگاه پشت تریبون قرار گرفت.


نوشته شده در  جمعه 86/10/7ساعت  10:38 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

آخرین‌توصیه مقام‌معظم‌رهبری به بوتو

سرانجام همانگونه که صاحبنظران سیاسی احتمال داده بودند خانم بی نظیربوتو قبل از برگزاری انتخابات پاکستان ترور شد. وی که در سال های نه چندان دور مدتی طولانی نخست وزیر پاکستان بود پس از چندین سال تبعید به تازگی به کشور خود بازگشته بود اما عمرش به دنیای سیاست باقی نبود و در عملیاتی تروریستی کشته شد. احتمالا بسیاری از شما نیز اطلاع دارید که خانم بوتو از مادری شیعه و ایرانی به دنیا آمده است
و به همین سبب کمی تا قسمتی با ما قرابت دارد. وی در آخرین سفر خود به ایران به محضر مقام معظم رهبری هم رسید. خاطره آن دیدار به نقل از حجت الاسلام و المسلمین موسوی کاشانی(از اعضای دفتر مقام معظم رهبری) بسیار شنیدنی است و قدرت تاثیرگذاری وشخصیت معنوی حضرت آقا را حکایت می کند:

« خانم بی نظیر بوتو که خدمت مقام عظیم الشأن ولایت آمده بود ، ما نسبت به حجاب ایشان ایراد گرفتیم و حتی چادری برای ایشان پیدا کردیم و ایشان چادر به سر خدمت آقا رسید. آقا از همان اول در مقام نصیحت برآمدند و فرمودند: دخترم ، تو فرزند اسلام هستی ، تو فرزند امیرالمؤمنینی ، تو فرزند اهل بیتی ، تو فرزند قرآنی ، تو مسلمانی ، تو شیعه هستی.
همین طور آقا ادامه دادند و کاری کردند که خانم بی نظیر بوتو شروع به گریه کرد و در حالی که گریه می کرد ، می گفت: یک خواهش دارم و آن اینکه روز قیامت مرا شفاعت کنید. آقا بلافاصله فرمودند:
شفاعت مخصوص محمد و آل محمد است. بهترین شفاعت در این دنیا این است که شما مشی و مرامتان را با اهل بیت هماهنگ کنید. از زی خودتان که مسلمانید ، دست بر ندارید و از لباس دین خارج نشوید.

منبع: وبلاگ مشق شب


نوشته شده در  جمعه 86/10/7ساعت  10:35 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

   1   2   3   4   5   >>   >