سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 


سکس، جنایت و واتیکان 

نافذ: «سکس، جنایت و واتیکان»  عنوان مستند تلویزیونی است که یکشنبه شب از شبکه خبری «بی بی سی» پخش شد.

به گزارش خبرنگار «نافذ»،  در این برنامه که یکی از مستندهای مجموعه جنجالی و پربیننده هفتگی "پانوراما" بود، اسنادی ارائه‌شد که بر اساس آن، کاردینال "یوزف راتزینگر" (پاپ بندیکت شانزدهم کنونی) در دستورالعملی که به مدت دو دهه در واتیکان اجرا می‌شد، به اسقفهای کلیسای کاتولیک امر کرده بود مانع انتشار اخبار رسوایی های کشیشان متهم به کودک آزاری به خارج از کلیسای کاتولیک شوند.

در این دستورالعمل، کاردینال راتزینگر تاکید کرده بود سعی شود تا از اقدامات قانونی قربانیان جنسی و نمایندگان آنان در مراجع قضایی جلوگیری شود و با پنهانکاری، از ادای شهادت دیگر کشیشان در این گونه موارد در دادگاه ها ممانعت به عمل آید.

این مستند تلویزیونی با عنوان "سکس، جنایت و واتیکان" توسط "کالم اوگورمن" که خود یک ایرلندی قربانی جنسی در سنین نوجوانی توسط کشیش های کاتولیک می باشد تحقیق و تهیه شده است.

در این برنامه اعلام شد دست کم هفت کشیش با داشتن سابقه آزار جنسی کودکان همچنان در مجموعه واتیکان و مقر حکومت پاپ به کار مشغولند.

یکی از این افراد مقیم واتیکان کشیش "جوزف هن" است که توسط هیئت منصفه دادگاهی در آمریکا به جرم * 13,مورد آزار جنسی محکوم شناخته شده و کلیسای واتیکان در تلاش برای جلوگیری از استرداد وی به آمریکا برای گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است.

در گزارش پانوراما اعلام شد: کشیش هن پس از آن که توسط «بی.بی.سی» شناسایی و تصویربرداری شد، از واتیکان گریخته و در مکان نامعلومی در ایتالیا پنهان شده است.

اوگورمن که تحقیق خود را برای تهیه این مستند تلویزیونی از چهار سال و نیم پیش آغاز کرده، با مصاحبه با شماری از صاحب نظران و آگاهان این مسئله، از فرهنگ مخفی‌کاری و پوشش خلاف کاری جنسی در کلیسای کاتولیک پرده برداشته است.

رهبران کلیسای کاتولیک در انگلیس بلافاصله نسبت به نمایش این مستند تلویزیونی واکنش نشان دادند و آن را گمراه‌کننده و دارای پیشداوری قلمداد کردند.

کاردینال "کورمک مورفی اوکانر" رییس کلیسای کاتولیک در انگلیس و ولز با ارسال نامه اعتراض‌آمیزی به "مارک تامسون" مدیرکل بی.بی.سی از پخش برنامه پانوراما انتقاد کرد و آن را "نسبت به محترم‌ترین مقام مذهبی جهان" مغرضانه دانست.

همچنین سراسقف "نیکولز" رئیس دفتر کلیسای کاتولیک برای حمایت از کودکان و بزرگسالان نیازمند در انگلیس، با حمله به بی.بی.سی این شبکه را به تنزل استانداردهای ارائه خبر و استفاده از شیوه‌های تبلیغی و تهییجی از قبیل مونتاژ فیلم های آرشیوی و مصاحبه‌های بدون تاریخ برای اثبات ادعای خود متهم کرد.

با این وجود مدیریت بی.بی.سی با دفاع از مستند پخش شده، اعلام کرد با دقت شکایت های احتمالی دریافتی درباره این برنامه را بررسی و نسبت به آن اعلام موضع خواهد کرد


نوشته شده در  سه شنبه 85/7/11ساعت  1:35 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

ضربه ی افشای یک نامه

افشای نامه ی محرمانه ی امام توسط هاشمی رفسنجانی بازتابهائی را در بین محافل خبر پراکنی داشته که همگی به ضرر نظام تمام خواهند شد.در ذیل توجه شما را به بعضی از آنها جلب میکنم.

«بی.بی.سی»  تصویر امام خمینی (ره) را در کنار تیتر «پیشنهاد ساخت سلاح اتمی به آیت‌الله خمینی» منتشر کرد و افزود: «نامه محرمانه آیت الله خمینی، رهبر پیشین ایران در مورد پایان جنگ با عراق که برای نخستین بار علنی شده حاوی عبارتی است که نشان می‌دهد فرمانده وقت سپاه پاسداران، دستیابی به تجهیزات نظامی پیشرفته، از جمله سلاح‌های اتمی را برای پایان موفقیت‌آمیز جنگ ضروری می‌دانسته است...این نخستین بار است که از قول یکی از مقام‌های عالیرتبه نظامی ایران، پیشنهاد ساخت جنگ افزار اتمی مطرح می‌شود.»

تحلیلگر رسانه دولت انگلیس  نوشت: «به نظر می‌رسد، مشاجره پنهان آقای رفسنجانی و محسن رضایی، بی‌ارتباط با بحران هسته‌ای ایران و روابط خارجی ایران نباشد.
محسن رضایی از منتقدان سرسخت هیأت مذاکره کننده هسته‌‌ای ایران در دولت محمد خاتمی است، هیأتی که عموما متشکل از متحدان آقای رفسنجانی بود.
آقای رفسنجانی نیز به نوبه خود از نحوه عملکرد هیأت مذاکره کننده ایرانی در دولت محمود احمدی‌نژاد ناراضی است و این نارضایتی را بارها با الفاظی دیپلماتیک ابراز کرده است.»


رادیو فردا، وابسته به سازمان سیا امروز نیز درباره واکنش رسانه‌های ایران به انتشار نامه امام (ره) نوشت: «اما رسانه‌های اصلاح‌طلب خواهان آن شدند که با توجه به محتوای نامه، منافع ملت را بر به اصطلاح آبروی خود ترجیح داده و در شرایط بین‌المللی کنونی از همان قاعده‌ای پیروی کنند که آیت‌الله خمینی کرده بود؛ یعنی «برای صیانت از دین و حفاظت از جمهوری اسلامی اگر آبرویی داشته باشند خرج کنند و به بحران اتمی پایان دهند». روزنامه کارگزاران در سرمقاله خود به رهبر جمهوری اسلامی توصیه می‌کند با همان شهامت و واقع بینی آیت‌الله خمینی با گذشتن از آبروی خویش و پذیرش تعلیق غنی‌سازی، نقطه پایانی بر بحران به وجود آمده بگذارد. »

در همین حال «یونایتدپرس اینترنشنال» نوشت: نامه‌ای از آیت‌الله خمینی که در سال 1988 نوشته شده بوده است، می‌گوید که ایران برای پیروزی بر عراق جنگ نیاز به سلاح اتمی دارد.


نوشته شده در  یکشنبه 85/7/9ساعت  5:0 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

افشاگریهای زن انگلیسی درباره جنایتها و روشهای عضوگیری منافقین

به گزارش خبرنگار نافذ«آن سینگلتون» 48 ساله یکشنبه در گفتگو با روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن گفت، سازمان تروریستی مجاهدین (منافقین) برای جذب نیروهای جدید از روشهایی استفاده می کند که همه گروههای مذهبی افراطی و خطرناک، که به آنها «کالت» گفته می شود، معمولا بکار می گیرند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 85/7/9ساعت  4:43 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

فلسفه و حکمت روزه

مطالبی که در ادامه به خدمتتان ارائه میشودتنها شمه ای از آثار وفوائد روزه میباشد که ما فقط به سخنانی از پیامبر(ص)وامام علی (ع)و امام صادق (ع)بسنده کرده ایم 

لطفا برای دیدن  مطلب اینجا را  کلیک کنید                   ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 85/7/7ساعت  4:49 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

پس از گذشت 18 سال صورت گرفت

افشای متن کامل نامه امام برای پذیرش آتش بس

 

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی امروز در یک اقدام بی سابقه متن نامه محرمانه امام خمینی به مسئولان کشور برای پذیرش قطعنامه 598 را فاش کرد.

به گزارش «نافذ»، امام در این نامه به دلایل پذیرش آتش بس اشاره کرده و از مسئولان کشور خواسته است این دلایل را برای مردم تشریح کنند.

اقدام هاشمی رفسنجانی در افشای این نامه در پی سخنان اخیر محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران صورت پذیرفته است.

متن نامه امام خمینی به مسئولان کشوری و لشکری در سال 1367 به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

با یاری خداوند متعال و با سلام و صلوات به انبیاء بزرگوار الهی و ائمه معصومین صلوات علیهم اجعمین.......

ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 85/7/7ساعت  3:17 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

به بهانه ی  سالروز شکست حصر آبادان

 

چرخ های پرنده آهنین باز شده است تا فرود آید. از حاج علی می پرسم: مرز عراق دیده می شود او حاشیه فرودگاه را نشانم می دهد و می گوید: آنجا خاک عراق است. اگر هواپیما به هنگام تقرب برای فرود، دور بیشتری بگیرد، وارد خاک آنها می شود. به همین دلیل، هواپیماهای غول پیکر در »آبادان« فرود نمی آیند.

وقتی به شهر می رویم تا آثار باقیمانده از دفاع مقدس را ببینیم، به ساختمان هایی می رسیم که مخروبه و در واقع دست نخورده، باقی مانده اند. در کنار این ساختمان ها، نیزارهایی هست که ایران را از عراق جدا می کند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 85/7/7ساعت  6:19 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

کشفیاتی تازه از لبخند ژوکوند

بنا به پژوهشی تازه لبخندی که بر لبان مونا لیزا نشسته ممکن است به خاطر آن باشد که او باردار است و یا اینکه به تازگی بچه ای به دنیا آورده است.

بنا به گزارش نافذ دانشمندان کانادایی به کمک اشعه لیزر موفق شده اند تصویری سه بعدی از تابلوی معروف لئوناردو داوینچی تهیه کنند.

با مطالعه دقیق تابلو و کشف لایه های زیرین آن، گفته شده است مونا لیزا جامه ای به تن دارد که زنان حامله و یا فارغ از زایمان به تن می کرده اند.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که تابلو در طول 500 سال آسیب چندانی ندیده است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 85/7/7ساعت  5:41 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

صلح حتی بااسرائیل

رییس‌‏جمهوری سوریه بر خواست کشورش مبنی بر صلح با اسرائیل تاکیدکرد.

آسوشیتدپرس گزارش داد که بشار اسد، رییس‌‏جمهوری سوریه در مصاحبه‌‏ای با مجله آلمانی «اشپیگل» گفت: « سوریه صلح با اسرائیل را خواستار است.»

به گزارش نافذ وی همچنین به دخالت آمریکا در منطقه خوش‌‏آمد گفت ولی در همین حال به واشنگتن هشدار داد که اگر می‌‏خواهد در منطقه تغییر مثبتی ایجاد شود، باید به آنچه که مردم خاورمیانه می‌‏اندیشند، گوش فرادهد.

اسد واشنگتن را به کمک به ناامیدی در سوریه متهم کرد و افزود: «آمریکا در مقابل گفت‌‏وگوی بین فرهنگ‌‏ها سکوت می‌‏کند. آمریکا باید بیشتر گوش کند و باید به منافع دیگران نیز گوش کند.»

وی با تشبیه نزدیکی واشنگتن به جنگ علیه تروریسم به پزشکی که به جای ریشه‌‏کنی تومور، آن را گسترش می‌‏دهد، گفت: «تروریسم به جای ریشه‌‏کنی هر روز رشد می‌‏کند. ما از این جهت رنج می‌‏بریم اما آمریکا نمی‌‏خواهد با ما همکاری کند.»

وی تأکیدکرد: «ما خواستار صلح، حتی صلح با اسرائیل هستیم.»

بنابراین گزارش، اسد در این گفت‌‏وگوی اختصاصی با مجله آلمانی «اشپیگل»، گفته است که سوریه با وجود مشترکات بسیار زیاد با ایران، بر سر موضوع اسرائیل با این کشور تفاوت ‌‏نظر دارد، چرا که محمود احمدی‌‏نژاد، رییس‌‏جمهوری اسلامی ایران معتقد است که اسرائیل باید ریشه‌‏کن و ازنقشه جهان محو شود، در صورتی که سوریه به صلح با اسرائیل معتقد است.

گفتنی است سوریه از متحدین ایران در خاور میانه بشمار میرود و اعلام چنین مواضعی میتواند به تیرگی روابط فی مابین منجر شود.


نوشته شده در  چهارشنبه 85/7/5ساعت  5:10 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

گاف روزنامه دولتی

روزنامه ی جمهری اسلامی در شماره ی امروز (دوشنبه) خود ارزش معنوی مسجد مقدس جمکران را زیر سؤال برد

به گزارش خبر نگار نافذ این روزنامه در جوابیه ای که در جواب نامه ی تولیت مسجد جمکران نوشته شده بود می نویسد:" به جرات می توان گفت که مسجد جمکران و منسوب بودن آن به حضرت ولی عصر(عج) شدیدا مورد تشکیک است و طبق قواعد دانش حدیث شناسی نمیتوان هیچگونه اعتباری برای آن قائل شد "

گفتنی است که جواب تولیت مسجد جمکران به این روزنامه در جواب مقاله ای با عنوان "خطر عوامزدگی و رسالت نخبگان" ارسال شده بود.


نوشته شده در  دوشنبه 85/7/3ساعت  9:21 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

نقد سروش بر سخنان پاپ


دکتر عبدالکریم سروش، طی سفری شخصی به مشهد در جمع دوستان و شاگردان خود، درباره سخنان پاپ سخن گفت.
به گزارش خبر نگارنافذدر این برنامه که روز پنج شنبه سی شهریورماه در مشهد برگزار شد، دکتر سروش در ابتدا با اشاره به تفاوت های پاپ جدید با پاپ قدیم، گفت: پاپ قدیم درک بهتری از ادیان دیگر داشت و خود یک فیلسوف و فنومنولوژیست بود.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 85/7/2ساعت  4:32 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

<      1   2   3      >