سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مخالفت یهودیان با اعطای دکترا به خاتمی

رهبران یهودی از اقدام دانشگاه «سنت اندرو» اسکاتلند، مبنی بر اعطای مدرک افتخاری به رئیس‌جمهور سابق ایران، سیدمحمد خاتمی، انتقاد کردند.

به گزارش  «نافذ»، «جویش تلگراف» نوشت: خاتمی، «حزب‌الله» را به «خورشید درخشانی که همه مسلمانان را گرم می‌کند»، تشبیه کرده بود.
«اپرایم بوروفسکی»، مدیر شورای اسکاتلندی جامعه یهودیان از این دانشگاه خواسته است تا اعطای مدرک دکترا را که قرار است در 31 اکتبر به خاتمی اهدا شود، لغو کند. او گفت: «حتی یک جستجوی کوتاه در اینترنت نیز نشان خواهد داد که خاتمی حامی تروریسم ضد یهودیت حزب‌الله است، در حالی که جستجوهای دقیق‌تر، تنها اسناد کمی را مبنی بر حمایت وی از پیشرفت گفت‌وگوی بین مذاهب نشان می‌دهد. اهدای نشان افتخار به چنین مردی، زیر سؤال بردن خود مفهوم «افتخار» نیز هست. دانشگاه «سنت اندرو» باید این کار را متوقف کند».
این مدرک به خاطر تجلیل از تلاش‌های خاتمی در تشویق گفت‌وگوی بین مذاهب به او اهدا می‌شود.
خاتمی هم‌اکنون رئیس بنیاد بین‌المللی گفت‌وگوی تمدن‌هاست.
در دانشگاه «سنت اندرو»، او مؤسسه‌ای مطالعاتی در مورد ایران باز خواهد کرد که کتاب‌هایی به ارزش صد هزار پوند داراست. او همچنین در تالار Younger دانشگاه نیز سخنرانی خواهد کرد. این مدرک توسط «سر منزیس کمپسل»، مشاور دانشگاه که به خاطر موضع ضداسرائیلی مشهور است، اهدا می‌شود.
دکتر «کنت کالینز»، رئیس شورای نمایندگان یهودی «گلاسکو» گفته است: «اعطای دکترای افتخاری از سوی یک دانشگاه اسکاتلندی به خاتمی به عنوان پاداش به کشور وی، به خاطر موضعش علیه اسرائیل است. من با مسئولان دانشگاه صحبت می‌‌کنم تا در این‌باره بیندیشند.
این در حالی است که مقامات دانشگاه نیز از کار خود دفاع و اعلام کرده‌اند که دانشگاه آنان با دانشگاه‌های دیگر فرق دارد.


نوشته شده در  یکشنبه 85/7/30ساعت  2:13 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

ناگفته هائی از امام موسی صدر

خصوصیات اخلاقی امام موسی صدر و مخالفت ها و کارشکنی هایی که از جانب دشمنان دوستان، نسبت به وی و جنبش امل اعمال می شد، برخی ناگفته هادارد که کمتر کسی به آن پرداخته است.

از آقای صدر سوال می‌کردم که شما چرا به کلیسا می‌روید و برای مسیحیان سخنرانی می‌کنید؟ چرا این رویه را ادامه می‌دهید؟  که ایشان دقیقا این آیه را تلاوت می‌کردند: «قل یا اهل الکتاب تعالوا الی کلمه سواء بیننا و بینکم ان لا نعبد الا الله و لا نشرک به شیئا و لایتخذ بعضنا بعضا اربابا من دون الله». ایشان می‌گفتند: «ما شیعیان نه تنها به اهل سنت، که به مسیحیان نیز باید نزدیک شویم، تا بتوانیم اسلام را به عنوان دینی جهانی، انسانی، بشردوست، و نه جنگ طلب، به دنیا معرفی کنیم».

وقتی ما به سازمانهای فلسطینی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که هر گروه نوکر یک رهبر عرب یا یک کشور خارجی است؛ به عبارت دیگر فضای سیاسی جهان عرب اجازه نمی‌دهد که فلسطینی‌ها مستقل باشند. مثلا نیروهای مارکسیست فلسطینی، مثل نایف حواتمه، احمد جبرئیل و جرج حبش، نه تنها از مسکو دستور می‌گیرند، بلکه حتی به مبانی اصولی تفکر مارکسیسم نیز بی‌توجه هستند؛ اینها تنها نگاه می‌کنند که مسکو چه می‌گوید؛ ضمنا با آن دسته از کشورهای عربی نیز که تمایل چپ دارند، مثل لیبی، الجزایر و تا حدودی مصر زمان عبدالناصر، مرتبط هستند. خوب طبیعتا هم مسکو، هم رهبران عرب و هم این افراد، با ظهور یک ایدئولوژی‌ که بتواند جوانها را جذب کند، مخالف هستند؛ بنابراین با آقای صدر و با دکتر چمران مخالف می‌شوند. چرا؟ برای این‌که بخش اعظم مردم لبنان که شیعه هستند، دور آقای صدر جمع می‌شوند و یک مبارزه ایدئولوژیک را شروع می‌کنند. این گروه ها ایشان و دکتر چمران را عامل اسرائیل می‌دانستند؛     
ادامه مطلب...

نوشته شده در  پنج شنبه 85/7/27ساعت  1:24 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

از تروریست چه خبر؟

اخبار و شایعات ضد و نقیض، سرنوشت «عبدالمالک ریگی»، سرکرده گروه تروریستی به نام «جندالله» را در پرده ابهام فرو برده است.

به گزارش خبرنگار «نافذ»، نزدیک به چهار ماه است که هیچ اثری از ریگی نیست و وی مفقود شده و هم‌زمان، اخبار و شایعات گسترده‌ای درباره مرگ یا بیماری لاعلاج این تروریست مشهور مطرح شده است.
بنا بر برخی شایعات منتشره در سیستان و بلوچستان، عبدالمالک در سراوان به بیماری ایدز مبتلا شده است؛ عده‌ای نیز از فلج شدن او سخن می‌گویند.

این در حالی است که برخی اخبار تأیید نشده از منابعی در افغانستان، از مرگ وی در استان «هلمند» این کشور حکایت دارد. به گفته این منابع، این حادثه پس از مرگ «بوگتی»، رهبر بلوچ‌های پاکستان و در زمانی انجام شده که ریگی توسط نیروهای خارجی به این استان افغانستان فراخوانده شده بود.

همچنین برخلاف روند گذشته که ریگی مصاحبه‌‌های پیاپی با برخی رادیوهای مخالف جمهوری اسلامی انجام می‌داد، سکوت او منجر به تقویت این شایعات شده است.
گفته می‌شود، حدود سه ماه پیش نیز، برخی اعضای گروه تروریستی جند‌الله، در گفت‌وگوهای خود، اظهار کرده‌اند که عبدالمالک کشته شده است.

از سوی دیگر، اطلاعات رسیده، حاکی از آن است که گروه جندالله با فقدان ریگی، از هم پاشیده است و اعضای انگشت‌شمار باقی مانده آن، تلاش می‌کنند با ارسال پیام‌هایی در اینترنت و نسبت دادن تحرکات گروه‌های دیگر به خود، این موضوع را مخفی کنند. در عین حال، کارشناسان هنوز ارزیابی دقیقی از مرگ یا زندگی سرکرده این گروه ندارند.

گفتنی است، با گذشت هفت ماه از جنایت تاسوکی، اکنون با تلاش خانواده گروگان‌ها، دستگاه‌های امنیتی و واسطه‌های محلی، از هفت گروگان به اسارت درآمده، تنها یک نفر باقی مانده و پنج نفر دیگر آزاد شده‌اند و یک تن دیگر نیز به دست تروریستها به شهادت رسید.


نوشته شده در  پنج شنبه 85/7/27ساعت  1:17 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

از محمود عباس بیشتر بدانید

«محمود عباس» مشهور به «ابومازن»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از چهره‌‌های تأثیرگذار تحولات خاورمیانه است.

«نافذ» در گزارشی ، اطلاعات جالبی از هویت «عباس» می‌دهد که به رغم انتشار در جهان عرب، برای نخستین بار در رسانه‌های ایرانی مطرح می‌شود.                                                        
ادامه مطلب...

نوشته شده در  دوشنبه 85/7/17ساعت  1:25 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()


قرآن، رتبه نخست جستجوی کتاب در گوگل

 

گوگل به صورت هفتگی و سالانه، لیستی از بیشترین جستجوی کتاب‌ها را منتشر می‌کند و همچنین تنها چند صفحه از کتاب‌هایی را که با اجازه ناشران، آنها را روی سایت قرار داده، برای نمونه در کنار لینک مربوط به آنها انتشار می‌دهد
آغاز ماه مبارک رمضان و افزایش میزان قرائت قرآن در میان مسلمانان، باعث شده است تا هفته گذشته، «قرآن» رتبه نخست مطالعه و جستجوی بخش کتاب گوگل را از آن خود کند.

به گزارش  «نافذ» به نقل از «میدل‌ایست آنلاین»، بنا بر لیستی که روز پنجشنبه اعلام شده و در آن انتقادات «نوام چامسکی» از سیاست خارجی آمریکا نیز دیده می‌شود، می‌توان برای نخستین بار، بیشترین جستجوهای یک هفته گذشته بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان را دید. کتابخانه گوگل از دو سال پیش راه افتاده است.

این مجموعه که هنوز هم در حال تکمیل شدن است، کمک می‌کند که بدانیم جهان چه چیزی را به صورت آنلاین می‌خواند و احتمالال بسیاری از مسلمانان برای قرائت قرآن به اینترنت مراجعه کرده‌اند.

گوگل به صورت هفتگی و سالانه، لیستی از بیشترین جستجوی کتاب‌ها را منتشر می‌کند و همچنین تنها چند صفحه از کتاب‌هایی را که با اجازه ناشران، آنها را روی سایت قرار داده، برای نمونه در کنار لینک مربوط به آنها انتشار می‌دهد. این در حالی است که جستجوی کتاب «گوگل» در نوع خود در اینترنت، منحصر به فرد است.

در لیست هفتگی اخیر گوگل، بیشترین صفحات جستجو شده عبارتند از: «قرآن»، «تنوع گیاهان گرمسیری» و «کنترل میزان سود و اعتبار». همچنین در کنار اینها، می‌توان به کتاب چامسکی به نام «تلاش آمریکا برای حاکمیت جهانی» نیز اشاره کرد که جزو کتاب‌های پرفروش آمازون هم بوده است.



نوشته شده در  شنبه 85/7/15ساعت  7:36 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)

آیا میدانیدامرو جمعه 14مهر85مصادف با 12 رمضان1427  413732  روز است که خورشیدمان در پس ابر است


نوشته شده در  جمعه 85/7/14ساعت  3:14 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

به مناسبت سالگرد وفاتش

تقدیم به سیده زنان اهل بهشت

فصلی است این در نام و نشانِ زنی از قبیله قریش، از خانواده «خویلد ‌بن ‌اسد بن عبدا‌لعزّی ‌بن قصّی ‌بن کلاب». این «قصّی ‌بن کلاب»، جدّ چهارم پیامبر است و پدر «عبدمناف» و «عبدمناف»، پدر هاشم و او پدر عبدالمطلب پدر بزرگ محمد(ص) و چنین است که خدیجه، با چند واسطه، دختر عموی محمد(ص) است و گاه اگر یکدیگر را پسر عمو یا دختر عمو می‌خوانند، هم از این روست.                             ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 85/7/14ساعت  2:30 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

مردی که برادر دوقلوی خود راخورده بود

نافذ: سانجو باگات، دارای شکمی بسیار بزرگ شده بود و به مانند زنان باردار هر آن انتظار وضع حمل او می رفت، به همین دلیل به سختی نفس می کشید.

به گزارش خبرنگار نافذ به نقل از ای.بی.سی.نیوز باگات که در منطقه ناگپور هندوستان زندگی می کرد در این باره اظهار داشت: سالها بود که با مشکل تورم شکمم همچنان درگیر بودم، اما یک شب در ژوئن 1999 مشکل من آن چنان حاد گردید که از یک نگرانی معمولی فراتر رفت.                                                                           ادامه مطلب...

نوشته شده در  چهارشنبه 85/7/12ساعت  3:51 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

آیا دیکتاتور آزاد میشود؟

خبرنگار نافذ: روزنامه الوطن چاپ سعودی ادعا کرد: احتمال می رود صدام تا ماه آینده  میلادی آزاد شود!

به گزارش خبرنگار نافذ ،  این روزنامه با بیان این خبر به نقل از زیاد النجداوی از وکلای مدافع صدام نوشت: برخی کشورهای عربی به واشنگتن اعلام کردند، آزادی صدام سهم بزرگی در توقف موج خشونتها در عراق خواهد داشت.  

دولت قطر نیز آمادگیش را برای میزبانی صدام اعلام کرده است.


نوشته شده در  چهارشنبه 85/7/12ساعت  3:45 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

افشای نامه نه حالا 10سال پیش

یکی از سایتهای خبری مدعی شد نامه ی محرمانه ی امام نه حالا بلکه 10سال پیش منتشر شده بوره است

به گزارش خبر نگار نافذ این سایت مدعی شدکه این نامه 10سال پیش توسط آیت الله منتظری منتشر شده است و مطرح شدن آن دراین زمان اغراض سیاسی را دنبال میکند.

در ادامه این سایت خبری برای اثبات ادعای خود میگوید (متن و تصویر این نامه سال‌هاست که در کتاب خاطرات آیت‌الله منتظری،جلد 2، بخش ضمائم، صفحه ی 1132  پیوست شده است و از طریق سایت وی نیز، قابل دسترس است)
گفتنی است این سایت ادعای خود را به یکی از اعضای دفتر هاشمی منسوب میکند.


نوشته شده در  سه شنبه 85/7/11ساعت  1:49 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

   1   2   3      >