سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی توقیف شد

به گزارش یک منبع آگاه، این کتاب توسط وزارت ارشاد "توقیف " و " جمع آوری" شده است.
کتاب 688 صفحه ای "به سوی سرنوشت " توسط محسن هاشمی تدوین یافته و در بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه شده بود.
علت توقیف این کتاب ؛ نقل قول هاشمی رفسنجانی در صفحه 173 و در نقل خاطرات خود از روز پنج شنبه 14تیرماه 1363 ذکر شده است که می نویسد؛«... نماینده شوشتر هم آمد و پیشنهاد قطع شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی را می داد. گفتم به طور اصولی تصمیم گرفته ایم، امام هم موافقت کرده اند ولی منتظر فرصت هستیم.»
گفتنی است خبر توقیف کتاب "به سوی سرنوشت" در برخی از منابع خارجی نیز انعکاس یافته است.

این در حالی است که معاونت ارزشیابی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در گفتگو با یک خبرگزاری درباره چاپ کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: طبق روال قانونی تمام کتاب هایی که در آنها به صورت نقل قول از امام(ره) مطالبی درج می شود برای صدور مجوز باید از سوی موسسه نشر آثار مورد بررسی قرار گیرد در حالی که کتاب خاطرات آقای هاشمی برای بررسی به موسسه ارجاع داده نشده است.
میرشکاری با تاکید بر این مطلب که چاپ کتاب خاطرات آقای هاشمی از سوی موسسه نشر آثار ، مجوز نداشته است، افزود: ادامه توزیع این کتاب نیاز به تائید از سوی موسسه نشر آثار امام(ره) دارد.
وی با تاکید بر حساسیت مطالب مندرج در این کتاب گفت: تنها افرادی که می توانند راجع به مطالب منتسب به امام(ره) در کتاب خاطرات آقای هاشمی اظهار نظر کنند ، مقام معظم رهبری، آقای موسوی اردبیلی و میرحسین موسوی هستند و در صورتی که این موضوع در موسسه بررسی شود  ابتدا از نظرات این بزرگان که در زمان امام(ره) مسئولیت های کلان را بر عهده داشته اند استفاده خواهد شد.


نوشته شده در  شنبه 86/6/10ساعت  12:6 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

سفر ایرانی‌ها به کربلا ممنوع شد

‌‌هفت‌ هزار زائر ایرانی‌ که‌ هم‌ اکنون‌ در نجف‌ اشرف‌ حضور دارند به‌ علت‌ اجرای قانون منع آمد و شد در کربلای‌ معلی‌ نمی‌ توانند وارد کربلا شوند و باید از نجف‌ به‌ ایران‌ بازگردند. ‌
آخرین‌ گروه‌ زوار ایرانی‌ کربلای‌ معلی‌ امروز - شنبه - ‌ از این‌ شهر خارج‌ می‌ شود و تا اطلاع‌ بعدی‌ هیچ‌ کاروان‌ زیارتی‌ وارد کربلا نخواهد شد. ‌
به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد شکر آرا ، مسئول‌ حج‌ و زیارت‌ ایران‌ در عراق‌ ، گفت:‌‌‌ آخرین‌ گروه‌ زائران‌ ایرانی‌ که‌ شامل 1500 نفر است‌ صبح‌ امروز از کربلا عازم‌ نجف‌ اشرف‌ و سپس‌ عازم‌ ایران خواهد شد. ‌
وی‌ افزود : ‌‌هفت‌ هزار زائر ایرانی‌ که‌ هم‌ اکنون‌ در نجف‌ اشرف‌ حضور دارند به‌ علت‌ اجرای قانون منع آمد و شد در کربلای‌ معلی‌ نمی‌ توانند وارد کربلا شوند و باید از نجف‌ به‌ ایران‌ بازگردند. ‌
یک‌ منبع آگاه‌ در استانداری‌ کربلا هم به‌ خبرنگار واحد مرکزی‌ خبر گفت‌ : با توجه‌ به‌ شرایط امنیتی‌ کربلا و ضرورت‌ برخورد با گروه های‌ مسلح‌‌ ، تا یک‌ هفته‌ آینده ‌‌هیچ‌ کاروان‌ زیارتی‌ حق‌ وارد شدن‌ به‌ کربلای‌ معلی‌ را ندارد.
مسئولان عراقی از جمله نخست وزیر این کشور ، برخی کشورهای خارجی را عامل اصلی آشوب های اخیر در کربلا می دانند که به قصد تخریب حرم مطهر صورت گرفت و به کشته شدن بیش از 50 نفر منجر شد.


نوشته شده در  شنبه 86/6/10ساعت  11:29 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

به مناسبت اولین سالگرد تاسیس وبلاگ خبری نافذ

یک سال گذشت

امروز هفتم شهریور ماه برابر است با سالگرد آغاز به کار وبلاگ خبری نافذ. تقارن این روز با روز عید الله الاعظم و سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت افتخار بزرگی است که از سوی خداوند متعال نصیب نافذ شده است.
شهریور ماه سال 85، هنگامی که قصد داشتم تا در محیط زیبای پارسی بلاگ ، یک وبلاگ خبری راه‏اندازی کنم، اصلا فکر نمی کردم که یک سال دوام بیاورم، اما امروز می بینم که این وبلاگ خبری یکساله شده است.
هدف و رسالت نافذ در عرصه اطلاع رسانی و وبلاگ نویسی از ابتدا چنین بوده است:
«نافذ سعی دارد فارغ از جناح ‏بازیهای سیاسی و فرهنگی موجود در جامعه ، رسالت سنگین آگاه‏سازی و خبررسانی را انجام دهد. بدیهی است که در این راه خود را مبرا از اشتباه و خطا نمی‏دانیم. نیازمند هدایت‏ها و راهنمائی‏های همه انسان‏های آگاه و دردمند هستیم.»
امروز که کارنامه یکساله عملکرد نافذ پیش روی چشم همگان هست، ‏بهترین فرصت برای ارزیابی و امتیاز‏دهی است. امید دارم که همه دوستان عزیزم با نگاه دقیق و موشکافانه خود این وبلاگ را مورد نفد قرار دهند.

عکس از وبلاگ زیبایی سایه خدا بر کهکشانهاست

نگاه به یکسال گذشته پر از خاطره‏های تلخ و شیرین است. خاطره درگذشت دوست و برادر عزیزم حسن نظری هیچگاه از ذهن من دور نخواهد شد. همچنین درگذشت روحانی مخلص و باصفای پارسی بلاگ حاج اقای ابوالقاسمی و همسر محترمشان نیز همچنین.
در مقابل خاطرات شیرین زیاری نیز وجود دارد که یاد آوری هر کدام از آنها مایه مسرت و خوشحالی همیشگی من هست.
و از همه مهمتر یافتن دوستان جدید و مهربانی می‏باشد که همیشه و در همه حال این برادر عزیز خود را مورد لطف و محبت قرار می دهند.
در اینجا لازم است تا از همسر مهربانم نیز کمال تشکر را داشته باشم که سختی‏ها و مشکلات را به جان خریدند و پا به پای من در این وادی قدم زدند.
در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از پیام های محبت آمیز همه دوستان عزیزم، یادداشت‏‏های برخی از دوستان عزیزم را که به این مناسبت نوشته شده است را با هم می خوانیم.

------------------------------------------------------------------------
سادات علوی - مدیر وبلاگ گروهی فصل انتظار

یک سال کار یک سال تلاش و یک سال زندگی با دیگر دوستان در این فضا اما با بهترین کارنامه ویک سال منتخب و برگزیده گی در امر مهم خبر رسانی خود نشانگر روح سالم و قلم سبزی است که در تلاش خدمت گزاری به دیگران بسیار موفق و مجد بوده اید
دوست ارجمند باعث افتخار گروه است که در وبلاگ گروهی فصل انتظار با شما هم قدم و هم قلم بوده ایم و مدتی از وجود با ارزش دوستانی چون شما برای رسیدنبه اهداف حقه و دینی و میهنی خود کار گروهی را پی گرفته ایم.
انشا الله شما و بقیه دوستان قلم به دست بتوانید با ارزشی کردن این فضا (خواسته که این چنین هم بوده است) به اعتلاو پیشرفت فکری فرهنگی مخاطبان خود کمک شایانی بنمایید .
با سپاس از تلاش شما و آرزوی سلامت و موفقیت برای شما

------------------------------------------------------------------------
مهدیه - وبلاگ تا صبح انتظار

نفذ نفذت نافذ ! نافذت نفوذ و اطلاعات!... در فرهنگ های لغت آورده شده در معنای نافذ که نافذ به معنای نافذ می باشد و ... (خودتون بخونین!) در عموم و عامه و کوچه و خیابان نافذ یعنی نافذ! یعنی خیلی نافذ است! یعنی همون! و در دنیای مجازی نافذ یعنی نافذ دات پارسی بلاگ دات کام! یعنی یک مکان میم خ واو ف!!!! و بین بچز معروف به آشیانه ی یک نفوذی! و اصولا پایگاه اطلاع رسانی و بریم ببینیم نافذ چه خبری داده پست ش کنیم!!! درس امروز تمام شد! برید شیشصدو چهلصد بار از رو این جمله بنویسید که ما هرگز در جبهه ای در مقابل نافذ نمی ایستیم داخل پرانتز از جانمان سیر نگشته ایم! ... همین جمله را به عنوان تکلیف شفاهی تحلیل و تحویل دهید! الان اگر نگرفتید بگیرید که شما چندین واحد اموزش عربی ! لغت شناسی .. اطلاعات و ضد اطلاعات و... را به میمنت و مبارکی خجسته سالروز تولد وبلاگ نافذ مجانا و رایگانی! پاس نمودید..تبریکتان باد!
پ.ن: خودمم نفهمیدم چه گفتم!... جایزه ی این جشنواره ی تولد نافذ رو بدین من برم!

------------------------------------------------------------------------
محمد - وبلاگ خود نوشت

قصه آشنایی من و برادر نفوذی!
روزی روزگاری در یک وبلاگ دوردست ، جوانکی ، قلم می زد، سرنوشت مردمانش را ، با اندیشه هایش رقم می زد، می گفت از حکایت غربت معصومیت آدمی ، شاید گوش دلی یافت می شد تا نجوایش را دریابد و از اینجور حرفا رو بی خیالی هم عالمی داره که داره به منو تو چه ربطی داره!
جوانک ، خسته از جور روزگار، با آنچه از تنهایش ، ساخته بود ، خلوتی داشت بی هیاهو ، کلبه ی دلش را آذین کرده بود اما کارش گیر یه لوگو با فلش بود که دنبال یه سایت آپلود با لینک مستقیم می گشت و کلی هم در به دری ، کشیده لامشب عژب حالی می ده این کشیدن!
در میان این حیرانی، نفس گرم یک دوست، یک یاور ، چه شوری در دلش برپا کرد، یافت آن دلبری را که ثانیه ها او را برایش آورده بودند، راحتتون کنم ، همون برادر نفوذیه خودمون بود، داداش نافذ شما ، اتفاقی پیداش کرد منو، سر قضیه کتک زدن همون خانما دم سفارت انگلس و آمریکا و اسراییل و غرب و عرب سرشون تویه یه آخور و آبشخور و گاو و گوسفند و حکایت چوپان دروغگو دشمن خدا ست!
جوانک یافت ان همدمی را که می توانست کلبه دلش را بیاراید، دعایی کرد آن دلبر را، که خدایم دلت را بیاراید! آمین!
همین!

صفای قلمش ... صفای خبرش ... یاحق!

------------------------------------------------------------------------
خانوم ناظم - وبلاگ نوشته‏های یک ناظم

در مورد وبلاگ اقای نافذ راستش همیشه به اخبار ایشون اعتقاد دارم و سعی میکنم اخبارشون رو بخونم . البته نمیگم که همیشه میرسم بخونم، چون هم ایشون سریع مینویسن و هم من نمیرسم. اما اصل نظر اینکه صداقت ایشون رو در اطلاع رسانی قبول دارم و اخبارشون رو پذیرا هستم.

------------------------------------------------------------------------
شاهد و شاهده - وبلاگ بندیر

درود بر نافذ و بر بندگان شایسته ی خدا
این شعر رو به عنوان هدیه ی به مناسبت سالگرد حضور نافذ از شاهد و شاهده بپذیر...
.:.
کاش یلدای غمت را سحری بود
روح پژمرده ی ما را سفری بود
سخت دیوانه ام از هجر وجودت
کاش از صبح حضورت خبری بود
ان شاءالله که مورد تایید امام عصر باشید.

------------------------------------------------------------------------
محمد رئیسی‏پور - وبلاگ نگاهم برای تو

واما نافذ . اول از همه از زحماتی که میکشید تا اخبار رو خیلی به روز و به دور از دروغ و تحریف به دوستانتون برسونید تشکر میکنم واقعا فعالیتتون ستودنیه آخه ..........نافذ به روز شد.....یک دقیقه بعد ، نافذ به روز شد.....دو دقیقه بعد، نافذ به روز شد........سه دقیقه بعد، نافذ به روز شد....شش دقیقه بعد، ببخشید یه مدتی تاخیر افتاد ولی بالا خره نافذ به روز شد...... اینم برا این بود که بدونی چقدر فعالی . موفق باشی دوستم . التماس دعا...

------------------------------------------------------------------------

سید محسن موسوی - مدیر سایت فصل آگاهی

هرکسی با اهداف و انگیزه خاصی پای در عرصه وبلاگ نویسی می گذارد . یکی برای مطرح کردن خود ، دیگری بالا بردن اطلاعات عمومی خود ، عده ای هم رسالتی بزرگتر در سر دارند و ... و یکی هم پیدا می شود که بدون قرار گرفتن در دسته بندی های سیاسی هدف خود را اطلاع رسانی قرار داده و انجام رسالت به این مهمی را تکلیف خود می انگارد.

در طول یک سالی که نافذ رسالت تهیه و نشر اخبار را برعهده داشت با همه فراز و نشیبها به نظرم در حد یک خبرگزاری اما در قواره کوچکتر ظاهر شده .

البته مدتیست دیگر اون رونق قبلی را ندارد و اخبار با تاخیر و با حجم کمتر ارائه می شود که انشاالله این مشکل هم رفع خواهد شد .

انصافاً نافذ جای خود را در وبلاگهای پارسی باز کرده و بدون حاشیه های معمول به کار خود ادامه می دهد .

انشاالله در امر خطیری که انتخاب کرده اید موفق باشید .

------------------------------------------------------------------------

یک بسیجی - مدیر وبلاگ قصه بچه بسیجی

نافذ نام آشنای این دیار نگارشی!
سلام. سلامی به گرمی نوشته های همیشه داغ شما همچون نان تازه!!!
از اولین روزهای نافذ که نمی شناختمش اما از همان روزهایی که می شناسمش نفوذ عجیی بر دلم کرده. خیلی عمیق! گاهی برای اینکه مطمئن شوم خبری صحت داشته یا نه مثل یک خبرگذاری مطمئن به نافذ سر می زدم. هنوز هم!
وقتی اولین بار اسم نافذ را شنیدم با اشتیاق نادری به سراغ لغت نامه رفتم تا معنای آن را بفهمم. اما باور کنید که معنای نافذ اینجا یعنی در وبلاگ نافذ فقط معنی می شود. مگر نه لغت نامه نیز قادر نیست تا مفهوم نافذ را روشن کند.
....
شنیده اید که می گویند از خوبان هر چه بگویند هم کم است؟! حقیقتا نوشتن از نافذ با همه حجم قلم کافی نیست. نافذ است و یک آسمان داغ. مثل نان داغ! داغ داغ داغ!
برادر ارجمندم، نفوذ یک ساله اتان را به دل نگارشی های این دنیای مجازی تبریک می گویم. دعا می کنم تولد یک صدمین سال نافذ را در همین جا شاهد باشم! ( یعنی می خواهم 124 سالم بشه؟!) خوب بشه. چه اشکالی داره؟!
حالا من نماندم نوه هایم بمانند و ببننند ان شاء الله
راستی که چقدر دلم می خواهد خبر ظهور آقا خبر بعدی نافذ باشد. به امید آن روز...
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم....

------------------------------------------------------------------------
اسماء‏- مدیر وبلاگ شهید سید محمد شریفی

خب ببخشید یه کم دیر شد اما در مورد وبلاگ خوب نافذ ، اولین روزهایی که وارد نت شدم وبلاگتون رو دیدم و واقعا برام جالب بود مخصوصا اینکه نافذ جدا از جناح بازی ها می نویسه و این خیلی ارزشمنده خواننده همیشگی اخبار شما هستم و گاهی که برای نوشتن دنبال منبع میگردم نافذ بهم خیلی کمک می کنه .
خوشحالم که در پارسی بلاگ چنین وبلاگی وجود داره و امیدوارم نافذ همچنان موفق و به روز باشه .

------------------------------------------------------------------------
یادداشت‏های سایر دوستان نیز به محض وصول در معرض دید خوانندگان عزیز قرار خواهد گرفت.


نوشته شده در  چهارشنبه 86/6/7ساعت  11:52 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

فردا نیمه ‌شعبان است

ای برده امان از دل عشاق، کجایی؟

به نقل از تقویم شیعه، در نیمه شعبان سال 255 هجری حضرت بقیة‌الله حجة بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف به دنیا آمدند. این شب را «شب برات» ‌و «شب مبارک» و «شب رحمت» خوانند.
نام پدر ایشان، حضرت ابومحمد حسین علی (ع) و نام مادرشان حضرت نرجس است. امام حسن عسگری(ع) در شب ولادت حضرت مهدی(عج) برای عمه بزرگوار خود جناب حکیمه خاتون پیغام فرستاده فرمودند: امشب نزد ما افطار کن که شب نیمه شعبان است و خداوند حجت خود را آشکار می‌سازد.

ولادت امام زمان(عج) در شهر سامرا به هنگام طلوع فجر نیمه شعبان 255 هجری بوده است. بر شانه راست آن حضرت نوشته شده بود: جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا.
پس از تولد آن بزرگوار را نزد پدر بردند و شروع به سخن فرمودند: اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و أن علیا امیرالمومنین ولی الله و ائمه معصومین را یکی بعد از دیگری نام برد تا به وجود شریف خود رسید و برای فرج محبین خود دعا فرمود.

امام زمان در آغوش پدر
آنگاه حسب الامر امام عسگری حکیمه خاتون او را نزد مادرش نرجس خاتون برد. حکیمه خاتون می‌فرماید: روز هفتم به خدمت امام حسن رفتم. حضرت فرمود:
پس مرا بیاورید. آن وجود سراپا جود را نزد آن امام بردیم. حضرت زبان در دهان وی گذاشتند و فرمودند: پسرم، سخن بگو. دیدم آنچه در روز اول از او شنیده بودم از اقرار به وحدانیت و ثنا بر جد خود پیامبر (ص) و امیرالموؤمنین (ع) و سایر ائمه تا پدر بزرگوارش دوباره بیان کرد و این آیه را تلاوت فرمود: بسم الله الرحمن الرحیم و نرید أن نمن علی الذین استضعفوا فی‌الارض ونجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین و نمکن لهم فی الارض و نری فرعون و هامان و جنودهما منهم ماکانوا یحذرون.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  سه شنبه 86/6/6ساعت  9:51 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه شد

تعبیر خواب هولناک لائیک‏ها

عبدالله گل، وزیر امور خارجه ترکیه با بدست آوردن اکثریت نسبی آرای پارلمان توانست رئیس جمهور این کشور شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در دومین دور از رای‌گیری پارلمان از دستیابی به اکثریت آرا بازمانده بود.
گل که نامزد حزب اسلامگرای عدالت و توسعه ترکیه است باید در این دور اکثریت دو سوم آرا یعنی 367 رای را به دست می‌آورد اما نتوانست بیشتر از 337 رای پارلمان 550 نفری را به دست آورد.
نخبگان لائیک ترکیه شامل ژنرال‌های ارتش، رهبران مخالفان و قضات این کشور تلاش اول گل برای ریاست‌جمهوری را که ماه ژانویه صورت گرفت به خاطر اینکه گذشته‌ای مرتبط با اسلامی سیاسی دارد با مانع مواجه کردند. انتخابات ریاست جمهوری درترکیه درچهار دور برگزار می‌شود که در دورهای اول و دوم نامزدهای ریاست جمهوری برای احراز این مقام به کسب 367 رای موافق و در دورهای سوم و چهارم به کسب 276 رای موافق نیاز دارند.
به دنبال پایان یافتن دوره ریاست جمهوری احمد نجدت سزر، حزب حاکم عدالت و توسعه عبدالله گل را به عنوان تنها نامزد خود برای ریاست جمهوری معرفی کرد اما به دلیل پیشینه اسلامی و محجبه بودن همسر وی، گل نتوانست در دو دور رای‌گیری که در پارلمان قبلی صورت گرفت، حد نصاب لازم را به دست آورد و احزاب و گروه‌های اپوزیسیون رای‌گیری‌ها در پارلمان را برای معرفی رییس جمهور تحریم کرده و سکولار‌ها در اعتراض به کاندیداتوری گل تظاهرا‌ت‌های گسترده‌ای را در شهرهای متعدد بر پا کردند.
گل از 550 رای پارلمان با کسب 339 رای رئیس جمهور شد وی می‌توانست با کسب 276 رای نیز در این دوره رئیس جمهور شود.


نوشته شده در  سه شنبه 86/6/6ساعت  9:10 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

سرانجام پروژه پلوتونیوم ایران مختومه اعلام شد

نماینده دائم ایران در آژانس با اشاره به مختومه اعلام شدن پروژه پلوتونیوم ایران توسط آژانس تصریح کرد: آژانس سرانجام به انطباق اظهارات ایران در پروژه پلوتونیوم با واقعیت اذعان نمود. 
علی اصغر سلطانیه در خصوص دیدار روز گذشته (دوشنبه) خود با محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در این دیدار ضمن تحویل موافقتنامه انجام شده در تهران پیرامون مدالیته و چارچوب حل مسائل باقیمانده، در رابطه با همکاری‌های ایران و آژانس نیز گفتگوهایی انجام شد.
وی توضیح داد: آقای البرادعی ضمن ابراز خرسندی از توافقات به عمل آمده و اظهار امیدواری در اجرای مفاد آن اطمینان داد که این گام مثبت جمهوری اسلامی ایران را به نحو مقتضی در گزارش خود منعکس کند.
نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش یکی از موضوعات باقیمانده‌ که در چند سال گذشته نیز مورد بحث قرار می‌گرفت یعنی مربوط به پروژه پلوتونیوم از نظر آژانس حل و فصل شد و پرونده آن مختومه اعلام می‌گردد. سلطانیه با بیان اینکه این امر در گزارش البرادعی منعکس خواهد شد، گفت: این مسئله نشان دهنده عزم جمهوری اسلامی ایران در همکاری با آژانس و حل و فصل موضوعات باقیمانده است.
وی در خصوص زمان انتشار گزارش البرادعی نیز گفت: گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران به احتمال قوی این هفته و فردا منتشر خواهد شد.
علی اصغر سلطانیه نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در دیدار با محمد البرداعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی انمی متن کامل دور سوم مذاکرات ایران و آژانس در تهران را بنا به درخواست جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی رسمی به وی ارایه کرد. متن کامل دور نهایی مذاکرات ایران و آژانس به عنوان سند شماره 711 ( INFCIRC/711 ) در سایت آژانس منتشر شده است.
نماینده ایران در خصوص زمان برگزاری نشست شورای حکام آژانس نیز گفت: نشست شورای حکام 10 سپتامبر برگزار خواهد شد و بلافاصله پس از آن کنفرانس سالانه آژانس با حضور هیئت‌های عالیتربه در سطح وزراء و روسای انرژی اتمی کشورهای دنیا تشکیل خواهد شد و از ایران نیز طبق معمول سالهای گذشته ریاست سازمان انرژی اتمی در این اجلاس شرکت خواهد کرد. 


نوشته شده در  سه شنبه 86/6/6ساعت  12:6 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

رئیس سازمان صدا و سیما:

هیچ‌ کس بخاطر انتقاد از صدا و سیما ممنوع التصویر نمی‌شود

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: هیچ‌ شخصی بخاطر انتقاد از عملکرد سازمان صدا و سیما ممنوع التصویر نمی شود. 
سید عزت الله ضرغامی در گفت و گو با فارس افزود: این سازمان منتقدین خود را تشویق می کند.
وی درباره اعلام برخی منابع غیر رسمی در خصوص شایعه ممنوع التصویر شدن علیرضا پناهیان به دلیل انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: این موضوع صحت ندارد. در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نه کسی ممنوع التصویر شده و نه کسی که به این سازمان انتقاد کند ممنوع التصویر می‌شود.
وی افزود: بسیاری از کسانی که به صدا و سیما انتقاد جدی دارند در برنامه‌های سازمان حضورپیدا می‌کنند. اصلا ما به خیلی از این افراد پول می‌دهیم که به داخل سازمان بیایند و ما را نقد کنند و اگر هم خوب نقد نکنند به آنها اعتراض کرده و دفعه بعد شخص یگری را می‌آوریم که ما را نقد کند. 

این اظهارات ضرغامی در حالی صورت می گیرد که برخی از منابع از ممنوع التصویر شدن آقای پناهیان به خاطر انتقاد از صدا و سیما خبر داده‏‏اند.


نوشته شده در  سه شنبه 86/6/6ساعت  12:4 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

نامه یک زن آمریکایی به زنان لبنانی:

آنکه مظلوم واقع شده، ما زنان آمریکایی هستیم

یک زن آمریکایی خطاب به زنان لبنانی آورده است: آنکه مظلوم واقع شده، ما زنان آمریکایی هستیم؛ بردگانی که ارزشمان تنزل یافته است. این نامه با عنوان "تقدیم به خواهر مسلمانم" موضوع حمله اسرائیل به لبنان مورد توجه خانواده های آمریکایی قرار گرفته است و درباره آن بحث می کند.
این نامه با عنوان "تقدیم به خواهر مسلمانم" موضوع حمله اسرائیل به لبنان مورد توجه خانواده های آمریکایی قرار گرفته است و درباره آن بحث می کند.
من به چشم خود تجاوز صهیونیست ها به لبنان را دیدم. اما چیزهای دیگری هم دیدم: من، تو (زن لبنانی) را دیدم، که به همراه فرزندان خود برای زندگی تلاش می کنی. لباس های ساده شما را که در عین سادگی نشان دهنده حجب و حیا و عفت شماست قابل مشاهده بود. زیبایی شما برای من نمایان بوده. اما نه فقط زیبایی ظاهری، که زیبایی درونیتان را می دیدم! با دیدن شما یک احساس قوی به من دست داد.
احساس رشک به شما! من از تجربه وحشتناک و جنایت های جنگی علیه مردم لبنان احساس خوبی ندارم. این مردم مورد حمله کسانی قرار گرفتند که با ما نیز دشمنی دارند. متأسفم که نمی توانم به این مردم کمک کنم اما قدرت، زیبایی، نجابت و مهمتر از همه خوشحالی شما را تحسین می کنم. آری این قدرت ایمان شماست که باعث شده تا در زیر بمباران بی امان صهیونیست ها از ما زنان آمریکایی شاداب تر باشید! چرا که شما هنوز با طبیعت زنانه خود زندگی می کنید. زندگی که برای زنان ساخته شده است.

من هم تا دهه 1960 به آن نوع زندگی عادت داشتم تا اینکه بمباران همان دشمن ما را نشانه رفت. اما این بمباران متفاوت بود. ما هدف حملات مهماتی قرار گرفتیم که آغشته به فساد اخلاقی بودند. آنها اخلاق و عفت ما را نشانه رفته بودند، اما این حمله بسیار نامحسوس بود! صهیونیست ها به ما از هالیوود حمله کردند؛ اما من، تو (زن لبنانی) را دیدم، که به همراه فرزندان خود برای زندگی تلاش می کنی. لباس های ساده شما را که در عین سادگی نشان دهنده حجب و حیا و عفت شماست قابل مشاهده بود. زیبایی شما برای من نمایان بوده. اما نه فقط زیبایی ظاهری، که زیبایی درونیتان را می دیدم! نه با هواپیماهای جنگنده و یا تانک های دست ساخته خودمان، بلکه با رسانه ها و مطبوعات و سینما.. این را بگویم که بطور حتم پس از اینکه زیرساخت های کشورتان را منهدم کردند، شما را نیز به این شیوه مورد حمله قرار خواهند داد. من هیچ دلم نمی خواهد این اتفاق برای شما بیافتد، چون در این صورت شما نیز همچون ما احساس پوچی و حقارت خواهید کرد.
اما اگر به سخنان آنان که قبل از شما این احساس حقارت را تجربه کرده اند گوش فرا دهید، می توانید از آن وضعیت در امان بمانید. همه تولیدات هالیوود بسته هایی از دروغ و تحریف واقعیت هاست. تولید کنندگان محصولات هالیوود، رفتارهای سکسی را به عنوان رفتارها و سرگرمی های بی ضرر نشان می دهند؛ چون می خواهند بافت اخلاقی جوامع را از بین برده و بدین طریق برنامه های سمی و زهرآلود خود را در آن جوامع پیاده کنند. خواهش می کنم زهر آنها را نخورید. چون این زهر، پادزهری ندارد. یکبار اگر آن را خوردید، گرچه ممکن است التیام پیدا کنید اما شما دیگر آن آدم سابق نیستید. پس هر چه می توانید از آن دوری کنید. آنها سعی خواهند کرد شما را از طریق برنامه های تلویزیونی و ویدیوئی اغوا کنند.
درظاهر، ما زنان آمریکایی را خوشبخت و خرسند نشان خواهند داد، که از پوشیدن لباس هایی همچون زنان فاحشه، و نداشتن خانواده و... به خود می بالیم. اما باور کنید بیشتر ما از این نوع زندگی ناخرسندیم. میلیون ها نفر از ما مصرف کنندگان دائمی داروهای ضد افسردگی هستیم. از شغل هایمان متنفریم. شبها به روی مردانی که به ما اظهار علاقه کرده و پس از بهره بردن حریصانه، ما را به حال خود رها می کنند، فریاد می کشیم.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  دوشنبه 86/6/5ساعت  12:57 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

درس جالب حجاج اصفهانی به شرکت هما

تاخیر 18 ساعته در پرواز حجاج از اصفهان به جده و تحصن آنان برای اخذ غرامت، شرکت هواپیمایی «هما» را مجبور به پرداخت غرامت سنگین به تمام مسافران این پرواز کرد تا این حجاج، یک بلیت رفت و برگشت به مشهد مقدس بگیرند.
تاخیر 18 ساعته در پرواز اصفهان به جده، مسافران این پرواز را به اندازه‌ای عصبانی و کلافه کرده بود که هنگام بازگشت با خودداری از ترک صندلی‌های خود در هواپیما تحصن کردند. این اقدام تا زمانی ادامه یافت که این شرکت هواپیمایی را مجبور به پرداخت غرامت بسیار سنگینی کرد.

با این وجود، مسئولان شرکت هواپیمایی هما که غرامت به این مسافران را شامل بلیط رفت و برگشت به مشهد مقدس به صورت رایگان به تمام مسافران در نظر گرفته‌اند، تاکنون هیچ جوابیه‌ای برای خبرهای مندرج در رسانه‌ها به منظور ارائه دلایل این تاخیر ارسال نکرده‌اند.
به گزارش فارس از اصفهان، این تاخیر در پرواز در حالی صورت می‌گیرد که زائران خانه خدا، 18 ساعت تاخیر را به سختی تحمل کرده و بیشتر آنان برنامه‌ریزی خود را دگرگون شده می‌دیدند.
شرکت هواپیمایی هما نیز در شرایطی مجبور به پرداخت غرامت به مسافران شد که تاخیر در پروازهای اصفهان به جده به یک امر عادی تبدیل شده و این اقدام مسافران، مسئولان هما را به شدت بهت زده کرده است.


نوشته شده در  یکشنبه 86/6/4ساعت  11:35 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

جشنواره همجنس‌بازان در یک اندونزی

مسلمانان اندونزی همزمان با برگزاری ششمین دوره از جشنواره فیلم‌هایی با موضوع همجنس‌بازان در این کشور دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، برخی از گروه‌های اسلامی اندونزی نسبت به برگزاری این جشنواره، در کشوری که 85 درصد از جمعیت آنرا مسلمانان تشکیل می‌دهند به شدت اعتراض کردند.
«جان بادالو»، یکی از برگزارکنندگان این جشنواره در واکنش به این اعتراض‌ها گفت: از این اعتراض‌ها ترسی نداریم و همچنان به کار خود ادامه می‌دهیم.
جشنواره همجنس‌بازان با نام (Q!)، از جمعه گذشته افتتاح شده تا یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت.
اگرچه 85 درصد از جمعییت 220 میلیون نفری اندونزی را مسلمانان تشکیل می‌دهند، ولی همجنس بازی در این کشور ممنوعیت قانونی ندارد.


نوشته شده در  یکشنبه 86/6/4ساعت  11:27 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

<      1   2   3   4   5   >>   >