سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

تحریم بانک صادرات توسط آمریکا

: خبرگزاری‌ رویترز اعلام کرد که وزارت خزانه‌داری آمریکا هرگونه قرارداد و رابطه میان بانک صادرات ایران با سیستم مالی آمریکا را ممنوع کرده است. بر مبنای این خبر، وزارت خزانه‌داری آمریکا با این ادعا که «ایران از بانک صادرات برای نقل و انتقالات پول به گروه‌های حزب الله، حماس و دیگر گروه‌ها شامل جنبش جهاد اسلامی فلسطین استفاده می‌کند» هرگونه دسترسی مستقیم یا غیر مستقیم این صادرات به سیستم مالی آمریکا را ممنوع و غیر ممکن کرده است.

استوارت لوی (معاون تروریسم خزانه داری آمریکا)با این ادعا که «ایران از بانک صادرات برای نقل و انتقالات پول به گروه‌های حزب الله، حماس و دیگر گروه‌ها شامل جنبش جهاد اسلامی فلسطین استفاده می‌کند» گفت: امروز دسترسی یکی از بزرگ‌ترین بانک دولتی ایران به سیستم مالی خود را ممنوع کردیم؛ زیرا این بانک که در حدود سه هزار و 400 شعبه دارد، برای انتقال پول به این سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

لوی گفت: ما دیگر به یک بانک هم‌چون بانک صادرات ایران اجازه نخواهیم داد تا حتی به صورت غیرمستقیم در سیستم مالی آمریکا فعالیت داشته باشد.


نوشته شده در  یکشنبه 85/6/19ساعت  8:18 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

دست رد ولایتی بر سینه روزنامه شرق

دکتر ولایتی تقاضای روزنامه شرق را برای نگارش یادداشت نپذیرفت .

 این خبر را یکی از اعضای برجسته تحریریه روزنامه شرق در اختیار ما قرار داده و گفت : " اگر چه علی اکبر ولایتی مشغله کاری را علت رد این تقاضا عنوان کرده ولیکن به نظر می رسد ناخرسندی وی از برخی مواضع این روزنامه به ویژه در مسائل بین المللی و سیاست خارجی ، دلیل عدم توجه به این درخواست بوده است . "

این منبع افزوده است : " روزنامه شرق در دو سال اخیر با ارائه درخواست یادداشت نویسی به مسوولان اصولگرای کشور ، علاوه بر تلاش برای نشان دادن بی طرفی این روزنامه ، به نوعی شکست شخصیت افراد اصولگرا را دنبال کرده است و پیشنهاد فوق به مشاور رهبری در امور بین الملل نیز از آن جمله است . "

روزنامه شرق ارگان غیر رسمی حزب کارگزاران سازندگی ایران اسلامی و حامی پر و پا قرص حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی است . 
نوشته شده در  یکشنبه 85/6/19ساعت  8:7 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

آمار عجیب آزار جنسی در محیطهای کار آمریکا 

 مرکز مطالعات زنان و فمنیسم آمریکا اعلام کرد، طبق تازه‌ترین آمار، 50 درصد از زنان شاغل و 15 درصد از مردان شاغل در محیط کار خود مورد آزار و اذیت یا سوء استفاده های جنسی قرار می گیرند.

به گزارش رادیو فردا این رفتار ممکن است به شکل فیزیکی باشد، اما این آزار حتی می تواند شفاهی هم باشد، مانند اظهارنظرهای جنسی درباره بدن شخص. حتی ممکن است این سوء استفاده نه فیزیکی باشد نه کلامی مثل نگاه ها. در حالی که بیش از 50 درصد زنان شاغل در جهان در معرض یکی از موارد سوء استفاده های جنسی هستند، اما تنها پنج الی 15 درصد از این زنان درباره مشکلات خودشان در محیط کار به یکی از مراجع شایسته شکایت کردند، از جمله به علت ترس از دست دادن کار.

سوء استفاده های جنسی در محیط کار، معمولا آسیب های جدی و عمیقی را بر سلامت جسمی و احساسی زنان وارد می کند. بعضی از مردها اعتقاد دارند زنان خودشان از ایجاد چنین ارتباط هایی در محیط کار استقبال می کنند، زیرا این ارتباط امکان پیشرفت آنها را فراهم می کند.

 


نوشته شده در  یکشنبه 85/6/19ساعت  7:44 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

دنی اولروم مسلمان شد

دنی اولروم مهاجم نیجریه‌ای تبار تیم فوتبال ابومسلم پس از حضور در بارگاه حضرت ثامن‌الحجج (ع) به دین اسلام گروید.

ناصر شفق، مدیرعامل باشگاه ابومسلم مشهد درگفتگو با ایپنا؛ضمن اعلام خبر فوق افزود: باتوجه به اینکه دنی مدتی است در ایران بسر می‌برد و در مدت حضور در اینجا همسر ایرانی نیز اختیار کرده است، همین امر مزید بر علت شد تا به دین اسلام گرایش پیدا کند.


وی افزود: البته دنی در چند روز گذشته مسلمان شده ولی امروز با حضور در حرم امام هشتم (ع) رسما با گرایش به دین اسلام مسلمان شد.


گفتنی است؛ دنی اولروم نیجریه‌ای پیش از گرایش به دین اسلام، از دین مسیحیت پیروی می‌کرد و اکنون با حضور در ایران و مطالعه در مورد دین اسلام رسما مسلمان شده است.


نوشته شده در  شنبه 85/6/18ساعت  1:38 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

پشت پرده تغییرات مدیریتی در استقلال

این روزها پس از استعفای حسین قریب قرار است مدیرعامل جدیدی برای باشگاه استقلال تعیین شود. به مناسبت نوسازی به بررسی اتفاقات چند ماه گذشته که استقلال تحت نظارت وزارت رفاه بود می پردازد تا پشت پرده تغییرات جدید استقلال بیشتر مشخص شود.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  شنبه 85/6/18ساعت  1:36 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

به‏بهانه‏ی ولادت‏منجی

از آرماگدون بدانید

1-کلمه‌ آرماگدون‌ از کلمه‌ «مگیدو» (مجدّو) که‌ شهر مهمی‌ در فلسطین‌ قدیم‌ بود ریشه‌ گرفته‌ است‌. بسیاری‌ از محققان‌ فکر می‌کنند که‌ آرماگدون‌ از «هرمجدون‌» به‌ معنی‌ «تپه‌ مجدّو» گرفته‌ شده‌ باشد. این‌ ناحیه‌ تاریخی‌ غنی‌ دارد. حفاری‌های‌ انجام‌ شده‌، بیست‌ دوره‌ اشغال‌، از تاریخ‌ چهار هزار سال‌ قبل‌ از میلاد تا چهار صد و پنجاه‌ سال‌ قبل‌ از میلاد مسیح‌ (ع‌) را نشان‌ می‌دهد. «مجدّو» در 18 مایلی‌ «بندر حیفا» در اسراییل‌ شمالی‌ و 55 مایلی‌ شمال‌ بیت‌ المقدس‌ واقع‌ است‌ادامه مطلب...

نوشته شده در  شنبه 85/6/18ساعت  1:10 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()


اسامى و القاب حضرت مهدى(عج)

مرحوم ثقة الاسلام نورى در بیان اسماء شریفه امام عصر (علیه السلام)، با استناد به آیات و روایات و کتب آسمانى پیشین و تعبیرات راویان و تاریخ نگاران تعداد یکصد و هشتاد و دو اسم و لقب براى حضرت مهدى(علیه السلام)ذکر مىکند و مدّعى است که در این مقام، از استنباطهاى شخصى و استحسانهاى غیر قطعى خوددارى نموده است که در غیر این صورت چندین برابر این اسماء و القاب، قابل استخراج از کتب مختلفه بود. که از آن جمله است:

محمّد، احمد، عبداللّه، محمود، مهدى، برهان، حجّت، حامد، خلف صالح، داعى، شرید صاحب، غائب، قائم، منتظر و...  

کنیه های آن حضرت عبارتند از: ابوالقاسم (هم کنیه پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم))، ابوعبداللّه، اباصالح که مرحوم

 نورى ابو ابراهیم، ابوالحسن و ابوتراب را نیز از کنیه‏هاى ایشان شمرده است.

در اینجا به ذکر پارهاى عناوین و صفات که در ضمن زیارتهاى مختلفه و ادعیه مربوط به حضرت مهدى (علیه السلام) مورد تصریح قرار گرفته است اشاره داریم، با این امید که دقّت و تأمّلى در آنها، ما را با شئونات مختلفه آن بزرگوار آشنا ساخته و مقاماتى را که غالباً از لسان معصومین(علیهم السلام) در ضمن این دعاها و زیارتها براى امام دوازدهم(علیه السلام)بر شمرده شده براىمان روشنتر سازد.

قابل ذکر اینکه تمام این عناوین و اوصاف بطور خاص در مورد حضرت مهدى(علیه السلام)وارد گردیده، اگرچه بسیارى از آنها در مورد سایر امامان بزرگوار اسلام(علیهم السلام)نیز مىتواند مصداق داشته باشد.

دیگر اینکه، آنچه ذکر مىشود نه به ادّعاى اسم یا لقب آن حضرت، بلکه به عنوان بهرهورى از تعابیر موجود در نصوص زیارت و دعاست، اعم از اینکه واژهاى مفرد یا جملهاى توصیفى باشد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 85/6/17ساعت  3:53 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

آشنائی با مسجد مقدس جمکران

 

 

به مردم بگو به این مکان (مسجد مقدَس جمکران) رغبت کنند و آنرا عزیز دارند.

(از فرمایشات حضرت مهدى علیه السلام به حسن بن مثله جمکرانى)

مسجد مقدس جمکران در نزدیکى شهر مقدس قم واقع شده و همواره پذیراى زائرینى از نقاط مختلف ایران و جهان مى باشد. این مکان مقدس، تحت توجهات خاصه حضرت بقیه الله الاعظم(اوراحنا فداه) قرار دارد و آن حضرت از شیعیانشان خواسته اند که به این مکان مقدس روى آورند، چرا که این مکان، داراى زمین شریفى است و حق تعالی آن را از زمین های دیگر برگزیده است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 85/6/17ساعت  3:44 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

سؤال: بستن کراوات و پاپیون‏چه حکمی دارد.

آیت الله خامنه‏ای:‏ بستن کراوات و پاپیون چون تقلید و ترویج از فرهنگ مهاجم غیر مسلمین است جایز نیست.

 آیت الله فاضل لنکرانی: ظاهرا کراوات اصلا زی وشعار نصاری بوده وبهتر است مسلمانان از آن بپرهیزند.

آیت الله بهجت: خلاف احتیاط است.


نوشته شده در  پنج شنبه 85/6/16ساعت  3:13 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

نقل است شهید مظلوم بهشتی در پاسخ به تهمتها می فرمودند.

هر کس بد ما به خلق گوید

                                     ما چهره به هم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گوئیم

                                     تا هردو دروغ گفته باشیم


نوشته شده در  چهارشنبه 85/6/15ساعت  2:38 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()

<      1   2   3      >