سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

کاملیا انتخابی فرد از زبان یک کاریکاتوریست فراری

اخیرا روزنامه کویتی «القبس» اقدام به انتشار خاطرات «کاملیا انتخابی‌فرد» عضو سابق هیأت تحریریه روزنامه‌های همشهری در زمان مدیرمسؤولی «غلامحسین کرباسچی» و روزنامه توقیف‌شده «زن» به مدیر مسؤولی «فائزه هاشمی» که پس از توقیف این روزنامه به خارج کشور رفت، نموده است .
خاطرات انتخابی‌فرد در کتاب جدید خود با عنوان «کاملیا! حقیقت را بگو تا نجات یابی» به زبان انگلیسی به عنوان سلسله یادداشت‌های روزانه با ترجمه عربی در 10 قسمت در روزنامه «القبس» چاپ شده و انتشار روزانه آن ادامه خواهد داشت.
آنچه در ادامه می‏خوانید مطلبی از نیک آهنگ کوثر ، کاریکاتوریست فراری می‏باشد که در مورد این روزنامه‏نگار نوشته شده است. نافذ پیشاپیش از برخی اصطلاحات و کلمات به کار رفته در این مطلب پوزش می طلبد.

کاملیا انتخابی‌فرد این دختر روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب دیروز و خبرنگار فعلی آسوشیتدپرس که با عنایات خاصه توانست پله‌های ترقی را یکی یکی بپیماید. و راه صد ساله را چند شبه برود با انتشار کتاب خاطراتش و افشاگری‌های دوران کار روزنامه‌نگاریش این روزها توی بورس است.

وی با استفاده بهینه از اکساسوارهای زنانه و حربه جنسی و با یاری لابی‌ مخفی، برخی سیاسیون سفت دهان اما سست تنبان اصلاح‌طلب را به پای میز مصاحبه می‌کشاند و اخبار بسیار محرمانه‌ای که با عشوه‌های این دختر روزنامه‌نگار از زیر زبان برخی سیاسیون اصلاح طلب بیرون کشیده می‌شود و به جای انتشار در روزنامه «زن» سر از رسانه‌های بیگانه در می‌آرود.
این دختر که آینه تمام‌نمای کسانی است که عرق ملی ندارند و یک شبه شرف، ناموس و وطن را به پشیزی طاق می‌زنند است. وقتی نام کاملیا انتخابی فرد را در گوگل سرچ می‌کنید به مطلبی می‌رسید که این دختر در خبرنامه گویا درباره فحشا در جمهوری اسلامی نوشته بود. ولی ایشان آن روزها فراموش کرده بودن که از خود و شب‌نشینی‌هایش با سران اصلاح‌طلب بگوید.
نیک‌آهنگ کوثر درباره کاملیا انتخابی‌فرد می‌نویسد: آیا جذب نیرو در سرویس‌های روزنامه زن از سوی بعضی دبیران سرویس مرد، بر اساس سابقه کار یا کیفیت آثار روزنامه‌نگاران زن بود؟ لطفا به تاریخ انتشار روزنامه و مطالب منتشره رجوع کنید! نمی گویم که تبعیض موجود بر اساس روابط نامشروع یا...بوده، ولی آیا تبعیضی وجود داشت؟ این تبعیض تا کجا تاثیر گذار بود؟ به جزئیات اشاره نمی‌کنم، و از بسیاری مسائل گذشته‌ام، بخصوص در مورد آنانی که هنوز در ایران هستند و مشغول کار شرافتمندانه روزنامه‌نگاری... .

اگر دبیر سرویسی یا سردبیر روزنامه‌ای امکان پیشرفت خبرنگاران را بر اساس قیافه و ظاهر و برخورد های ویژه بدهد، وای به روزگار مطبوعات، و وای به روزگار آنها که اینچنین بالا آمده اند، و وای بر ما که همچنان خفه شده‌ایم که آب از آب تکان نخورد.
نیک آهنگ کوثر در ادامه افشاگری آپارتاید جنسی حاکم بر مطبوعات تهران می گوید: سال‌ها پیش ژیلا بنی‌یعقوب در کتابش بخشی از روابط حاکم بر تیم صبح امروز را بر ملا کرد. تازه ژیلا نگفت سو استفاده‌های جنسیتیی حاکم بر بعضی از سرویس‌ها به چه صورتی بوده است.
دیروز با یکی از همکاران سابق که فمینیست سابقه داری هم هست تلفنی صحبت می‌کردم. می گفت چرا خیلی‌ها نمی خواهند بپذیرند که بعضی از دخترها در مطبوعات ایران برای پیشرفت‌شان از جنسیت خود بدترین استفاده‌ها را دارند می‌کنند. فکر نکنید داستان‌هایی که از شرکت‌های خصوصی و سو‌استفاده‌های جنسی که ازمنشی‌ها می شود در مطبوعات ما وجود ندارد.
فکر نکنید بعضی از دبیران سرویس‌ها به سادگی از حروف‌چینان بیچاره در بخش فنی روزنامه‌ها گذشته اند. هیچ ماجرایی یک‌طرفه نیست، برای بوجود آمدن یک ظلم، هم ظالم لازم است و هم مظلوم، و فضای بعضا ظالمانه موجود نمی‌گذارد بعضی از این مظلومیت‌ها بر ملا شود، چرا که می‌دانیم با آبروی زنان چه می‌کنند.
آپارتاید جنسی را به راحتی می‌توان از لابه‌لای سخنان نیکان در پشت پرده مطبوعات تهران دید. آن هم در روزنامه صبح امروز که توپخانه جبهه مشارکت بود. روزنامه‌ای که سعید حجاریان و اکبر گنجی آن را اداره می کردند.


نوشته شده در  یکشنبه 86/5/14ساعت  5:57 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()