سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

حضور میلیونی شیعیان در کربلا

در حالی که 48 ساعت به مراسم اربعین حسینی باقی مانده است، عبور و مرور در دروازه های کربلا تا کیلومترها از مسیرهای منتهی به این شهر مسدود شده و اقیانوس بیکرانی از دلدادگان اباعبدالله الحسین در حال حرکت به سمت کربلا هستند.
 به گزارش خبرنگار «جهان» از کربلا، تا صبح امروز، کربلا و اطراف آن بیش از سه میلیون زائر عاشق را در خود جای داده است و تا چشم کار می کند جمعیت عزادار که بسیاری از آنها با پای برهنه هستند، دیده می شوند.

اتصال جمعیت از جنوب بغداد، شهر مصیب و از سمت دیوانیه، مسیرهای نجف اشرف و جاده های جنوبی کربلا مملو از جمعیت عزادار حسینی است و عراق به صورت تعطیل درآمده است، پرچم های سرخ و سبز و سیاه بر دوش عزادارانی است که از روزهای پیش با پای برهنه و پیاده دل به دریای عاشقی امام حسین(ع) زده اند.

صحنه‌های زیبای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) و زنانی که فرزندان خود را بردوش داشته و در مسر کربلا با پای برهنه حرکت می کنند، خلق شده است.

ازسوی دیگر گردآمدن این جمعیت عظیم در اربیعین فرزند پیامبر، بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی مسمانان را رقم زده است.

این گزارش حاکی است، عشاق حسینی از بیش از 50 کشور جهان همچون کویت، لبنان، سوریه، فلسطین، ایران، قطر، بحرین، افغانستان، یمن، واشینگتن، آفریقای جنوبی، هلند، سوئد، دانمارک، استرالیا، تایلند، ایتالیا، بنگلادش، پاکستان به سمت کربلا در حرکت هستند و لحظه به لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.

گفتنی است ترکمن ها از موصل نیز به جمع عزاداران حسینی در کربلا پیوسته اند. مسیحیان بغداد و بسیاری از اهل تسنن نیز به سمت حرم حسینی در حال حرکت هستند.


نوشته شده در  سه شنبه 86/12/7ساعت  9:15 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()