سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

لغو حضور احمدی نژاد در تربیت مدرس

ششمین جشنواره دانشجویان بسیجی در دانشگاه تربیت مدرس با چند اتفاق غیرمنتظره شکل جالبی به خود گرفت چرا که از یک سو مهمترین سخنران آن یعنی «محمود احمدی نژاد» از حضور در دانشگاه خودداری کرد و هیچ توضیحی هم درباره عدم حضور او داده نشد و از سوی دیگر زمانی که نوبت به سخنرانی عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسید، تمام مقامات دولتی حاضر در سالن به همراه 50 دانشجوی بسیجی محل را ترک کردند.
 
به گزارش«جهان» و به نقل از اعتماد، در آخرین تحول هم مناظره کلامی شدیدی بین دانشجویان بسیجی باقی مانده در سالن با جاسبی درگرفت. اما اولین اتفاق زمانی رخ داد که به جای احمدی نژاد یکی از معاونان او و رئیس بنیاد ملی خبرگان سلام دولت را به دانشجویان بسیجی رساند.
این درحالی بود که نه تنها خبر حضور رئیس جمهور توسط خبرگزاری های مختلف کشور انتشار یافته بود بلکه پلاکاردهای بزرگی در خیر مقدم گویی به او تحت عنوان «مقدم حاج محمود احمدی نژاد را به دانشگاه تربیت مدرس گرامی می داریم» نصب شده بود. اما احمدی نژاد نیامد و پلاکاردها هم به ناچار جمع آوری شد.
اما نیامدن احمدی نژاد به دانشگاه از دو سو جلب توجه می کرد زیرا همین هفته گذشته بود که غلامحسین الهام سخنگویش به همین دانشگاه پا گذاشت ولی استقبال چندانی از وی به عمل نیامد و در نهایت پس از یک برنامه یک ساعته کم رونق از دانشگاه تربیت مدرس رفت.اما مساله جالب تر این بود که احمدی نژاد برای دومین بار در ماه های گذشته برنامه زمان بندی شده اش را برای حضور در دانشگاه لغو کرد.
اوایل مهرماه سال جاری محمود احمدی نژاد برنامه حضورش در دانشگاه تهران را ناگهان لغو کرده بود. او در حالی که پس از حضور در نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و سخنرانی در دانشگاه کلمبیا، دانشگاه تهران را برای سخنرانی انتخاب کرده بود اما در حالی که تشکل های مختلف چشم انتظار او بودند، در اطلاعیه یی اعلام کرد که به این دانشگاه نخواهد آمد. این درحالی بود که اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با ارسال نامه یی سرگشاده انتقادات خود را از رئیس جمهور مطرح و خواستار پاسخگویی احمدی نژاد به سوالات شده بودند.اما با لغو حضور احمدی نژاد در دانشگاه تربیت مدرس دومین خودداری رئیس جمهور از حضور در دانشگاه پایتخت به ثبت رسید. این درحالی بود که پس از انتشار خبر حضور رئیس جمهور در تربیت مدرس انجمن اسلامی این دانشگاه هم نامه سرگشاده یی خطاب به احمدی نژاد منتشر کرد؛ نامه یی که ضمن اعتراض به نحوه برخورد دولت نهم با دانشجویان عملکرد اقتصادی دولت را نیز به نقد کشیده بود.پس از این رخدادها، بخش مهم بعدی سخنرانی های چند مقام دولتی و در راس آن وزیر علوم بود که بعد از تمجید از پیشرفت های علمی که در دوران دولت نهم رخ داده منتظر نماند تا سخنان عبدالله جاسبی را در نقد گفته هایش بشنود و سالن را ترک کرد. در چنین شرایطی بود که جاسبی بدون حضور مقامات و حتی رئیس دانشگاه پشت تریبون قرار گرفت.


نوشته شده در  جمعه 86/10/7ساعت  10:38 عصر  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()