سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

دغدغه ها و دل نگرانی های محمد نوری زاد خطاب به ضرغامی

سیاست شتر دیدی ندیدی؟!

طی ماه‏های گذشته انتقادات از برنامه‏ها و تولیدات صدا و سیما وجه دیگری پیدا کرده است. بسیاری از مراجع معظم تقلید و کارشناسان دلسوز با مشاهده روند موجود در حرکت سازمان صدا و سیما و خروجی‏های آن زبان به انتقاد گشاده‏اند.
متاسفانه رصد برنامه‏های 3 سال گذشته سازمان، نشان می‏دهد که شیب حرکت این رسانه قدرتمند و تاثیرگذار و البته بدون رقیب منفی بوده است. ساخت‏ برنامه‏های سطحی و عدم توجه به سلایق مخاطبان از یک سو و در حاشیه قرار گرفتن مذهب واقعی از سوی دیگر گواهی بر این مدعاست.
در جدیدترین اظهار نظر ، محمد نوری زاد نویسنده و کارگردان کشور در مقاله ای به شدت از سیاست های عزت الله ضرغامی در صدا و سیما انتقاد کرده است . این مقاله هر چند ظاهرا توسط خبرگزاری فارس تلخیص! شده، اما بازهم آنقدر گویا هست که نمایی از وضعیت صدا و سیما را به تصویر کشد. به قول نوری‏زاد حتی سیاست شتر دیدی ندیدی نیز بر خلاف نظر ضرغامی و دوستانش ، باعث خفه شدن و کمرنگ شدن برخی مسائل نمی شود.

نوری‏زاد در ابتدای مقاله عنوان کرده است که به هیچ وجه قصد تخریب ضرغامی  و ندیدن زحمت های او را ندارد  بلکه نگران از دست رفتن فرصت‏هاست.
شایان ذکر است که محمد نوری‏زاد نویسنده و کارگردان متعهدی است که در کارنامه خود ساخت دو مجموعه «پروانه‏ها می‏نویسند» و « چهل سرباز» را دارد.
همچنین نوری‏زاد سال‏ها نویسندگی ستون ثابت «شنبه‏ها و نکته‏ها» را در روزنامه کیهان بر عهده داشت.
همراهی با شهید آوینی در ساخت مجموعه های مستند روایت فتح و ساخت مجموعه به یاد ماندنی «شب‏های رمضان» در کارنامه این کارگردان قرار دارد.
متن کامل این نامه را از اینجا بخوانید


نوشته شده در  دوشنبه 86/6/26ساعت  12:13 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()