سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

این بار صف شیر!!!

امروز قصد داشتم در پاسخ به دعوت دوستی ، در مورد تجربه‏های نداشته‏ام در خصوص وبلاگ نویسی،‏بنویسم. اما صبح که در ترافیک نیمه سنگین تهران، مثل همیشه با رادیوی خودرو‏ام هم صحبت شده بودم، گزارشی شنیدم که تصمیمم عوض شد.
گزارش در خصوص صف‏های طویل شیر بود. مردان و زنانی که از ساعت 5/4 صبح برای گرفتن دو پاکت شیر یارانه‏ای ( دقت کنید شیر یارانه‏ای) تا ساعت 8 صبح در صف می ایستند.
نمی دانم واقعا فلسفه تشکیل صف در ایران چیست؟ یک روز صف بنزین، یک روز صف کارت هوشمند، یک روز صف برای گرفتن کارت ملی، روز دیگر صف برای گرفتن پول از خودپردازها و .... البته این ها مواردی هست که به سن ما قد می دهد و الا زیاد هست صف‏هایی که طی سال‏های گذشته تشکیل شده است و ما نه دیده‏ایم و نه شنیده‏ایم.

به هر حال شیر یکی از مواد غذایی مورد نیاز و مهم برای مردم است. تاکید مکرر صدا و سیما و مسئولان بهداشتی برای استفاده از این فرآورده در برنامه غذایی روزانه باعث اقبال بیشتر مردم به خرید شیر شده است.
جستجوی من در این چند سال گذشته (البته به اقتضای شغلم) نیر هنوز نتوانسته است جواب قانع کننده‏ای برایم داشته باشد که چرا واقعا عرضه شیر در ایران با این مشکلات عجیب و غریب همراه هست.
کشوری که سرشار از منابع طبیعی  غنی و فراوان هست چرا باید در تولید و عرضه شیر با این چنین مشکلاتی مواجه باشد.
و نکته جالب توجه این است که هر یک از سازمان‏ها نیز ، دستگاه دیگری را مسئول وضعیت پیش آمده معرفی می‏‏کند. وزارت جهاد کشاورزی از شورای اقتصاد شکایت می‏کند و در مقابل مسئولان اداره نظارت بر کالا، توزیع نامناسب را عامل بروز مشکلات ذکر می‏کنند.
برای رفع شبهه این مطلب را هم اضافه کنم که در این نوشته به هیچ وجه قصد تخریب دولت را نداشته‏ام. صرفا بیان درد دلی بود که همه روزه با دیدن صف‏های طویل شیر در خیابان‏های تهران با خود همراه داشته‏ام.
اگرچه شاید این موضع مبتلا به خیلی از خوانندگان عزیز و وبلاگ نویسان جوان نباشد، ولی دوستان عزیز اگر پیشنهاد  و مطلبی در این زمینه دارند بنویسند . شاید دولت عدالتخواه!! در این زمینه اقدامی کند.


نوشته شده در  یکشنبه 86/6/18ساعت  10:8 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()