سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

از تروریست چه خبر؟

اخبار و شایعات ضد و نقیض، سرنوشت «عبدالمالک ریگی»، سرکرده گروه تروریستی به نام «جندالله» را در پرده ابهام فرو برده است.

به گزارش خبرنگار «نافذ»، نزدیک به چهار ماه است که هیچ اثری از ریگی نیست و وی مفقود شده و هم‌زمان، اخبار و شایعات گسترده‌ای درباره مرگ یا بیماری لاعلاج این تروریست مشهور مطرح شده است.
بنا بر برخی شایعات منتشره در سیستان و بلوچستان، عبدالمالک در سراوان به بیماری ایدز مبتلا شده است؛ عده‌ای نیز از فلج شدن او سخن می‌گویند.

این در حالی است که برخی اخبار تأیید نشده از منابعی در افغانستان، از مرگ وی در استان «هلمند» این کشور حکایت دارد. به گفته این منابع، این حادثه پس از مرگ «بوگتی»، رهبر بلوچ‌های پاکستان و در زمانی انجام شده که ریگی توسط نیروهای خارجی به این استان افغانستان فراخوانده شده بود.

همچنین برخلاف روند گذشته که ریگی مصاحبه‌‌های پیاپی با برخی رادیوهای مخالف جمهوری اسلامی انجام می‌داد، سکوت او منجر به تقویت این شایعات شده است.
گفته می‌شود، حدود سه ماه پیش نیز، برخی اعضای گروه تروریستی جند‌الله، در گفت‌وگوهای خود، اظهار کرده‌اند که عبدالمالک کشته شده است.

از سوی دیگر، اطلاعات رسیده، حاکی از آن است که گروه جندالله با فقدان ریگی، از هم پاشیده است و اعضای انگشت‌شمار باقی مانده آن، تلاش می‌کنند با ارسال پیام‌هایی در اینترنت و نسبت دادن تحرکات گروه‌های دیگر به خود، این موضوع را مخفی کنند. در عین حال، کارشناسان هنوز ارزیابی دقیقی از مرگ یا زندگی سرکرده این گروه ندارند.

گفتنی است، با گذشت هفت ماه از جنایت تاسوکی، اکنون با تلاش خانواده گروگان‌ها، دستگاه‌های امنیتی و واسطه‌های محلی، از هفت گروگان به اسارت درآمده، تنها یک نفر باقی مانده و پنج نفر دیگر آزاد شده‌اند و یک تن دیگر نیز به دست تروریستها به شهادت رسید.


نوشته شده در  پنج شنبه 85/7/27ساعت  1:17 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()