سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

جنایت هولناک القاعده در عراق

بیش از یک هفته پیش که خبر آزار و اذیت جنسی یکی از زنان بازداشت شده در زندان های امنیتی عراق بر روی تلکس‌های خبری قرار گرفت هیچ کدام از مقام‌های امنیتی عراق تصور نمی‌کردند حادثه‌ای که هنوز به اثبات نرسیده‌ است جان هجده نفر از همکاران آنها را بگیرد.با این وجود طرفداران القاعده که ظاهرا از هر فرصتی برای انتقام گیری از نیروهای امنیتی شیعه استفاده می‌کنند این بار نیز ماجرای آزار و اذیت جنسی یک زن را دستاویزی برای اعمال خشونت قرار داده و در یک چشم بر هم زدن 18 مامور امنیتی را ربودند. بیست و چهار ساعت پس از این حادثه، نوار ویدیوئی نحوه کشته شدن تمامی ماموران امنیتی توسط القاعده پخش شد.
به گزارش آسوشیتدپرس ، بر اساس آنچه که در این نوار ویدیوئی دیده می‌شود مرد ناشناسی که خود را از اعضا شاخه فعال القاعده در عراق معرفی می‌کند با شلیک یک تیر خلاص به پشت سر هر کدام از ماموران همگی آنها را در کمتر از سه دقیقه به قتل می‌رساند.
نیروهای القاعده علاوه بر این مسئولیت کشته شدن 14 پلیس عراقی را که اجساد آنها در حاشیه‌های شهر دیاله یافت شده بود نیز پذیرفتند. به گزارش پلیس عراق سر برخی از قربانیان از بدن آنها جدا شده‌بود. در حالی که مقام‌های عراقی از موفقیت آمیز بودن طرح امنیتی عراق در مصاحبه‌های مطبوعاتی سخن می‌گویند،بسیاری از خانواده‌هایی که مردان آنها سنی بوده و با دولت شیعه عراق همکاری می‌کنند از سوی القاعده تهدید می‌شوند. روز گذشته شش نفر از اعضا خانواده‌ای که پیش از این تهدید‌هایی را از جانب القاعده دریافت کرده بودند ربوده و چند ساعت بعد اجساد آنها در حاشیه شهر یافت شد.
ظرف چند هفته اخیر، فعالیت شبکه‌های شبه نظمامیان سنی وارد روند تازه‌ای شده و به نظر‌می‌رسد که آشوبگران سنی خود را برای مبارزه با دولت شیعه مالکی مجهز کرده‌اند. در نوار ویدیوئی که از صحنه به قتل رسیدن دسته جمعی نیروهای امنیتی عراق فیلمبرداری کرده‌است، دست و پای تمامی قربانیان بسته شده و در حالی که پارچه سیاه‌رنگی بر روی چشمان آنها قرار گرفته بر روی زمین دراز کشیده‌اند.
مردی که تیر خلاص را شلیک می‌کرد،پیش از هر بار شلیک فریاد میَ‌کشید : به خاطر تو خواهر سنی


نوشته شده در  دوشنبه 85/12/14ساعت  11:19 صبح  توسط نافذ   شما هم نظر دهید()